کد خبر: ۱۲۲۰۸۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۰۴ فروردين ۱۳۹۲
همچنان هاشمی بدون شرح ادامه دارد:
بیانات و فرامین رهبر معظم انقلاب در جمع زائرین حرم رضوی دربرگیرنده نکات فراوانی بود که توجه بیشتر به آن و بررسی تفاوت نگاه و تحلیل رهبری معظم با سایر مسئولین و شخصیت های سیاسی و فرهنگی در کشور می تواند شاخصی صحیح برای شناخت شخصیت ها و جریان های سیاسی در کشور باشد که در ادامه به نمونه ای از آن در سخنان اخیر آقای هاشمی رفسنجانی خواهیم پرداخت.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، بیانات و فرامین رهبر معظم انقلاب در جمع زائرین حرم رضوی دربرگیرنده نکات فراوانی بود که توجه بیشتر به آن و بررسی تفاوت نگاه و تحلیل رهبری معظم با سایر مسئولین و شخصیت های سیاسی و فرهنگی در کشور می تواند شاخصی صحیح برای شناخت شخصیت ها و جریان های سیاسی در کشور باشد که در ادامه به نموونه ای از آن خواهیم پرداخت.

رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس(92/1/1):

" پیشرفت در سال 91 در مقایسه با سال‌های قبل به قدری است که سال 91 از این نظر برجسته است. در زمینه راه، انرژی، کشف جدید منابع نفتی و اورانیوم، ایجاد و توسعه نیروگاه، پالایشگاه و ده‌ها کار صنعتی بزرگ پیشرفت داشته‌ایم که‌ این پیشرفت‌ها زیرساخت اقتصادی آینده می‌شوند. اگر این زیرساخت‌ها را از قبل فراهم می‌کردیم، تحریم‌ها به همان میزان نیز اثر منفی را به جای نمی‌گذاشت.

توانستیم پابه‌پای تحریم دشمن در جهت مثبت جلو برویم.

... در حوزه سلامت و مهندسی پزشکی که سلامت مردم است، پیشرفت‌های بسیاری صورت گرفته است. در حوزه زیست فناوری، مقام اول را در منطقه به دست آورده‌ایم. کارهای برجسته‌ای انجام شده است. اقلام متعدد دارویی تولید شد و این‌ها در همان سالی اتفاق افتاد که بر ملت ما سخت گرفتند.

در نانو فناوری رتبه اول را در منطقه پیدا کرده‌ایم. در چندین حوزه علمی مهم، مقام اول را در منطقه کسب کرده‌ایم. در انتشار مقاله، سهم کشور از تولید علم و مسابقات علمی و فناوری رشد داشته‌ایم. تعداد دانشجو در سال 91، 25 برابر اول انقلاب است. این‌ها پیشرفت‌های عظیمی است. در حوزه‌های آب، محیط زیست، انرژی‌های نو و انرژی هسته‌یی کشور پیشرفت کرده است و این در همان سالی است که دشمنان تلاش کردند ملت ما را محدود کنند."

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی در گفتگو با روزنامه شرق(ویژه نامه نوروز 92):

تحلیل یک مساله، آن هم از نوع سیاسی باید براساس تجربیات گذشته، واقعیت‌های حال و ترکیب آنها برای پیش‌بینی آینده باشد که براساس این نگاه، آنچه که در سال جاری در کشور با آن مواجه بودیم، پایین‌تر از حداقل‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته بوده است.

سال‌ها پیش در ارایه برنامه تعدیل گفته بودم که این برنامه در کنار شاخص‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، شاخص‌های بسیار مهمی در ابعاد سیاست داخلی و خارجی دارد که اگر به آنها توجه نکنیم، تلاش‌ها و کوشش اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در جهانی که همه مسایل چون دانه‌های تسبیح به هم مرتبط هستند، چندان مثمر‌ثمر نخواهد بود.

در سال 91 به جایی رسیدیم که بیشتر از همه سال‌ها شاهد تخریب پایه‌های تولید و به هدر رفتن سرمایه‌های ایرانی در همه زمینه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی بودیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها