کد خبر: ۱۲۲۵۸۹
زمان انتشار: ۱۹:۲۸     ۰۹ فروردين ۱۳۹۲
گزارش/ مهم‌ترين اخبار حوزه دفاعي در آذر ۹۱
حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران در آذر ماه 1391، اخبار مختلفي را پي‌گيري كرد كه در اين گزارش به مهم‌ترين آن‌ها مي‌پردازيم.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين اخبار آذر ماه 1391 در اين حوزه به‌ شرح است:

برگزاري رزمایش گسترده نيروي دریایی در سواحل جنوب شرق کشور
فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاري رزمایش گسترده ولایت 91 در دي‌ماه سال جاري خبر داد و افزود: اين رزمايش در سواحل جنوب شرق کشور انجام مي‌شود.

چه موشکی قلب تل‌آويو را نشانه می‌رود؟ + تصاوير
موشک فجر 5 که ابتدايی‌ترين قدرت موشکي ايران به حساب می‌آيد، علاوه بر اينکه موفق شد قلب تل‌آويو را نشانه برود، بلکه بار ديگر ناتواني گنبد آهنين اسرائيل در برابر اين موشک‌ها را نشان داد.
 
سامانه مذاکره تصويري بسيج افتتاح شد
سامانه مذاکره تصويري بسيج با عنوان "سمت"، ظهر امروز با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران افتتاح شد.

فناوري ساخت موشک "فجر 5" را در اختيار حماس قرار داده‌ايم
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: ما سلاحي به غزه نفرستاده‌ايم، ولي با افتخار اعلام مي‌کنيم که فناوري ساخت موشک فجر 5 را در اختيار آن‌ها قرار داده‌ايم و هم اکنون هم تعداد زيادي از اين موشک‌ها ساخته شده و در اختيار آن‌ها قرار دارد.
 
ايران به هر نحو ممکن از جبهه مقاومت حمايت مي‌کند
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برخی اظهارنظرها مبني بر اینکه ایران به فلسطین سلاح می‌فرستد، گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که از مقاومت منطقه به اشکال مختلف حمايت می‌کند و طبیعتا غزه که هیچ سرپناهی ندارد مورد حمایت ما نیز خواهد بود.

نبايد تخلف فردي را به کل سپاه تسري داد/ مسئوليت‌شناسي سپاه بر همگان مشخص است
معاون سياسي سپاه پاسداران گفت: مصداق تخلف فردی را نباید به کلیت سپاه تسری بدهیم، بین وظایف ذاتی سپاه و آن چیزی که امام (ره) مبنی بر عدم ورود سپاه به جریان‌های سیاسی فرموده‌اند، فرق است و امیدواریم دیدگاه برخی از دوستان در این مورد تغییر کند.
 
مقاومت و پیروزی مردم غزه پرده از چهره کریه مدعیان حقوق بشر برداشت/ فروریختن گنبد آهنین اسرائیل؛ مهمترین دستاورد جنگ 8 روزه
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه پیروزی مقاومت بر رژیم اشغالگر صهیونیستی موجب شد مردم منطقه و جهان پوشالی بودن این رژیم را به وضوح مشاهده کنند، گفت: مقاومت، جهاد، شهادت و پیروزی مردم غزه یک بار دیگر پرده از چهره کریه سردمداران سنگ‌دل و به اصطلاح مدعی حقوق بشر برداشت.
 
توانمندي ايران در شناسايي کامل تهديدات هوايي/ برخورد نيروهاي مسلح با نفوذگران دشمن
جانشين وزير دفاع از پيشرفت در ساخت سامانه موشکي باور 373 خبر داد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی برای به دست آوردن اطلاعاتی از مراکز نظامی و پیشرفت‌های کشور، از تمام توان و تجهیزات خود استفاده می‌کنند، اما تلاش آنها در این زمینه موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

موشک‌انداز سینای 7 روز چهارشنبه رونمایی مي‌شود/ الحاق هواناوهاي جديد به نيروي دريايي
فرمانده نیروی دريايی ارتش از رونمایی ناو موشک‌انداز سینای 7 و الحاق دو فروند هواناو جديد به ناوگان نيروي دريايي در روز چهارشنبه هفته جاري خبر داد و گفت: خبر نقض حریم دریایی ایران توسط کشتی‌های آمریکایی، کذب است.
 
بیداری اسلامی و هوشمندی مقاومت اجازه تغییر موازنه قدرت را نخواهد داد
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تغییر موازنه قدرت به نفع مقاومت اسلامی پس از جنگ 8 روزه غزه گفت:موج جدید بیداری اسلامی و هوشمندی مقاومت اجازه تغییر موازنه قدرت در منطقه به نفع غرب و صهیونیست‌ها را نخواهد داد.
 
پيروزي مقاومت در غزه آغازگر موج دوم بيداري اسلامي است
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: پيروزي مقاومت در غزه موج دوم بيداري اسلامي خواهد بود و نقش‌آفريني مردم كرانه باختري و ملت اردن براي تكميل محاصره اسرائيل مورد انتظار است.

جنگ ايران با آمريکا هزينه بسيار سنگينی براي غرب خواهد داشت
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران گفت: در صورت وقوع جنگ بين ايران و آمريکا، هزينه بسيار سنگيني به غرب تحميل خواهد شد.

 
اتفاقات بزرگی در سال آینده رخ می‌دهد/ بسیج ظرفیت پایان‌ناپذیر قدرت دفاعی و هجومی ایران
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اتفاقات بزرگی در سال آینده رخ می‌دهد که فهم و درک عموم ملت و بسیج از وقایع سیاسی بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی و تصمیم و انتخاب صحیح آنها برای گذار از این پیچ تاریخی تعیین‌کننده است.
 
تجهیزات بومی دفاعی ایران از سایر کشورهای مجهز به سلاح‌های مدرن بالاتر و باکیفیت‌تر است
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایـران با اتکا به ظرفیت های بومی توانسته است تجهیزات دفاعی مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و بالاترین فناوری بسازد.
 
جمع‌آوري 100هزار اثر درباره شهداي جنگ تحميلي
مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس از جمع‌آوري 100هزار اثر درباره شهداي دفاع مقدس خبر داد و گفت: سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس به دنبال زنده نگه داشتن ياد و خاطرات رزمندگان است.

ناو موشک انداز "سینای 7" رونمایی شد/ الحاق دو فروند هوا ناو SRN6 و BH7 به ناوگان نيروي دريايي ارتش
دو فروند زیرسطحی کلاس غدیر و دو فروند هواناو تندر و BH7 با حضور فرمانده ناوگان نیروی دریایی به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق شد.

سنایی‌راد معاون سیاسی سپاه شد
نماینده ولی فقیه در سپاه، طی حکمی سرهنگ پاسدار رسول سنایی راد را به سمت "معاون سیاسی سپاه" منصوب کردند.

نیروی دریایی ارتش ظرفیت‌های راهبردی ایران در نقش‌آفرینی فرامنطقه‌ای را نمایان ساخته است
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حضور مقتدرانه و نقش پذیری نیروی دریایی ارتش در آبهای بین‌المللی و دور دست بیانگر ظرفیت‌های راهبردی جمهوری اسلامی در نقش آفرینی‌های فرامنطقه‌ای است.
 
نفوذ ناوگان دریایی ایران تا عمق آب‌های آزاد نتیجه فشار بیش از حد دشمنان انقلاب بوده است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نفوذ ناوگان دریایی ایران تا عمق آب‌های آزاد که به هیچ وجه از ناوگان کلاسیک انتظار نمی‌رفت، نتیجه فشار بیش از حد و توطئه‌های بی‌شمار دشمنان انقلاب بویژه تحریم اقتصادی و در کنار آن انگیزه و روحیه بسیجی است.
 
بازگشت پیکر 61 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به ميهن اسلامي
مراسم بازگشت پیکر61 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس روز یکشنبه با حضور رئیس کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در پايانه مرزي شلمچه برگزار خواهد شد.
 
سازمان بسيج، راهبردهای مقام معظم رهبري را استخراج و به راهبردهای عملیاتی تبدیل می‌کند
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: در سازمان بسیج چندین بخش در کنار هم برای اولویت‌بندی، طبقه‌بندی و محوربندی دستورات مقام معظم رهبری مشغول به کار شده‌اند و راهبردهای معظم له را استخراج کرده و به راهبردهای عملیاتی در سطح جامعه تبدیل می‌کنند.
 
توانمندي‌ نيروي دريايي در بخش‌هاي راداري و شنود براي كنترل تحرکات نيروهاي بيگانه
امير دريادار سياري گفت: توانمندي‌هاي نيروي دريايي از جمله در بخش‌هاي راداري و شنود و رصد به صورت آني تمام تحرکات نيروهاي بيگانه را در اطراف مرزهاي كشور، اشراف بر منطقه و ارتقاي ميزان آگاهي‌هاي ما براي کنترل امنيت در منطقه کمک مي‌کند.

پيروزي غزه در برابر صهيونيست‌ها به دليل حاكميت تفكر بسيجي حاصل شد
جانشين امور بسيج در ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: پيروزي غزه در برابر استکبار جهاني با محوريت رژيم غاصب صهيونيستي به علت حاکميت تفکر بسيجي ميان ملت فلسطين و غزه حاصل شد.

کشف 2 هزار تن كالاي احتكار شده توسط اطلاعات بسيج
ظرف يك ماه گذشته حدود 2 هزار تن كالاي احتكار شده در شش استان كشور به وسيله اطلاعات 70 ميليوني بسيج، شناسايي و توسط مأموران ذي‌ربط در كشور توزيع شده است.

رونمایی از موشک‌های پدافند هوایی دوربرد در آینده نزدیک
وزیر دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از رونمایی موشک‌های پدافند هوایی دوربرد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: کاوشگر ایرانی در آینده‌ای نه چندان دور به فضا پرتاب خواهد شد.

تشکيل قرارگاه جنگ نرم در ستاد کل نيروهاي مسلح
معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تشکیل قرارگاه جنگ نرم در این ستاد گفت: اندیشمندان کمک کنند تا این قرارگاه که از پشتوانه نظری قابل توجه برخوردار است شکل عملیاتی به خود بگیرد و حضور خود را در صحنه نشان دهد.
 
شکست اخير صهيونيست‌ها نشانه ادعاي کذب اين رژيم است
وزير دفاع گفت: پيروزي‌هايي که مقاومت لبنان، فلسطين و غزه در برهه‌هاي مختلف بدست آوردند، نشان داد که ادعاهاي رژيم صهيونيستي، کاملاً مردود است.

تشييع پيکرهاي مطهر 61 شهيد دفاع مقدس در شلمچه
پیکرهای مطهر 61 شهید گلگون کفن دفاع مقدس پس از ورود به میهن اسلامی‌مان طي مراسمی در محل یادمان شهدای شلمچه تشییع شد.

توسعه منطقه ماموریت نیروی دریایی به شمال اقیانوس هند
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توسعه منطقه مأموریت نیروی دریایی از محدوده ای کوچک به شمال اقیانوس هند با وسعت دو میلیون و صد هزار کیلومتر مربع، برگ زرین دیگری است بر تاریخ افتخارات نیروی دریایی است.

شناورهای زیر سطحی در اختیار نیروی دریایی سپاه قرار می‌گیرد
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: آمریکا چنان سیلی محکمی از نیروی دریایی سپاه دریافت کرده است که وحشت و درد ناشی از آن را هنوز هم در بیخ گوش خود احساس می کند.
 
شکار دومين پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه پاسداران + فیلم
یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در حال گشت‌زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.
 
مشخصات و ويژگي‌هاي "پهپاد Scan Eagle" شكار شده توسط سپاه پاسدارن + تصاوير
پهپاد "اسکن ایگل" دارای یک دوربین هوشمند ثابت بسيار سبک است و بر روی هواپیما نصب می‌شود؛ این پهپاد می‌تواند تا 100 کیلومتر برد ارتباطي خود را با مرکز حفظ کند و بیش از 20 ساعت به پرواز ادامه دهد؛ طول بال هواپیما در حدود 10 فوت است و تا 75 گره دریایی هم سرعت دارد.
 
كابوسي كه "شكارچي شهيد هوانيروز" براي بعثي‌ها آفريد
اين شهيد بزرگوار در غائله كردستان، لياقت و شجاعت وصف‌ناپذيري از خود نشان داد و در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل نيز به اندازه‌اي سلحشورانه مي‌جنگيد كه مانند كابوسي براي بعثي‌ها، بيابان‌هاي غرب كشور را به گورستاني از تانك‌ها و مزدوران دشمن تبديل كرده بود.
 
تجاوز پهپاد جاسوس همزمان با التماس برای مذاکره، سند دروغگویی آمریکا است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تجاوز پهپاد برای بیداری آنهایی که خودشان را به خواب زده‌اند و دم از مذاکره می‌زنند، کافی است و خوب است جهانیان بدانند موفقیت‌های ایران اسلامی به شکار پهپاد خلاصه نشده و اتفاقات دیگری نیز افتاده است که انتشار خبر آن به مصلحت نیست.
 
از هواپيماهاي بدون سرنشينFairey Queen تا پهپاد فوق پيشرفته اسکن ايگل
از سال 1917 تاکنون اتفاقات زيادي در مورد پهپادها، عمليات‌ها و شکار اين پرنده‌هاي جاسوسي بدون سرنشين رخ داده است.
 
چگونه ایران راهبرد عملیات اطلاعاتی ‘پهپاد پایه’ آمریکا در منطقه را به بن بست کشاند
تحلیلگران عقیده دارند تصاحب یک پهپاد دیگر از مجموعه پهپادهای در اختیار نیروی دریایی ارتش امریکا توسط سپاه پاسداران، پایان عمر راهبرد پهپاد پایه عملیات اطلاعاتی امریکا در منطقه پیرامونی ایران را نزدیک کرده است.
 
رونمایی از 2 مدل بالگرد نیمه سنگین و متوسط با قابلیت پشتیبانی نظامی
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت:‌ در نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران، 2 مدل بالگرد نیمه سنگین و متوسط با قابلیت پشتیبانی نظامی رونمایی خواهد شد.
 
اعزام کاروان‌هاي راهيان نور به لبنان و سوريه/ گام نخست عبور و مرور ريلي کاروان‌هاي راهيان نور در کشور
رئيس سازمان راهيان نور و گردشگري بسيج از انجام برنامه‌ريزي‌هايي براي اعزام کاروانيان راهيان نور به لبنان و سوريه خبر داد و گفت: در گام نخست براي استان‌هاي خراسان رضوي، خراسان شمالي، سمنان و تهران برنامه‌ريزي در جهت اعزام کاروانيان از طريق قطار صورت گرفته است البته در نظر داريم استان‌هاي زنجان، تبريز، مازندران، قزوين و گلستان نيز به اين ظرفيت اضافه شود.
 
تجهيز تمامي سازمان‌هاي نيروهاي مسلح ايران به انواع مختلف پهپاد/ واکنش به ادعاي عربستان
معاون ستاد کل نیروهای مسلح، با تشريح اهمیت و ابعاد شکار دومین پهپاد آمریکایی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: ادعای عربستان سعودی در مورد پرواز پهپادهای ایرانی بر فراز مناطق ساحلی آنها نادرست است و منتظریم که اين کشور، قرائن و شواهد منطقی خود را ارائه کند.

رمزگشايي کامل پهپاد RQ170/ توليد پهپاد مشابه "اسکن ایگل" توسط ايران
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اعلام خبر رمزگشايي کامل پهپاد RQ170 گفت: پهپاد "اسکن ایگل" را قبلاً هم در اختیار داشته‌ايم و حتی از روی آن تولید کرده‌ایم.
 
پهپادهايي به اندازه يک پرنده که مي‌توانند وارد خانه‌ها شوند + عکس و فيلم
پهپادهاي نسل جديد، گاها آنقدر کوچک هستند که مانند يک پرنده يا يک هليکوپتر اسباب‌بازي به پرواز در‌آمده و از هر مانعي عبور مي‌کنند.

جزیره‌هاي ایران در منطقه خلیج فارس به مثابه 19 ناو هواپیمابر هستند
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: تنگه هرمز یکی از نقاط سوق‌الجیشی جهان بوده و بیشترین ذخایر گاز و نفت جهان در همین منطقه حساس قرار دارد و در این منطقه، خداوند به ما 19 جزیره داده که به مثابه 19 ناو هواپیمابر محسوب می‌شوند.
 
گاهي سکوت برخي خواص باعث گمراهي ميليون‌ها انسان مي‌شود
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با بيان اينکه برخي خواص حتي تا شش ماه پس از فتنه، هنوز موضعشان را اعلام نکرده بودند و در پاسخ به دليل عدم ارائه مواضعشان گفته بودند که ما نخواستيم در اختلاف بين دو کانديدا دخالت کنيم، گفت: اين حرف‌ها تا يک هفته پس از انتخابات، قابل قبول بود اما پس از مشخص شدن تقابل بين حق و باطل، بايد مواضع صريحي اتخاذ مي‌کردند.
 
رونمایی جنگنده‌ها و هواپیماهای آموزشی در آینده‌ای نزدیک
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از رونمایی جنگنده‌ها و هواپیماهای آموزشی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

ناتواني رژيم صهيونيستي در برابر موشک‌هاي "قيام" و "سجيل"
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران گفت: رژيم صهيونيستي با وجود ضعف در برابر موشک فجر 5، چگونه مي‌تواند در برابر موشک‌هاي سجيل و قيام مقاومت کند.
 
وزارت دفاع حضور کارشناسان ایراني در کره شمالی را تكذيب كرد
اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر حضور کارشناسان وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی و همکاری در پرتاب موشک بالستیک این کشور را به شدت تکذیب کرد.

يك منبع آگاه: اعترافات و اسناد جديد، پرونده را وارد مراحل حساسي كرده است
یک منبع مطلع اعلام کرد: فرد جديدي با نام اختصاري (ف.ج) در تحقيقات و بازجویی‌های صورت گرفته اعترافات و اسناد جدیدی را ارائه کرده است.
 
سپاه ولیعصر(عج) خوزستان خواستار عذرخواهی رسمی روزنامه جمهوری اسلامی شد
سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با صدور بیانیه‌ای، مطلب درج شده در روزنامه جمهوری اسلامی را محکوم کرد و عذرخواهی رسمی این روزنامه را خواستار شد.
 
قانون انتخابات هر چند سال يک‌بار بايد بازنگري شود
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: اگر قانون انتخابات، در مجلس راي آورد، دولت نيز حق دارد که از آن دفاع کرده و يا آن را رد کند و در نهايت تعيين‌کننده اصلي در اين زمينه، شوراي نگهبان است.

رژيم صهيونيستي در معادلات نظامي ايران جايي ندارد/ خودکفايي دافوس ارتش در تاليف علوم نظامي
فرمانده دانشگاه جنگ با بيان اينکه امروز در زمينه تاليفات علوم نظامي به هيچ کشوري وابستگي نداشته و کاملاً خودکفا هستيم، گفت: ما در معادلات نظامي خود رژيم صهيونيستي را در حد تقابل با خود ندانسته و آن را به حساب نمي‌آوريم.
 
کشورهاي حاشيه خليج فارس از سرنوشت شاه ايران عبرت بگيرند/ ایران محور اصلي مسائل امنيتي منطقه
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا با بيان اينکه جمهوری اسلامی ایران محور اصلي مسائل امنيتي خلیج فارس است، گفت: بعضي از کشورهاي کوچک منطقه درصددند با پول‌شان ميداني براي خود ايجاد کنند؛ توصيه ما به آنها اين است که درآمدهاي نفتي و گازي تنها عامل حضور آنها در منطقه نخواهد بود و آنها بايد متناسب با قدرت خود سهم‌خواهي کنند.
 
اسناد متعددي از اسارت سردار عسگري توسط رژيم صهيونيستي در اختيار داريم
رئيس ستاد گراميداشت سردار عليرضا عسگري گفت: براي همگان روشن است که چه طور سرويس‌هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي (موساد) در يک اقدام غير انساني اين سردار دلاور را به اسارت خود درآورده‌اند.

احمدی‌مقدم: از طريق اينترپل، پیگیر پرونده ربایش سردار عسگری هستيم
فرمانده نیروی انتظامی کشور از پیگیري پرونده سردار علیرضا عسگری که به دست رژیم صهیونیستی ربوده شده است، خبر داد و گفت: ربایش وی توسط صهيونيست‌ها محرز شده است.

سرلشکر فیروزآبادی: ترکیه پاتریوت‌هایش را جمع کند
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به استقرار موشک‌های پاتریوت آمریکا در ترکیه، این سامانه را تهدیدزا دانست و گفت: عاقلان و نخبگان اروپا و آمریکا و ترکیه باید زودتر از اینکه آتشی برافروخته شود، پاتریوت‌ها را از این منطقه جمع کنند و ببرند.

چگونگي شکل‌گيري سازمان بسيج مستضعفين
در تاريخ دوازدهم مهر ماه 1388 نام بسيج از «نيروي مقاومت بسيج» به «سازمان بسيج مستضعفين» تغيير پيدا كرد و سردار سرتيپ محمدرضا نقدي فرماندهي اين سازمان را عهده‌دار شد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یکی از 18 وزارتخانهٔ دولت جمهوري اسلامي ایران و مسؤول برنامه‌ریزی، هماهنگی، پشتیبانی و توسعه توان دفاعی در کشور است.

آمريکا ديگر هيچ اعتباري در جهان ندارد
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران گفت: آمريكايي‌ها مدعي هستند که در طول سال‌هاي طولاني به يك توان نظامي قدرتمند در دريا تبديل شده‌اند و همواره با ناوهاي خود توانسته‌اند در منطقه به سلطه دست يابند كه اين موضوع در حال حاضر هيچ سنديتي ندارد.

شيشه عمر جهان غرب در دستان پر قدرت ايران است
رئيس دانشگاه جامع امام حسين(ع) گفت: شيشه عمر جهان غرب در دستان پر قدرت انقلاب اسلامي قرار دارد و عمر دولت مردان غربي به پايان رسيده است.
 
ايران تاکنون 3 پهپاد اسکن ايگل را شکار کرده است/ ايجاد ناامني در خليج فارس آثار مرگباري براي آمريکا دارد
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به شکار پهپاد اسکن ايگل توسط نيروهاي مسلح کشور گفت: اين اولين بار نبود که اين اقدام از سوي نيروهاي مسلح کشورمان صورت گرفت، بلکه پهپاد اخير، سومين اسکن ايگل بوده که از طرف سپاه شکار شده است.

جزاير ايراني خليج فارس به عنوان پايگاه دفاعي مورد استفاده قرار مي‌گيرند
دستيار و مشاور عالی فرماندهي معظم کل قوا گفت: ایران در زمان لازم، از جزایر مشرف بر تنگه هرمز به عنوان پایگاه‌های دفاعی استفاده مي‌کند و دشمنان ما به تأثير اين جزاير در بعد دفاع و امنیت آگاهند.

ده‌ها طرح پژوهشی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر رونمایی شد
همزمان با هفته پژوهش با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ده‌ها طرح پژوهشی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر رونمایی شد.

از دانشگاه صنعتی مالک اشتر چه مي‌دانيم
دانشگاه صنعتی مالک اشتر که یکی از مراکز آموزشي وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است، با هدف اجرای پروژه‌های تحقیقاتی خاص ملی و آموزش و تربیت کارشناسان و کادر ویژه مورد نیاز صنایع و مراکز تحقیقاتی تأسیس شد.
 
جوهره حرکت بیداری اسلامی در دفاع مقدس ایران نهفته است
فرمانده کل سپاه در جمع دانش‌آموختگان دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه(دافوس) گفت: جوهره حرکت بیداری اسلامی در کشورهای جهان ناشی از دفاع مقدس مردم ایران در مقابل نظام سلطه در طول 8 سال جنگ تحمیلی است.
 
مفاهيم جديد استراتژيک آمريکا در جنگ آينده
معاون سازمان پدافند غيرعامل کشور گفت: به کارگيري مولفه‌هاي قدرت ملي آمريکا و همپيمانانش عليه قدرت ملي کشور هدف با مفاهيم عمليات ثبات جنگ بي‌قاعده و عمليات تاثير‌محور تنظيم شده است.
 
جنگ سايبري به نبرد فيزيکي مي‌انجامد
معاون فناوري اطلاعات سازمان پدافند غيرعامل كشور با بيان اينکه هزينه بالاي جنگنده‌ها و جنگ افزارها، کشورها را به سمت توليد سلاح سايبري برده که با کمترين هزينه بيشترين خسارت را وارد مي‌کند، گفت: جنگ سايبري موجب تخريب در عملکرد سرمايه سايبري، اختلال در امور کشور، تخريب روابط سياسي و آغاز جنگ فيزيکي مي‌شود.
 
پهپادهايي با عمق عملياتي بسيار زياد در اختيار داريم/ استقرار پاتریوت تنش‌ها را افزايش مي‌دهد
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به استقرار موشک‌های پاتریوت در ترکيه گفت: ما اساسا هر نوع ورود سیستم جدید را به منطقه برای نظام امنیت منطقه‌ای مضر می‌دانیم و معتقدیم که اینها به توسعه تنش‌ها و ایجاد رقابت‌های تسلیحاتی جدید کمک خواهد کرد.
 
قدرت‌هاي حاضر در خليج فارس مجبور به تسليم در برابر ايران هستند
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا با بيان اينکه به ندرت مي‌توان در جهان، مکاني با اهميت‌تر از خليج فارس و تنگه هرمز يافت، تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران کليد منطقه بوده و قدرت‌هاي حاضر در خليج فارس ناچارند براي تامين منافع خود، تسليم کشورمان باشند.

شعاع نفوذ دفاعي- امنيتي ايران بسيار فراتر از مرزهای جغرافیایی است
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از توانایی بالایی برخوردار است و توانسته شعاع اثر و نفوذ دفاعی- امنیتی خود را بسیار فراتر از مرزهای جغرافیایی خود توسعه دهد.

تشييع پيكر مطهر 80 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس
پيکر مطهر 80 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، امروز(چهارشنبه) در سراسر کشور، تشييع و خاکسپاري مي‌شود.
 
مأموريت ساخت سد 315 متري به قرارگاه خاتم الانبياء واگذار شد
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء گفت: با حمايت‌هاي دولت، مأموريت ساخت سد 315 متري بر روي رودخانه بختياري به اين قرارگاه واگذار شد.

آزمايش جديدترين سلاح‌ها در رزمايش خليج فارس/ رونمايي از جديدترين دستاوردهاي فضايي
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: رزمايشي که بزودي در خليج فارس برگزار مي‌شود به منظور آزمايش سلاح‌ها و تمرين تاکتيک‌هاي جديد است.

آمادگي سپاه براي اجراي پروژه‌هاي عمراني در کشورهاي همسايه/ احداث 3500 کيلومتر خطوط انتقال نفت و گاز
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء(ع) گفت: بنابر سند راهبردي سازندگي که به تاييد مقام معظم رهبري رسيده است يکي از وظايف اين قرارگاه سازندگي در کشورهاي همسو و مسلمان است و ما بر حسب درخواست و نياز کشورهاي همسايه در آنجا فعاليت خواهيم کرد.
 
سپاه پاسداران الگويي مناسب براي اسلامي شدن دستگاه‌هاي کشور
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: در حال حاضر هيچ دستگاهي نمي‌تواند ادعا کند که به صورت کامل اسلامي شده است، بلکه همگي دستگاه‌هاي کشور در مسير اسلامي شدن قرار دارند و سپاه پاسداران نيز با هدف کمک به پيشرفت انقلاب و عبور از مراحل مختلف، سعي دارد که الگوي مناسبي براي ساير دستگاه‌ها در زمينه اسلامي شدن باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها