کد خبر: ۱۲۲۹۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۱۶ فروردين ۱۳۹۲
مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله عزیزالله خوشوقت از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم و نهادهای حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش 598 به نقل از فارس، در این مراسم که با حضور گسترده طلاب، روحانیون و عموم مردم همراه بود آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری، آیت‌الله امینی، آیت‌الله کعبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد سعیدی و نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید حضور یافته و یاد و نام آیت‌الله عزیزالله خوشوقت را گرامی داشتند.

حجت الاسلام والمسلیمن کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم نیز به تبیین گوشه‌هایی از زندگی پربرکت آیت‌الله عزیز‌الله خوشوقت پرداخت و جایگاه علمی و اخلاقی این مرحوم را تشریح کرد.

وی مرحوم آیت‌الله خوشوقت را نمونه یک انسان متواضع و با اخلاق معرفی کرد و یادآور شد: آیت‌الله خوشوقت در عرصه تهذیب نفس و جهاد عملی اقدامات شایسته‌ و قابل توجهی انجام داد و طلاب جوان می‌توانند این عالم ارجمند را الگوی علمی و عملی خود قرار دهند.

امام جمعه موقت تهران به تلاش آیت‌الله خوشوقت در عرصه تبلیغ دین و تربیت شاگردان فرهیخته اشاره کرد و گفت: آیت‌الله خوشوقت لحظه‌ای از تبلیغ دین اسلام غافل نشد و همواره در عرصه دفاع از ولایت فقیه ثابت قدم بود.

حضرت آیت‌الله عزیزالله خوشوقت که از علمای حوزه علمیه تهران است، اوایل بهمن‌ماه سال گذشته به سرزمین وحی سفر کرده بود که پس از اقامت شش روزه در مدینه منوره، چهاردهم بهمن برای انجام اعمال مناسک عمره مفرده به مکه مکرمه عازم شد که پس از انجام اعمال دچار عارضه تنفسی و در بیمارستان مکه بستری شد و پس از تحمل درد و رنج بیماری در حرم امن الهی به لقاءالله پیوست.

پیکر معظم‌له پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب در جوار مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها