کد خبر: ۱۲۴۰۱۲
زمان انتشار: ۱۵:۳۰     ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
روزنامه جوان نوشت: شبكه نمايش سيما از ابتداي هفته جاري در اقدامي قابل تأمل‌، در بخش بررسي كارنامه يك بازيگر، فيلم‌هايي از جورج كلوني يكي از تهيه كنندگان فيلم «آرگو» را نمايش مي‌دهد. 
جورج كلوني بازيگر و تهيه كننده هاليوودي از چند سال پيش به دنبال ساخت فيلم ضد ايراني بوده است. فيلمنامه‌اي كه ابتدا قرار بود با نام «فرار‌از تهران» ساخته شود در نهايت با نام آرگو و با تهيه كنندگي جورج كلوني ساخته شد.
 
اين فيلم كه از نظر بسياري از كارشناسان سينمايي اثري متوسط و بي‌ارزش است با استقبال گرمي از سوي لابي صهيونيستي هاليوود روبه‌رو شد و اكثر جوايز معتبر سينماي امريكا را به دست آورد كه مهمترين‌شان جايزه اسكار امسال بود؛ جايزه‌اي كه بازخورد‌هاي فراواني در ايران داشت و در آخرين واكنش در پايان دهمين كنگره بين‌المللي رهاورد سرزمين نور جايزه «باروت خيس» به عنوان نماد سرسپردگي مطلق سينماي هاليوود به اهداف سياسي كاخ سفيد به ميشل اوباما كه برنده شدن آرگو در اسكار را اعلام كرده بود، اهدا شد. 
 
حال بايد اين سؤال را از مسئولان صدا و سيما و شبكه نمايش پرسيد در حالي كه تمامي ملت ايران از ساخت اين فيلم ابراز انزجار كرده‌اند و هم اكنون نظام جمهوري اسلامي مجدانه به دنبال پيگرد قانوني عوامل ساخت چنين فيلم هايي است، چه دليلي دارد كه از ميان همه بازيگران سرشناس، هفته فيلم جورج كلوني برگزار شود؟ اين بي‌سليقگي در حالي صورت مي‌گيرد كه مردم به رسانه ملي به عنوان ملاك خوب يا بد بودن بسياري از مسائل نگاه مي‌كنند و اين شبهه را به وجود مي‌آورند كه نتيجه هفته فيلم جورج كلوني چيزي جز تطهير چهره ضد ايراني اين بازيگر و تهيه كننده هاليوودي خواهد بود؟
 
يكي از دلايلي كه مي‌توان براي پيش آمدن چنين رخدادي متصور شد، بي‌اطلاعي مسئولان شبكه نمايش از رخداد‌هاي حوزه‌هاي فرهنگ، هنر و سياست است كه در صورت قبول چنين فرضيه‌اي بايد از مديران ارشد صدا و سيما خواست تا در انتخاب مسئولان شبكه‌هاي خود تجديد نظر كنند. لازم به ذكر است كه شبكه نمايش پيش از اين نيز با پخش برخي از آثار هاليوودي از شبكه نمايش سيما بدون در نظر گرفتن مفاهيم و پيغام‌هاي صهيونيستي آن فيلم‌ها، باعث به وجود آمدن انتقادات از اين شبكه ديجيتالي شده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها