کد خبر: ۱۲۵۵۱۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۲۷ فروردين ۱۳۹۲

به گزارش 598 به نقل از مهر، دبیر علمی دبیرخانه دائمی قطعنامه 598 شامگاه دوشنبه در نشست خبری همایش دولت و جنگ افزود: این دبیرخانه به بررسی علل و عوامل قبول قعنامه پرداخته و دنبال تبیین رخدادهایی است که در داخل و بیرون از کشور دست به دست هم دادند تا جمهوری اسلامی قطعنامه 598 را قبول کند.

حجت الاسلام محمد مهدی بهداروند افزود: امسال رویکرد دبیرخانه دائمی قطعنامه 598 بر این است که در همایشی با عنوان دولت و جنگ به بررسی نقش دولت در سرپرستی و اداره جنگ هشت ساله بپردازد.

وی با بیان این که در سه همایش گذشته دبیرخانه دائمی قطعنامه 598 شاهد رویکرد فرهنگی به جنگ بوده ایم ابراز داشت: نگاه ما نگاهی عاری از اندیشه ها و جریانات سیاسی خواهد بود و جریانی آزاد هستیم که در خطوط و ارزش های مقام معظم رهبری حرکت می کنیم.

بهداروند ادامه داد: متاسفانه از سالیان قبل نگاه بدبینانه به متولیان همایش از سوی مسئولین وجود داشته و تصور برخی این بود که ما به دنبال تخریب برخی افراد سیاسی در زمان دفاع مقدس هستیم اما اعلام کرده ایم که همایش ما تعلقات سیاسی ندارد.

وی بیان داشت: در همایش چهارم خود به نقش کلیدی دولت در اداره جنگ می پردازیم چرا که اقتصاد جنگ است که موازنه قدرت را تغییر می دهد.

دبیر علمی دبیرخانه دائمی قطعنامه 598 افزود: دولت سوم به دلیل نگاه افرادی که در وزارتخانه‌های کلیدی خود داشت قائل به دفاع از آموزه‌های دفاعی نبودند و سالیانه یک عملیات بیشتر انجام نمی دادیم.

وی با اشاره به فراخوان دریافت مقالات برای همایش مذکور گفت: اقتصاد و جنگ تحمیلی، دیپلماسی و جنگ تحمیلی، رابطه دولت و رهبری در جنگ تحمیلی، نقش و کارکرد مجلس و جنگ تحمیلی و رابطه مدیریت اجرایی و نظام دفاعی از محورهای دریافت مقالات به شمار می روند.

بهداروند زمان پایان فراخوان مقالات را 15 خرداد آینده ذکر کرد و گفت: روند جنگ در زمان دولت اول، ضرورت تشکیل ستاد کل نیروهای مسلح، دولت نظامی و سیاسی، تفاوت دولت ایران و عراق در جنگ تحمیلی و ناسازگاری نظام اجرایی با دفاع مقدس از دیگر موضوعات دریافت مقاله هستند.

وی هم چنین از رونمایی دو کتاب "امر دفاع و امام خمینی" برای خاطرات دیدارهای فرماندهان با امام(ره) و کتاب کاستی ها و بایسته های دفاع مقدس با هدف بررسی آسیب شناسی دفاع مقدس خبر داد.
وی هم چنین زمان برگزار همایش را نیمه دوم تیرماه 92 ذکر کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها