کد خبر: ۱۲۶۰۵۴
زمان انتشار: ۲۰:۵۱     ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
تعيين تكليف يك نماينده درباره وظايف قانوني شوراي نگهبان!
598: بررسي عملكرد و اظهارنظرهاي سياسي علی مطهری نشان مي دهد كه او به سرباز بي جيره و مواجب و شايد هم با جيره و مواجب جريان اصلاحات در عرصه سياسي كشور تبديل شده است؛ فردی که با سفارش شخص رئیس‌جمهور دولت نهم در لیست اصولگرایان برای مجلس هشتم قرار گرفت، اکنون به چهره محبوب روزنامه‌های افراطی طیف اصلاحات بدل شده و کمتر روزی است که مصاحبه و خبری به نقل از در «شرق» و «اعتماد» و «بهار» و... منتشر نشود.

به گزارش رجانیوز، مطهری این روز‌ها هم حسابی فعال شده است تا در غیاب چهره ساختارشکنی در میان فعالان فتنه، یک تنه بارِ حمله و هجمه به ساختارهای قانونی کشور از جمله شورای نگهبان را به دوش بکشد؛ برنامه‌ای که امروز به تیتر یک روزنامه شرق بدل شد و آقای همیشه مخالف که زمانی هاشمی رفسنجانی را علت تمامی مشکلات کشور می‌دانست و علیه او و فرزندانش در «کیهان» مقاله می‌نوشت، اکنون راه حل تمام مشکلات کشور را حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرده است. 
 
 
اما مساله‌ای که فرا‌تر از حمایت و درخواست او از اکبر هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی برای حضور در انتخابات است و نشان می‌دهد که مطهری قرار است نقشی بالا‌تر از یک چهره منتقد برای جریان برانداز داشته باشد، حمله او و تعیین تکلیف برای شورای نگهبان در مساله تایید یا رد صلاحیت افرادیست که کاندیدای انتخابات خواهند شد؛ ماجرایی که به طور جدی مورد نهی رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است. 
 
رهبر انقلاب در سخنرانی آغاز سال خود در حرم رضوی (ع)، عدم تمکین به ساختار قانونی و سازوکار مشخص انتخابات را به شدت رد کردند و گفتند: «در مسئلهٔ انتخابات و غیر انتخابات، همه باید تسلیم رأی قانون باشند؛ در مقابل قانون تمکین کنند. آن حوادثی که در سال ۸۸ پیش آمد ــ که برای کشور ضرر داشت و ضایعه‌آفرین بود ــ همه از همین ناشی شد که کسانی نخواستند به قانون تمکین کنند؛ نخواستند به رأی مردم تمکین کنند. ممکن است رأی مردم برخلاف آن چیزی باشد که منِ شخصی مایل به آن هستم؛ اما باید تمکین کنم. آنچه که اکثریت مردم، اغلبیت مردم آن را انتخاب کردند، باید همه تمکین کنند؛ همه باید زیر بار بروند. خوشبختانه سازوکارهای قانونی برای رفع اشکال، رفع اشتباه، رفع شبهه وجود دارد؛ از این راهکارهای قانونی استفاده کنند.»
 
با این حال، علی مطهری در این مصاحبه، اولا «رد صلاحیت خاتمی» را نشانه عدم ظرفیت انتقادپذیری نظام عنوان کرده و از سوی دیگر، «تایید صلاحیت مشایی» را سبب زیرسوال رفتن مشروعیت این نهاد قانونی دانسته است. 
 
او در این زمینه گفته است: «ردصلاحیت خاتمی هم برکاتی دارد. از این نظر که میزان سعه صدر نظام در برابر منتقدان مشخص شده و برخی رویکرد‌ها شفاف‌تر می‌شود. هر چه مسائل برای مردم روشن‌تر شود، بهتر از این است که در هاله‌ای از ابهام باقی بماند... ظاهرا نامزد دولت، آقای مشایی است که به احتمال قوی از دو جهت رد صلاحیت می‌شود. یکی از جهت رجل سیاسی نبودن و دوم از چهت گرایش‌های فکری غیراسلامی. اگر شورای نگهبان صلاحیت او را تایید کند، مشروعیت خود را زیر سوال می‌برد.»
 
جالب اینکه حتی رهبر انقلاب هم هیچگاه خود را وارد عرصه تعیین تکلیف برای شورای نگهبان در زمینه تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی ندانسته و بار‌ها بر روی این مساله تاکید داشته‌اند که سازوکار قانونی انتخابات در کشور وجود دارد و باید همه افراد از کانال قانونی در این عرصه حاضر شوند و شکایات و اعتراضات نیز از طریق همین سیستم قابل پیگیری است و نه هیچ راهکار فراقانونی دیگری. سازوكاري كه البته ناديده گرفتن آن از سوي ميرحسين موسوي و مهدي كروبي و جريان حامي آن زمينه ساز بزرگترين فتنه عليه نظام اسلامي شد.
 
با این حال، علی مطهری که با رای اندک و البته پشتوانه تبلیغاتی برخی رسانه‌های خاص در داخل و خارج از کشور توانست راهی مجلس نهم شود، اینچنین خود را در جایگاه تعیین تکلیف برای شورای نگهبان قرار داده است و به اعضای این شورا، امر و نهی می‌کند؛ اقدامی که با آب و تاب از سوی رسانه‌های نزدیک به جریان فتنه پوشش داده می‌شود و قرار است به عنوان اهرم فشاری برای تایید صلاحیت برخی چهره‌هایی که جزو سران فتنه ۸۸ بودند، استفاده شود.
 
گفتنی است هجمه به شورای نگهبان و کلیدواژه «نظارت استصوابی» از جمله راهبردهای اصلی جریان اصلاحات و فتنه در سال‌های گذشته بوده است که اکنون نیز در حال پیگیری است تا بتوانند از این طریق، زمینه را برای بازگشت مجدد خود به عرصه سیاسی کشور فراهم کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
۳۳
۰
علی مطهری چه کاره است که بر علیه دولت جبهه گیری می کند؟
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
۱
۵۶
بابا یکی مث نماینده شجاع (مطهری)حرف حق میزنه چرا تحمل نمی کنید انتخابات نباید یک سویه باشد باید تمام گرایشها باشند مگر شما همین چند سال پیش زیر بیرق احمدی نبودید بس کنید این نفاق را و درود بر مطهری
پاسخ
الف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۴ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
۱
۰
مطهری بدبخت!
با 300 هزار رای از 5 میلیون تهرانی فکر کرده کجا را گرفته که جرات میکنه برای مشایی و احمدی نژاد خط و نشون بکشه.

به قول داود سیدعباسی:
«خدا به هر کی هر چی میده، جنبش رو هم بده.»
پاسخ
حسن زاده
COLOMBIA
۰۷:۱۴ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
۱
۰
آقای علی مطهری متاسفانه از همان اول هم دشمنی شخصی و لجاجت با احمدی نژاد داشت ، نه اینکه دلش برای منافع کشور یا عدالت سوخته باشد یا به جناح خاصی گرایش داشته باشد .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها