کد خبر: ۱۲۶۱۰۷
زمان انتشار: ۰۱:۲۹     ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
هر چه به 24 خرداد نزدیک می شویم حجم اخبار انتخاباتی هم زیاد می شود.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وقایع اتفاقیه انتخاباتی امروز را برای مخاطبان آماده کرده است که در ذیل می آید::

*دعوت ۲۵۰ هزار نفر برای ورزشگاه صدهزار نفری

در آخرین نشست کمیته برگزاری همایش آزادی و جریان انحرافی ،بر ضرورت برگزاری قطعی مراسم در روز پنج شنبه تاکید شده است و بر این اساس مراسم مذکور از سوی دولت برگزار خواهد شد.

بر پایه همین گزارش، تیم مذکور از 250 هزار نفر برای حضور در این همایش دعوت و پیش بینی کرده است از این تعداد، 150 هزار نفر در مراسم شرکت کنند. صد هزار نفر روی سکوهای آزادی، و تعداد 50 هزار نفر نیز بر روی چمن مستقر خواهند شد.

در همین رابطه عضو خبرگان رهبری درباره برگزاری جشن ۱۰۰ هزار نفری در ورزشگاه آزادی گفت: برگزاری این جشن فقط اصراف و حیف و میل کردن بیت المال است.

آیت الله سید احمد علم الهدی اظهار داشت: برگزاری جشنی در ورزشگاه آزادی با جمعیتی 100 هزار نفری درست نیست.

همچنین در این رابطه عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه برنامه‌ای که دولت در حال سازماندهی آن است با جریان هاشمی هیچ تفاوتی ندارد، گفت: تیمی که به عنوان میراث فرهنگی و گردشگری در این همایش نقش اصلی را ایفا می‌کند، جریانی است که در دولت از ابتدا مشکلات خاصی داشته است.

دیانی در ادامه افزود: وی در پایان تصریح کرد: این جشن به بهانه قدردانی از خدمتگزاران ایام تعطیلات نوروز انجام می‌شود، در حالی که اگر از تمام آنهایی که در این ایام خدمت‌رسانی کردند نظرسنجی کنید، آنها قطعاً راضی به برگزاری چنین مراسمی و با چنین هزینه‌ای نیستند؛ کما اینکه قویاً معقتدیم این یک برنامه انتخاباتی است.

همچنین مهدی خوجگی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با انتقاد از همایش 100هزار نفری آخر هفته دولت در ورزشگاه آزادی آن را در راستای بهره برداری سیاسی و انتخاباتی عنوان می کند.

*رضایی: در هیچ ائتلافی وارد نخواهم شد

محسن رضایی در مورد بحث ائتلاف‌ها گفت: من در هیچ ائتلافی وارد نخواهم شد و ائتلاف را می‌گذارم برای بعد از انتخابات، فکر می‌کنم ائتلاف با مردم در این برهه از هر چیز مهم‌تر است.

*رئیس قوه‌قضاییه: استفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی جرم است

رئیس قوه قضاییه گفت: استفاده از امکانات دولتی در اغراض انتخاباتی جرم است و از شورای نگهبان می‌خواهیم جهات نظارتی خود را تشدید کند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی تاکید کرد: از این‌که عده‌ای بیگناه در کشوری بر اثر حملات تروریستی کشته بشوند، متاسف هستیم و به عنوان کشوری که سال‌هاست آماج حملات تروریستی بوده، کاملا عمق چنین وقایع ناگواری را درک می‌کنیم و البته در کنار آن، این سوال را از دولتمردان آمریکا می‌پرسیم که آیا ناگوار بودن این‌گونه حملات فقط برای آمریکاست یا کشورها و مردم نقاط دیگر دنیا نیز حق و حقوقی در این زمینه دارند.

*اطلاعیه شماره 2 اتحادیه مستقل درباره نشست 2 روزه با کاندیداها

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ این اتحادیه برای شناخت بهتر از چهره‌های مطرح انتخابات همایشی با عنوان 'هفتمین رئیس‌جمهور در مسیر پیشرفت، مقاومت و عدالت' را در 29 و 30 فروردین با حضور افراد موثر انتخابات، در دانشگاه شاهد برگزار می‌کند

 *محصولی: معتقدان به ائتلاف باید حرف از ائتلاف حول انتخاب اصلح می‌گفتند

مهمترین محورهای سخنان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در نشست دانشجویی با موضوع انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم برگزار گردید به شرح زیر است:

- در پاسخ به کسانی که می‌گویند چرا جبهه پایداری به انتخاب اصلح اعتقاد دارد در حالی که اصلح رأی کمتری دارد باید گفت شما که قائل به این هستید که می‌شود با کنار کشیدن افراد در ائتلاف رأی را به یک نفر منتقل کرد، چرا رأی خود را به اصلح منتقل نمی‌کنید.

- آیت‌الله خوشوقت فرمودند اصلح را باید راضی به حضور در صحنه کنید و مردم را به انتخاب اصلح ترغیب کنید.

- در هفته آینده نامزد نهایی جبهه پایداری اعلام می‌شود.

*سخنگوی ستاد مهرعلیزاده معرفی شد

در جلسه روز گذشته که با حضور جمعی از اعضای ستاد انتخاباتی مهرعلیزاده در سال 84 برگزار شد، مقرر شد تا ستادهای استانی وی از هفته آینده راه اندازی و روسای آن معرفی شوند که اولین ستاد انتخاباتی استانی وی هم در ارومیه راه اندازی خواهد شد.

همچنین سید یعقوب امین زاده، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تبریز به عنوان سخنگوی ستاد انتخاباتی مهرعلیزاده معرفی شد.

در این جلسه روسای 2 دپارتمان ستاد انتخاباتی مهرعلیزاده انتخاب شدند که بر این اساس عیسی اسحاقی، دبیر سرویس سیاسی روزنامه سلام در سال های انتشار این روزنامه و مدیرکل روابط عمومی سازمان تربیت بدنی دولت هشتم، به عنوان رئیس دپارتمان مطبوعات و مردانی به عنوان رئیس دپارتمان گروه های مردمی انتخاب شدند.

از طرفی قرار است رئیس ستاد انتخاباتی مهرعلیزاده طی هفته آینده از بین وزیران دولت اصلاحات انتخاب شود که به احتمال فراوان علی عبدالعلی‌زاده این مسئولیت را برعهده خواهد گرفت. او متولد ارومیه است و علاوه بر داشتن سابقهٔ نمایندگی مجلس و استانداری آذربایجان شرقی، 8 سال -  در دولت اصلاحات - وزیر مسکن و شهرسازی بوده است.

*چمران: حضورم در انتخابات شورای شهر ربطی به ریاست جمهوری ندارد

چمران در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ثبت‌نام شما حضورتان در انتخابات ریاست جمهوری را منتفی می‌کند، گفت: این انتخابات ربطی به آن ندارد و در واقع ممکن است تائید آن باشد.

*پیشنهاد خوئینی ها به خاتمی

موسوی خوئینی ها یکی از چهره های مطرح اصلاحات است که معتقد به پروژه موج سازی از سوی خاتمی است، او در جلسه اخیر خود مطرح کرده است که "طرح پیشنهادی من برای انتخابات، ایجاد موج است. ما باید برای نشان‌دادن وزن و به رخ کشیدن اقتدار خود به نظام موج ایجاد کنیم. حتی با استفاده از خاتمی که نمی‌آید اما با طرح کاندیداتوری وی باید موج ایجاد کنیم."

*بادامچیان:حضور هاشمی در انتخابات بعید است

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان با بیان اینکه منتظر هاشمی و خیلی‌های دیگر نیستیم و کار خودمان را می‌کنیم، گفت: کارهای مربوط به لیست شوراهای جبهه پیروان تا فروردین تمام می‌شود.

بادامچیان دیدار مؤتلفه با آیت‌الله مصباح را دیداری بسیار خوب و صمیمانه ارزیابی کرد و گفت: بعضی سعی دارند ایشان را منحصر در یک گروه بدانند در حالی که اینچنین نیست و آیت‌الله مصباح مربوط به همه نظام اسلامی است.

بادامچیان در پاسخ به این سؤال که چقدر احتمال دارد از ائتلاف 5گانه بیش از یک نفر نامزد شود، تصریح کرد: هنوز در این موضوع فکر نکرده‌ایم و قرار است هر کس به صورت فردی فعالیت خود را آغاز کند و تشکل همراهش با وی همراهی کند تا در نهایت ببینیم گزینه نهایی با چه کسی است لذا نمی‌توان این موضوع را رد کرد.

بادامچیان درباره گزینه نهایی دولت تاکید کرد: دولت حق ندارد که در انتخابات گزینه داشته باشد و این جرم است.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان در بخش دیگری از این گفت‌‌وگو درباره حضور هاشمی در انتخابات گفت: حضور هاشمی در انتخابات را بعید می‌دانم و دلایل آن نیز پای خودم است.

«درباره مسئله ورود آقای هاشمی برخی می‌خواهند وی ابزار آنها در انتخابات شود، جریان‌هایی مثل اصلاح‌طلبان از این دسته هستند و برخی دیگر نیز درصددند وی را به ابزار دعوا تبدیل کنند. لذا بعید می‌دانم هاشمی به صحنه بیاید».

وی درباره برخی اخبار مبنی بر حضور حسن روحانی در انتخابات به نمایندگی از هاشمی تصریح کرد: این موضوع جزء تحلیل‌های افراد است مگر اینکه خود هاشمی بر حسن روحانی تاکید کند.

*جبهه پایداری پالایش می‌شود

امیرحسین قاضی‌زاده عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگو با  فارس با بیان اینکه در همایش روز یکشنبه جبهه پایداری مجموعه تغییرات این جبهه و نامزد نهایی آن اعلام خواهد شد، اظهار داشت: ما تصمیم گرفته‌ایم تغییری در شورای مرکزی جبهه پایداری ایجاد کنیم چرا که ممکن است کاندیدای ما بخواهد ستاد داشته باشد.

قاضی‌زاده با تأکید براینکه دبیرکل در این تغییرات همچنان حجت‌الاسلام آقاتهرانی خواهد بود، تصریح کرد: ممکن است برخی اعضای شورای مرکزی به ستاد نامزد نهایی بروند و در آنجا فعال شوند.

*دبیر اتحادیه مستقل: تغيير تاريخ امتحانات بزرگ‌ترين نگراني دانشجويان

دبير اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل از تغيير در تاريخ امتحانات به بهانه انتخابات ابراز نگراني مي‌كند و اظهار مي‌دارد: تغيير در تاريخ امتحانات تا حدودي به ميزان شور و نشاط انتخاباتي در دانشگاه‌ها آسيب مي‌زند. با توجه به اينكه فضاي دانشگاه‌ها ظرفيت مناسبي براي تحقق مردم سالاري ديني هستند، ابلاغ آئين‌نامه تغيير تاريخ امتحانات اين ظرفيت را مهار مي‌كند. وي خاطرنشان مي‌كند: با اجراي اين آئين نامه علاوه بر اينكه سرفصل‌هاي دروس كامل نمي‌شوند، به دانشجويان فشار وارد مي‌شود و اساتيد هم براي به سر انجام رساندن دروس اگر نخواهند سرهم بندي كنند، مجبورند دروس را ناقص تدريس كنند و دانشجويان هم مجبورند در يك زمان كوتاه دروس خود را امتحان بدهند. بالاخره اولويت اول دانشجويان اعم از تشكلي يا غير تشكلي درس خواندن است.

بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف نيز در انتقاد از تعطيلي زود هنگام دانشگاه‌ها در ترم منتهي به انتخابات با انتشار بيانيه‌اي تأكيد كرد: مسئولان به جاي روي آوردن به روش‌هاي ساده، به فكر تدبير و پيدا كردن راهكار مناسب‌تر براي جلوگيري از سوء استفاده احتمالي از فضاي دانشگاه باشند.

*عبدی: اصلاح‌‌‌‌طلبان باید بین نظام و اپوزیسیون یکی را انتخاب کنند

عضو مستعفی حزب مشارکت برای چندمین بار تأکید کرد تکلیف اصلاح طلبان با خود و حاکمیت معلوم نیست و به همین دلیل نیز در انتخابات در بلاتکلیفی به سر می برند.

عباس عبدی در مصاحبه با روزنامه اعتماد ضمن انتقاد از عملکرد اصلاح طلبان در سال 88 گفت: شما ممکن است بخواهید بروید پیک نیک. برای به پیک نیک رفتن ممکن است 100 نفر از دوستان تان اعلام آمادگی کنند، اما اگر بخواهید به جنگ بروید از همه آن صد نفر دو نفر هم پای کار نیستند. روی آن صد نفر نباید برای جنگ حساب کرد. وقتی شما روی افرادی که به خیابان می آورید کنترل ندارید نتیجه اش همین می شود که دیدیم.

رفتارهای سال 88 آنان جواب نداده و قابل درک نیست. آنها یا باید فراتر از نظام بروند و اپوزیسیون کامل یا منفعل شوند که این یک انتخاب است یا باید همچون گذشته باشند و مسیر تعاملی خود را با حفظ مواضع داشته باشند. اگر بخواهند در این مسیر باشند با آن رفتارها نمی توانند. نمی توان در هر دو عرصه حضور داشت. نمی شود کاری کرد که هم آن طرفی ها هورا بکشند هم این طرف فضای حضور بدهد. غیر طبیعی نیست که حکومت هم از آنان استقبال نکند. باید افرادی که دچار تناقض هستند به چالش کشیده شوند. اینها وارد این چالش نمی شوند.

*زیباکلام: علی مطهری از همه اصلاح طلب تر است

زیباکلام: علی مطهری در مناظره دیروز خود گفت: با وجود این که اصول گراست ولی از بسیاری اصلاح طلبان مانند عارف، حسن روحانی، کواکبیان، محمدرضا تابش (خواهرزاده ی خاتمی) اصلاح طلب تر است.

وی افزود: احمد توکلی و علی مطهری نمره شان خیلی بالاتر از خیلی اصلاح طلبان است. مطهری شاگرد اول اصلاح طلبی است.

*کریمی: تاکنون به جمع بندی کامل درباره گزینه مناسب ریاست جمهوری نرسیده‌ایم

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به برنامه‌های این تشکل دانشجویی درباره انتخابات گفت: تاکنون به جمع بندی کامل درباره گزینه مناسب ریاست جمهوری نرسیده‌ایم.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به برگزاری همایش هفتمین رئیس جمهور در مسیر پیشرفت،‌ مقاومت و عدالت به عنوان یکی دیگر از اقدامات این تشکل دانشجویی در راستای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در این همایش دو روزه اعضای شورای مرکزی این اتحادیه با حضور در کنار یکدیگر به نتایجی در خصوص ارزیابی شخصیت های موجود برای کاندیدای ریاست جمهوری دست می‌یابند.

*اگر کاندیدا ها بهم تبریک نگویند انتخابات سالم نبوده است

حسین علایی در تابناک با نوشتن مقاله‌ای با نام «معیارهای انتخابات خوب» گفت: «در سلامت انتخابات همین بس که نامزدهای رأی نیاورده نتیجه انتخابات را بپذیرند و با قبول پیروزی رقیب به فرد منتخب تبریک بگویند.»

*لنکرانی: بنده، جلیلی و فتاح هیچگاه احساس رقابت نمی‌کنیم

کاندیدای احتمالی جبهه پایداری گفت: بنده، آقای جلیلی و آقای فتاح هیچگاه احساس رقابت نمی‌کنیم و از این رو طبق مذاکرات قرار شده در صورت موفقیت هر یک از برادران، به وی در امر اداره کشور کمک شود.

وی درباره برخی اخبار که در خصوص پدر وی مطرح شده است، تصریح کرد: پدرم قبل از انقلاب در صنعت آلمینیوم فعال بود و با پشتکار و توان فنی خود، کارخانه‌ای راه‌اندازی کرد و قبل انقلاب این صنعت انحصاری بود و شرایطی پیش آمد که وی احساس کرد دیگر نمی‌تواند در ایران زندگی کند لذا سال 1353 به خارج کشور رفت و سال 1355 نیز از ما خواستند که به اتفاق مادر و خواهرم به آمریکا برویم و یک سال آنجا اقامت کردیم اما مادرم گفتند که شرایط از لحاظ فرهنگی مناسب نیست و اذیت می‌شویم لذا پدرمان به دلیل شرایط انحصار صنعت آلمینیوم در ایران راضی به بازگشت نشد اما گفتند شما آزاد هستید و ما نیز به ایران بازگشتیم بنابراین طلاق قانونی اتفاق نیفتاد ولی دو مسیر متفاوت ایجاد شد.

*نعیمه اشراقی: هاشمی دچار تزلزل شده است

نعیمه اشراقی گفت: این روزها از کاندیداتوری آقای خاتمی ناامید شده‌ایم اما به هر حال امیدواریم زیرا آقای خاتمی از یک اجماع صد در صدی در میان اصلاح‌طلبان برخوردار است و با نیامدن وی ممکن است اجماع اصلاحات دچار تزلزل شود.

شراقی در واکنش به خبر منتشر شده در رسانه سلطنتی انگلیس (بی‌بی‌سی) که از زبان هاشمی رفسنجانی گفته شده بود که رهبری اعتمادش را به من از دست داده است، گفت: این صحبت مستقیم آقای هاشمی نیست بلکه برداشت بی‌بی‌سی از صحبت‌های ایشان است.

وی تصریح کرد: شاید این صحبت‌های آقای هاشمی که در جمع استانداران پیشین کشور مطرح شده بود در پاسخ به آن سخنان رهبری بوده که عنوان کردند آقای احمدی‌نژاد دیدگاه‌هایش نزدیک‌تر به بنده است.بنابراین شاید آقای هاشمی برداشتشان این بود که نزدیکترین فکر به رهبری را دارند و نزدیکترین یار ایشان هستند اما بعد از این سخنان رهبری این تزلزل در آقای هاشمی ایجاد شده که آنچنان هم مورد اعتماد رهبری نیستند.

*زاکانی: مراسم ورزشگاه آزادی با شعارهای ابتدایی دولت در تعارض است

علیرضا زاکانی با انتقاد از برگزاری مراسم تقدیر از دست اندرکاران سفرهای نوروزی در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی تهران گفت : این گونه رفتارها با شعارهای ابتدایی دولت در سال 84 در تعارض است و باعث سرخوردگی و دلسردی مردم می شود .

زاکانی با اشاره به مخالفت نهاد های امنیتی با برگزاری این مراسم گفت :  دولت باید خود پیشگام در تامین امنیت جامعه باشد و حرکت در این مسیر و نادیده گرفتن تذکرات نهادهای امنیتی ، باعث نگرانی شدید است.

*رئیس حوزه علمیه اصفهان : دکتر ولایتی در طول 34 سال امتحان خود را به خوبی پس داده

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: دکتر ولایتی در طول 34 سال امتحان خود را به خوبی پس داده و نیاز به تبلیغات ندارد، من نمی‌خواهم که برای شما تبلیغ کنم بلکه تقاضای من این است که برخی افراد به اسم اصولگرایی برایتان کارشکنی نکنند.

وی افزود: آقای ولایتی چهره شناخته شده‌ای هستند و نقطه ضعفی هم ندارد بنابراین ایشان نیازی به تبلیغات ندارد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد: معنای اصولگرایی این است که همه برای یک هدف واحد و یک نفر متحد شویم در حالی که اکنون تعداد زیادی کاندیداها را در صف اصولگرایان شاهد هستیم.

*احتمال کاندیداتوری «سعید جلیلی» در انتخابات ریاست جمهوری قوت گرفت

سعید جلیلی از برخی نخبگان دعوت کرده تا با تنظیم برنامههای مورد اشاره او برای اداره کشور، وی را در این باره همراهی کنند و در گفت‌وگو با برخی از چهرههای انقلابی احتمال حضور خود را منتفی ندانسته است.

*کواکبیان: بعضی فکر می‌کنند اصلاحات یعنی ویروس و طاعون!

کواکبیان، کاندیدای ریاست جمهوری، دوشنبه شب در شهرستان کرج استان البرز، حضور یافت و در جمع نخبگان ورزشی و هنری این استان از ضرورت تغییر در وضعیت موجود دستگاه اجرایی در انتخابات پیش‌رو سخن گفت.

مصطفی‌کواکبیان در این سخنرانی بر لزوم شرکت در انتخابات تاکید کرد و شرکت در پای صندوق‌های رای را تنها راه برون رفت از مشکلات گریبانگیر جامعه عنوان کرد و گفت:«هیچ راهی جز از طریق کانال رای گیری برای تغییر سرنوشت وجود ندارد و شرکت در انتخابات تنها راه موجود و ممکن برای عبور از مشکلات است.

وی گفت: شرکت و حضور پررنگ در انتخابات می‌تواند بسیاری از مشکلات داخلی و خارجی را از پیش‌روی ملت ایران بردارد. رفع تحریم ها و مقابله با تهدیدها در روابط بین‌الملل و تغییر فضای داخلی تنها با شرکت در انتخابات حاصل خواهد شد.

كواكبیان اظهار داشت: ما به اصلاحات باور داریم و برهمین رویکرد در انتخابات با شعار زنده باد اصلاحات شرکت می‌کنیم. بعضی آقایان فکر می‌کنند اصلاحات یعنی ویروس و طاعون. ما برعکس می گوئیم اصلاحات قرآنی، اصلاحات علوی و حسینی یعنی همان اصلاحات اسلامی یعنی امر به معروف و نهی‌ازمنکر، یعنی بی‌تفاوت نگذشتن از کنار مسائل و مشکلات.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد ش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
کجاش مربوط به ائتلاف 3 گانه بود؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها