کد خبر: ۱۲۶۱۳۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
به گزارش 598 ؛ نویسنده وبلاگ یاران ولایت نوشت:

ارتباط آشکار فرق ضالة تصوف با گروهک­های معاند نظام، امری آشکار و قابل اثبات است. در بین فرق این مسلک نامشروع، نکات قابل تأمل را به دلیل فعالیت ستیزه­جویانه از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی کشورمان، می­بایست در فرقة گنابادی(دراویش گنابادی) یافت. طبق اسناد، مثبوت است که این فرقه به ظاهر عرفان­گرا، چیزی نیست جز یک گروهک فعال درون مرزی، که با اقدامات خود تلاش در ایجاد خط سیری باب میل دشمنان دارد.

ریشة عناد دراویش با نظام، در تئوری­های تحرکات ایزایی و بدعت­های دینی آنان است

تاریخچه قبل از انقلاب دراویش و تحرکات ایزایی آنان پس از پیروزی انقلاب، اسنادی قابل بررسی در تأیید عناد دیرینة آنان است. تاریخچه­ای که با ارادت اقطاب قبلی(صالحعلیشاه) به رژیم طاغوت و پهلوی دوم(وابستگی با بهائیان دربار و شخص شاه) شروع و با به رسمیت شمردن جبهة ملی­گرایان و اندیشة ملی­مذهبی علیه اندیشه­های ناب حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب، ادامه یافت.

دراویش نیروهای بازیچه، جبهه­های معاند هستند

با واکاوی رابطة اندیشه­ها، تحرکات و حامیان و مدافعان این اهالی بدعت، می­توان به این نکته رسید که این جریان شکسته شده در لایه­­های بالایی خود دارای رویکردهای معاندانه و در لایه­های پایینی دارای رویکردهای اجتماعی است. رویکرد لایه­های بالایی بدلیل تجانس تام آنها با گروهک­های ضدانقلاب همچون ملی­مذهبی­ها است که، با توجه به اینکه قطب فعلی(نورعلی تابنده) از اعضای قدیمی و فعلی این مجموعة گسسته است، توجیه­پذیری این موضوع را اثبات می­کند. با توجه به اینکه این قبیل گروهک­ها از مقبولیت و بدنة اجتماعی تهی هستند، به سمت نفوذ اجتماعی و تشکیل گروه­های دینی­نما برای رسیدن به این مهم رفتند، که با توجه به بدعت­های موجود در بین دراویش(نبود بصیرت و دانش دینی) و همچنین ارتباط اقطاب آنان با این گروه، بستر بسیار مناسبی برای بهره­کشی از اجتماعات آنان محیا کرد، که علیت انتخاب رویکرد لایه­های پایینی را مشخص می­کند. این گفته که، دراویش نیروهای بازیچة جبهه­های معاند هستند، گفتة بسیار دقیقی است چرا که جامعة آنان(هرچند مختصر) برای آنانی که فاقد مقبولیت مدنی­اند، فراتر از ادراک است.

انحراف سران، سند انحراف مجموعه

رویکردها و طرز نگرش جبهه­های ضدانقلاب، بر هیچ­کس پوشیده نیست، پس به روایت تصویر مطالب بسیاری را می­توان دریافت و به اتصال سرحلقة دراویش به نبایدها و خطوط قرمز نظام پی برد.




تحرکات ایزایی دراویش و بازیچه شدن آنان

تحرکات دراویش به عنوان یکی از فرق منحرف و بدعت­گزاری که تلاش در حفظ چهرة اجتماعی از دست رفتة خود دارند، در حوزة اجتماعی و سیاسی دسته­بندی می گردد. آنان بر اساس خط­دهی خارج­نشینانی همچون مصطفی­آزمایش(از متواریان بعد انقلاب) بدلیل وابستگی وی به بهائیان خارج از کشور(برای کسب منابع مالی و مخارج فرقه) که از آنان می­توان به شیرین عبادی و علایی بهائی اشاره کرد که در اقدامات اخیر جریانی خود، برای سرپوش گذاری بر رفتارهای ضدانقلابی جمعی از دراویش داخلی در رابطه با رویدادهای قم، بروجرد، دزفول، چرمهین و کوار، تلاش عجیبی در جهت حقوق بشری نشان دادن پروندة سیاه این فرقه می­کنند که در همین راستا چندی پیش شاهد بیانیة احمد شهید بودیم. همچنین قابل توجه است که، پیوند جالبی از دراویش و بهائیان در حال شکل­گیری است، بدین شکل که تمام بیانیه­های اخیر هر دو گروه در دفاع از حریم یکدیگر است و به شکل رسانه­ای شگرد توپ­اندازی سمت یکدیگر را پیگیری می­کنند.

شایان ذکر است که، اخیراً دراویش با توجه به سابقة دیرینة خود در بازیچه بودن و تلاش برای کسب وجاهت اجتماعی، اقدام به حضور در نشست­هایی با جبهة ملی­مذهبی نموده­اند. نورعلی تابنده که از افراد قدیمی، اما مطرود این سلسلة گسسته است، این­بار در مقام قطبیت دراویش، آخرین تلاش­های خود را برای جان دادن به پیکر بی جان فرقه در این قبیل جلسات می­بیند. قطب دراویش گنابادی، چندی پیش با گروهی از فعالان ملی­گرا در منزل خود دیدار داشته است؛ که با توجه به دستمایه شدن دراویش در سال 88 توسط سران فتنه، قطعاً اندک وجهة اجتماعی و مقبولیت خود را از دست خواهند داد.

این جلسه که در منزل نورعلی­تابنده برگزار شد با حضور آقای اخوان ، سمیرا جمشیدی، بیژن جانفشان، مسعود صفری ، امین کرد، پیمان عارف ، مهران بختیاری و محسن رهامی ،حسین رفیعی، خسرو سیف، نورعلی تابنده ، بانو صالحی، حبیب الله پیمان، ناصر تکمیل همایون، کوروش زعیم، عیسی خان حاتمی، داود هرمیداس باوند و لقا اردلان همراه بود، که همگی عضو ملی­گرایان و جبهة ضدانقلاب ملی­مذهبی هستند.

توصیه­ای جدی به سلسلة باطل دراویش

از ابتدای طول عمر با برکت نظام، گروه­ها و مجموعه­های مختلفی تصمیم به جبهه­گیری علیه وجود مقدس انقلاب نموده­اند که به لطف خداوند و برکت خون شهدا، هیچکدام موفق نشده­اند و نخواهند شد. حال در این مسلخی که بداندیشان برای خود ساخته­اند، عده­ای را با زر و زور دخیل می­کنند که دراویش هم از این وضع مستثنا نیستند.

توصیه می­گردد در دامان نظام و انقلاب که ایمن­ترین و صبورترین، حتی برای دشمنان است بمانید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها