کد خبر: ۱۲۶۱۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
رئیس‌جمهور پاکستان حل مشکل کشمیر را کلید صلح در منطقه آسیای جنوبی دانست و بر لزوم مشارکت کشمیری‌ها در روند مذاکرات تأکید کرد.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «آصف علی زرداری» رئیس جمهور پاکستان تصریح کرد که برقراری آرامش و رفاه در جنوب آسیا منوط به حل مسئله کشمیر است.

وی که در جمع نمایندگان مجلس و شورای منطقه آزاد کشمیر در منطقه «مظفرآباد» پاکستان سخنرانی می‌کرد، افزود: اجازه نمی‌دهیم کشمیر قربانی تروریسم شود.

زرداری گفت: دولت اقدامات زیادی برای حل مناقشه کشمیر از طریق مذاکره انجام داده است اما شرکت نمایندگان مردم کشمیر در کنفرانس‌هایی که برای برقراری صلح در این منطقه انجام می‌شود ضروری است.

رئیس جمهور پاکستان تأکید کرد: حاضر نیستیم با نادیده گرفتن نظر مردم کشمیر، با هند وارد مذاکره شویم و این در حالی است که اسلام‌آباد بیشتر از جنگ به گفت‌وگو معتقد است.

زرداری تصریح کرد: نه تنها سازمان‌های حمایت از حقوق بشر بلکه بخشی از مردم هندی‌ نیز به حمایت از مردم کشمیر روی آورده‌اند که این امر نشان‌دهنده بر حق بودن خواسته‌های مردم این سرزمین است.

وی بیان کرد: تلاش‌های پاکستان برای حمایت از مردم مظلوم کشمیر فقط مرحمی بر دل کشمیری‌های رنج کشیده است.

زرداری خاطر نشان کرد: مردم کشمیر 60 سال است که به دنبال حقوق از دست رفته خود هستند و بنابراین فداکاری آنان هدر نمی‌رود و هیچ ارتشی نمی‌تواند مردم کشمیر را سرکوب کند.

منطقه کشمیر یک منطقه مسلمان نشین در مرز هند و پاکستان که پس از جدایی پاکستان از هند، تبدیل به یک منطقه مرزی مورد مناقشه بین 2 کشور شده و حتی منجر به وقوع چندین جنگ بین هند و پاکستان شد.

اگرچه تاکنون مذاکرات زیادی برای حل این مسئله بین 2 کشور انجام شده است اما این موضوع همچنان لاینحل باقی مانده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها