کد خبر: ۱۲۶۲۳
زمان انتشار: ۱۸:۵۸     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

"دبیرخانه دائمی رصد و نقد رسانه" عنوان مجموعه‌ای‌ دانشجویی است که در روزهای گذشته با برگزاری همایشی با عنوان "يك ريال در مقابل ميليون‌ها تومان " حضور خود در عرصه نقد رسانه ملی را اعلام کرد تا از این پس و به گفته دبیر این دبیرخانه، رقیبی جدی برای نهادهای نظارتی و رسمی صدا و سیما باشد.

به گزارش رجانیوز، "دبیرخانه دائمی رصد و نقد رسانه" با برگزاری همایشی دو روزه در دانشگاه تهران، ضمن تقدیر از اقبال واحدی، وحید یامین‌پور و فرزاد جمشیدی به خاطر اجرای برنامه‌های "مستقیم آبادی"، "دیروز، امروز، فردا" و برنامه‌های سحر ماه مبارک رمضان،  به آسیب شناسی و نقدر سیاست‌ها و برنامه‌های رسانه ملی با حضور چهره‌های سرشناس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی پرداخت.
 
محدثه پیرهادی، دبیر این دبیرخانه با اشاره به آغاز به کار "دبیرخانه دائمی رصد و نقد رسانه" در دانشگاه تهران می‌گوید: "دبیرخانه دائمی رصد و نقد رسانه" یک مجموعه‌ی دانشجویی است که قصد دارد با رصد آثار، محصولات و عملکرد رسانه ملی، نسبت به آنها اعلام موضع کند. وی علت تشکیل این دبیرخانه را ناکارآمدی سیستم‌های نظارتی رسمی از یک سو و غیرنظام‌مند بودن و غیردائمی بودن فعالیت‌های دانشجویی مشابه دانسته و حوزه نظارت این دبیرخانه بر اساس دیدگاه حضرت امام و رهبر معظم انقلاب پیرامون رسانه را از یک سو نقد آنچه که در رسانه هست از یک سو و مطالبه آنچه که در رسانه ملی نیست از سوی دیگر عنوان می‌کند.
 
وی ویژگی این مجموعه را بر خلاف سیستم‌های نظارتی موجود، مخاطب قرار دادن مردم بجای مدیران عنوان کرده و افزود: دبیرخانه به جای انتشار نقدهایی که مخاطب خود را مدیران رسانه ملی می‌داند، با مخاطبان رسانه ملی سخن خواهد گفت. وی همچنین تصریح کرد که نقدهای دبیرخانه در قالب همایش‌های دوره‌ای و گزارش‌های ماهیانه و اعلام مطلوب‌ترین و نامطلوب‌ترین برنامه‌های رسانه ملی خواهد بود.
 
در اولین همایش "دبیرخانه دائمی رصد و نقد رسانه" که با عنوان  "يك ريال در مقابل ميليون‌ها تومان " به مدت دو روز در دانشگاه تهران برگزار شد، حجت الاسلام پناهیان، وحید جلیلی، مهندس سعید قاسمی، وحید یامین‌پور، حجت‌الاسلام علی جعفري، اقبال واحدي، فرزاد جمشيدي، احسان صالحی و محمدحسین ساعی به ایراد سخن و نگاه خود پیرامون رسانه ملی پرداختند.
 
پناهيان:رسانه ما كمتر عشق به انقلاب را در جان كسي ايجاد كرده است
 
حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان در این همايش اظهار داشت: امروز رسانه ملي كه مي‌خواهد نقش خود را ايفا كند هم در افكار عمومي داخلي و هم در افكار عمومي جهان، افكار عمومي را هدايت كند. لذا تاكيد مي‌كنم كه فقط مي‌توان افكار عمومي را هدايت كرد نه اداره؛ چرا كه اداره كردن انديشه مردم، امروزه كاري بسيار دشوار است.
 
به گزارش فارس، پناهيان با بيان اينكه شرايط رقابت ميان رسانه ما و رسانه‌هاي غربي از لحاظ امكانات مادي برابر نيست، گفت: بايد به اين مسئله بزرگ توجه شود كه ما آنچيزي را داريم كه دشمنان ما ندارند. در رسانه ما حقيقتي نهفته است كه دير يا زود بشر به آن رو خواهد كرد و رسانه‌هاي دشمن به هر شيوه‌اي كه بخواهند با اين حقيقت مقابله كنند، نخواهند توانست. 
 
وي با طرح اين سؤال كه چه تعداد از گردانندگان رسانه در كشور ما داراي اين نوع نگاه هستند، گفت: اگر از لحاظ فن توليد خبر كه بيشتر براي دروغ‌پردازي از سوي غربي‌ها بكار مي‌رود و نه براي هدايت؛ اگر بخواهيم از روش‌هاي آنها با رسانه‌هاي غربي مقابله كنيم به طور قطع قافيه را خواهيم باخت. 
 
اين كارشناس مسائل فرهنگي با بيان اينكه وجه امتياز ما "هدف و اصالت ما " در رسانه است، گفت: بنابراين بايد شيوه‌ها و بسته‌بندي‌هاي ارائه آثار را با توجه به اين هدف‌هاي والا صورت داد. 
 
وي با طرح اين سؤال كه چه كساني مي‌توانند به توليد برنامه‌هاي پرمحتوا بپردازند، جواب داد: آنهايي كه عميقاً حقيقت اين پيام‌ها را فهميده باشند و از عمق جان پيام‌هاي انقلاب اسلامي را درك و باور كرده باشند. اين افراد مي‌توانند در توليد خبر، فيلم و آثار هنري موفق باشند، بنابراين كسي كه مي‌خواهد در رسانه ملي اثر هنري و ماندگار توليد كند به هيچ‌وجه نبايد از شهيد آويني دلسوختگي كمتري داشته باشد. 
 
حجت‌الاسلام پناهيان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: بجاي نقد محصولات رسانه بايد به نقد خود رسانه جمهوري اسلامي پرداخت، چرا كه با درگير شدن با محصولات از موضوعات اصلي غافل خواهيم شد و فرصت‌ها از دست مي‌رود. 
 
حجت‌الاسلام پناهيان تاكيد كرد: كمتر مي‌توان گفت رسانه ما عشق به انقلاب اسلامي را در جان كسي ايجاد كرده باشد، متاسفانه رسانه ما ژست بي‌طرفي حق و باطل را به خود مي‌گيرد، چرا كه نمي‌تواند حقيقت را هنرمندانه بيان كند. 
 
سعید قاسمی: سریالی مثل مختارنامه می‌تواند الگوی قیام مردم بحرین شود
 
سعيد قاسمي از دیگر مدعوین این همایش دو روزه، با بیان اينكه از ضرغامي به دليل تحولاتي كه در سازمان صدا و سيما ايجاد كرده تشكر مي‌كنيم، خاطرنشان كرد: در حال حاضر سوژه خبري بسياري وجود دارد و اگر حتي 40 كانال تلويزيوني نيز به پخش اين سوژه‌‌ها بپردازند باز هم كم است. 
 
وي افزود: در جنگ 33 روزه لبنان و در حالي كه ايران اسلامي عقبه‌اي چون كشور لبنان را در اختيار دارد تنها به پوشش خبري خارج از حوزه پرداختيم اما شبكه‌هاي تلويزيوني عربي در وسط ميدان نبرد به پوشش خبري جنگ 33 روزه پرداختند. اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه اكنون در تونس، مصر، ليبي و بحرين قيام‌هايي رخ داده اما رسانه ما به پوشش خبري لازم نمي‌پردازد چون فعالاني را در اين عرصه در آن كشور ندارد. 
 
اين كارشناس مسائل سياسي با تاكيد بر اينكه افراد مريضي كه در صدا و سيماي اسلامي فعاليت دارند بايد از اين مجموعه خارج شوند، تصريح كرد: ملت ايران لحظه شماري مي‌كرد تا يكي از كشورهاي منطقه قيام كند اما اكنون بالغ بر 10 كشور منطقه عليه حاكمان خود قيام كرده‌اند اما هر كس به دنبال كار خود است. 
 
وي افزود: در شرايط فعلي يك عده به دنبال پيدا كردن كشته‌شدگان دوران كمبوجيه هستند، عده‌اي مي‌خواهند عبدالله اردني را در آغوش بگيرند و عده‌اي هم از آل‌سعود حمايت مي‌كنند. قاسمي تاكيد كرد: عده‌اي مي‌گويند ما مرام ايراني داريم و بر روي مجسمه‌هاي تخت جمشيد چفيه مي‌اندازند اما اگر واقعاً غيرت ايراني دارند بر طبق نقشه دوران‌هاي گذشته كشورمان دوباره آن را گسترش دهند. 
 
اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه عده‌اي معتقدند كه قيام‌هاي مردمي منطقه يك طرح آمريكايي است و نبايد 70 ميليون نفر را فداي 70 هزار بحريني شيعه كرد، گفت: فيلم جذابي چون مختارنامه مي‌تواند دنيايي را به هم بريزد، همان‌طور كه بر طبق گفته‌ها شيعيان بحرين از اين فيلم الگو گرفته و قيام كرده‌‌اند. 
 
جلیلی: مشکل رسانه نیرو و امکانات نیست؛ مشکل از نگاه مدیران است
 
وحيد جليلي مسئول دفتر جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي دیگر سخنران همایش "يك ريال در مقابل ميليون‌ها تومان " با بيان اينكه بي عدالتي در صدا و سيما غوغا مي‌كند، تاكيد كرد: بي تفاوتي به ظرفيت‌هاي جامعه ما يك مصداق اساسي بي عدالتي در رسانه ملي است. 
 
جليلي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد:‌ بايد در مواجهه با رسانه‌هاي غربي يك مزيت نسبي براي خود خلق كنيم كه يك مورد آن رويكرد به مخاطبيني است كه خود را در رسانه ملي نمي‌بينند. 
 
وي ادامه داد: در رسانه ملي كمبود نيرو و امكانات وجود ندارد؛ بلكه بايد نگاه سازندگان تغيير پيدا كند. ظرفيت‌ها براي تبديل به محتواي رسانه‌اي وجود دارد اما تا كنون نتوانسته‌ايم از آنها استفاده كنيم. 
 
اين كارشناس مسائل فرهنگي با بيان اينكه تحريم غربي‌ها براي رسانه ملي يك فرصت است، افزود: ممكن است ساخت يك دارو در ديگر كشورها يك ارزش خبري براي رسانه نبود اما در كشورمان به دليل تهاجم غربي‌ها و موانع فراوان اين موضوع مي‌تواند در حوزه علم دستمايه خوبي براي ساخت برنامه‌ها قرار بگيرد. 
 
يامين‌پور: به من گفتند شما مشروط‌ التصوير هستيد
 
وحيد يامين‌پور در این همایش گفت: بنده به آقاي پورمحمدي رئيس شبكه سوم سيما اعلام كردم كه آيا من ممنوع‌التصوير هستم كه وي پاسخ داد: شما مشروط‌التصوير هستي. يعني نبايد زياد حرف بزني و حرف اضافي هم نزن. 
 
وي با اشاره به اينكه در تلويزيون جمهوري اسلامي ايران نبايد رفتار متناقض موجود باشد و تلويزيون كشورمان در اعلام مواضع نبايد به گونه‌اي خاص عمل كند اما در نطق‌هاي هنري حرمت خانواده را نداشته باشد و اين رفتار پارادوكسيكال است. 
 
اين استاد دانشگاه با تأكيد بر اينكه تلويزيون ايران اسلامي نبايد شرمنده باشد، و ايراني و اسلامي بودن خود را مخفي كند، گفت: واقعاً تلويزيون جمهوري اسلامي ايران بايد به اسلامي بودن خود افتخار كند. 
 
وي افزود: متأسفانه تلويزيون كشورمان روشنفكرزده است و احساس مي‌كند بايد رسانه‌اي باشد در خدمت جريان روشنفكري باشد. 
 
اين مجري برنامه تلويزيوني با اشاره به اينكه مديران رسانه نبايد مرعوب برنامه‌سازان، مجريان و كارگردانان باشد، خاطرنشان كرد: مديران رسانه نبايد منفعل عمل كند. در ايران اسلامي رئيس جمهور وقت، نخست‌وزير، 72 شهيد و امثال همت‌ها و چمران‌ها به شهادت رسيدند. اما سريال تلويزيوني كداميك از اين شهدا به داخل خانه‌ها راه پيدا كرده است. 
 
وي با طرح اين سؤال كه چرا بايد تلويزيون كشورمان غرامت سريال‌هايي را بپذيرد كه بي‌خاصيت هستند، گفت: در حال حاضر صدا و سيما دقيقه‌اي 2 تا سه ميليون تومان براي برخي از سريال‌هاي تلويزيوني سرمايه هزينه مي‌كند در صورتي كه اين سريال‌ها هيچ سود و منفعتي براي صدا و سيما ندارد. 
 
يامين‌پور با بيان اينكه در حال حاضر 100 شبكه داخلي و خارجي را صدا و سيما تحت پوشش دارد كه مؤثرترين شبكه‌هاي منطقه هستند، گفت: اگر شبكه‌‌هايي مانند المنار نبودند صدا و سيما در بحث پوشش خبري بيداري اسلامي رتبه اول را در منطقه كسب مي‌كرد. 
 
اين مجري برنامه‌هاي تلويزيوني بيان داشت: اگر از من بپرسد،‌ چه كسي رئيس سازمان صدا و سيما باشد؟ خواهم گفت: مسئول كنوني صدا و سيما نفر ارجحي است. اما بايد نقد هم پذيرفته شود. 
 
وي با بيان اينكه به دليل اينكه مشروط‌التصوير هستم در خصوص آغاز و اجرا و قطع همكاري خود با برنامه ديروز، امروز، فردا صحبتي نمي‌كنم، خاطرنشان كرد: از خردادماه برنامه‌‌اي با عنوان رو به فردا كه به موضوعات اجتماعي و فرهنگي خواهد پرداخت با حضور بنده روي آنتن خواهد رفت و پس از يك دوره 7يا 8 ماهه دوباره در تلويزيون حاضر خواهم شد.
 
 
جعفري: برنامه تلويزيوني 90 وسيله‌اي براي تحقير مردم ايران شده است
 
 
حجت‌الاسلام جعفري عضو دفتر فرهنگي مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي در همايش 2 روزه نقد تلويزيون با اشاره به اينكه در بسياري از توليدات صدا و سيما بصيرت لازم وجود ندارد، گفت: پس از حدود 10 سال از ترويج چادر به عنوان يك حجاب در صدا و سيما اكنون چادر به شنل تبديل شده است و روحانيت به مددكاران اجتماعي تبديل شده‌اند. 
 
وي افزود: بازيگراني كه در سريال‌هاي تلويزيوني به عنوان روحاني نقش ايفا مي‌كنند، در واقع يك مددكار اجتماعي هستند و وظايف يك روحاني را به نمايش نمي‌گذارند. 
 
وي با تأكيد بر اينكه تقليل‌گرايي در برنامه‌هاي صدا و سيما بسيار است، گفت: در حال حاضر دگرديسي معنايي در برنامه‌هاي صدا و سيما در حال رخ دادن است و هرچقدر تماشاچي‌هاي تلويزيون بالا مي‌رود، بايد بيشتر نگران و ناراحت شد. 
عضو دفتر فرهنگي مركز پژوهش‌هاي مجلس بيان داشت: اگر در آينده صدا و سيما نيروهاي انساني بر اساس گفتمان انقلاب اسلامي تربيت نكند و دانشكده صدا و سيما تبعيدگاه رؤساي اين سازمان باشد و توليدات تلويزيوني در حد كنوني باشد، با وضعيت نگران‌كننده‌اي روبرو خواهيم بود و مفاهيم بسياري از شاخص‌ها تغيير خواهد كرد. 
اين پژوهشگر عرصه فرهنگي با بيان اينكه مهارت و دانش رسانه‌اي بايد بالا برود، خاطرنشان كرد: در حال حاضر سياست‌گذاران سازمان صدا و سيما به برنامه ورزشي 90 كه از شبكه سوم سيما پخش مي‌شود، فخر مي‌فروشند به دليل آنكه 7 تا 8 ميليون مخاطب جوان دارد. 
 
وي افزود: يك برنامه تلويزيوني ورزشي بايد بستري براي ورزش كشور فراهم كند و فرهنگ‌هاي ايراني و اسلامي نيز در آن ترويج شود؛ نه اينكه در برنامه تلويزيوني 90 فرهنگ ايراني تحقير شود. 
 
عضو دفتر فرهنگي مركز پژوهش‌هاي مجلس با اشاره به اينكه چرا نبايد نهضت تحريم برنامه تلويزيون 90 را راه‌اندازي كنيم؟ اظهار داشت: چرا گردش‌كاري كه براي مجريان و خبرنگاران صدا و سيما وجود دارد براي شخصي چون عادل فردوسي‌پور وجود ندارد؟ 
 
اقبال واحدی: ناراحتی از تمرکز رسانه ملی در تهران سبب شد به استان‌های دیگر بروم
 
واحدی مجری تقدیر شده این همایش و مبدع برنامه‌های صبح بخیر ایران و مستقیم آبادی، در این همایش گفت:: بنده هنگامي كه برنامه صبح به خير ايران را كليد زدم از حضور سازمان صدا و سيما در تهران ناراحت بودم كه در نتيجه مجبور شدم با ياري همكارانم برنامه‌‌هايي مانند سفرنامه صبا را مستقيم از استان‌هاي كشور روي آنتن بردم. 
 
واحدي با تأكيد بر اينكه در حال حاضر در برنامه‌هاي تلويزيوني ضعف در سناريو وجود دارد، تأكيد كرد: در حال حاضر يكي از شبكه‌هاي تلويزيوني فارسي‌‌زبان خارج از كشور برنامه‌اي به نام "بفرمائيد شام " پخش مي‌شود كه اصل اين برنامه از كشور ايتاليا تبليغ شده است. بايد توجه داشت كه ما در برنامه‌هاي استاني خود و با سنت ايراني اينگونه برنامه‌‌ها را خيلي پيشتر از اين‌ها ساخته بوديم. 
 
تهيه‌كننده برنامه تلويزيوني "مستقيم‌ آبادي " با بيان اينكه بايد خود را اثبات كنيم و نمي‌توانيم تنها ديگران را نفي كنيم، خاطرنشان كرد: هنگامي كه برنامه تلويزيوني "مستقيم آبادي "‌را ساختم و اين برنامه پخش شد، بسياري از جوانان ميل به انتخاب رشته كشاورزي كردند كه شعار ما اين بود كه در روستاها مي‌شود، پولدار شد. 
 
واحدي در پايان خاطرنشان كرد: در سفر به تايباد، مردم روستاهاي اين شهر 70 ميليارد تومان خربزه فروخته بودند و مردم روستاهاي تويسركان نيز 65 ميليون تومان گردو فروخته بودند و اين نشان‌دهنده وضعيت خوب كشور در روستاهاست. 
 
صالحي: صداوسيما ظرفيت نقد ندارد
 
احسان صالحی سردبير رجانیوز و از دیگر مدعوین این همایش، با انتقاد از كمبود فضاي نقد منصفانه و اصولي در رسانه ملي گفت: نبود ظرفيت نقد در رسانه ملي موجب شد بسياري از برنامه‌هاي موفق تعطيل شود.
 
صالحی در خصوص اقناع خبري مخاطبين در رسانه ملي اظهار داشت: طبق نظرسنجي‌هاي انجام شده 40 درصد مردم تهران اخبار خود را از منابعي غير از صدا و سيما دريافت مي‌كنند و اين در حالي است كه براي اقناع خبري خود به رسانه‌هايي همچون بي‌بي‌سي فارسي مراجعه مي‌كنند كه اين براي رسانه ملي يك فاجعه است. 
 
وي با بيان اينكه از 5 دهه قبل، ارتباط رسانه با مخاطبين از حالت خطي به ارتباط تعاملي تغيير كرده است، گفت: در ارتباط رسانه با مخاطبان خود بايد به اين نكته توجه شود و ظرفيت مخاطب لحاظ شود.
 
وي با برشمردن برخي از نقاط قابل نقد صدا و سيما از جمله، عدم ارتباط مناسب با مخاطب، ‌كمبود فضاي نقد، انحصاري بودن صدا و سيما، ‌نداشتن و رعايت نكردن سابقه خبري و آرشيو مناسب در انتشار اخبار خاطرنشان كرد: رسانه‌هاي موفق دنيا امروز اين نقاط ضعف را برطرف كرده و ارتباط بسيار خوبي با مخاطبين خود دارند. 
صالحی تاكيد كرد: امروز ديگر دوره سانسور و بايكوت خبري گذشته است چرا كه اگر شما خبر را به مخاطب ندهيد، او نياز خبري خود را از رسانه‌هاي ديگر مي‌گيرد و در نهايت جذب آنها مي‌شود. 
 
صالحي با برشمردن برخي مسائل روز مانند انتخابات مجلس خبرگان، حوادث سوريه و ماجراي وزارت اطلاعات تصريح كرد: رسانه ملي ما در خصوص وقايع روز،‌ اخبار به موقع و كافي به مخاطب نمي‌دهد و امروز سؤال‌هاي بي‌پاسخ بسياري در ذهن مخاطبان است. لذا مخاطب انتظار دارد كه نيازهاي خبري خود را از رسانه دیگری دريافت كند؛ بنابراين اگر اين روند ادامه پيدا كند تلويزيون ما مخاطبان بيشتري را از دست خواهد داد. 
 
سردبير رجانیوز پيشنهاد كرد: عده‌اي از نخبگان و كارشناسان بايد با طراحي يك اتاق فكر و با توجه به تحولات اتاق عملياتي را ايجاد كنند تا در بزنگاه‌هاي حساس بتوانند نقش خود را ايفا كنند و روندها تصحيح شود.
 
دبیرخانه دائمی رصد و نقد رسانه: و این آغاز راه است...
 
"دبیرخانه دائمی رصد و نقد رسانه" نیز با انتشار بیانیه‌ای به این همایش پایان داد. در این بیانیه می‌خوانیم:
برای فرزندان حضرت روح الله خصوصا طیف های فرهنگی ، دانشگاهی ، حوزوی و بسیجی آنها مسأله صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران یکی از چند مسأله اول در سبک زندگی انقلابی آنهاست. 
 
از نظر ما صدا وسیما فقط یک سازمان یا ارگان یا اداره ای در کنار بقیه ي سازمان های حاکمیّتی جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه حقیقتاً «صدا» و «سیما»ی انقلاب اسلامی ماست . علی رغم میل بسیاری که می گویند «رسانه ملّی» ، ولی حساسیّت های انقلابی در قبال صدا وسیما را از جنس «ملّی» نمی شمارند ، ما فرزندان حضرت روح الله ، صدا و سیما را از خود و خودمان را از او می دانیم و هیچ عاملی ، حتی اگر برخی مدیریت های ناکارآمد و غیرمکتبی حاکم بر صدا و سیما هم باشد ، نخواهد توانست بین ما و آن جدایی بیندازد. علیرغم تخطئه و تقبیح دلسردی و قهر با رسانه ي ملّی اما ، دوستی بچه های انقلاب با او نیز هرگز به معنای تمجید و تحسین افراطی از او نیست . ما عادت نداریم علاقه به رسانه ي ملّی مان را در قالب نظرسنجی هایی بیان کنیم که همیشه 90 درصد پرسش شوندگانش از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رضایت کامل دارند . علاقه ي ما به صدا و سیما اجازه نمی دهد که ارسال انبوه پیامک های میلیونی را به برنامه های ورزشی برای شرکت در مسابقه های چند جوابی و سطحی به حساب محبوبیّت صدا وسیما بگذاریم.بگذارید با همان صداقت و صراحت انقلابی و رفاقت و دلسوزی دیرینه مان ، با صدا وسیما و درباره ي آن حرف بزنیم. 
 
دبیرخانه ي دائمی جدیدالتأسیس رصد و نقد صدا وسیما مستقر در بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بنا دارد با همّت و تمرکزی روزافزون و بهینه به اقامه ي این فریضه ي مهم انقلاب قیام کند . همایش دو روزه ي نقد صدا وسیما که در تاریخ 25 و26 اردیبهشت سال 90 با حضور جمعی از فرهیختگان فرهنگ انقلاب اسلامی برگزار شد اولین قدم در این مسیر ارزشمند بود و امید است که به همت جوانان انقلابی توسعه یابد. روی سخن دبیرخانه ي رصد و نقد رسانه ي ملّی دیگر فقط با مسئولان صدا وسیما نخواهد بود، بلکه مخاطب اصلی ما این بار تماشاچیان ، مخاطبان و مصرف کنندگان رسانه ي ملّی هستند ؛ همان ها که باید زین پس با چشمانی بازتر و گزینش و ویرایشی دقیق تر با رسانه ي ملّی خود مواجه شوند و بیش از پیش در ارتقاء مهارت های خود در تمییز سره از ناسره ي آن بکوشند . در هر حال معرفی برنامه های مطلوب و نامطلوب صدا وسیما به مردم و دعوت به تماشا یا عدم تماشای آنها یکی از برنامه های اصلی دبیرخانه خواهد بود. 
 
دبیرخانه در همین راستاست که در اولین گام و برای ابراز حسن نیّت و دراز کردن دست دوستی به مدیریت عالی تلویزیون ایران ، به معرفی و تجلیل از برنامه ي سیاسی «دیروز ، امروز ، فردا » با کارگردانی و اجرای دکتر وحید یامین پور ، برنامه ي اقتصادی «مستقیم آبادی» با کارگردانی و اجرای آقای اقبال واحدی و ویژه برنامه ي سحر آقای فرزاد جمشیدی می پردازد . و این ، آغاز راه است ...  .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها