کد خبر: ۱۲۶۳۸۱
زمان انتشار: ۱۸:۴۵     ۳۰ فروردين ۱۳۹۲
نیکولاس مادورو امروز (جمعه) به عنوان رئیس جمهوری منتخب ونزوئلا سوگند یاد می‌کند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه لو پوئن، پس از قبول کردن پیشنهاد شورای ملی انتخابات توسط جناح معترضین مبنی بر بازبینی آرای انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه، نیکولاس مادورو در ساعات آینده مراسم تحلیف خود را برگزار می‌کند.

نیکولاس مادورو 50 ساله، وارث هوگو چاوز، رهبر فقید سوسیالیست ونزوئلا به آخرین خواسته‌های وی عمل کرد و در مقابل مجلس ملی در کاراکاس سوگند یاد خواهد کرد.

پس از چندین روز تنش و اعتراضات خشونت‌آمیز در ونزوئلا که هشت قربانی بر جای گذاشت، انریکه کاپریلس، رهبر جناح اپوزیسیون که شکست خود را قبول نمی‌کند، جشن مادورو را تحت تاثیر قرار نخواهد داد چرا که از اینکه توانسته است ناظرین انتخابات را متقاعد کند، راضی است.

به دلیل پافشاری کاپریلس، فرماندار جوان ایالت میراندا، در شمال ونزوئلا که در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده است و به نتایج آرا اعتراض داشت، شورای ملی انتخابات تصمیم گرفت تا مجموع رای‌ها را بازبینی کند.

در حال حاضر، رئیس‌جمهور جدید ونزوئلا که برای شش سال، تا 2019 قرار است در راس قدرت بماند، از ملت خواسته است تا شال‌های سه رنگ خود را به گردن خود بیاندازند و با وی سوگند یاد کنند.

نیکولاس مادورو که پیشتر راننده اتوبوس و رئیس صنفی بوده است، به مدت شش سال نیز وزارت امور خارجه را در اختیار داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها