کد خبر: ۱۲۷۶۶۹
زمان انتشار: ۱۸:۴۸     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
تناقض گفتاری و فکری آقایان اصولگرا با نگاه رهبر انقلاب:
گویی این روزها حمله به نقاط قوت دولت نهم و دهم توسط کاندیداهای جریان اصولگرا به امتیازی تبدیل گشته که یکی پس از دیگری با نقد راهبردهای گفتمان انقلاب اسلامی سعی در پیشی گرفتن از یکدیگر را دارند. در جدیدترین نمونه آن دکتر قالیباف در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها با نفی سخنان 9 فروردین خود در تقویت و حفط نقاط قوت دوبت نهم و دهم با حمله به مواضع محمود احمدی نژاد در خصوص هولوکاست سخنان تامل برانگیزی و قابل توجهی را بیان داشته است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در روزهای ابتدایی امسال محمد باقر قالیباف در جمع مسئولان ستادهای انتخاباتی در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در تحلیل سخنان رهبر انقلاب در روز اول فروردین در مشهد مقدس اظهار داشت: " بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید نقاط قوت دولت‌های قبل را با عنوان تجربه الگو قرار داده و ضعف‌های آنان را به نقطه قوت تبدیل کنیم."

اما گویی این روزها حمله به نقاط قوت دولت نهم و دهم توسط کاندیداهای جریان اصولگرا به امتیازی تبدیل گشته که یکی پس از دیگری با نقد یکی از راهبردهای گفتمان انقلاب اسلامی سعی در پیشی گرفتن از یکدیگر را دارند.

دکتر قالیباف چند روز بعد در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها با نفی سخنان 9 فروردین خود در تقویت و حفط نقاط قوت دولت نهم و دهم با حمله به مواضع محمود احمدی نژاد در خصوص هولوکاست بیان می دارد: "قضیه هولوکاست ما را به کجا رساند؟ ما هیچ گاه با یهود مخالف نبودیم، یک دین است؛ آنجایی که ما مخالفت کردیم با صهیونیست ها بوده است. ما 30 سال حامی اصلی آرمان فلسطین بوده ایم ولی به واسطه هوشمندی امام و رهبری کسی نتوانست ما را متهم به ضد یهود بودن بکند. ولی یکباره بدون توجه به نتایج و پیامدها بحث هولوکاست مطرح می شود. این چه نفعی برای انقلاب و فلسطینی ها داشت. ببنید وقتی ما آن  زمان به اسم آرمان گرایی؛ موضوع هولوکاست را مطرح کردیم و آن جنجال ایجاد شد."

در ابتدا لازم است که نگاه  امتیازات دولت نهم و دهم در عرصه سیاست خارجی در کلام رهبری کرد که lمی توان آن را معیاری مناسب برای سنجش گفتمانی کاندیداهای مدعی اصولگرایی و گفتمان امام و رهبری دانست. رهبر معظم انقلاب این نقاط قوت را این گونه ترسیم می فرمایند:

«1- استكبارستيزى - كه معناى ويژه‌ى انقلابى خودش را دارد - در اين دولت تشخص و تميّز پيدا كرد. معناى استكبارستيزى دشمنى كردن با دولتهاى دنيا نيست، معنايش دشمنى كردن با استكبار است.

2- مسئله‌ى اعاده‌ى عزت ملى و ترك انفعال در مقابل سلطه و تجاوز و زياده‌طلبى سياستهاى ديگران و ترك شرمندگى در مقابل غرب و غربزدگى را هم انسان در اين دولت احساس مى‌كند؛ عزت ملى و استقلال حقيقى و معنوى از اينجا حاصل ميشود. استقلال به اين نيست كه انسان شعار استقلال بدهد يا حتى مثلاً در زمينه‌هاى اقتصادى هم به يك رشد بالايى دست پيدا كند؛ نه، استقلال اين است كه يك ملت به هويت خود و به عزت خود معتقد و براى او اهميت قائل باشد، براى حفظ او تلاش و كار كند و در مقابل متعرضين و مستهزئين، شرمنده‌ى اظهارات و جايگاه خود نباشد.

3- يك وقت هست كه زورگويان بين‌المللى مى‌آيند و ميگويند كه آقا شما فلان كار را كرده‌ايد و ما رفع و رجوع مى‌كنيم و نه واللَّه، نه باللَّه...؛ ولى يك وقت هست كه تهاجمش، تهاجم زورگويانه است؛ بهترين دفاع در چنين مواقعى هجوم است. زورگويان بين‌المللى، نقاط ضعف زيادى دارند، ...خب، نقاط ضعفشان، با حالت تهاجمى و با حالت طلبگارى، گفته و بيان بشود.

4- ما امروز در مقابله‌ى با استكبار، در سياست خارجى زبانمان زبانِ طلبگارى، عزت، اقتدار معنوى و اقتدار ملى است؛ آن وقت بعضى بيايند همين را به عنوان نقطه‌ى ضعف وانمود كنند كه نه آقا! شما كارى كرده‌ايد كه فلان دولتها از شما خوششان نيايد. خب، معلوم است كه خوششان نمى‌آيد. فلان دولتها آن وقتى خوششان مى‌آيد كه انسان تملق آنها را بگويد و حرفهاى آنها را به عنوان حرفهاى برتر ذكر بكند؛ خودش را كوچك كند و از حرفهاى خودش و حرفهاى انقلاب عقب‌نشينى كند؛ آن وقت آنها خيلى خوششان مى‌آيد! انتقاد خوب است، تخريب بد است؛ انتقاد خدمت است، تخريب خيانت است؛ نه خيانت به دولت، بلكه خيانت به نظام و خيانت به كشور است. نبايد تخريب بكنند، انتقاد بكنند.»( 87/6/2 -دیدار با دولت)

با یک بررسی اجمالی در سخنان رهبری و استفاده مکرر ایشان از طرح مساله هولوکاست حتی می‌توان ایشان را جدی ترین مطرح کننده و پشتیبان این گفتمان در فضای سیاست خارجی قلمداد کرد.

ایشان در کنفرانس حمایت از فلسطین در تهران با اشاره به زیر سوال رفتن مبنای اصلی مشروعیت رژیم صهیونیستی و در تردید قرار گرفتن ماجرای هولوکاست اظهار کردند: «صهيونيستها فلسطين را به بهانه هولوكاست غصب كردند اما عدم تحمل رسانه های غربی و صهيونيستی و دولتهای حامی اسرائيل در برابر طرح سؤال و تحقيق درباره هولوكاست نشان می دهد كه مسئله مشروعيت آنان با گذشت زمان متزلزل تر و بغرنج‌تر و پرسش افكار عمومی جهان از دليل پيدايش اين رژيم جدّيتر شده است.»

امام خامنه ای در دانشگاه علوم دريايى امام خمينى نوشهر با اشاره به استیصال غرب در مواجهه با بحث هولوکاست بیان می فرمایند: امروز در بسيارى از كشورهاى غربى كسى جرأت ندارد كه واقعهى مجهولالحال هولوكاست را زير سؤال ببرد. آن طورى كه اطّلاع دادند به ما، در آمريكا اگر كسانى با تكيه به مبانى روانشناسى و جامعهشناسى بخواهند بر عليه همجنسبازى چيزى بنويسند و منتشر كنند، قادر نخواهند بود، جلويشان گرفته ميشود! اينها چطور ملتزم به آزادى بيانند؟

ایشان همچنین در سال ۸۷ در سخنان آغازین سال در حرم رضوی تاکید کردند: «اسم حقوق بشر را می‌آورند که ما پایبند حقوق بشریم! این حقوق بشر است؟ در مقابل آن کسی که هولوکاست را مورد سؤال قرار بدهد، همه بسیج می‌شوند ـ دادگاه‌هاشان، دولتهاشان، روزنامه‌هاشان ـ اما در مقابل اهانت به نبی مکرم اسلام، نه فقط اعتراض نمی‌کنند، بلکه همصدایی هم می‌کنند! این حقوق بشر است؟»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۴
۱
اصلح از منظر مقام معظم رهبري
http://shamebasirat.blogfa.com/post/39
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۳۶۳
۱۱۵۷
اگر به هروسیله ممکن متوسل شوید واینچنین مطالب دروغ و غیر واقع رادر خصوص دکتر عزیز مطرح کنیدنمیتوانید ایشان را از صحنه خارج کنید چون مدیری توانمند ولایقی است.
اگر برای یک بار هم که شده است با عقلمان رئیس جمهورمان را انتخاب کنیم نه با احساسهای جاهلانه
دکتر قالیباف رئیس جمهور خواهد شد
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
اقای عاقل یادت نره که اقای قالیباف شخصا اعلام کرد که تکنوکرات هست.این هم بدون که اقا از تکنوکرات ها انتقاد کردند.مطمئن باش در این شرایط اقتصاد مقاومتی اگر یک تکنوکرات روی کار بیاد وضعیت کشور از این بدتر میشه.پس بیاید با عقلمون رای بدیم.
ابوالفضل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
بار قبل باعقلتون رای دادین این جوری شد . جوری پیش می برنتون که فکر میکنید دارید کار عاقلانه ای میکنید
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶۵
۰
چه خوب است انسان مراقب زبان و تقوای خود باشد ...
پاسخ
بصیرت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۶۸
۱۰۴
فقط یک سوال از این آقا بپرسید شما که به نفی هولوکاست حمله میکنید نظرتان در باره جمله مقام معظم رهبری در با خاک یکسان کردن شهر حیفا چیست !!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹۴۰
۱۳۸۴
دكتر لنكرانى رئيس جمهور
دكتر جليلى رئيس مجلس آتى انشاالله
پاسخ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۲۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۲۶
۲۶۵
ماهر چه داريم ضربه ميخوريم از دست همين تكنوكرات ها ...
پاسخ
محمدی
UNITED KINGDOM
۰۱:۴۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
خوبه رهبری یک جمله ای گفتن که شما ها بتونید اظهار نظر کنید و تفسیر به رأی از نظر ایشان. این قدر رهبری رو واسه جیب خودتون خرج نکنید. حکایت شما حکایت تفسیر به رای وهابیته . متاسفم براتون
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵۶۶
۲۲۷
آقا جون من نمیگم قالیباف سیاسی و انتخاباتی صحبت نکرده ولی خود احمدی نژاد هم کم کم از این موضع عقب نشینی کرد و کمرنگ شد ما منکر دروغ بودن هولو کاست نیستیم ولی چه ضرورتی داشت که این آقا این موضوع رو مطرح کنه مثلا میخواست بگه خیلی انقلابی و دو آتیشه است اگه راست میگه اول مطیع حضرت آقا باشه بقیه چیزا پیش کش...
پاسخ
سرور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۳۰
۷۰۷
قالیباف مواضع نزدیکی به هاشمی رفسنجانی دارد بنابراین اصولگرا نیست.
پاسخ
نورالدین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۰۷
۱۹۹
کی گفته با مطرح کردن هولوکاست یهودیت ضد ما شد؟ کسی که این حرفو میزنه فهم سیاسیش پایینه. میبینیم که هر روز یهودیا دارن از صهیونیستا اعلام برائت می کنن.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹۱۱
۵۱۷
کاملا با منطق سردار موافقم هر چیزی سر جاش و به موقعه اون ما نباید تنش و اصطحکاک بی مورد ایجاد کنیم ضمنا شما که بدت میاد نتیجه حرفای سوگولی جانتونو بعد از 8 سال دارید میبینید
درود بر قــــالیباف - حـــداد - ولــــا یتی
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام :
آقای ناشناس اگر خوب دقت کنی میفهمی که نتیجه ای را که منظور نظرت در این جاست ، بخاطر صد ها مسئلهذای استکه دشمنان خارجی و همفکران داخلی آنها ایجاد کرده و چوب لاچرخ گذاشتن آنهاست .
تلاش و سلامت و صداقت هشت ساله احمدی نژاد برکسی پوشیده نیست .
محسنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶۵۴
۳۵۷
در دولتی بودن سایت شما دیگه شکی نیست
پاسخ
صدری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷۵
۶۲
این روزها همه برای داشتن سبد رای افراد مختلف دست به هر کاری می زنن ، اینکه اولشه ، مابقی رو خواهید دید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۶۵
۸۶
نكات مثبت دولت؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹۸
۲۱۱
انچه انقلاب ما ازش ضربه خورده به سبب دور شدن از گفتمان اصیل اسلام هستش و افرادی که با ریا و تزویر خودشونو منتسب به اینگفتمان کردن ؛ درود بر هرکس که این جریانات رو رسوا و به مردم معرفی کنه؛ درود بر شما
پاسخ
ایزدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۱
۴۷
از ... خوشم نمیاد ولی روزنامه همشهری همه مصاحبه وی را با خبرگزاری تسنیم چاپ کرده که چنین چیزهایی توش نیست پس دروغ میگن
پاسخ
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۲۳
۴۶۴
عالی بود
از این دست مقالات تحلیلی بیشتر ارائه کنید
حرف نداشت
خدا قوت
آگر یه آرشیوی هم از این مقالات در سایتتون آماده کنید که دیگه فوق العاده است
یا حق
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸۳
۳۶۷
... ریاکار است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۴
۰
سلام
لطفا اگه امکانش هست
مهمترين نقاط قوت دولت احمدی‌نژاد در کلام رهبر انقلاب را بذارید تا همه بتوانیم استفاده کنیم چرا که بعضی از این سایتهای خبری فقط نقاط ضعف دولت را ازنگاه رهبری اورده اند و از نقاط قوت خبری نیست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷۰
۳۸۴
قا لیباف= سختی طبقه مستضعف و تشر یفات و گران کردن زندگی رو ز مره مردم
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۸۴
۳۵۷
رجانیوز
عكس: استقبال رسانه وابسته به سيا از سخنان قالیباف پنجشنبه، 5 ارديبهشت 1392 10:20
سلام :
یعنی آقای قالیباف در ماجرای هولوکاست به این نتیجه رسیده است که اگر غرب هم مرتکب وقوع هولوکاست شده است باید مکافاتش را مردم فلسطین تحمل کنند ؟
( البته به زعم ایشان، والا من که معتقدم حرف احمدی نژاد درست است و هوکاست افسانه سیاسی ای بیش نیست و واقعیت هم ندارد ) .
ایشان با این طرز تفکر و با این دانش میخواهد مسئولیت سنگین ریاست جمهوری را به عهده بگیرد .
بی خود نیست جایزه ایزو بهشون داده شد .
پاسخ
ارش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۲۹
۳۱۲
آقای قالیباف عزیز که گفتید ما هیچ وقت با یهود مشکلی نداشتیم
لطفا برید یکمی هم قران رو ورق بزنید
بهتون پیشنهاد میکنم برید سوره مائده ایه 82 رو بخونید.
" قطعا دشمن ترین اشخاص را به اسلام یهود و مشرکان خواهی یافت"

آقای قالیباف عزیز با این حرفی که شما زدید نشون دادید که ایدئولوژیتون نسبت به اسلام یک ایدئولوژی غلطه
رهبری عزیز در بخشی از سخنان خود فرمودند تا یهود طوق بندگی و بردگی رو توی گردن ما مسلمانان نیندازد بیکار نخواهد نشست
حالا شما که ادعای ریاست جمهور اسلامی ایران رو دارید میگید ما چیکار به یهود داریم؟
پاسخ
محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۶
۰
تا ایشان یک سیاست مدار پخته شود حداقل 10سال دیگر لازم است.
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
البته جهت تصدیق سخن دکتر اقای رضایی هم در مناظره قبل اشاره کردند که یکی از مسولان صهیونیستی گقته خدمتی که احمدی نزاد به ما کرد کسی دیگر نکرد بهر حال تکنو کرات خواندن دکتر قالیباف ناجوانمردیست
پاسخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۴۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
بسمه تعالی
ناراحتی اکبرخان وبله قربان گوهای تکنوکرات وسکولار دور وبرش اینکه چرا احمدی نژاد 84 جزء حلقه آنها نبود بااینکه مدتی است با اینها همراه شده باز کینه شتری جلقه تکنوکرات ها وسکولارها دامن این بابا ول نمی کنند مسئله اینه واگر نه تکنوکراتهای سازندگی و سکولارهای اصلاحات طلب اکر از اجمدی نژاد بیشتر خرابکاری وچپاول نکرده باشند کمترهم نکردند همین الآن درشهرداری به شکلهای مختلف وبهانه های واهی مشغول چپاول اموال مردم وجمع کردن مال حرام هستند دیگ به دیگ میگه روت سیاه سپایه میگه....
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
سلام:
آقای احمدی نژاد ، مواظب باش که حملات استارت خورد.
اصلاً انگار نه انگار که هشت سال از عمرت را صرف پیشرفت و تعالی این مملکت ومردم کردی و فریاد پیش به سوی عدالت سر دادی .
تا چند وقت پیش حضورت در کشور ها باعٍث افتخار بود و قدم هایت پتکی بر سر دشمنان این مملکت .
حالا محالفینت یواش یواش دارند ......
پاسخ
رها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
پيشنهاد ميكنم به دوستان كه بامراجعه به آدرسهاي زير نظرات دكتر قاليباف رو از زبون خودشون به صورت تصويري ببينند...البته اگه دنبال حق هستيد...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها