کد خبر: ۱۲۷۷۴۱
زمان انتشار: ۲۰:۲۷     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
ریشه مواضع حمایت‌گرانه روز گذشته عارف از موسوی و کروبی را باید در برخی انتقادها از وی جست‌وجو کرد.
598 به نقل از گروه سیاسی مشرق ـ در زمان های باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گروه های اصلاح طلب همچنان در حال بررسی و رایزنی برای مشخص کردن کاندیدای نهایی خود هستند.

محمدرضا عارف یکی از گزینه های اصلاح طلبان است که از اواسط سال گذشته موضوع کاندیداتوری اش مطرح و در اواخر سال کاملا جدی شد.

وی روز گذشته در جمع دانشجویان حرف ها و اظهارنظرهای جالبی درباره مواضع کشور اصلاح طلبان، دانشجویان و همچنین انتخابات سال 88 اظهار داشته است که با کمی دقت می توان پی به پشت پرده این اظهار نظرها پی برد.

عارف اصلاح طلب است؟ نیست؟!

وضعیت فعلی عارف در میان اصلاح طلبان از همان روزهای ابتدایی با اما و اگرهای فراوانی همراه بود و گروه های مختلف این جریان نظرات مختلفی را درباره جایگاه و شخصیت وی داشتند.

در این میان بیشتر  طیف تندرو جریان اصلاحات معتقد است وی به دلیل عدم حضور و اظهار نظر جدی در سال های اخیر نمی تواند گزینه مناسبی برای اصلاح طلبان باشد.

برخی چهره های اصلاح طلب عدم موضع گیری معاون اول سابق خاتمی در موضوع انتخابات سال 88 و عدم حمایت جدی از موسوی و کروبی را دلیلی جدی برای عدم مقبولیت عارف ذکر می کنند.

بنابر این گزارش در برخی محافل اصلاح طلبی این مساله بارها مطرح شده که موضوع حصر موسوی و کروبی و تلاش برای پایان دادن به آن یکی از مسائل جدی اصلاح طلبان است.

اصلاح طلبان: عارف اصلاح طلب نیست / اگر بیاید مستقل آمده!

در همین حال اکبر اعلمی نماینده مجلس ششم و هفتم مجلس درباره عارف می گوید: در واقع اصلاح طلب بودن یک فرد را باید از عملکرد و مواضع او تشخیص داد. با تعریفی که بنده از اصلاحات و اصلاح طلبی دارم، هیچیک از آقایان عارف و کمالی، اصلاح طلب محسوب نمی شوند.

رسول منتجب‌نیا نیز در خصوص کاندیداتوری احتمالی محمدرضا عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید دارد: اگر آقای عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اعلام کاندیداتوری کند و در صحنه حاضرباشد، این حضور شخصی خواهد بود.


بنابر این گزارش،‌ این تنها گوشه ای مواضع آشکار گروه های اصلاح طلبی درباره عارف است ولی برخی مواضع روز گذشته وی در جمع دانشجویان نشان می دهد که این چهره اصلاح طلب قصد دارد به نوعی ماهیت اصلاحاتی خود را به نمایش بگذارد.

اظهارنظرهای تند عارف از کجا آمد؟

وی روز گذشته با مواضعی از قبیل اینکه " موسوی و کروبی را از برزگان نظام می دادنم! " مواضع بهتری را (البته از دید اصلاح طلبان) گرفته است.

معاون اول دولت خاتمی در ادامه جلسه دیروز خود با دانشجویان دانشگاه شریف انقاد های تندتری را نیز انجام داده و می گوید: آقای کروبی از نزدیکان امام بود و من به هر دو احترام می‌گذارم و تاسف می‌خورم شرایط اجتماعی طوری است که نمی‌توان از این دو عزیز بهره بگیریم. امیدوارم به زودی مسأله این عزیزان حل شود.

عارف البته موضع خود را درباره اتخابات 88 نیز روشن و شفاف تر از گذشته بیان می کند؛ " در انتخابات 88 جریان حاکم یک سویه هر حرفی و هرکاری خواست برعلیه جریان دیگر کرد."


وی البته طعم انتقاد هایش را حتی تند تر از این هم می کند و می گوید: "وقتی مردم خس و خاشاک می‌شوند چه انتظاری از مردم دارید؟ باید به شیوه‌های منطقی مردم را قانع کرد و در انقلاب فرهنگی نمی‌شود مردم را با چماق قانع کرد."

مواضع اخیر عارف بیانگر آن است که وی دوست دارد ضمن حفظ چهره فراجناحی خود، دل دوستان اصلاح طلبش را نیز بدست آورده و البته پایگاه اجتماعی سران فتنه را نیز به سمت خود متمایل کند.

باید دید آیا محمدرضا عارف که این روزها حتی وعده هدیه ستادهایش به خاتمی را نیز در صورت آمدن به عرصه؛ داده است چطور می خواهد خود را یک اصلاح طلب جدی نشان دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها