کد خبر: ۱۲۹۲۱۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
رحمتي بازنشسته ... اين مهمترين طعنه سرمربي تيم ملي به دروازه باني است كه بيش از 4 سال شماره يك تيم ملي بود

به گزارش 598 به نقل از سایت گل-کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی دیروز آب پاکی را بر روی دست تمامی آن‌هائی ریخت که امیدوار بودند شاید اختلافات این مربی پرتغالی و سید مهدی رحمتی به پايان برسد.

 کی‌روش  صريح و محكم ، در واکنش به سوال خبرنگاران پیرامون رحمتی گفت : "هنوز نمی‌دانم چرا داریم در این ارتباط بحث می‌کنیم چیزی که من از آن مطلع هستم این است که این بازیکن بازنشستگی خود را از مسابقات ملی را اعلام کرده است.

رحمتي بازنشسته ... اين مهمترين طعنه سرمربي تيم ملي به دروازه باني است كه بيش از 4 سال شماره يك تيم ملي بود . گلري كه بايد فقط منتظر جدايي كي روش از تيم ملي ايران باشد.

 

از جروبحث تا خداحافظي

مهمترين شايعه درباره رحمتي و كي روش ، اشاره هايي بود از زبان سرمربي تيم ملي كه :"رحمتي گلر داخل چارچوب است." و وقتي  رحمتی در اردوی مجارستان در بازی دوستانه برابر تونس، بار دیگر دو گل از روی ارسال از جناحین ‌خورد تا تذکرها به جنگ و جدل تبدیل شوند. این هم ادعای یکی از ملی‌پوشان در رابطه با این امر :" پس از پایان بازی به هتل که رفتیم، کی‌روش و رحمتی جر و بحث کردند. صدای‌شان آن‌قدر بالا رفت که همه می‌شنیدیم."

اتفاقات بازی با تونس، مدتي بعد در بازي ازبكستان تكرار مي شود . بعد از شكست  او در رختکن بازهم با رحمتی جر و بحث می‌کند تا جائی‌که رحمتی در جمعی از بازیکنان باتجربه می‌گوید : " دیگر خسته شدم. اصلا برود یک نفر دیگر را بیاورد بکند دروازه بان تیمش." رحمتي سپس خداحافظي اش از تيم ملي را (به صورت موقت البته) اعلام مي كند تا سرمربي تيم ملي با استقبال از اين دعوت خداحافظي شماره يك را نهايي كند.

اما پس از اين اتفاق بين اين دو چه رخ داده است؟

 

اولين مصاحبه رحمتي(91/11/1)

این یک تصمیم شخصی است. در دو ماه گذشته حرفی نزدم و سکوت کردم اما فشار زیادی را تحمل کردم. می‌خواهم استراحت کنم و نیاز به آرامش دارم. برای همین، همان‌طور که گفتم با عذرخواهی از همه، می‌خواهم چند وقتی را دور از تیم ملی باشم.

متاسفانه در این باره و قبل از اعلام این خبر با کسی حرف نزدم. نه با آقای کی‌روش، نه با مسئولان و مربیان استقلال و نه حتی با امیر قلعه‌نویی. من حتی با خانواده‌ام هم در این باره مشورتی نکرده بودم. خودم وقتی سبک و سنگین کردم به این نتیجه رسیدم که چنین تصمیمی بگیرم. دلایلش هم که گفتم ریشه در اتفاقات چند ماه اخیر دارد که برایم رخ داده بود.

من که گفتم این یک تصمیم موقت است. واقعا به استراحت نیاز دارم. از همه می خواهم درکم کنند.

 

کی‌روش و استقبال از خبر خداحافظی رحمتی (91/11/2)

مسائل مهم‌تری است که باید به آن بپردازم. این مسئله خیلی مهم نیست که بخواهم در موردش حرف بزنم. ولی من به عنوان سرمربی تیم‌ملی ایران از مهدی رحمتی به خاطر خدماتش تشکر می‌کنم و به هواداران و شما ضمانت می‌کنم تیم ملی رو به جلو حرکت خواهد کرد. و با بازیکنان متعهدی که دارد حرکتش ادامه پیدا می‌کند. من به تصمیم رحمتی احترام می‌گذارم و به او می‌گویم خیلی ممنون و با آرزوی بهترین‌ها.

دلیل این تصمیم‌گیری رحمتی را نمی‌دانم و اینکه آیا به مسائل شخصی مربوط است یا خانوادگی، ولی اگر واقعیت داشته باشد ما باید به چنین تصمیمی احترام بگذاریم.

 

سکانس سوم؛ رحمتي و پشيماني

بدون تردید رحمتی انتظار این‌گونه برخوردی را از کارلوس کی‌روش نداشت، او در قبال برخورد سرمربی، بیش‌تر از مردمی شگفت‌زده شد که خبر خداحافظی او را شنیدند:

 

با صحبت‌های غیرمنصفانه‌ای که کی‌روش در مصاحبه‌اش انجام داد، در درستی تصمیم خود یقین پیدا کردم.
بابت این تصمیم خیلی ناراحت هستم اما باید بگویم بازی در تیم ملی رویای من بوده است. همه می‌دانند که در طول 5- 6 سال گذشته حتی یک بازی را از دست نداده‌ام و فشار جسمی زیادی را تحمل کردم اما در این بین طعنه‌های زیادی را می‌شنیدم اما یک‌سری عوامل دست به دست هم داد تا تلخ‌ترین تصمیم زندگی ورزشی خود را بگیرم.

در مصاحبه خود اعلام کردم که مدتی در خدمت تیم ملی نیستم اما عده ای از کلمه‌ی " احتمالا" من به نتیجه مورد علاقه خود رسیدند.با این وجود و علیرغم اظهار نظر غیر منصفانه کی‌روش از ایشان تشکر می‌کنم و برای تیم ملی در ادامه‌‌ی راه آرزوی موفقیت می‌کنم.

باید بگویم بالاجبار این کار را انجام داده و دلایل محکمی برای این کار دارم. اگر مردم دلایل من را بدانند به من حق می‌دهند ولی اجازه دهید پس از صعود تیم ملی به جام جهانی حرف‌هایم را بزنم.

و البته گوشه‌ای از صحبت‌های رحمتی در برنامه‌ی 90 را نیز به این سیاهه اضافه کنید :

مهدی رحمتی عددی نیست که ناز کند و هر زمان که تیم ملی نیاز داشته باشد مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی خواهم بود. من نه از رقابت عادلانه هراس دارم و نه این‌که لوس شده‌ام، چرا که خودم را سرباز مملکتم می‌دانم.

برای این تصمیم دلیل دارم و خواهش می‌کنم از دیدگاه خود قضاوت نکنید اما مصاحبه‌ی کارلوس‌کی روش دلایل کناره‌گیری من را به یقین تبدیل کرد. اختلافی با کسی نداشتم.حرف نزده را می‌توان همیشه زد اما یک سوال دارم. اگر شما تصمیم بگیری برنامه‌ات را تعطیل کنی، مدیر شبکه‌ی سه از شما دلیل این تصمیم را نمی‌پرسد و به شما می‌گوید خداحافظ؟  
وی در پاسخ به این سوال که آیا اختلاف نظر او با کاپیتان تیم ملی در این  تصمیم نقش داشته است گفت:من صحبتی درباره این مسئله ندارم.

ما فقط چند طبقه با هم فاصله داریم و خیلی‌ها می‌آیند این‌جا و می‌روند. کی‌روش یک روز در حضور امید نمازی حرف خوبی زد. او به من گفت اگر من و تو می‌توانستیم راحت و بدون واسطه و بدون حضور شخص سوم صحبت کنیم خیلی راحت همه چیز را به یکدیگر می‌گفتیم. اما افسوس می خورم زبان اسپانیایی، انگلیسی و پرتغالی بلد نیستم! وگرنه خودم همه چیز را با او مطرح می‌کردم.

 

كي روش و واكنش به پادرمياني ها:خير!

به دنبال کناره‌گیری مهدی رحمتی از تیم ملی در آستانه‌ی دیدار برابر لبنان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا، اهالی فوتبال فکر می‌کردند دانیال داوری دروازه‌بان دورگه‌ی ایرانی-آلمانی جای وی را خواهد گرفت.اما داوری اعلام کرد از حضور در تیم ملی برای بازی با لبنان معذور است چرا که باید در خدمت تیم باشگاهی‌اش باشد.

 

پس از انتشار این خبر شایعه‌ی رایزنی‌ها برای بازگشت مهدی رحمتی مطرح شد اما کارلوس کی‌روش در واکنش به این اتفاق تاکید کرد، مهدی رحمتی به خاطر پشت کردن به تیم ملی دوباره دعوت نمی‌شود و این نظر ربطی به حضور یا عدم حضور داوری ندارد.او حتي همه واسطه ها را هم با جواب منفي راهي خانه مي كند تا در برهمان پاشنه قهر بچرخد...

 

رحمتی : کی‌روش باید دستیار یک مربی ایرانی باشد

با حرفهاي كي روش ، رحمتي شمشير را از رو مي بندد. اين آخرين مصاحبه او در سال گذشته است : به موقع درباره کی‌روش صحبت می‌کنم. ما رفته‌ایم، مربی از خارج آورده‌ایم که کارنامه‌اش مشخص است. او هر جا بوده به عنوان نفر دوم کار کرده و موفق هم بوده است. به همین خاطر من به فدراسیونی که به خاطر ترسش هیچ صحبتی نمی‌کند پیشنهاد می‌دهم یک ایرانی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کند و کی‌روش را به عنوان دستیار کنارش قرار دهد، ببینند چه می‌شود و ایرانی چه کار می‌کند.

 

كي روش ديروز

  چرا در این ارتباط بحث می‌کنید ؟ راجع‌به نفراتی باید حرف بزنیم که برای تیم ملی اشک می‌ریزند و فریاد می‌زنند باید از این نفرات در صفحه اول روزنامه‌هایتان بنویسید و حرف بزنید بازیکنانی که می‌خواهند برای تیم ملی بجنگند و صحبت در مورد سایر نفرات را نیز در سطل زباله‌ها قرار دهید.

 

 رحمتي  ديروز

دعواي بين من و كي روش ناعادلانه است . تا من حرف بزنم محرومم مي كنند .خوشبختانه با لطف خدا امسال بهترین فصل فوتبالی‌ام بوده و با همت تمامی بازیکنان توانستیم رکوردی را برای استقلال به ثبت برسانیم که من هم از آن بهره‌مند شدم.

 

بحث بازگشت رحمتي به تيم ملي با اين شرايط بيشتر به يك شوخي شبيه است . تا نظر شما چه باشد !

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها