کد خبر: ۱۲۹۶۶۵
زمان انتشار: ۰۲:۱۶     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دوران ریاست جمهوری رفسنجانی با بیان اینکه در این دولت با مدل غربی به دنبال تحول در یک کشور اسلامی بود، گفت: در این دوران، نظام متحمل آسیب‌های جدی‌ شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی نامزد جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بعدازظهر امروز (سه شنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد با بیان اینکه در 3 دوره بعد از دفاع مقدس، 3 انتخابات با حضور 3 رئیس جمهور صورت گرفته است، اظهار داشت: هر یک از این 3 رئیس جمهور رویکردهای جدی را در جامعه دنبال کردند و تحولاتی را رقم زدند.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه هاشمی رفسنجانی در حوزه اقتصادی، شکوفایی اقتصادی را برای کمبودهایی که از دوره ستمشاهی و همچنین خرابی‌های جنگ وجود داشت مورد توجه قرار داد، افزود: شعار،‌ شعار انقلاب بود گرچه همه مطالبات مردم، اقتصادی فرض شد و در واقع برای حل مشکلات اقتصادی، اقتصاد آزاد انتخاب شد و این یعنی با مدل غربی در کشور اسلامی به دنبال تحول بودند.

وی با بیان اینکه عملکرد هاشمی رفسنجانی اثرات خود را تا پائین‌ترین سطح اجتماع گذاشت، افزود: در این زمینه ضررهایی را مشاهده کردیم و در کنار آن، نظام نیز آسیب‌های جدی را تحمل کرد.

زاکانی بر همین اساس به روند غربی شدن مدیریت در کشور و رسوخ حاکمیت فرهنگ غرب در تمام گوشه و کنار مملکت اشاره کرد و گفت: نسبت به فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ انقلابی که دفاع مقدس تجلی تام و کمال آن بود، نه تنها بی‌مهری صورت گرفت بلکه الگوی اقتصادی و غربی در کشور پیاده شد.

نماینده مردم تهران در مجلس بر همین اساس به عبور از فرهنگ دفاع مقدس و شعارهایی همچون خدمتگزار بودن مردم اشاره کرد و گفت: این دوره، ترویج فرهنگ غرب و در واقع تبارگرایی را به همراه داشت و در آن فساد نیز شروع به گسترش کرد.

زاکانی در عین حال به فرمایشات مقام معظم رهبری 2 ماه بعد از حضور هاشمی رفسنجانی اشاره و اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود به مقابله با فساد از یک سو و همچنین مقابله با فرهنگ غرب از سوی دیگر تاکید داشتند.

زاکانی اضافه کرد: یکی از شعارهای خاتمی آزادی و آزادی‌خواهی بود اما هم در اقتصاد راه غلط رفته شده در دولت سازندگی را ادامه داد و با یک اشتباه بزرگتر و آن هم عدم توانمندی اداره اقتصادی کشور این اشتباه تکمیل شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه در حوزه سیاست و فرهنگ نیز خاتمی  الگوی غلط گرفته شده از غرب را اتخاذ کرد که از قِبَل آن آسیب جدی به کشور وارد شد، افزود: این‌ها که شعار آزادی می‌خواستند، آزادی را فقط برای کسانی می‌خواستند که به تعریف و تمجید آنها بپردازند یا اینکه زمینه فعالیت خودشان فراهم شود؛ اما مخالفان خود را به بدترین الفاظ سرکوب می‌کردند.

وی یادآور شد: مردم را تا وقتی قبول داشتند که آب به آسیاب آنها می‌ریختند اما همین که مردم از آنها رویگردان شدند شروع به بدگویی از خود مردم کردند؛ برعکس ادبیات قرآنی مبنی بر اینکه «اشدا الکفار و رحماء بینهم»؛ مرزبندی‌های جدی در داخل شروع شد و نسبت به بیگانگان از در اغماض و سازش درآمدند.

زاکانی گفت: ‌آنها شعار تنش‌زدایی می‌دادند اما همه منافع ملی و داشته‌های ما را تقدیم به کسانی می‌کردند که اندک حقی برای ملت ایران قائل نیستند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه در سال 84 شعار عدالت‌گستری و مقابله با فقر، فساد و تبعیض امیدها را زنده کرد و ناامیدی‌ها را زدود، ‌اما در پس این ایام اتفاقی که افتاد این بود که دولت کنونی به شعارها عمل نکرد و از آرمان‌ها فاصله گرفت.

وی اضافه کرد: دولت دقت در الگوها و چارچوب‌ها را نکرد که مبتنی بر اصول اسلام ناب است و مسیر دیگری را برای خود در پیش گرفت تا جایی که آسیب‌های آن را امروز می‌خوریم؛ همه این دولت‌ها خدمات داشته‌اند و دولت کنونی در ابتدای شروع کار خود خدمات شایسته‌ای را انجام داد که اگر همان‌ها را ادامه می‌داد مقطع درخشانی را در تاریخ انقلاب اسلامی خلق می‌کرد، اما با کمال تاسف آن مسیر ادامه نیافت.

زاکانی تصریح کرد: اگر برای انتخابات یک نگاه فرصتی داریم باید دید چگونه باید عمل کرد تا این فرصت برای انقلاب اسلامی خلق شود؛ اولین ویژگی بزرگترین مشکل کشور این است که در مسیری است که نقشه راه آن، غیر از نقشه راه از جنس انقلاب اسلامی و اسلام ناب و بی‌توجهی به اهداف انقلاب اسلامی است؛ از این رو سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند با الگوهای غربی و شرقی نمی‌شود کشور را ساخت موضوعی است که در واقع باید با شرایط جدید روشی اتخاذ کنیم که از جنس خود انقلاب و اهداف آن باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم افزود: دیدگاه اسلامی برخلاف دیدگاه غربی است که فقط مادیات می‌بیند، اسلام بی‌نهایت می‌بیند و در جامعه تلاش می‌کند که رفاه و امنیت باشد و در واقع کمال و رشد انسان‌ها در این جامعه میسر شود.

وی در ادامه به عدم حاکمیت تفکر انقلابی اشاره کرد و گفت: در واقع با این تفکر مردم بیدار شده و به میدان آمدند و پرونده 2500 ساله گذشته را بستند؛ وقتی بحث از تفکر می‌کنیم تفکری است که در دفاع مقدس حاکم بود و تفکری که 23 تیر و 9 دی را خلق کرد که از متن جامعه می‌جوشد و در بزنگاه‌ها برای انقلاب اسلامی راهگشایی می‌کند.

زاکانی تصریح کرد: اگر این تفکر در جامعه ما حاکم شد، نگاه به رهبری معظم انقلاب و ولایت فقیه تغییر پیدا خواهد کرد و نگاه به مردم تغییر می‌کند؛ یعنی تبعیت از رهبری و خدمتگزاری به مردم و توجه به اینکه مردم با ظرفیت بالای خود می‌توانند گره‌های بزرگی از انقلاب اسلامی باز و راه‌های طولانی را در اندک زمان بپیمایند، همانگونه که در دفاع مقدس نیز اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه بنا نیست هر کس برای رسیدن به قدرت دیگران را تخریب کند، افزود: از همین منظر در جامعه یک فرهنگ و اخلاق اسلامی ایجاد می‌شود که در واقع به دور از تخریب دیگران برای رسیدن به مسئولیت‌ها است.

زاکانی گفت:این نقشه راه همراه با چنین تفکری و با تبعیت درست از ولایت فقیه و اتکا به مردم و جهاد در جهت رسیدن به اهداف اسلامی شرایط را به سمتی پیش می‌برد که بسیاری از مشکلات از جامعه رخت برمی‌بندد.

وی با تاکید بر اینکه چنین جامعه‌ای جای شایستگان است، اظهار داشت: در کشور به معنای واقعی شایسته‌سالاری باید حاکم باشد و از خبرگان، نخبگان و کارشناسان استفاده کرد؛ اینگونه نباشد که مثلا در دوم خرداد تا دربان‌های مدارس نیز عوض شوند، چرا که این ظلم به کشور است.

زاکانی ادامه داد: هر کس در مقام توانمندی خود باید در صحنه حاضر باشد و در این صورت شایسته‌سالاری یک اصل خواهد شد و جامعه به سمتی می‌رود که از همه ظرفیت‌های آن استفاده می‌شود و این کار در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: الان دیگر فرصت نیست که تک تک شعارهای انقلاب را در دستور کار بگذاریم، چرا که این مسئله مانند کار کسی است که می‌خواهد تهذیب اخلاق کند و نزد یک بزرگی می‌رود که به وی گفته می‌شود تو گرفتار عجب هستی و خود را اصلاح کن و یا گرفتار غیبت و سایر موارد هستی؛ عمر آن شخص وقتی به پایان می‌رسد چند گناه را توانسته از وجود خود بزداید اما گرفتار بسیاری از گناهان دیگر است.

وی یادآور شد: اما اگر این شخص نزد یک استاد اخلاق برود که به وی از همان ابتدا بگوید گناه نکن، واجبات را انجام بده و حرام‌ها را انجام نده بعد از مدتی این فرد رویین‌ تن خواهد شد؛ تقوای الهی را کسب کرده و اگر گناهی باشد انجام نمی‌دهد.

زاکانی افزود: برای ما اقتصاد پویا ،آزادی و آزادیخواهی، استقلال‌طلبی در حوزه‌های مختلف برای ما مهم است؛ اگر ما در چارچوب قانون اساسی دست به اصلاحات زدیم، می‌توانیم گام‌های بلندی برداریم چرا که قانون اساسی ما بسیار مترقی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ادامه سخنان خود به اصل قانون اساسی اشاره کرد که مردم به مسئولان و مسئولان به مردم و مردم به مردم باید امر به معروف و نهی از منکر کنند؛ راه امر به معروف و نهی از منکر مردم به مسئولان باید باز شود، چرا که اگر این راه باز شود، در آن زمان به صورت خودکار در بین مردم امر به معروف و نهی از منکر باب می‌شود.

زاکانی بر همین اساس گفت: با این وجود می‌توان کشور را به سمت آرامش و یک فعالیت تشدید یافته در جهت کار، تلاش و سازندگی سوق داد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه نیازمند یک تحول در عرصه داخل و در عرصه جهانی هستیم، گفت: از این رو با برنامه‌ریزی و مقدمات فراهم شده می توان کار بزرگی در جهت عرضه فکر و اندیشه، برنامه صحیح و یک جمع خدمتگزار انجام داد و راه نویی در جامعه برای خدمتگزاری فراهم کرد و در واقع انتخابات آینده یک فرصت طلایی است.

زاکانی در خصوص مفاسد اقتصادی نیز تصریح کرد: امروز دهم اردیبهشت است که مقام معظم رهبری 12 سال پیش در چنین روزی فرمان 8 ماده‌ای را صادر کردند؛ ضایع کردن این امر بزرگ در کشور توسط برخی از متصدیان صورت گرفته است و نوکیسه‌گانی که یک شبه ره صدساله رفتند و غارت بیت‌المال را انجام دادند که شایسته نبود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم افزود: مواجه با این امر یک نگاه سیستمی، اعتقاد راسخ و برنامه دقیق می‌طلبد. نباید گذاشت توسط یک سری افراد ناباب فرصت‌های این کشور مصادره شود و در این راستا دولت، قوه قضائیه و مجلس باید مسائلی که مربوط به آنها است،انجام دهند.

وی ادامه داد: معتقدم باید یک فرهنگ سازی عمومی و تحول در سیستم‌ها ایجاد شود و با شفافیت در تعاملات و ارتباطات و دسترسی به اطلاعات زمینه فساد به سمت صفر سوق یابد.

زاکانی بر همین اساس یادآور شد: باید با دقت و به دور از شعار و شعارزدگی از کسانی شروع کرد که نزدیکی به قدرت دارند و پیوستگی بین قدرت و ثروت را زمینه‌ای برای بهره‌مندی خود قرار داده‌اند؛ از طرفی متن جامعه باید در یک حرکت جهادگونه قیام کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه الگوی دقیق شما برای پیشرفت اسلامی چیست، اظهار داشت: ما برای اینکه به چنین الگویی برسیم به اندیشه نورانی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری رجوع کردیم و کارگروه‌های تحقیقی را تشکیل دادیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر اندیشه این دو بزرگوار به زیرمجموعه کسانی که در همین حوزه و چارچوب اندیشیدن و تولید کردن رجوع کردیم؛ که بر این اساس ما را به یک فکر منسجم در حوزه‌های مختلف تخصصی سوق داد.

زاکانی با تاکید بر اینکه در 7 حوزه این منظومه فکری را عرضه کردیم، گفت: مبتنی بر این 7 حوزه شرایط فعلی و آینده را ترسیم کردیم و راهبردهای تغییر برای رسیدن به شرایط مطلوب را مدنظر قرار دادیم و بعد از این 7 کارگروه 17 کارگروه را مجددا فعال کردیم تا این راهبردها را تبدیل به برنامه کنند؛ که بخشی از این برنامه‌ها تدوین و بخش دیگری در حال تدوین است و قبل از شروع تبلیغات کل این برنامه‌ها را به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

وی تفاوت برنامه‌های خود با برنامه‌های دیگر را در این دانست که با یک نظام ارزشی منسجم اسلامی به سراغ آسیب‌های جامعه رفته و آنها را شناخته‌ایم همچنین قوت‌ها و ضعف‌ها را بررسی کردیم و با همین نگاه منسجم راهبرد تغییر را بیان کردیم.

زاکانی در پاسخ به این سؤال که آیا قبول دارید که از ابتدا باید الگوی پیشرفت اسلامی در کشور وجود داشت و اگر در حال حاضر چنین الگویی را می‌خواهید انجام دهید یعنی قبلاً این الگو وجود نداشته است، افزود:  الگویی که بنده می‌گویم مانند الگویی است که در غرب وجود دارد و برای هر سؤالی پاسخ خود را تنظیم کرده است. و این الگو برای کشورمان نیاز به دهها سال کار دارد.

 

وی افزود: این اقدام کار زودرسی نیست و ما تلاش کردیم به آن برسیم و الگوی بسیار خوبی است که برگرفته از اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

 

زاکانی با طرح این موضوع که زمانی یکی از اعضای کارگزاران به بنده گفت: ما اقتصاد اسلامی نداریم و اقتصاد غربی را در کشور پیاده می‌کنیم،‌ اضافه کرد: اگر ما به این شکل فکر کنیم مشکلات امروزیمان ادامه خواهد داشت. اما اگر در چارچوب نظام اسلامی فکر کردیم به راه حلهایی می‌رسیم که در نظام فکری اسلامی برای ما اهمیت دارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه غرب برعکس الگوی پیشرفت اسلامی همه چیز را با اقتصاد می‌سنجد، گفت:‌ در حوزه سیاست و فرهنگ قیمت‌ها را اقتصاد معلوم می‌کند، اما در الگوی پیشرفت اسلامی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند 70درصد فرهنگ است و شعارهای سال مقام معظم رهبری جنس فرهنگی و اثرات اقتصادی دارد.

 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما در حال حاضر نماینده هستید و در عین حال سفرهای انتخاباتی دارید عدم حضورتان در مجلس به چه شکلی است، اظهار داشت: بنده مرخصی می‌گیرم؛ دیگران مرخصی می‌گیرند و می‌گردند و بنده مرخصی می‌گیرم و نوکری مردم را می‌کنم؛ ما حتی در عید هم تهران بودیم و تعطیلات نداشتیم.

 

زاکانی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه منظورتان از دیپلماسی با حکمت و مصلحت چیست و نظرتان درباره مذاکره مستقیم با آمریکا به چه شکلی است، گفت: ما تعامل‌گرایی فعال و  عزتمندانه با سایر کشورها داریم؛ الآن دیپلماسی ما غیرفعال و منفعلانه است و دو خط قرمز داریم که خط قرمز قطعی اسرائیل است که هیچگاه برداشته نخواهد شد و خط قرمز دوم که امروز خط قرمز است اما قابل برداشت خواهد بود، آمریکاست.

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم اضافه کرد: آمریکا به دلیل خصایص و ددمنشی‌هایش به خط قرمز ما تبدیل شده و اگر آمریکا روزی تصمیم بگیرد دیگر این رفتار سلطه‌گرانه و جنایت‌کارانه با ملت مسلمان ایران نداشته باشد و در مقام عمل آن را پیاده کرد در این صورت مقام معظم رهبری فرمودند این راه باز می‌شود.

وی تصریح کرد: باید صاحبان کاخ سفید از رفتارهای بد و دشمنی با ملت ایران دست برداشته و گذشته خود را جبران کنند و تغییر رفتار در عمل آنها دیده شود؛ اما امروز خط قرمز ما هستند.

زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برنامه دولت شما برای رفع بحران تحریم و گرانی چیست؟ افزود: برای تغییر شرایط اقتصادی کشور اولویت قائل هستیم و بنایمان این است فوری‌ترین موضوع در دستور کار دولت آینده حوزه اقتصاد باشد و شرایط کشور را نیز شرایط مناسبی نمی‌بینیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: برای حل این مشکل سه گام را طراحی کردیم که نگاه بلندمدتی هم داریم و هر سه گام مربوط به 4 سال نیست اما دو گام اساسی را می‌توان در چهار سال انجام داد چرا که تمام برنامه‌ریزی‌های ما برای 4 سال است. البته زمینه سازی های  فراوانی را برای آینده ایجاد می‌کند.

وی بر همین اساس گام اول را تثبیت قیمت‌ها دانست و گفت:‌ پس از آن شکستن حباب قیمت‌ها و واقعی کردن قیمت‌هاست. در همین حوزه مهار و کاهش تورم وجود دارد و بحث تغییر زیرساخت‌ها شفاف‌سازی اطلاعات، روانسازی رقابت و ایجاد زمینه تساوی رقابت فعال در عرصه اقتصادی کشور فراهم خواهد شد و در مقابل در جهت زدودن موانع و برخورد با مفاسد اقتصادی نیز در همین گام صورت می‌گیرد.

 

زاکانی با تأکید بر اینکه برای گام اول 12 الی 15 ماه را مد نظر داریم گفت: این بستر موجب می‌شود در گام دوم دو حرکت جدی صورت گیرد که در جهت تولید بوده و همه موانع تولید از جلوی تولید کننده برداشته شود. چرا که تولید سبب اشتغال خواهد شد و نکته دوم توسعه جدی تأمین اجتماعی و رسیدگی به اقشار مختلف بر اساس نیازهایشان است.

 

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم با تأکید بر اینکه در کنار خلق ثروت، عدالت و توزیع ثروت نیز بسیار با اهمیت است، گفت:‌ هاشمی خلق ثروت را در دستور کار داشت اما عدالت را فراموش کرد و دولت اخیر به توزیع ثروت دقت کرد به خلق ثروت اهتمام نورزید. ما نباید گرفتار این دولت یا دولت هاشمی شویم.

 

زاکانی در پاسخ به این سؤال که آیا قبول دارید که از ابتدا باید الگوی پیشرفت اسلامی در کشور وجود داشت و اگر در حال حاضر چنین الگویی را می‌خواهید انجام دهید یعنی قبلاً این الگو وجود نداشته است، افزود:  الگویی که بنده می‌گویم زمانی شما این تصور را دارید که مانند الگویی است که در غرب وجود دارد و برای هر سؤالی پاسخ خود را تنظیم کرده است و این الگو برای کشورمان نیاز به 10ها سال کار دارد.

 

وی افزود: این اقدام کار زودرسی نیست و این کار زود رسی که ما تلاش کردیم به آن برسیم و الگوی بسیار خوبی است که برگرفته از اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

زاکانی با طرح این موضوع که زمانی یکی از اعضای کارگزاران به بنده گفت: ما اقتصاد اسلامی نداریم و اقتصاد غربی را در کشور پیاده می‌کنیم،‌ اضافه‌کرد: اگر ما به این شکل فکر کنیم مشکلات امروزیمان ادامه خوهد داشت؛ اما اگر در چارچوب نظام اسلامی فکر کردیم به راه حل‌هایی می‌رسیم که در نظام فکری اسلامی برای ما اهمیت دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه غرب برعکس الگوی پیشرفت اسلامی همه چیز را با اقتصاد می‌سنجد، گفت:‌ در حوزه اجتماع‌ سیاست و فرهنگ قیمت‌ها را اقتصادی معلوم می‌کند، اما در الگوی پیشرفت اسلامی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند 70درصد فرهنگ است و شعارهای سال مقام معظم رهبری جنس فرهنگی و اثرات اقتصادی دارد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما در حال حاضر نماینده هستید و در عین حال سفرهای انتخاباتی دارید عدم حضورتان در مجلس به چه شکلی است، اظهارداشت: بنده مرخصی می‌گیرم؛ دیگران مرخصی می‌گیرند و می‌گردند و بنده مرخصی می‌گیرم و نوکری مردم را می‌کنم؛ ما حتی در عید هم تهران بودیم و تعطیلات نداشتیم.

زاکانی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه منظورتان از دیپلماسی با حکمت و مصلحت چیست و نظرتان درباره مذاکره مستقیم با آمریکا به چه شکلی است، گفت: ما تعامل‌گرایی فعال و عزتمندانه با سایر کشورها داریم؛ الآن دیپلماسی ما غیرفعال و منفعلانه است و دو خط قرمز داریم که خط قرمز قطعی اسرائیل که هیچگاه برداشته نخواهد شد و خط قرمز دوم که امروز خط قرمز است اما قابل برداشت خواهد بود، آمریکاست.

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم اضافه‌کرد: آمریکا به دلیل خصایص و ددمنشی‌هایش به خط قرمز ما تبدیل شده و اگر آمریکا روزی تصمیم بگیرد دیگر این رفتار سلطه‌گرانه و جنایت‌کارانه با ملت مسلمان ایران نداشته باشد و در مقام عمل آن را پیاده کرد در این صورت مقام معظم رهبری فرمودند این راه باز می‌شود.

وی تصریح‌کرد: باید صاحبان کاخ سفید از رفتارهای بد و دشمنی با ملت ایران دست برداشته و گذشته خود را جبران کنند و تغییر رفتار در عمل آنها دیده شود؛ اما امروز خط قرمز ماست و هیچ منفعتی با توجه به رفتار آمریکا ندارد.

زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برنامه دولت شما برای رفع بحران تحریم و گرانی چیست؟ افزود: برای تغییر شرایط اقتصادی کشور اولویت قائل هستیم و بنایمان این است فوری‌ترین موضوع در دستور کار دولت آینده حوزه اقتصاد باشد و شرایط کشور را نیز شرایط مناسبی نمی‌بینیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه‌داد: برای حل این مشکل سه گام را طراحی کردیم که نگاه بلندمدتی هم داریم و هر سه گام مربوط به 4 سال نیست اما دو گام اساسی را می‌توان در چهار سال انجام داد چراکه تمام برنامه‌ریزی‌های ما برای 4 سال است؛ البته زمینه فراوانی را برای آینده ایجاد می‌کند.

وی بر همین اساس گام اول را تثبیت قیمت‌ها دانست و گفت:‌ پس از آن شکستن حباب قیمت‌ها و واقعی کردن قیمت‌هاست؛ در همین حوزه مهار و کاهش تورم وجود دارد و بحث تغییر زیرساخت‌ها شفاف‌سازی اطلاعات، روانسازی رقابت و ایجاد زمینه تساوی رقابت فعال در عرصه اقتصادی کشور فراهم خواهد شد و در مقابل در جهت زدودن موانع و برخورد با مفاسد اقتصادی نیز در همین گام صورت می‌گیرد.

زاکانی با تأکید بر اینکه برای گام اول 12 الی 15 ماه را مد نظر داریم گفت: این بستر موجب می‌شود در گام دوم دو حرکت جدی صورت گیرد که در جهت تولید بوده و همه موانع تولید از جلوی تولید کننده برداشته شود؛ چراکه تولید سبب اشتغال خواهد شد و نکته دوم توسعه جدی تأمین اجتماعی و رسیدگی به اقشار مختلف بر اساس نیازهایشان است.

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم با تأکید بر اینکه در کنار خلق ثروت عدالت و توزیع ثروت نیز بسیار با اهمیت است، تصریح‌کرد:‌ هاشمی خلق ثروت را در دستور کار داشت اما عدالت را فراموش کرد و دولت اخیر به توزیع ثروت دقت کرد به خلق ثروت اهتمام نورزید، ما نباید گرفتار این دولت یا دولت هاشمی شویم.

وی در ادامه گام سوم را محرومیت زدایی و فقرزدایی عنوان کرد و گفت: ‌توجه به محرومیت از یک سو و از سوی دیگر توسعه متوازن منطقه‌ای است.

زاکانی در ادامه سخنان خود اظهارداشت: ما برای حوزه‌های مختلف مثل هدفمندی یارانه‌ها برنامه جدی داریم چراکه این هدفمندی آرزوی همه کسانی است که به اصلاح اقتصادی ایران می‌اندیشند و ضروری است که استمرار یابد اما نه با راهی که الآن دنبال می‌شود چراکه این راه آسیب‌های جدی به ما وارد می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس بر همین اساس به شناختن دهک‌های جامعه اشاره کرد و گفت: تلاش ما در گام اول معطوف به این است که آمار دقیق و شفافی از دهک‌های اجتماعی داشته باشیم، چراکه اگر این اقدام صورت نگیرد، 480 هزار میلیارد تومان پول توزیع کنید عملاً نقدینگی جامعه بالا می‌رود. 

وی افزود:‌ اما در صورت شناخت این مسئله گام دوم ارائه برخی از خدمات به همه جامعه است مثل بیمه سلامت است.

زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفتمان شما گفتمان خوبی است اما در عملی شدن آن شاید کمی با مشکل مواجه شود، نظر شما در این زمینه چیست، ‌گفت: این مطالبی را که ارائه کردم همه در قانون اساسی به آن الزام شده است و اسلام ناب ما را به آن وعده داده است و خواسته که در این مسیر حرکت کنیم.

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم ادامه داد: اگر قبول دارید که گفتمان بنده گفتمان درستی است باید به میدان آمده و از آن حمایت کرد و در نوع انجام و توانمندی آن خیلی کثیریت از عناصر پرتوان وجود دارد و در طی این 34 سال هم نشان داده‌اند که دلداده به انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه 100 نخبه کف انتخاب بنده برای دولت هستند و پس از پیروزی انتخاب خواهم کرد، گفت: چراکه بعد از پیروزی ممکن است کسانی باشند که قوی‌تر باشند و حاضر باشند در دولت کار کنند اما امروز تشخیصشان این است که با من همکاری نکنند و اگر ما چنین دیدگاهی داشته باشیم آن زمان کسی نمی‌آید برای مسئولیت گرفتن از من حمایت کند.

زاکانی در پاسخ به این سوال که با بیان اینکه به چه چیزی در زندگی افتخار می‌کنید، گفت: ما از بسیجی بودن خود افتخار می‌کنیم و وقتی تفکر بسیجی گرفتیم مقلد ولایت شدیم و نوکر مردم و بعد در جبهه جانباز شدیم و ما به آنچه می‌نازیم مسلمانیمان است و امام(ره) هم ما را زنده کرد.

زاکانی در پاسخ مبنی بر اینکه هدف شما از کاندیداتوری چیست و آیا برای راه‌انداختن یک جریان در کشور آمده‌اید و بعد کنار بروید اظهارداشت: ما آمده‌ایم دست به دست هم بدهیم و پیروز شویم و چهره کشور را عوض کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا امسال هم نیمه شعبان به کربلا می‌روید، گفت:‌ انشاءلله اگر توفیق داشته باشیم می‌رویم.

زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظر شما راجع به اسامی که از آنها نام برده می‌شود چیست، افزود: اگر صلاح باشد می‌گویم و اگر صلاح نباشد نمی‌گویم.

نماینده مردم تهران در خصوص علامه مصباح یزدی اظهار داشت: یک عالم بزرگوار و کسی که محل رجوع بسیاری از عاشقان اسلام است.

زاکانی درباره قالیباف گفت:‌ چون رقیب است، درباره وی صحبت نمی‌کنم.

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم درباره سعید جلیلی گفت: جلیلی یک مسئول خدومی است که فعلاً گفته است معلوم نیست برای ریاست‌جمهوری حضور یابد یا خیر و اگر بیاید ائتلاف می‌کنیم و دست به دست یکدیگر می‌دهیم و هرکه را مردم انتخاب کردند نفر نهایی از بین ما خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر جلیلی بیاید شما کنار می‌روید، اظهار داشت: خیر و اگر ایشان بیاید هردو کاندیدا می‌مانیم و در صحنه حضور داریم و در نهایت هرکه را که مردم اقبال بیشتری به وی داشتند به او کمک می‌کنیم و در نهایت روز رأی‌گیری یک نفر خواهد ماند.

زاکانی در خصوص لنکرانی گفت: وی نیز رقیب است و درباره ایشان صحبت نمی‌کنم؛ همه این آقایان مورد احترام هستند.

 

زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای وضعیت حجاب در جامعه چه اقداماتی دارید، گفت: در الگوی پیشرفت اسلامی پایه همه تحولات فراهم است و زیرساخت کشور فراهم است و معتقدم این وقتی این الگو آمد برای خود نیز زیست مطابق این الگو ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی نامزد جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بعدازظهر امروز (سه شنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد با بیان اینکه در 3 دوره بعد از دفاع مقدس، 3 انتخابات با حضور 3 رئیس جمهور صورت گرفته است، اظهار داشت: هر یک از این 3 رئیس جمهور رویکردهای جدی را در جامعه دنبال کردند و تحولاتی را رقم زدند.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه هاشمی رفسنجانی در حوزه اقتصادی، شکوفایی اقتصادی را برای کمبودهایی که از دوره ستمشاهی و همچنین خرابی‌های جنگ وجود داشت مورد توجه قرار داد، افزود: شعار،‌ شعار انقلاب بود گرچه همه مطالبات مردم، اقتصادی فرض شد و در واقع برای حل مشکلات اقتصادی، اقتصاد آزاد انتخاب شد و این یعنی با مدل غربی در کشور اسلامی به دنبال تحول بودند.

وی با بیان اینکه عملکرد هاشمی رفسنجانی اثرات خود را تا پائین‌ترین سطح اجتماع گذاشت، افزود: در این زمینه ضررهایی را مشاهده کردیم و در کنار آن، نظام نیز آسیب‌های جدی را تحمل کرد.

زاکانی بر همین اساس به روند غربی شدن مدیریت در کشور و رسوخ حاکمیت فرهنگ غرب در تمام گوشه و کنار مملکت اشاره کرد و گفت: نسبت به فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ انقلابی که دفاع مقدس تجلی تام و کمال آن بود، نه تنها بی‌مهری صورت گرفت بلکه الگوی اقتصادی و غربی در کشور پیاده شد.

نماینده مردم تهران در مجلس بر همین اساس به عبور از فرهنگ دفاع مقدس و شعارهایی همچون خدمتگزار بودن مردم اشاره کرد و گفت: این دوره، ترویج فرهنگ غرب و در واقع تبارگرایی را به همراه داشت و در آن فساد نیز شروع به گسترش کرد.

زاکانی در عین حال به فرمایشات مقام معظم رهبری 2 ماه بعد از حضور هاشمی رفسنجانی اشاره و اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود به مقابله با فساد از یک سو و همچنین مقابله با فرهنگ غرب از سوی دیگر تاکید داشتند.

زاکانی اضافه کرد: یکی از شعارهای خاتمی آزادی و آزادی‌خواهی بود اما هم در اقتصاد راه غلط رفته شده در دولت سازندگی را ادامه داد و با یک اشتباه بزرگتر و آن هم عدم توانمندی اداره اقتصادی کشور این اشتباه تکمیل شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه در حوزه سیاست و فرهنگ نیز خاتمی  الگوی غلط گرفته شده از غرب را اتخاذ کرد که از قِبَل آن آسیب جدی به کشور وارد شد، افزود: این‌ها که شعار آزادی می‌خواستند، آزادی را فقط برای کسانی می‌خواستند که به تعریف و تمجید آنها بپردازند یا اینکه زمینه فعالیت خودشان فراهم شود؛ اما مخالفان خود را به بدترین الفاظ سرکوب می‌کردند.

وی یادآور شد: مردم را تا وقتی قبول داشتند که آب به آسیاب آنها می‌ریختند اما همین که مردم از آنها رویگردان شدند شروع به بدگویی از خود مردم کردند؛ برعکس ادبیات قرآنی مبنی بر اینکه «اشدا الکفار و رحماء بینهم»؛ مرزبندی‌های جدی در داخل شروع شد و نسبت به بیگانگان از در اغماض و سازش درآمدند.

زاکانی گفت: ‌آنها شعار تنش‌زدایی می‌دادند اما همه منافع ملی و داشته‌های ما را تقدیم به کسانی می‌کردند که اندک حقی برای ملت ایران قائل نیستند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه در سال 84 شعار عدالت‌گستری و مقابله با فقر، فساد و تبعیض امیدها را زنده کرد و ناامیدی‌ها را زدود، ‌اما در پس این ایام اتفاقی که افتاد این بود که دولت کنونی به شعارها عمل نکرد و از آرمان‌ها فاصله گرفت.

وی اضافه کرد: دولت دقت در الگوها و چارچوب‌ها را نکرد که مبتنی بر اصول اسلام ناب است و مسیر دیگری را برای خود در پیش گرفت تا جایی که آسیب‌های آن را امروز می‌خوریم؛ همه این دولت‌ها خدمات داشته‌اند و دولت کنونی در ابتدای شروع کار خود خدمات شایسته‌ای را انجام داد که اگر همان‌ها را ادامه می‌داد مقطع درخشانی را در تاریخ انقلاب اسلامی خلق می‌کرد، اما با کمال تاسف آن مسیر ادامه نیافت.

زاکانی تصریح کرد: اگر برای انتخابات یک نگاه فرصتی داریم باید دید چگونه باید عمل کرد تا این فرصت برای انقلاب اسلامی خلق شود؛ اولین ویژگی بزرگترین مشکل کشور این است که در مسیری است که نقشه راه آن، غیر از نقشه راه از جنس انقلاب اسلامی و اسلام ناب و بی‌توجهی به اهداف انقلاب اسلامی است؛ از این رو سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند با الگوهای غربی و شرقی نمی‌شود کشور را ساخت موضوعی است که در واقع باید با شرایط جدید روشی اتخاذ کنیم که از جنس خود انقلاب و اهداف آن باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم افزود: دیدگاه اسلامی برخلاف دیدگاه غربی است که فقط مادیات می‌بیند، اسلام بی‌نهایت می‌بیند و در جامعه تلاش می‌کند که رفاه و امنیت باشد و در واقع کمال و رشد انسان‌ها در این جامعه میسر شود.

وی در ادامه به عدم حاکمیت تفکر انقلابی اشاره کرد و گفت: در واقع با این تفکر مردم بیدار شده و به میدان آمدند و پرونده 2500 ساله گذشته را بستند؛ وقتی بحث از تفکر می‌کنیم تفکری است که در دفاع مقدس حاکم بود و تفکری که 23 تیر و 9 دی را خلق کرد که از متن جامعه می‌جوشد و در بزنگاه‌ها برای انقلاب اسلامی راهگشایی می‌کند.

زاکانی تصریح کرد: اگر این تفکر در جامعه ما حاکم شد، نگاه به رهبری معظم انقلاب و ولایت فقیه تغییر پیدا خواهد کرد و نگاه به مردم تغییر می‌کند؛ یعنی تبعیت از رهبری و خدمتگزاری به مردم و توجه به اینکه مردم با ظرفیت بالای خود می‌توانند گره‌های بزرگی از انقلاب اسلامی باز و راه‌های طولانی را در اندک زمان بپیمایند، همانگونه که در دفاع مقدس نیز اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه بنا نیست هر کس برای رسیدن به قدرت دیگران را تخریب کند، افزود: از همین منظر در جامعه یک فرهنگ و اخلاق اسلامی ایجاد می‌شود که در واقع به دور از تخریب دیگران برای رسیدن به مسئولیت‌ها است.

زاکانی گفت:این نقشه راه همراه با چنین تفکری و با تبعیت درست از ولایت فقیه و اتکا به مردم و جهاد در جهت رسیدن به اهداف اسلامی شرایط را به سمتی پیش می‌برد که بسیاری از مشکلات از جامعه رخت برمی‌بندد.

وی با تاکید بر اینکه چنین جامعه‌ای جای شایستگان است، اظهار داشت: در کشور به معنای واقعی شایسته‌سالاری باید حاکم باشد و از خبرگان، نخبگان و کارشناسان استفاده کرد؛ اینگونه نباشد که مثلا در دوم خرداد تا دربان‌های مدارس نیز عوض شوند، چرا که این ظلم به کشور است.

زاکانی ادامه داد: هر کس در مقام توانمندی خود باید در صحنه حاضر باشد و در این صورت شایسته‌سالاری یک اصل خواهد شد و جامعه به سمتی می‌رود که از همه ظرفیت‌های آن استفاده می‌شود و این کار در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: الان دیگر فرصت نیست که تک تک شعارهای انقلاب را در دستور کار بگذاریم، چرا که این مسئله مانند کار کسی است که می‌خواهد تهذیب اخلاق کند و نزد یک بزرگی می‌رود که به وی گفته می‌شود تو گرفتار عجب هستی و خود را اصلاح کن و یا گرفتار غیبت و سایر موارد هستی؛ عمر آن شخص وقتی به پایان می‌رسد چند گناه را توانسته از وجود خود بزداید اما گرفتار بسیاری از گناهان دیگر است.

وی یادآور شد: اما اگر این شخص نزد یک استاد اخلاق برود که به وی از همان ابتدا بگوید گناه نکن، واجبات را انجام بده و حرام‌ها را انجام نده بعد از مدتی این فرد رویین‌ تن خواهد شد؛ تقوای الهی را کسب کرده و اگر گناهی باشد انجام نمی‌دهد.

زاکانی افزود: برای ما اقتصاد پویا ،آزادی و آزادیخواهی، استقلال‌طلبی در حوزه‌های مختلف برای ما مهم است؛ اگر ما در چارچوب قانون اساسی دست به اصلاحات زدیم، می‌توانیم گام‌های بلندی برداریم چرا که قانون اساسی ما بسیار مترقی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ادامه سخنان خود به اصل قانون اساسی اشاره کرد که مردم به مسئولان و مسئولان به مردم و مردم به مردم باید امر به معروف و نهی از منکر کنند؛ راه امر به معروف و نهی از منکر مردم به مسئولان باید باز شود، چرا که اگر این راه باز شود، در آن زمان به صورت خودکار در بین مردم امر به معروف و نهی از منکر باب می‌شود.

زاکانی بر همین اساس گفت: با این وجود می‌توان کشور را به سمت آرامش و یک فعالیت تشدید یافته در جهت کار، تلاش و سازندگی سوق داد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه نیازمند یک تحول در عرصه داخل و در عرصه جهانی هستیم، گفت: از این رو با برنامه‌ریزی و مقدمات فراهم شده می توان کار بزرگی در جهت عرضه فکر و اندیشه، برنامه صحیح و یک جمع خدمتگزار انجام داد و راه نویی در جامعه برای خدمتگزاری فراهم کرد و در واقع انتخابات آینده یک فرصت طلایی است.

زاکانی در خصوص مفاسد اقتصادی نیز تصریح کرد: امروز دهم اردیبهشت است که مقام معظم رهبری 12 سال پیش در چنین روزی فرمان 8 ماده‌ای را صادر کردند؛ ضایع کردن این امر بزرگ در کشور توسط برخی از متصدیان صورت گرفته است و نوکیسه‌گانی که یک شبه ره صدساله رفتند و غارت بیت‌المال را انجام دادند که شایسته نبود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم افزود: مواجه با این امر یک نگاه سیستمی، اعتقاد راسخ و برنامه دقیق می‌طلبد. نباید گذاشت توسط یک سری افراد ناباب فرصت‌های این کشور مصادره شود و در این راستا دولت، قوه قضائیه و مجلس باید مسائلی که مربوط به آنها است،انجام دهند.

وی ادامه داد: معتقدم باید یک فرهنگ سازی عمومی و تحول در سیستم‌ها ایجاد شود و با شفافیت در تعاملات و ارتباطات و دسترسی به اطلاعات زمینه فساد به سمت صفر سوق یابد.

زاکانی بر همین اساس یادآور شد: باید با دقت و به دور از شعار و شعارزدگی از کسانی شروع کرد که نزدیکی به قدرت دارند و پیوستگی بین قدرت و ثروت را زمینه‌ای برای بهره‌مندی خود قرار داده‌اند؛ از طرفی متن جامعه باید در یک حرکت جهادگونه قیام کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه الگوی دقیق شما برای پیشرفت اسلامی چیست، اظهار داشت: ما برای اینکه به چنین الگویی برسیم به اندیشه نورانی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری رجوع کردیم و کارگروه‌های تحقیقی را تشکیل دادیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر اندیشه این دو بزرگوار به زیرمجموعه کسانی که در همین حوزه و چارچوب اندیشیدن و تولید کردن رجوع کردیم؛ که بر این اساس ما را به یک فکر منسجم در حوزه‌های مختلف تخصصی سوق داد.

زاکانی با تاکید بر اینکه در 7 حوزه این منظومه فکری را عرضه کردیم، گفت: مبتنی بر این 7 حوزه شرایط فعلی و آینده را ترسیم کردیم و راهبردهای تغییر برای رسیدن به شرایط مطلوب را مدنظر قرار دادیم و بعد از این 7 کارگروه 17 کارگروه را مجددا فعال کردیم تا این راهبردها را تبدیل به برنامه کنند؛ که بخشی از این برنامه‌ها تدوین و بخش دیگری در حال تدوین است و قبل از شروع تبلیغات کل این برنامه‌ها را به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

وی تفاوت برنامه‌های خود با برنامه‌های دیگر را در این دانست که با یک نظام ارزشی منسجم اسلامی به سراغ آسیب‌های جامعه رفته و آنها را شناخته‌ایم همچنین قوت‌ها و ضعف‌ها را بررسی کردیم و با همین نگاه منسجم راهبرد تغییر را بیان کردیم.

زاکانی در پاسخ به این سؤال که آیا قبول دارید که از ابتدا باید الگوی پیشرفت اسلامی در کشور وجود داشت و اگر در حال حاضر چنین الگویی را می‌خواهید انجام دهید یعنی قبلاً این الگو وجود نداشته است، افزود:  الگویی که بنده می‌گویم مانند الگویی است که در غرب وجود دارد و برای هر سؤالی پاسخ خود را تنظیم کرده است. و این الگو برای کشورمان نیاز به دهها سال کار دارد.

 

وی افزود: این اقدام کار زودرسی نیست و ما تلاش کردیم به آن برسیم و الگوی بسیار خوبی است که برگرفته از اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

 

زاکانی با طرح این موضوع که زمانی یکی از اعضای کارگزاران به بنده گفت: ما اقتصاد اسلامی نداریم و اقتصاد غربی را در کشور پیاده می‌کنیم،‌ اضافه کرد: اگر ما به این شکل فکر کنیم مشکلات امروزیمان ادامه خواهد داشت. اما اگر در چارچوب نظام اسلامی فکر کردیم به راه حلهایی می‌رسیم که در نظام فکری اسلامی برای ما اهمیت دارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه غرب برعکس الگوی پیشرفت اسلامی همه چیز را با اقتصاد می‌سنجد، گفت:‌ در حوزه سیاست و فرهنگ قیمت‌ها را اقتصاد معلوم می‌کند، اما در الگوی پیشرفت اسلامی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند 70درصد فرهنگ است و شعارهای سال مقام معظم رهبری جنس فرهنگی و اثرات اقتصادی دارد.

 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما در حال حاضر نماینده هستید و در عین حال سفرهای انتخاباتی دارید عدم حضورتان در مجلس به چه شکلی است، اظهار داشت: بنده مرخصی می‌گیرم؛ دیگران مرخصی می‌گیرند و می‌گردند و بنده مرخصی می‌گیرم و نوکری مردم را می‌کنم؛ ما حتی در عید هم تهران بودیم و تعطیلات نداشتیم.

 

زاکانی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه منظورتان از دیپلماسی با حکمت و مصلحت چیست و نظرتان درباره مذاکره مستقیم با آمریکا به چه شکلی است، گفت: ما تعامل‌گرایی فعال و  عزتمندانه با سایر کشورها داریم؛ الآن دیپلماسی ما غیرفعال و منفعلانه است و دو خط قرمز داریم که خط قرمز قطعی اسرائیل است که هیچگاه برداشته نخواهد شد و خط قرمز دوم که امروز خط قرمز است اما قابل برداشت خواهد بود، آمریکاست.

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم اضافه کرد: آمریکا به دلیل خصایص و ددمنشی‌هایش به خط قرمز ما تبدیل شده و اگر آمریکا روزی تصمیم بگیرد دیگر این رفتار سلطه‌گرانه و جنایت‌کارانه با ملت مسلمان ایران نداشته باشد و در مقام عمل آن را پیاده کرد در این صورت مقام معظم رهبری فرمودند این راه باز می‌شود.

وی تصریح کرد: باید صاحبان کاخ سفید از رفتارهای بد و دشمنی با ملت ایران دست برداشته و گذشته خود را جبران کنند و تغییر رفتار در عمل آنها دیده شود؛ اما امروز خط قرمز ما هستند.

زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برنامه دولت شما برای رفع بحران تحریم و گرانی چیست؟ افزود: برای تغییر شرایط اقتصادی کشور اولویت قائل هستیم و بنایمان این است فوری‌ترین موضوع در دستور کار دولت آینده حوزه اقتصاد باشد و شرایط کشور را نیز شرایط مناسبی نمی‌بینیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: برای حل این مشکل سه گام را طراحی کردیم که نگاه بلندمدتی هم داریم و هر سه گام مربوط به 4 سال نیست اما دو گام اساسی را می‌توان در چهار سال انجام داد چرا که تمام برنامه‌ریزی‌های ما برای 4 سال است. البته زمینه سازی های  فراوانی را برای آینده ایجاد می‌کند.

وی بر همین اساس گام اول را تثبیت قیمت‌ها دانست و گفت:‌ پس از آن شکستن حباب قیمت‌ها و واقعی کردن قیمت‌هاست. در همین حوزه مهار و کاهش تورم وجود دارد و بحث تغییر زیرساخت‌ها شفاف‌سازی اطلاعات، روانسازی رقابت و ایجاد زمینه تساوی رقابت فعال در عرصه اقتصادی کشور فراهم خواهد شد و در مقابل در جهت زدودن موانع و برخورد با مفاسد اقتصادی نیز در همین گام صورت می‌گیرد.

 

زاکانی با تأکید بر اینکه برای گام اول 12 الی 15 ماه را مد نظر داریم گفت: این بستر موجب می‌شود در گام دوم دو حرکت جدی صورت گیرد که در جهت تولید بوده و همه موانع تولید از جلوی تولید کننده برداشته شود. چرا که تولید سبب اشتغال خواهد شد و نکته دوم توسعه جدی تأمین اجتماعی و رسیدگی به اقشار مختلف بر اساس نیازهایشان است.

 

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم با تأکید بر اینکه در کنار خلق ثروت، عدالت و توزیع ثروت نیز بسیار با اهمیت است، گفت:‌ هاشمی خلق ثروت را در دستور کار داشت اما عدالت را فراموش کرد و دولت اخیر به توزیع ثروت دقت کرد به خلق ثروت اهتمام نورزید. ما نباید گرفتار این دولت یا دولت هاشمی شویم.

 

زاکانی در پاسخ به این سؤال که آیا قبول دارید که از ابتدا باید الگوی پیشرفت اسلامی در کشور وجود داشت و اگر در حال حاضر چنین الگویی را می‌خواهید انجام دهید یعنی قبلاً این الگو وجود نداشته است، افزود:  الگویی که بنده می‌گویم زمانی شما این تصور را دارید که مانند الگویی است که در غرب وجود دارد و برای هر سؤالی پاسخ خود را تنظیم کرده است و این الگو برای کشورمان نیاز به 10ها سال کار دارد.

 

وی افزود: این اقدام کار زودرسی نیست و این کار زود رسی که ما تلاش کردیم به آن برسیم و الگوی بسیار خوبی است که برگرفته از اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

زاکانی با طرح این موضوع که زمانی یکی از اعضای کارگزاران به بنده گفت: ما اقتصاد اسلامی نداریم و اقتصاد غربی را در کشور پیاده می‌کنیم،‌ اضافه‌کرد: اگر ما به این شکل فکر کنیم مشکلات امروزیمان ادامه خوهد داشت؛ اما اگر در چارچوب نظام اسلامی فکر کردیم به راه حل‌هایی می‌رسیم که در نظام فکری اسلامی برای ما اهمیت دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه غرب برعکس الگوی پیشرفت اسلامی همه چیز را با اقتصاد می‌سنجد، گفت:‌ در حوزه اجتماع‌ سیاست و فرهنگ قیمت‌ها را اقتصادی معلوم می‌کند، اما در الگوی پیشرفت اسلامی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند 70درصد فرهنگ است و شعارهای سال مقام معظم رهبری جنس فرهنگی و اثرات اقتصادی دارد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما در حال حاضر نماینده هستید و در عین حال سفرهای انتخاباتی دارید عدم حضورتان در مجلس به چه شکلی است، اظهارداشت: بنده مرخصی می‌گیرم؛ دیگران مرخصی می‌گیرند و می‌گردند و بنده مرخصی می‌گیرم و نوکری مردم را می‌کنم؛ ما حتی در عید هم تهران بودیم و تعطیلات نداشتیم.

زاکانی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه منظورتان از دیپلماسی با حکمت و مصلحت چیست و نظرتان درباره مذاکره مستقیم با آمریکا به چه شکلی است، گفت: ما تعامل‌گرایی فعال و عزتمندانه با سایر کشورها داریم؛ الآن دیپلماسی ما غیرفعال و منفعلانه است و دو خط قرمز داریم که خط قرمز قطعی اسرائیل که هیچگاه برداشته نخواهد شد و خط قرمز دوم که امروز خط قرمز است اما قابل برداشت خواهد بود، آمریکاست.

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم اضافه‌کرد: آمریکا به دلیل خصایص و ددمنشی‌هایش به خط قرمز ما تبدیل شده و اگر آمریکا روزی تصمیم بگیرد دیگر این رفتار سلطه‌گرانه و جنایت‌کارانه با ملت مسلمان ایران نداشته باشد و در مقام عمل آن را پیاده کرد در این صورت مقام معظم رهبری فرمودند این راه باز می‌شود.

وی تصریح‌کرد: باید صاحبان کاخ سفید از رفتارهای بد و دشمنی با ملت ایران دست برداشته و گذشته خود را جبران کنند و تغییر رفتار در عمل آنها دیده شود؛ اما امروز خط قرمز ماست و هیچ منفعتی با توجه به رفتار آمریکا ندارد.

زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برنامه دولت شما برای رفع بحران تحریم و گرانی چیست؟ افزود: برای تغییر شرایط اقتصادی کشور اولویت قائل هستیم و بنایمان این است فوری‌ترین موضوع در دستور کار دولت آینده حوزه اقتصاد باشد و شرایط کشور را نیز شرایط مناسبی نمی‌بینیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه‌داد: برای حل این مشکل سه گام را طراحی کردیم که نگاه بلندمدتی هم داریم و هر سه گام مربوط به 4 سال نیست اما دو گام اساسی را می‌توان در چهار سال انجام داد چراکه تمام برنامه‌ریزی‌های ما برای 4 سال است؛ البته زمینه فراوانی را برای آینده ایجاد می‌کند.

وی بر همین اساس گام اول را تثبیت قیمت‌ها دانست و گفت:‌ پس از آن شکستن حباب قیمت‌ها و واقعی کردن قیمت‌هاست؛ در همین حوزه مهار و کاهش تورم وجود دارد و بحث تغییر زیرساخت‌ها شفاف‌سازی اطلاعات، روانسازی رقابت و ایجاد زمینه تساوی رقابت فعال در عرصه اقتصادی کشور فراهم خواهد شد و در مقابل در جهت زدودن موانع و برخورد با مفاسد اقتصادی نیز در همین گام صورت می‌گیرد.

زاکانی با تأکید بر اینکه برای گام اول 12 الی 15 ماه را مد نظر داریم گفت: این بستر موجب می‌شود در گام دوم دو حرکت جدی صورت گیرد که در جهت تولید بوده و همه موانع تولید از جلوی تولید کننده برداشته شود؛ چراکه تولید سبب اشتغال خواهد شد و نکته دوم توسعه جدی تأمین اجتماعی و رسیدگی به اقشار مختلف بر اساس نیازهایشان است.

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم با تأکید بر اینکه در کنار خلق ثروت عدالت و توزیع ثروت نیز بسیار با اهمیت است، تصریح‌کرد:‌ هاشمی خلق ثروت را در دستور کار داشت اما عدالت را فراموش کرد و دولت اخیر به توزیع ثروت دقت کرد به خلق ثروت اهتمام نورزید، ما نباید گرفتار این دولت یا دولت هاشمی شویم.

وی در ادامه گام سوم را محرومیت زدایی و فقرزدایی عنوان کرد و گفت: ‌توجه به محرومیت از یک سو و از سوی دیگر توسعه متوازن منطقه‌ای است.

زاکانی در ادامه سخنان خود اظهارداشت: ما برای حوزه‌های مختلف مثل هدفمندی یارانه‌ها برنامه جدی داریم چراکه این هدفمندی آرزوی همه کسانی است که به اصلاح اقتصادی ایران می‌اندیشند و ضروری است که استمرار یابد اما نه با راهی که الآن دنبال می‌شود چراکه این راه آسیب‌های جدی به ما وارد می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس بر همین اساس به شناختن دهک‌های جامعه اشاره کرد و گفت: تلاش ما در گام اول معطوف به این است که آمار دقیق و شفافی از دهک‌های اجتماعی داشته باشیم، چراکه اگر این اقدام صورت نگیرد، 480 هزار میلیارد تومان پول توزیع کنید عملاً نقدینگی جامعه بالا می‌رود. 

وی افزود:‌ اما در صورت شناخت این مسئله گام دوم ارائه برخی از خدمات به همه جامعه است مثل بیمه سلامت است.

زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفتمان شما گفتمان خوبی است اما در عملی شدن آن شاید کمی با مشکل مواجه شود، نظر شما در این زمینه چیست، ‌گفت: این مطالبی را که ارائه کردم همه در قانون اساسی به آن الزام شده است و اسلام ناب ما را به آن وعده داده است و خواسته که در این مسیر حرکت کنیم.

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم ادامه داد: اگر قبول دارید که گفتمان بنده گفتمان درستی است باید به میدان آمده و از آن حمایت کرد و در نوع انجام و توانمندی آن خیلی کثیریت از عناصر پرتوان وجود دارد و در طی این 34 سال هم نشان داده‌اند که دلداده به انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه 100 نخبه کف انتخاب بنده برای دولت هستند و پس از پیروزی انتخاب خواهم کرد، گفت: چراکه بعد از پیروزی ممکن است کسانی باشند که قوی‌تر باشند و حاضر باشند در دولت کار کنند اما امروز تشخیصشان این است که با من همکاری نکنند و اگر ما چنین دیدگاهی داشته باشیم آن زمان کسی نمی‌آید برای مسئولیت گرفتن از من حمایت کند.

زاکانی در پاسخ به این سوال که با بیان اینکه به چه چیزی در زندگی افتخار می‌کنید، گفت: ما از بسیجی بودن خود افتخار می‌کنیم و وقتی تفکر بسیجی گرفتیم مقلد ولایت شدیم و نوکر مردم و بعد در جبهه جانباز شدیم و ما به آنچه می‌نازیم مسلمانیمان است و امام(ره) هم ما را زنده کرد.

زاکانی در پاسخ مبنی بر اینکه هدف شما از کاندیداتوری چیست و آیا برای راه‌انداختن یک جریان در کشور آمده‌اید و بعد کنار بروید اظهارداشت: ما آمده‌ایم دست به دست هم بدهیم و پیروز شویم و چهره کشور را عوض کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا امسال هم نیمه شعبان به کربلا می‌روید، گفت:‌ انشاءلله اگر توفیق داشته باشیم می‌رویم.

زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظر شما راجع به اسامی که از آنها نام برده می‌شود چیست، افزود: اگر صلاح باشد می‌گویم و اگر صلاح نباشد نمی‌گویم.

نماینده مردم تهران در خصوص علامه مصباح یزدی اظهار داشت: یک عالم بزرگوار و کسی که محل رجوع بسیاری از عاشقان اسلام است.

زاکانی درباره قالیباف گفت:‌ چون رقیب است، درباره وی صحبت نمی‌کنم.

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم درباره سعید جلیلی گفت: جلیلی یک مسئول خدومی است که فعلاً گفته است معلوم نیست برای ریاست‌جمهوری حضور یابد یا خیر و اگر بیاید ائتلاف می‌کنیم و دست به دست یکدیگر می‌دهیم و هرکه را مردم انتخاب کردند نفر نهایی از بین ما خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر جلیلی بیاید شما کنار می‌روید، اظهار داشت: خیر و اگر ایشان بیاید هردو کاندیدا می‌مانیم و در صحنه حضور داریم و در نهایت هرکه را که مردم اقبال بیشتری به وی داشتند به او کمک می‌کنیم و در نهایت روز رأی‌گیری یک نفر خواهد ماند.

زاکانی در خصوص لنکرانی گفت: وی نیز رقیب است و درباره ایشان صحبت نمی‌کنم؛ همه این آقایان مورد احترام هستند.

 

زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای وضعیت حجاب در جامعه چه اقداماتی دارید، گفت: در الگوی پیشرفت اسلامی پایه همه تحولات فراهم است و زیرساخت کشور فراهم است و معتقدم این وقتی این الگو آمد برای خود نیز زیست مطابق این الگو ارائه می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
آقای زاکانی آینده همه ی شما رو میبینم.همین بلایی که سر احمدی نژاد آوردن سر شماها هم میارن.تجربه نشون داده کسی که به دزدها و سرمایه دارها باج نده تخریبش میکنن و نمیگذارن کار کنه.احمدی نژاد همون احمدی نژاد این بقیه هستند که گول خوردن و در زمین مخالفان بازی کردن.سیاست کثیفی داریم که آدمهای خوب رو نمیذارن کار کنن.دقت کرده باشید کسانی که از قدرت و بیت المال سوءاستفاده کردن هنوز دارن جولان میدن ولی کسانی که صادقانه وارد شدن عمر سیاسی کوتاهی داشتن. بعضی هارو ببینید از اول انقلاب تا الان هستن ازفتنه هم حمایت کردن ولی باز وجود دارن.علتش معلومه بالا گفتم.یواش یواش دارم ناامید میشم از اینکه بین چنین آدمهایی زندگی میکنم(دو رو و زیر آبزن)
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها