کد خبر: ۱۲۹۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۰۲ خرداد ۱۳۹۰

بدنه جريان اصولگرايي و نيروهاي صديق رهبري بايد مراقب باشند تا در فرار از جريان انحرافي، فريب سرزنشها و طعنه‌هاي خواص مردود را نخورند و به دامن جريان ترديد نيفتند. از ياد نبريم جريان ترديد در فتنه 88 وقتي رهبري فرياد "أين عمّار " سر مي داد و بر همه تكليف كرد كه صريح و روشن از فتنه برائت بجويند، سكوت كرد.

 
اميرالمومنين در اولين حكمت نهج البلاغه يكي از روشهاي برخورد با فتنه ها را توضيح داده اند. علي عليه السلام در اين حكمت خطاب به مومنين مي فرمايد به هنگامه فتنه ها مانند فرزند شتر باشيد و نه خود شتر! كن في الفتنة كابن اللبون، لاظهر فيركب و لاضرع فيحلب؛ به هنگامه فتنه ها مانند بچه شتر باشيد، نه پشت و كوهاني دارد كه از او سواري بگيرند و نه پستاني تا شيرش را بدوشند. اين كه مومن در ميانه فتنه ها بتواند به گونه اي عمل كند كه ديگر جريانات باطل نتوانند از او بهره اي ببرند را بايد عين بصيرت دانست. 
 
برخي اين روايت را به معناي سكوت در وقت فتنه تفسير مي كنند و مي گويند وقتي فتنه اي بر پا شد، براي اين كه كسي از ما شيري ندوشد و سوراي نگيرد بايد سخني نگوييم و سكوت كنيم. در حالي كه اين روايت شريف بدين معناست كه در وقت فتنه بايد بصيرت داشت و موضعي را اتخاذ كرد كه هيچ جرياني نتواند از شما بهره ببرد. 
 
اين يادداشت در پي آن است تا از منظر ديگري به وضعيت موجود بپردازد. همه ما شاهد بوديم كه رفتار ناپسند رئيس جمهور در برخورد با حكم حكومتي رهبر انقلاب درباره ابقاي وزير اطلاعات، بهترين بهانه به دست دشمنان انقلاب اسلامي شد تا سالها پس از پايان حاكميت اصلاح طلبان، در رسانه هاي خود موضوع حاكميت دوگانه را تبليغ كنند. اكنون دو دسته به دنبال اثبات و علني كردن اين تقابل هستند، دسته اي از درون دولت كه ما آنها را جريان انحرافي مي ناميم و دسته اي ديگر كه به جريان خواص مردود در فتنه 88 مشهور شدند. 
جريان انحرافي و جريان مردود هر چند با دو هدف به دنبال نشان دادن اين تقابلند، اما در سرعت بخشيدن و علني كردن آن، وحدت رويه دارند. جريان انحرافي از آنجا كه مأموريتش انحراف در مباني و اهداف نظام است با گذر از مانع ولايت فقيه اهدافش را دست يافتني مي‌بيند. جريان مردود هم با نشان دادن اين تقابل و علني كردن آن به دنبال تبرئه خود از عملكرد ناصوابش در فتنه 88 است. جريان مردود كه در فتنه 88 يا سكوت كرده و يا با مواضع دو پهلوي خود تنفس مصنوعي به جريان فتنه مي داد، امروز به دنبال يارگيري از درون جريان حزب الله و اصولگرايان منتقد خود است. اين جريان دائماً در تلاش است تا به بدنه جريان اصولگرايي و نيروهاي حزب اللهي كه منتقد رفتار آنها در فتنه 88 بودند، يادآور شود: "ديديد انتخاب ما غلط نبود و شما نبايد از احمدي نژاد حمايت مي كرديد، ما از ابتدا هم مي دانستيم كه برخي ولايت را باور ندارند و ... " سرزنش‌هايي از اين دست در اين روزها مهمترين محور سخنان جريان مردود در محافل سياسي است تا با القاي ندامت و تأسف و اشتباه بودن تصميم بدنه جريان اصولگرايي در انتخاباتهاي نهم و دهم در دو مقطع سالهاي 84 و 88 ، براي انتخابات مجلس در سالهاي 90 و رياست جمهوري 91 يارگيري كنند. 
 
اما آيا واقعا تصميم جريان حزب الله و بدنه تفكر اصولگرايي در انتخابات سال 84 و همچنين در انتخابات دهم اشتباه بود؟ بي ترديد بايد گفت بهترين تصميم در دو انتخابات قبل رياست‌جمهوري - بر خلاف آنچه برخي از ژنرالهاي جريان اصولگرايي مي گفتند - از سوي بدنه اين جريان اتخاذ شد؛ همانطور كه امروز اگر مجدداً به همان زمان و همان شرايط بازگرديم، تنها تصميم مبتني بر معيارهاي اصولگرايانه، همان تصميم قبل است. كدام يك از ما شعارها و روشهاي انتخاباتي كانديداهاي انتخابات نهم را از ياد برده ايم؟ كدام يك از ما صحنه هاي تلخ ذبح ارزشهاي ديني و انقلابي در انتخابات دهم را از ياد برده‌ايم، صحنه هايي كه همين جريان مردود يا محافظه كارانه در برابرش سكوت كرد يا با مواضع دو پهلوي خود و حتي حمايتهاي پيدا و پنهان، بلكه تبريك گفتن در بعد از ظهر انتخابات، در تشديد آن نقش داشت. 
 
جريان ترديد، امروز به دنبال القاي اشتباه به كساني است كه در انتخابات 88 بر اساس ملاكهاي اصولگرايانه و تكليف شرعي خود احمدي نژاد را برگزيدند و امروز نيز وقتي رفتارهايي از جمله مقاومت در برابر اجراي حكم رهبري را مي بينند قاطعانه به احمدي نژاد هشدار مي دهند دست از اين مقاومت بردارد و الّا بدنه اصولگرايان همانطور كه از آن خواص مردود عبور كردند از او هم عبور خواهند كرد. 
 
بنابراين بدنه جريان اصولگرايي و نيروهاي صديق رهبري بايد مراقب باشند تا در فرار از جريان انحرافي، فريب سرزنشها و طعنه‌هاي خواص مردود را نخورند و به دامن جريان ترديد نيفتند. از ياد نبريم جريان ترديد در فتنه 88 وقتي رهبري فرياد "أين عمّار " سر مي داد و بر همه تكليف كرد كه صريح و روشن از فتنه برائت بجويند، سكوت كرد؛ ولي امروز كه رهبري براي مديريت تحركات جريان انحرافي همه را دعوت به آرامش و نكشاندن موضوع اخير به جامعه مي كند، در تلاش است تا با تحركات خود هر چه زودتر اين تقابل را رسمي و علني كند. 
 
جريان حزب الله از ياد نبرَد همانطور كه ديروز گوش به فرمان رهبري در برابر فتنه گران ايستاد و پيروز ميدان بود، امروز هم بايد گوش به فرمان رهبري در برابر فتنه جديد بايستد تا پيروز ميدان شود كه به گفته امير مؤمنان: "كُن في الفتنه كابن اللَّبون لا ظَهر فيركب و لا ضَرع فيحلب ... "
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها