کد خبر: ۱۲۹۷۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
ارتش رژیم صهیونیستی با برگزاری رزمایشی نزدیک مرز سوریه و لبنان این اقدام را جهت آمادگی ارتش ارزیابی و هر گونه ارتباط آن را با اوضاع فعلی سوریه تکذیب کرد، در حالی که رسانه‌های عبری زبان نوشتند که وزارت جنگ این رژیم هزاران سرباز ذخیره را فراخوانده و به مرزهای شمالی فرستاده است.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی رزمایش‌های نظامی گسترده‌ای را روز سه‌شنبه در مناطق شمالی مرزهای خود با سوریه و لبنان آغاز کرد.

یک منبع نظامی گفت: این رزمایش به دنبال بحران سوریه و فراگیری خطر در این مناطق آغاز شده است و انتظار می‌رود تا پایان هفته جاری ادامه یابد.

ارتش اسرائیل در گزارشی بدون اشاره به جزئیات اعلام داشت، هدف از این رزمایش و اعزام نیروهای ارتش به مناطق شمالی جلوگیری از افزایش درگیری‌هاست.

یکی از افسران عالی رتبه فرماندهی منطقه شمالی این رژیم گفت: ما باید آمادگی برخورد با واقعیت را داشته باشیم و سطح بالای آمادگی خود را حفظ کنیم.

الجزیره در این خصوص گزارش داد که این رژیم برای برگزاری این رزمایش یک گردان 1000 نفره از سربازان ذخیره ارتش اسرائیل را فراخوانده است در حالی که روزنامه‌های عبری از حضور هزاران نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در این رزمایش خبر دادند.

سخنگوی رسمی ارتش گفت: حضور نیروهای ذخیره در چارچوب تمرین سالانه ارتش است و هیچ ارتباطی با حوادث کنونی سوریه و لبنان ندارد.

در پی برگزاری این رزمایش پایگاه اینترنتی روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز نوشت که بی‌اطلاعی موشه یعالون، وزیر جنگ اسرائیل از حضور گسترده نیروهای فرماندهی جبهه شمالی در این رزمایش فرماندهان دستگاه امنیتی را به چالش کشاند.

به گزارش این روزنامه، کمیسیون امور خارجه و امنیت پارلمان این رژیم نیز از برگزاری این رزمایش اطلاعی نداشت.

روزنامه هاآرتص در ادامه گزارش افزود: این رزمایش نظامی بخشی از تمرین هر ساله ارتش اسرائیل است اما موضوع حساسیت برانگیز زمان اجرای آن بود که با جنگ داخلی سوریه همزمان شد و برخی گزارش‌ها با مطرح کردن احتمال اقدام نظامی اسرائیل و آمریکا علیه تاسیسات سلاح‌های شیمیایی سوریه جنجال راه انداختند.

در ادامه آمده است: بعد از دستور ارتش اسرائیل مبنی بر آمادگی نیروهای ارتش شایعاتی مبنی بر سربازگیری اضطراری ارتش اسرائیل پخش شد اما ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با خبرنگاران نظامی اعلام کرد: این شایعات بی‌اساس است و این رزمایش‌ها که از پیش برنامه ریزی شده بود، به جهت تمرینات هر ساله ارتش اسرائیل است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی به جهت کشیده شدن خشونت‌ها از جمله تیراندازی‌های پراکنده در بلندی‌های جولان که از مناطق اشغالی اسرائیل انجام می‌شد، در آماده‌باش کامل است.

این رژیم پیش از این هشدار داده بود که نمی‌گذارد سلاح‌های پیشرفته سوریه در دست حزب الله لبنان بیفتد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها