کد خبر: ۱۲۹۷۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
یک مقام کره‌جنوبی اعلام کرد، فرستاده هسته‌ای ارشد این کشور امروز (چهارشنبه) به منظور مذاکره با مقامات چینی در خصوص کره‌شمالی عازم پکن شده است.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک مقام وزارت امور خارجه کره‌جنوبی اظهار کرد: "لیم سونگ نام" فرستاده ارشد کره‌جنوبی به مذاکرات شش‌جانبه خلع سلاح هسته‌ای کره قرار است طی سفر دو روزه خود به چین با "وو داویی"، همتای چینی خود و دیگر مقامات این کشور دیدار کند.

این مقام که نام خود را فاش نساخت، تاکید کرد: دو طرف قصد دارند ارزیابی‌هایشان را از وضعیت فعلی در شبه جزیره کره به اشتراک بگذارند و همه مسائل مربوط به کره شمالی را مورد بحث قرار دهند.

سفر "لیم سونگ نام" به چین یک روز پس از آنکه کره جنوبی و آمریکا رزمایش نظامی مشترک دو ماهه خود را در شبه‌جزیره کره به پایان رساندند، انجام می‌گیرد.

تنش‌ها در شبه‌جزیره کره از زمان سومین آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی در ماه فوریه افزایش یافت.

کره شمالی اخیرا عملیات‌های یک مجتمع صنعتی مشترک با کره جنوبی را به تعلیق درآورده است. کره شمالی همچنین پیشنهاد مذاکره کره‌جنوبی برای عادی‌سازی وضعیت این مجتمع صنعتی موسوم به مجتمع کائوسونگ را رد کرده و بدین ترتیب اغلب مدیران کره‌جنوبی در این مجتمع روز سه شنبه به کشور خود باز گشتند. با این وجود هفت تن از این مدیران در این مجتمع باقی مانده‌اند تا در خصوص حقوق پرداخت نشده کارگران کره‌شمالی مذاکره کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها