کد خبر: ۱۲۹۹۰۰
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
شاهزاده الولید بن طلال سعودی در صفحه اینترنتی خود نوشت که عربستان سعودی درحال حاضر با پنج بمب ساعتی مواجه است که هرآن احتمال انفجار آنها می‌رود.
به گزارش 598، تسنیم به نقل از پایگاه خبری اخبار عربیه نوشت: شاهزاده سعودی «الولید بن طلال» امروز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود درباره اوضاع جاری در عربستان سعودی نوشت که این کشور درحال حاضر با پنج بحران و یا چالش بزرگ مواجه است.
این شاهزاده سعودی این بحران یا چالش بزرگ را در عدم توزیع منابع درآمد کشور، استفاده و مصرف بی‌رویه سوخت، انفجار جمعیت، بیکاری و سرانجام فقر توصیف کرده است.
شاهزاده بن طلال در پایان مطلب خود نوشته است، حال که درد مشخص شد،خواهان درمان آن هستیم.
این اظهارات شاهزاده بن طلال درحالی در صفحه توئیترش منتشر می‌شود که خود از جمله شاهزاده‌های سعودی است که به فساد اخلاقی بارها متهم و توسط دادگاه‌های مختلف اروپایی به اتهامات همچون تجاوز به عنف محکوم شده است.
از سوی دیگر شاهزاده طلال درحالی از فقر و بیکاری در عربستان و در میان مردم این کشور سخن گفته که یکی از ثروتمندترین مردان جهان به شمار می‌آید و به گونه‌ای بخشش بخش اندکی از دارایی‌های وی می‌تواند، شمار زیادی از مردم عربستان را که بیش از 30 درصد آنها زیر خط فقر مطلق به سر می‌برند و بیش از نیمی از آنها به نحوی با فقر مواجه هستند، از این دو  چالش بزرگ یعنی فقر و بیکاری برهاند.
از سویی این شاهزاده سعودی درحالی از تقسیم برابر و عادلانه ثروت در کشور عربستان سعودی سخن می‌گوید، گویی نمی‌داند که بیش از 90 درصد از عایدات صدها میلیارد دلاری حاصل از فروش نفت کشور عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کنندگان نفت جهان به جیب شاهزادگان خاندان آل سعود سرازیر می‌شود تا آن را صرف خوشگذرانی‌ها و بریز و بپاش‌ها و لهو و لعب‌های خود کنند و تنها 10 درصد از این درآمد عاید مردم عربستان می‌شود که آن هم به طور مساوی بین آنها تقسیم نمی‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها