کد خبر: ۱۳۰۱۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
آخرین وضعیت مصدومان حادثه اتوبوس اهواز- اصفهان

فرمانده پلیس‌راه کشور از تشکیل تیم ویژه برای بررسی علت تصادف و آتش‌سوزی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور اهواز – اصفهان خبرداد گفت: حال سه مصدوم این حادثه وخیم است.

سرهنگ محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ گفت: این تیم ویژه‌ برای بررسی علت حادثه به محل وقوع اعزام شد که علت قطعی حادثه پس از اعلام نظر کارشناسان بیان می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه کشور درباره جزئیات این سانحه رانندگی با تکذیب برخی آمارهای ارائه شده در این خصوص گفت: اتوبوس VIP اسکانیا صبح پنجشنبه از اهواز به اصفهان حرکت کرده بود که ساعت 11 و 15 دقیقه در کیلومتر 40 محور اهواز – هفتگل در لاین مخالف با یک دستگاه کامیون باری تصادف می‌کند و در پی آن اتوبوس آتش گرفته و این آتش به کامیون نیز سرایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس VIP‌ گنجایش 27 سرنشین را داشته است، آمار مبنی بر حضور 40 سرنشین در اتوبوس را رد کرد و افزود: براساس صورت وضعیت شرکت مسافربری مربوطه، این اتوبوس در زمان حرکت 11 مسافر داشته که در پی این حادثه 11 سرنشین و دو سرنشین کامیون در صحنه کشته و پنج سرنشین دیگر اتوبوس -که به نظر می‌رسد در مسیر سوار شده‌ بودند-، مجروح شده و به بیمارستان اعزام شدند که یکی از این افراد در بیمارستان فوت کرد.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد این اتوبوس تعدادی مسافر نیز در بین راه سوار کرده، گفت: بر اساس آمارهای قطعی اعلام شده در این حادثه 14 تن کشته و چهار تن در بیمارستان بستری شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه علت اصلی این حادثه پس از اعلام نظر کارشناسان اعلام می‌شود، گفت:‌ بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این اتوبوس پس از تصادف با کامیون به دلیل نامعلومی آتش گرفته که این آتش به کامیون نیز سرایت کرده است.

به گفته مهماندار حال سه تن از مصدوم این حادثه وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری (ICU) هستند.

فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: تمامی اجساد 11 سرنشین اتوبوس که در صحنه جان باختند، شناسایی شد و بررسی پلیس برای مشخص شدن علت این حادثه همچنان ادامه دارد.

تعطیلی شرکت مسافربری

مهماندار همچنین از تعطیلی شرکت مسافربری «رویال سفر اهواز» خبر داد و گفت: تا زمان رسیدگی به پرونده این حادثه و بررسی تخلف احتمالی با هماهنگی سازمان راهداری، این شرکت مسافربری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

14کشته و 4 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون

دکتر سید فرزاد حسینی مدیرکل پزشکی قانونی استان خوزستان، با بیان اینکه در این حادثه 14تن کشته و چهار تن مصدوم شدند از انتقال پنج مصدوم این حادثه به اهواز خبرداد و گفت: پس از انتقال مصدومان حادثه به بیمارستان طالقانی اهواز، یکی از پنج مصدوم جان باخت که با فوت این مصدوم جمع کشته‌ها به 14 تن رسید.

وی با اعلام حضور همه کارکنان پزشکی‌قانونی اهواز در این اداره کل افزود: اجساد این تصادف برای تشخیص هویت و صدور گواهی فوت به پزشکی قانونی اهواز منتقل شد.

حسینی اسامی چهار مصدوم این تصادف را «حمید باغسر»، «نادر فاضلی»، «مجتبی براهویی» و «محمد موسوی» اعلام‌کرد.

پیش از این حردانی، مدیر شرکت تعاونی مسافربری شماره 14 اهواز، اسامی برخی از مسافران اتوبوس حادثه‌دیده در محور اهواز – هفتکل با استناد به ثبت‌نام آنان در تعاونی شماره 14 به نام "آقایان فتحی، بازیار، ستایشی، جعفری" و "خانم‌ها عددی و منجزی" اعلام کرده بود.

به گفته وی علاوه بر این هشت تن سه مسافر در خروجی ترمینال سوار این اتوبوس شدند که اسامی آنان به همین دلیل مشخص نیست و راننده این اتوبوس رسول حسینی دهکردی و راننده دوم مسعود رحیمی بود.

آخرین وضعیت مصدومان حادثه اتوبوس اهواز- اصفهان

سوختگی بالای 90 درصد دو مصدوم

همچنین دکتر زهرا بزرگ‌زاده رییس بیمارستان طالقانی اهواز از مصدومیت بالای 90 درصدی دو مصدوم حادثه تصادف و آتش‌ سوزی اتوبوس مسافربری اهواز اصفهان به ایسنا خبر داد و گفت: پس از وقوع حادثه، پنج مصدوم که دچار سوختگی شده بودند به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شدند که یکی از آنها به محض ورود به بیمارستان به دلیل شدت سوختگی فوت کرد.

وی افزود: دو مصدوم نیز که حدود 23 تا 32 سال دارند، دچار سوختگی بسیار شدید و نزدیک به 100 درصد هستند. یکی از آنها نیز علاوه بر سوختگی، به شکستگی در ناحیه پا دچار است.

بزرگ‌زاده با بیان اینکه مصدومان منتقل شده به این بیمارستان مرد هستند، تصریح‌ کرد: یکی از مصدومان با 74 درصد سوختگی اکنون در بخش ICU تحت درمان است. یکی دیگر از مصدومان نیز که فردی 30 ساله است، 18 درصد سوختگی در ناحیه پا دارد و اکنون در بخش مردان تحت درمان است.

رییس بیمارستان طالقانی اهواز خاطرنشان کرد: این مصدومان اکنون تحت درمان هستند و امکانات لازم برای مداوای آنها در بیمارستان وجود دارد.

دکتر محمد حسین سرمست، رییس دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خوزستان گفت: این چهار مصدوم اکنون در بیمارستان طالقانی تحت درمان قرار گرفته‌اند و نیازی به اعزام آنها به تهران نیست، زیرا تجهیزات مورد نیاز برای درمان این مصدومان در بیمارستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مصدومان دچار سوختگی شده‌ اند، افزود: دو مصدوم دچار بالای 90 درصد سوختگی و دو تن دیگر نیز 60 تا 70 درصد سوختگی دارند.

به گزارش ایسنا، اتوبوس VIP اسکانیا در ساعت 9:45 پنجشنبه 12 اردیبهشت‌ماه از ترمینال سه‌راه تپه به مقصد اصفهان حرکت کرده بود که در کیلومتر 40 محوراهواز – هفتکل در لاین مخالف پس از برخورد با یک دستگاه کامیون باری آتش گرفت و آتش آن به کامیون نیز سرایت کرد و در نتیجه 14 تن کشته و چهار تن دیگر نیز در بیمارستان بستری شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها