کد خبر: ۱۳۰۲۸۲
زمان انتشار: ۲۳:۲۳     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
مدیر سالن کارنامه نشر (یاس) با اعلام برنامه ویژه این سالن برای بازدید مقام معظم رهبری گفت: بخش ویژه ای برای معرفی آثار پرفروش اما کم محتوا کشور و بخش دیگری هم برای معرفی ناشران موثر کشور به مقام معطم رهبری، در سالن یاس ایجاد شده است.
داریوش مطلبی مدیر سالن کارنامه نشر (یاس) با اشاره به حضور 4000 عنوان کتاب در سالن یاس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اظهار داشت: در سال گذشته 34 هزار عنوان کتاب چاپ نخست در کشور منتشر شد اما با توجه به اینکه امکان ارائه تمامی آنها در نمایشگاه وجود نداشت در نهایت آثاری که در سطح کیفی بالاتر بودند و یا در جوایز ادبی حائز رتبه شده بودند، برای حضور در سالن کارنامه نشر در 11 موضوع انتخاب شدند.

 
وی ادامه داد: علاوه بر چهار هزار اثر مذکور سالن کارنامه نشر ساز و کاری فراهم کرده تا ناشران برجسته و پرکار کشور در سال گذشته در زمان بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه در سالن حضور داشته باشند. همچنین سالنی از آثار پرفروش اما با محتوای نازل مانند آثار مربوط به عرفان های نوظهور، روان شناسی عمومی یا فالگیری و ... نیز برای دیدار مقام معظم رهبری و آشنایی بیشتر ایشان با وضعیت کنونی نشر در سالن یاس تدارک دیده شده است.

 
مطلبی در ادامه با اشاره به تغییر مدیریت این دوره از نمایشگاه گفت: من حرف زیادی درباره اینکه در سال های گذشته مدیریت سالن موفق بوده یا نه، ندارم. در سال های گذشته سالن یاس حداقل 2 روز بعد از آغاز نمایشگاه پذیرای مخاطبان خود بود. اما امسال از نخستین برگزاری نمایشگاه این سالن به بهره برداری رسید و تلاش ما این است که همزمان میزبان مسئولان و مردم باشیم.

 
وی در ادامه با اشاره به تغییر مکان سالن یاس گفت: جابجایی این سالن بنابر تصمیم مسئولان نمایشگاه انجام شد. سال گذشته طبقه دوم سالن شبستان در اختیار ناشران خارجی بود و به دلیل نبودن فضای کافی، سالن یاس در سازه های موقتی و در ضلع شمالی شبستان راه اندازی شد اما امسال در فضای مناسب و مسقف پذیرای مخاطبان هستیم.

 
مطلبی با اشاره به متولی گری خانه کتاب در برپایی سالن یاس در نمایشگاه امسال افزود: امسال هم مدیریت سالن یاس همانند سال گذشته توسط یک NGO انجام می شود. خانه کتاب هم یک موسسه مردم نهاد است که تجربه بیش از 15 سال برگزاری سالن کارنامه نشر را دارد و جدای از آن در سال هایی هم که موسسه ای غیر از خانه کتاب متولی سالن یاس بود، اطلاعات مورد نیازش توسط خانه کتاب ارائه می شد.

 
وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال بخش جدیدی که متعلق به موسسات فرهنگی است به این سالن اضافه شده و در نتیجه نهادهایی مانند ستاد عالی کانون های مساجد، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات و... هم می توانند در سالن یاس به ارائه و معرفی خود به مخاطبان بپردازند.

 
مطلبی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد هزینه های برپایی این سالن نسبت به سال قبل گفت: من ارقام ریالی مشخصی در اختیار ندارم اما سعی کردیم امسال در بخش خبر رسانی از امکانات متمرکز در روابط عمومی نمایشگاه استفاده کنیم که طبیعتا هزینه ها را پایین می آورد. در کنار آن از برخی امکانات پیش بینی شده نیز که جزو هزینه های نمایشگاه است بهره بردیم. آثار ارائه شده در سالن هم از دبیرخانه های جشنواره های مختلف خانه کتاب انتخاب شده است که مجموع این موارد هزینه های برگزاری سالن را کمتر خواهد کرد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها