کد خبر: ۱۳۰۶۷۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
دیده‌بان حقوق بشر با اعلام اینکه مسئولان عراقی از انجام تحقیق در خصوص حوادث الحویجه ممانعت می‌کنند، تاکید کرد که برخی از رهبران عراقی در کشته شدن تظاهرکنندگان در این حوادث دخیل هستند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، دیده‌بان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: برخی مسئولان دولتی عراق به دلیل صدور فرمان حمله به محل تجمع مخالفان در شهر الحویجه واقع در نزدیکی کرکوک در کشتار تظاهرکنندگان این منطقه مقصر هستند.

در این بیانیه آمده است: با وجود مدارک مبنی بر صدور دستور از سوی برخی مقامات دولتی عراق اما اینکه آیا آنها با استفاده از زور تا این حد در مواجه با تظاهرکنندگان موافق بودند یا نه هنوز مشخص نیست.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین دولت عراق را متهم کرد که مانع انجام تحقیقات و گفتگو با شاهدان عینی حوادث الحویجه شده است و تاکید کرد که این دلیلی بر صادق نبودن دولت بغداد در رویارویی با این حوادث است.

از سوی دیگر، صندوق کودکان سازمان ملل ،یونیسف، اعلام کرد اطلاعات موثقی در دست دارد که نشان می‌دهد نزدیک به هشت کودک در حمله نیروهای دولتی به تظاهرکنندگان شهر الحویجه کشته شده‌اند.

یونیسف اعلام کرد: اطلاعات به دست آمده همچنین نشان می‌دهد که 12 کودک که سنین آنها بین 12 تا 17 سال بوده در این حادثه زخمی شده‌اند که برخی از آنها به دلیل اصابت گلوله زخم‌های عمیق برداشته‌اند.

در درگیری‌های منطقه الحویجه که 23 آوریل روی داد نیروهای دولتی به محل تجمع مخالفان دولت در این منطقه حمله کردند که بنا به گفته مخالفان در این حمله نزدیک به 50 تن کشته و بیش از 150 تن دیگر زخمی شدند. آماری که دولت عراق آن را قبول ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها