کد خبر: ۱۳۰۹۴۵
زمان انتشار: ۰۱:۳۷     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
تنها دو روز به ثبت نام در انتخابات مانده است و هیچ گروهی به جز پایداری کاندیدایش مشخص نشده است و این جور که بویش می آید حضور کاندیدا ها برای ثبت نام در انتخابات بر اساس احساس تکلیف ها خواهد بود . این روز ها در فضای کشور بازی بچرخ تا بچرخیم راه افتاده است و هیچکس حاضر نیست دست از این احساس تکلیف بردارد و بنفع دیگری کنار برود و این رویه بیش از بقیه به ضرر اصولگرایان خواهد بود که در توهم اوج بودن بسر می برند.
 
خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» آخرین اظهار نظر های انتخاباتی افراد سیاسی و کاندیدا ها احتمالی را مورد بررسی قرار داده است:
 
*کدخدایی: شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها تابع هیچ فشاری نیست
کدخدایی در برنامه 'نگاه یک" گفت: کسانی که در فتنه حضور داشتند و افرادی که از آنها حمایت کردند، این انتظار را نداشته باشند که با دسته گل به استقبال آنها برویم وی گفت: شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها تابع هیچ فشاری نیست کد خدایی افزود: با حضور یک تیم کارشناسی با نامزدها بحث‌های تخصصی خواهیم داشت.
 
*صدا و سیما فراخوان انتخاباتی داد
صدا و سیمای جمهوری اسلامی با بهره گیری از نظرات استادان حوزه و دانشگاه و نظرسنجی‌های علمی از مردم و نخبگان کشور، مجموعه‌ای از پرسش‌های کارشناسی در حوزه‌های مختلف اجرایی مرتبط با وظایف خطیر رئیس جمهور را طراحی کرده است. گزیده این سوالات در برنامه تبلیغات قانونی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در صدا و سیما مطرح خواهد شد .
 
*محسن هاشمی: توهم تقلب به خانواده ما هم دست داده بود
محسن هاشمی گفت: نظام باید مراقب باشد که اگر هم کسی توهم تقلب و تخلف دارد، این توهم برطرف شود و باید با شایعات به درستی برخورد کنند، کما این که این مشکل برای خانواده هاشمی رخ داد.
 
*علی مطهری:به هاشمی پیشنهاد حضور در عرصه انتخابات را دادم
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مشایی در عرصه انتخابات گفت: گرایش های سیاسی مشایی ناپخته است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بنده اطلاعی از حضور هاشمی در صحنه انتخابات ندارم، افزود: آمدن هاشمی رفسنجانی بی تردید به صلاح کشور است چرا که وضعیت اکنون نظام به انسانی با تجربه در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیاز دارد و فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد.
 
مطهری تصریح کرد: بنده خود به آقای هاشمی پیشنهاد داده ام که در صحنه انتخابات حاضر شود چرا که امروز کشور به تجارب او نیاز دارد.
 
*ادعای سايت ملي مذهبي‌ها درباره حمايت سيد حسن از هاشمي
شنيده شده است که سيد حسن خميني با نامزدي سيد محمد خاتمي مخالف و معتقد است بهتر است آقاي هاشمي نامزد شود.
 
طبق همين شنيده؛ وي و آقاي خاتمي به آقاي هاشمي فشار آورده اند که نامزد شود. آن ها گفته اند اگر شما نامزد شويد همه حمايت خواهند کرد.
 
*شیخ قدرت عليخاني: براي هاشمي CD آماده کرده‌اند
مشاور پارلماني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان اينکه هاشمي گفت يک CDتخريبي عليه او ساخته و آماده پخش کرده اند، گفت: در صورت عدم حضور خاتمي و هاشمي در انتخابات رياست جمهوري، اصلاح‌طلبان به سوي جهانگيري مي‌روند.
 
*محسن هاشمی: چهار پنج روز دندان روی جگر بگذارید معلوم می‌شود که پدرم ‌می‌آید یا نمی‌آید
هاشمی: جمهوری اسلامی از نظر انتخابات و مردم‌سالاری در جهان پیشرو است/ کسانی که ایده وحدت ملی را نمی‌پسندند بعدا باید استغفار کنند/ حماسه سیاسی با حضور بزرگان در انتخابات شکل می‌گیرد/ هنوز شیرها به میدان نیامده‌اند/ چهار پنج روز دندان روی جگر بگذارید معلوم می‌شود که پدرم ‌می‌آید یا نمی‌آید.
 
*نگرانی احمدی‌نژاد از پایان عمر سیاسی‌اش
مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر گفت: هاشمی در انتخابات به تعبیر عوام زیر پوست خیلی افراد برای حضور در این عرصه رفت که نخستین آن ناطق نوری بود و حسن روحانی از کسانی است که بهواسطه القائات هاشمی وارد صحنه انتخابات شده است.
 
وی جریان دیگر را جریان احمدی‌نژاد با عنوان ضلع سوم انتخابات توصیف کرد و افزود: پس از اینکه احمدی‌نژاد از اصول‌گرایی فاصله گرفت تلاش برای جریان سازی خود در مسیر بقای قدرت کرد؛ احمدی‌نژاد گرچه ساز و کار سیاسی قوی نداشته اما پا پس نمی‌کشد چرا که نگران پایان عمر سیاسی خود است.
 
سلیمی‌نمین اظهار داشت: ‌احمدی‌نژاد فاقد بازوی نیروی کارآمد است و این موج‌آفرینی سیاسی حتی با وجود پایگاه اجتماعی قوی بدون نیروی کارآمد بدون نتیجه است.
 
*احمدی‌نژاد: الان هم می‌گویم قطعنامه کاغذ پاره است
رئیس‌جمهور در جمع مردم ارومیه گفت: پشت صحنه ایجاد اختلافات شیعه و سنی و هتک حرمت به نقدسات اسلامی، صهیونیست‌ها هستند/ عده‌ای می‌گویند چرا دولت گفت قطعنامه کاغذپاره است؛ الان هم می‌گویم کاغذ پاره است.
 
*پرونده مشایی به هیئت نظارت ارجاع می‌شود
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: پرونده رحیم‌مشایی کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری قبل از تایید صلاحیت‌ها به هیئت نظارت و شورای نگهبان ارجاع می‌شود.
 
مصطفی افضلی‌فرد اظهار داشت: این پرونده باقیمانده از مجلس هشتم و شکایت تعدادی از نمایندگان از مشایی بوده که در خصوص مسائل مختلف به ویژه قضیه سوءاستفاده‌ها در منطقه آزاد کیش مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن همراه با مستندات به هیئت نظارت و شورای نگهبان ارسال می‌شود تا در بررسی پرونده وی در صورت کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری مدنظر قرار گیرد.
 
*پرستویی به قالیباف: "ارادت دارم"
پرویز پرستویی در حاشیه مراسم تبلیغاتی قالیباف گفت: قالیباف در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های خاکی هم شهردار بود و چه شهردار خوبی بود. هرکس هر برداشتی می‌خواهد بکند، بکند. من ارادت خاصی به این بزرگوار دارم و کتمان هم نمی‌کنم.
 
*قالیباف: کسانی پیدا شدند و انقلابی‌ نمایی کردند
نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت که امروز جریان فتنه و انحراف دو لبه یک قیچی هستند که ریشه انقلاب را می‌زنند.
 
قالیباف:اگر اقدامی برای جانبازان در شهرداری انجام می‌شود بنده هیچ نقشی در آن ندارم و اگر کمکی هم شده باید بدانید که مال شما است و از جیب شماست؛ البته بنده مطمئنم که همه شما راضی هستید که این اتفاق بیفتد و کسانیکه سلامت و زندگی خود را برای اسلام، انقلاب و نظام گذاشتند باید حداقل کمک‌ها را در حق آنها روا داشت که انجام این کمک‌ها وظیفه ماست.
 
*سایت نزدیک به قالیباف: آقای مصباح با اشتباه سال 84 از مرجعیت تعیین مصداق خارج شد
سایت شفاف سایت نزدیک به آقای قالیباف با آقای مدرس‌زاده درباره انتخابات، مسائل کنوکی کشور، وضعیت دانشگاه‌ها، اعلام حمایت آیت الله مصباح یزدی از یک کاندیدای خاص و ... گفت‌وگو کرده است.
بنده ارادتمند و شاگردی از شاگردان بی شمار آیت الله مصباح در نهمین دوره طرح ولایت هستم. اما نمی توانم فراموش کنم که سال 84 ایشان در تعیین مصداق، آقای احمدی نژاد را معرفی کردند. ما هم تبعیت کردیم. من آن روز دانشجوی سال اخر مکانیک بودم و در کرمان درس می خواندم و از همه جا بی خبر بودم. ولی آیا ایشان نمی دانستند که مثلا احمدی نژاد در همان زمان شهرداری اش، دستور آقا در عزل مشایی از سازمان فرهنگ هنری شهرداری را اطاعت نکرده است؟ اگر نمی دانسته اند و یا می دانسته اند و باز هم بر ایشان اصرار داشته اند، ایشان را از مرجعیت تعیین مصداق صحیح خارج می کند.
 
*حدادعادل: حضور من در عرصه مشروط است
غلامعلی حدادعادل در دانشگاه شهید بهشتی گفت: احساس تکلیف رایج شده اما من نگفتم که احساس تکلیف کرده‌ام؛ حضور من در عرصه مشروط است/ به همان اندازه که برای حضور در صحنه اصرار داریم مصمم هستیم که برای جلوگیری از تعدد نامزدهای اصولگرا کناره‌گیری کنیم.
 
*عارف: رئیس‌جمهور شوم رفع حصر موسوی- کروبی را دنبال می‌کنم
محمدرضا عارف در نشست خبری گفت: بزودی شاهد اجماع اصلاح‌طلبان خواهیم بود/ اگر اصلاح‌طلبان به اجماعی غیر ازمن برسند ادامه نمی‌دهم/ دلیل آمدن این است که احساس خطر می‌کنم/ انتخابات 88 باید به بازی برد برد تبدیل می‌شد/رئیس‌جمهور شوم رفع حصر موسوی- کروبی را دنبال می‌کنم.
 
*واکنش عضو ستاد روحانی به عارف
مسئول روابط عمومی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در واکنش به سخنان اخیر محمدرضا عارف که گفته روحانی اصلاح طلب نیست که به نفعش کنار بروم، گفت: روحانی اصلاح طلب نیست، اما از حمایت گروه‌های سیاسی از وی استقبال می کنیم، ضمن اینکه توصیه می کنیم آقایان در رقابت های انتخاباتی اخلاق و قانون را رعایت کنند.
 
*شریعتمداری ائتلاف با اصلاح‌طلبان را تکذیب کرد
بر برخی رسانه‌ها مبنی بر' تشکیل ائتلافی با حضور عارف، شریعتمداری، جهانگیری و مهرعلیزاده' را تکذیب کرد و گفت: این اخبار ساخته و پرداخته ذهن رسانه‌ها است.
 
*رضایی:یارانه 65 هزار تومانی مرحله دوم به مردم پرداخت خواهد شد
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه منازعات سیاسی اوضاع را بدتر می‌کند گفت: در صورت موفقیت در انتخابات آتی ریاست جمهوری به منازعات پایان می‌دهم.
 
وی از ادامه پرداخت یارانه 45 هزار تومانی در دولت خود خبر داد و افزود: یارانه 65 هزار تومانی مرحله دوم نیز با هدف واگذاری امور تولیدی به مردم و ایجاد اشتغال پرداخت خواهد شد.
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از پرداخت یارانه سبز در کنار یارانه‌های 65 هزار تومانی مصرفی با هدف ایجاد تحول در بخش کشاورزی خبر داد.
 
*پورمحمدی: یک ریال هم در دوران وزارتم جابه جا نشد
مصطفی پور محمدی با بیان اینکه در دوران وزارتم حتی یک ریال جابجا نشده است، افزود : در کشور اعداد نجومی جابجا می شود که کسی به آن پاسخ نمی دهد، لذا فکر می کنم فصل ماجراجویی های این چنینی تمام شده است.
 
*شرط جهانگییری برای کاندیداتوری
اسحاق جهانگیری وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات که از وی به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی اصلاح‌طلبان برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یاد می‌شود, درخصوص نظرش برای کاندیداتوری در انتخابات اظهار داشت: در صورتی کاندیدا می‌شوم که نیروهای اصلاح‌طلب بر روی بنده به اجماع برسند.
 
*رضایی: نامزدهای فعلی را به دولتم می​برم
رضایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه از تعدای از نامزدهای فعلی در دولتش استفاده خواهد کرد، شرط انتخاب افراد برای حضور در کابینه را عملکرد غیر جناحی خواند و گفت: از هر کس که کارآمد باشد در دولتم استفاده می کنم.
 
*باهنر: نفر اول نباشم کنار می روم
باهنر نامزد احتمالی ریاست جمهوری در خصوص رعایت اخلاق انتخاباتی گفت: در تبلیغات انتخاباتی باید از افراط و تفریط دوری کنیم و اخلاق اسلامی رعایت شود تا بذر ناامیدی در جامعه پاشیده نشود و در رفتارهای سیاسی تهمت زدن و بگم نگم پسندیده نیست.
 
*سبحانی: شورای نگهبان فقط 7 یا 8 کاندیدا را تایید صلاحیت کند
حسن سبحانی یکی از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تعداد کاندیدا باید در حدی باشد که مردم بتوانند ذهنیت ها را تشخیص دهند ، ابراز عقیده کرد که اگر شورای نگهبان حداکثر 7 الی 8 نفر را تایید صلاحیت کند ، مناسب است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۲۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۹
۵۸
سلام کسی که تجربه دارد بدون امدن نمیشه تجارب را در اختیارد یگران گذاشت اسلامیت این اقایان کجاست همه اش نماز وقران می خوانند کمی به فکر ان دنیا باشید تواضع وفروتنی کجا رفته ..... اقای مطهری مگر شما وکیل وصی مردم هستید شما فیلسوف هستید ویا امام زمان که تشخیص دادید هاشمی میتواند مملکت را از بحران نجات می دهد
پاسخ
ناشناس
-
۰۸:۱۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۷
۱۲۳
خدا به این ملت بخاطر جملاتی که ماز قدیم پول دار بوده ایم رحم کند و.... عارف بداند حصر موسوی و کروبی باید به حبس تبدیل شود چرا بوی فتنه می دهی دکتر مواظب باشد در امتحانگذر از فتنه مردود نشوی ؟؟؟
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۳۸
۲۳۳
دوستان عزیز فقط دعاتون این باشه که آقای هاشمی پا به عرصه انتخابات بذاره وگرنه فاتحه مملکت خونده هست.
فقط هاشمی-هاشمی-هاشمی
پاسخ
ریزبین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
محسن آزموده را آزمودن خطاست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹
۰
در عجبم پای پست و مقام که در میان باشد متوجه می شویم که جامعه چقدر شیفته خدمت دارد ؛ آنقدر که می توان به تمام نقاط دنیا صادر کرد .
پاسخ
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۱۹
۲۹۲
به بابا بگین اگه ابرو و اعتبار باقی مونش رو دوست داره نیاد.
پاسخ
رسولی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۰۴
۱۷۴
فقط سردار سازندگی هاشمی قهرمان امید نسل جوان هاشمی قهرمان
پاسخ
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
امیدوارم فردی که میخواد بیاد به فکر مردم باشه.مردم واقعا تحت فشار هستند.مردم امید لازم ندارند،عمل میخواهند از رییس جمهور جدید.این ایرانی نیست که الانه.ما بهتر از اینا بودیم در گذشته.
پاسخ
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
ضمن احترام به تمام کاندیداها از انها میخواهم برای خدا شان ریاست جمهوری را حفظ کنند وبگدارند بزرگانی بیایند که شایسته اداره کشور باشند تجربه 8سال قبل کافی نیست
پاسخ
تیمور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۱
هاشمی هاشمی تنها امید ما تویی
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۳
کاری از کاندیدای 79سله سخته نیست جهت اینکه عاقبت بخیر نشه وسوسه ریاست دارد و لاغیر هاشمی باید با این مردم تصفیه حساب کنه و پس بده مثل کروبی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶
۶
بیان ..ولی کلک نزند که اگر رهبری موافق باشند میایم والا نمی ایم مردم ما الحمدلله این ترفندهای شما را میدانند که میخواهی هم امدنت را به حساب رهبری بگذاری هم نیامدنت را کور خواندی عزیز..اگر واقعا میخواهی نظر رهبری را بدانی از فرمایشات ایشان در این چند ماهه میتوانی بفهمی که باید بیایی یا نه ..با این حرف ها که بین من ورهبری اختلاف باشد نظام ضرر میکند مردم را نترسان ..جنابعالی مدتهاست با رهبری وامام زاویه گرفته ای ..منتها چند سالی است که علنی شده ..ما اتفاقا منتظریم بیاید که خدا کند که بیایی ..که این بار مردم روشنتر عمل میکنند..ولی اگر امدی تابع قانون باش ومر قانون عمل کن. دیگه اتشفشان بازی درنیاری ها.....ما الان میگیم از طرف ما نامه بدون سلام ووالسلام ننویسی ها...
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳
۱
آقای مطهری آزموده را آزمودن خطاست باید به کسی رای داد که در لحظات امتحان بین ولایت و پست و مقام ولایت را انتخاب می کند (دکتر لنکرانی)
پاسخ
حبیب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۲
۲۱
یادمان نرود کسانی که الان، اینقدر سنگ هاشمی را به سینه می زنند و اکبر هاشمی را تنها فرشته نجان و یگانه منجی قدیس ایران می دانند ،همانهایی نیستند که تا چند سال قبل ، تشنه به خون هاشمی بودند و نسخه هاشمی را پیچیده بودند و تاریخ مصرفش را تمام شده ؟ حالا چی شده که هاشمی براتون عزیز شده ؟

شاید هاشمی براتون عزیز نیست ، فکر هاشمی و افاضات چندساله اخیرش از انقلاب مهمتره ؟
پاسخ
ریزبین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
واسه نونه - واسه نونه .......
سرابز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی باید روزی هزاران بار سجده شکر بجا آورد که زیر سایه نظام بویژه حضرت آقا- سید علی عزیز- زنده است!! او و زن و فائزه و پسر مجرمش صدقه سر آقا نفس می کشند و الا خشم انقلابی جوانان غیور ظلم ستیز و بت شکن تا بحال بساط او و نچگانش را برای همیشه می بست.
امیدواریم تا قبل از فوران این خشم و اتشفشان انقلابی بخود آمده و استغفار نموده و از تقابل با ملت و رهبری دست بردارد چرا که او و امثال او دیگر قادر نخواهند بود " چون بنی صدر ملعون" فرار کنند!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۱
هاشمی توراخدابیا برای شادی روح امام خمینی بیا
پاسخ
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۵
راه نجات ایران از گرانی و بیکاری وتحریم و... فقط هاشمی است.
پاسخ
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
اقای پرستوی عزیز اونوقتا تو جبهه شهردار به امربر سنگر گفته میشد منظور شما هم در مورد اقای قالیباف همین بو ده ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
موسی خان بدر کجا رفتن که میان....بابا جایی نرفت اند که بیان...فقط یه کم زاویه دارند والا همجنان هستن عزیز...هستن دلبر..اتفاقا مردم میگن اگه بدر بیاد همان بابات رو میگم ما مردم هم میام مثل ان دفعه که امد ..بابا همان دفعه دیگه ..که مردم رو یاد خواننده طاغوتی انداخت میگم دیگه ..اهان شما سنت فد نمیدهه ببخشید عذر میخوام.. اغاسی رو میگم مردم میگن ما هم این طوری میایم ..ولی اگه توی برگه رای نوشته بودند باغ بسته وزمینهای سالاریه و ....منظور همان هاشمی بهرمانیه هان اینها رو با ستاد انتخابات ببند که رای ها توش تقلب نشه..یا مثلا داماد کدام شهر و زادگاهش کجاست و...اینها رو باستاد ببند تا دو باره یه 9دی دیگه دزست نشه موسی مرسی..ما گفتیم نگی نگفتید...راستی یه فکر دیگه استعفا هم بنویسه که اگر رای هاش از رای های باطله کمتر بود بلافاصله سیما اقا عزت براش بخونه...نگی نگفتی..
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها