کد خبر: ۱۳۱۵۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
روانبخش در مشهد:
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: اگر هاشمی در خردادماه 92 وارد عرصه انتخابات شود باید بداند محکم‌تر از سال 84 به زمین خواهد خورد چرا که هاشمی چهره‌ای محبوب نیست.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در سفر خود به مشهد در نشستی صمیمانه با دانشجویان دانشگاه پیام نور و هم‌چنین در همایش بصیرت و پایداری با تشریح شاخصه‌های ریاست‌جمهوری از منظر مقام معظم رهبری اظهار کرد: باید کسی رئیس‌جمهور شود که خود را شایسته پست و جایگاه بداند و اگر نسبت به وی فرد شایسته‌تری وجود داشته باشد و از این پست کنار نکشد، خائن است.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری برای انتخاب رئیس جمهور اصلح می‌توانیم در دولت یازدهم رئیس قوه مجریه‌ایی داشته باشیم که ضرایب اشتباهاتش پایین باشد.

وی افزود: در دولت‌های اخیر شاهد آن بودیم که برخی می‌گفتند اختیارات رئیس جمهور باید بیشتر باشد و نمونه آن را در دولت خاتمی شاهد بودیم که خوشبختانه شورای نگهبان آن را تایید نکرد.

روانبخش با بیان اینکه رئیس جمهور مطابق با قانون اساسی دارای اختیارات بالایی است، خاطرنشان کرد: عزل و نصب و انتخاب وزرا به دست رئیس جمهور صورت می‌گیرد، سیاست داخلی و سیاست خارجی و همچنین حوزه فرهنگ، اقتصاد و دیگر مسائل در شرح وظایف رئیس جمهور و کابینه‌اش بوده و این مبین آن است که یک رئیس جمهور در جمهوری اسلامی ایران از اختیارات بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: بر مبنای تاکیدات مقام معظم رهبری، یک رئیس جمهور باید دارای قدرت برنامه‌ریزی کلان در عرصه اقتصاد باشد، به گفتمان دولت اسلامی پایبند باشد، التزام به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی داشته باشد و در مجموع این چند نمونه مواردی از شاخصه‌های معرفی شده توسط مقام معظم رهبری است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه بنابر شاخصه‌های معرفی شده رئیس جمهور از سوی مقام معظم رهبری، یک رئیس جمهور باید استکبارستیز باشد، گفت: رئیس جمهور انقلاب اسلامی نباید در برابر استکبار و زیاده‌خواهی آنان موضع انفعال داشته باشد.

وی افزود: یک رئیس جمهور باید هویت ایرانی اسلامی داشته و خودباوری را جایگزین غرب‌باوری کند.روانبخش با اشاره به اینکه رئیس جمهور دولت یازدهم باید به خدمت فکر کند نه فرصت گفت: روح

یه خدمتگزاری مسئله مهمی است که باید رئیس جمهور دولت یازدهم دارا باشد و به جایگاه، پست و قدرت فکر نکند.همچنین یک رئیس جمهور باید مردم محور، عدالت‌خواهی، پرکاری‌، تحول و پیشرفت علمی را در رأس اهداف خود قرار دهد.

روانبخش با ابراز خرسندی از سفرهای استانی دولت نهم و دهم یادآور شد: برخی قائل بر این مطلب هستند که سفرهای استانی هزینه‌آور بوده و در عین حال سودی ندارد و معتقدند می‌توان از ابزاری چون ویدئو کنفرانس برای نظارت بر استان‌ها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: سفرهای استانی خدمت بزرگی است و کار با ارزشی به شمار می‌رود، به نظر من رئیس جمهور بعد نباید سفرهای استانی را حذف کند بلکه نواقص و ضعف‌های آن را برطرف و اصلاح کند.

* جلیلی بیاید؛ لنکرانی کنار نمی‌کشد

 

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اذعان این مطلب که جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، لنکرانی را با عنوان اصلح معرفی کرده، گفت: شورای مرکزی جبهه پایداری با توجه به شاخصه‌های رهبری و تحلیل فضای موجود از میان افراد مورد نظر،‌لنکرانی‌، فتاح و جلیلی را انتخاب کرد.

وی یادآور شد: جلیلی و فتاح با اصرار و ملاقات‌های پیاپی حاضر به کاندیداتور شدن نبودند و با توجه به اینکه میان صالح و اصلح نیز باید دقت بیشتری می‌داشتیم، گزینه کامران باقری لنکرانی را با عنوان اصلح‌ترین فرد انتخاب و معرفی کردیم.

روانبخش با تاکید بر اینکه حتی اگر جلیلی بیاید باز هم لنکرانی کنار نمی‌کشد، گفت: بعید می‌دانم جلیلی بیاید و اگر وارد این عرصه شود به طور حتم مستقل اعلام کاندیداتوری می‌کند؛ جبهه ‌پایداری لنکرانی را اعلام کرده و به طور جدی تا آخر می‌ماند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اذعان داشت: ساز و کار پایداری‌ها ساز و کار اکثریت است و با معرفی لنکرانی همه اعضای جبهه حتی علی‌البدل‌ها موافقت‌نامه را امضا کردند.

* فتاح گفت چک سفید امضاء برای خدمت به لنکرانی می‌دهم

 

وی تصریح کرد: فتاح بارها گفته نمی‌آید و لنکرانی باید بیاید و همچنین به گفته خود فتاح حاضر است چک سفید امضاء برای خدمت به لنکرانی بدهد.

روانبخش گفت: اگر لنکرانی رئیس جمهور شود به طور حتم از جلیلی، فتاح و داوودی در کابینه‌اش استفاده خواهد کرد و حتی خود فتاح بارها اعلام کرده که در ستادهای لنکرانی خدمت می‌کند.

* تردیدی نیست جلیلی به لنکرانی مقبولیت بیشتری دارد

 

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه مقبولیت به تنهایی نمی‌تواند شاخص رئیس جمهور اصلح باشد، خاطرنشان کرد: دراین مسئله تردیدی نیست که جلیلی نسبت به لنکرانی مقبولیت بیشتری دارد اما باید بدانیم که مقبولیت به تنهایی ملاک و شاخص اصلح نیست.

روانبخش با اشاره به موضع پایداری در برابر دولت نهم و دهم اذعان داشت: جبهه پایداری از موضع منطق و انصاف همواره دولت نهم و دهم را نقد کرده است.

وی افزود: نخستین بار که در برابر دولت نهم موضع گرفتیم زمانی بود که احمدی‌نژاد مسئله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را مطرح کرد، جبهه پایداری منطقی و منصفانه انحرافات و ضعف‌های دولت را نقد می‌کنند و مانند دیگران تمام دولت را زیر سوال نمی‌برد.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری برای انتخاب رئیس جمهور اصلح می‌توانیم در دولت یازدهم رئیس قوه مجریه‌ایی داشته باشیم که ضرایب اشتباهاتش پایین باشد.

* قالیباف انگار فهمیده تکنوکراسی مناسب جامعه اسلامی نیست

 

روانبخش با تأکید براینکه تکنوکراسی کاری به مبانی اسلامی ندارد، تصریح کرد: تکنوکراسی مانند لیبرال اسلامی در کشور قابل تعریف است.

وی ادامه داد: مرعشی کارگزاران که شعار لیبرال اسلامی سر می‌داد در مناظره‌ای با من به او گفتم که لیبرال به معنی آزادی کامل بوده اما اسلام می‌گوید انسان به خواست خدا محدود است و هر فردی می‌داند لیبرال اسلامی اصطلاحی متناقص و نادرست است.

عضو شورای مرکز جبهه پایداری گفت: تکنوکراسی یعنی فن‌سالاری و تخصص‌سالاری و این یعنی متخصصینی سرکار بیایند که فرقی هم نمی‌کند پایبند به ارزش‌ها و دین باشند یا نه.

وی یادآور شد: تکنوکراسی با اسلام در تناقص است. قالیباف با توجه به اینکه بارها به تکنوکراسی اسلامی تأکید داشته اما در دانشگاه شیراز به طور کامل تکذیب کرده که تکنوکرات نیست.

روانبخش ادامه داد: این حرکت قالیباف در دانشگاه شیراز نشان می‌دهد که فهمیده است تکنوکراسی با جامعه اسلامی تناقض داشته و مطرح کردن این موضوع مطلوب نیست.

* ولایت‌پذیری در رأس شاخصه‌های کاندیداتور اصلح است

 

عضو شورای مرکز جبهه پایداری ولایت‌پذیری را اصل مهمی برای اصلح بودن کاندیدا‌های انتخابات دانست و اذعان داشت: نامزدی که سابقه درخشان در نظام داشته باشد به عنوان رجل سیاسی بوده و این خود می‌داند مجرایی برای تحقیق در ولایت‌پذیر بودن آنها باشد.

روانبخش با اشاره به وحدت رسیدن اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تأکید کرد:‌ عده‌ای از دوستان مؤتلفه برای این موضوع به نزد آیت‌الله مصباح یزدی آمده بودند و نگرانی از مقبولیت و جذب آرای بیشتر توسط اصلاح‌طلبان داشتند، آیت‌الله مصباح به آنان گفت اصلاح‌طلبان 50 درصد هم رأی ندارند و در انتخابات باید اصلح و صالح و غیر‌صالح را مدنظر داشت و باید کاری کرد که اگر احساس کنیم غیر صالح رأی می‌آورد میان اصلح و صالح یکی انتخاب شود.

عضو شورای مرکز جبهه پایداری گفت: به وحدت رسیدن اصولگرایان نمونه‌ای ناموفق در سال 76 داشت و آن هم زمانی بود که همه جناح‌ها و احزاب راست ‌روی ناطق‌نوری به اجماع رسیدند اما ناطق‌نوری رأی نیاورد.

* هاشمی برای فتنه‌انگیزی می‌آید‌‌

 

روانبخش از رسالت سنگین پایداری‌ها با حضور هاشمی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری یاد کرد و اظهار داشت:‌ باید بدانیم هاشمی برای رأی‌آوری نمی‌آید بلکه برای فتنه‌انگیزی و به چالش کشیدن انتخابات با طرح موضوع انتخابات آزاد می‌آید.

وی یادآور شد:‌ اگر هاشمی در خردادماه 92 وارد عرصه انتخابات شود باید بداند محکم‌تر از سال 84 به زمین خواهد خورد چرا که هاشمی چهره‌ای محبوب نیست.

روانبخش متذکر شد:‌ هاشمی به دنبال آن است که صحنه انتخابات را به چالش کشیده و تنش ایجاد کند و اگر با رأی موافق مواجه شد فضا را برای فتنه گسترده‌تر و اگر با آرای مخالف مواجه شد فریاد کند انتخابات مهندسی شده بود و انتخابات آزاد در ایران وجود ندارد.

به گفته عضو شورای مرکز جبهه پایداری اگر هاشمی در عرصه انتخابات حضور پیدا کند وظیفه جبهه پایداری با توجه به رسالت‌های این جبهه در انتخابات و حفظ آرمان‌های انقلاب سنگین‌تر خواهد شد.

هم‌چنین روانبخش در همایش حماسه بصیرت و پایداری در محل مسجد جوادالائمه مشهد اظهار کرد: آیت‌الله مصباح در انتخاب رئیس جمهور اصلح نکات کلیدی بیان کرده است که قابل توجه است.

وی افزود: بنابر تأکیدات آیت‌الله مصباح یزدی یک رئیس جمهور در ابتدا باید دو ویژگی دین‌مداری و ولایت‌پذیری داشته باشد و اگر این دو شاخصه را داشت باید به بررسی در دیگر ویژگی کاندیدا پرداخت.

* دین‌مداری و برنامه‌های اسلامی در هیچ‌یک از برنامه‌های کاندیداهای فعلی وجود ندارد

 

روانبخش با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در حال حاضر فقط به امر رفاه مردم و آسایش دنیای آنها پرداخته‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از کاندیداها از یارانه‌ می‌گوید، یکی وعده یارانه سبز می‌دهد، یکی وعده اشتغال و دیگر از بهداشت و درمان می‌گوید و در این میان هیچ کس به داد دین مردم نمی‌رسد.

وی ادامه داد: برخی به دنبال این هستند که با نفی دین آرای خاکستری را در انتخابات جذب کنند.

عضو شورای مرکز جبهه پایداری با تأکید براینکه متأسفانه شاهد احیای حرف‌های بازرگان 34 سال

پیش در برخی کاندیداها هستیم، گفت: یکی از کاندیداها در سخنان دیروز خود اذعان داشته که باید در دولت نوسازی ایجاد شود و اخلاق، کار، فرهنگ و دین از سیاست جدا شود.

وی تصریح کرد: این کاندیدا احیای همان بازرگان 34 سال پیش است و به نظر شما این ادعا و ایده به معنی سکولاریزم و جدایی دین از سیاست نیست؟ فردی که از سپاه بنابر احساس تکلیف استعفا داده و وارد عرصه ریاست جمهوری شده تا انقلاب را نجات دهد باید چنین ایده‌ای را داشته باشد.

* داستان هاشمی و استراتژی وی در انتخابات92

روانبخش با اشاره به فعالیت هاشمی در صحنه انتخابات ریاست جمهوی 92 اظهار کرد: چرا باید برخی اصولگرایان نسبت به اظهارات وزیر اطلاعات درباره هاشمی اعتراض کند.

وی افزود: پدر همه فتنه‌گران امروز مشخص است و سرچشمه تمام این برنامه‌ها را همه می‌دانند.

عضو شورای مرکز جبهه پایداری از سایت بازتاب که متعلق به هاشمی است با عنوان سایتی ضد انقلاب و ضد نظام یاد کرد و گفت: در این سایت استراتژی و برنامه‌های مختلفی تدوین شده که یکی از آنها دروغ‌پردازی نسبت به تقلب آرا در انتخابات گذشته است.

وی تصریح کرد: در این سایت آمده که در انتخابات گذشته رأی احمدی‌نژاد 18 میلیون و موسوی 13 میلیون بوده، نظام در این شرایط بنابر مصلحت و جلوگیری از دو مرحله‌ایی شدن انتخابات 8 میلیون رأی به احمدی‌نژاد اضافه کرد، و در ادامه مقاله آمده احمدی‌نژاد اذعان داشته که اگر مشایی را رد صلاحیت کنیم من صدای ضبط شده این تقلب آرا را داشته و منتشر می‌کنم.

روانبخش یادآور شد:‌ اگرچه دفتر ریاست جمهوری این خبر را به طور کامل تکذیب کرده اما باید بدانیم تمام سایت‌ها و بنگاه‌های خبری چه داخل و چه خارج این خبر را منتشر کرده‌اند.

روانبخش با تأکید براینکه هاشمی که در دوران ریاست جمهوری‌اش تورم 50 درصد را به راه انداخت امروز خود را منجی اقتصاد معرفی می‌کند، تأکید کرد: هنوز یادمان نرفته که ارز در دولت هاشمی 17 برابر افزایش و در دولت احمدی‌نژاد 3 برابر افزایش داشته، هنوز کوی طلاب مشهد، خاطرات چماق‌هایی که به خاطر تورم و تهدید اقتصادی خورده‌اند را فراموش نکرده و امروز هاشمی که خود در دولتش 50 درصد تورم داشت می‌خواهد منجی تورم 35 درصدی دولت احمدی‌نژاد باشد.

وی تأکید کرد: در سایت شخصی هاشمی شعری منتشر شده با این عنوان «دوباره خطبه بخوان ای یار» و در بخشی از این شعر آمده «به انقلاب، به جمهوری اگر نیاندیشی» همانطور که مشاهده می‌کنید هیچ نامی از اسلام کنار جمهوری نیامده و چه ضرورتی دارد که این شعر در صفحه نخست سایت شخصی هاشمی به همراه عکس وی منتشر شود، به عقیده من بوی فتنه می‌آید.

* هشدار بروز فتنه در حین انتخابات

 

روانبخش افزود: موضع‌گیری‌های جدید هاشمی را نیز شاهد هستیم که در روزهای گذشته اذعان داشت که ما با اسرائیل غاصب جنگی نداریم؛ من در مقاله‌ای نوشته‌ام هدف حضور هاشمی در عرصه انتخابات 92 بروز و ظهور فتنه یا قبل از انتخابات و یا حین انتخابات است.

عضو شورای مرکز جبهه پایداری اذعان داشت: هاشمی در اطراف خود کسانی چون روحانی را جمع کرده تا بتواند در هر صورت لزوم صحنه را به چالش، تنش و آشوب بکشد.

به گفته وی احتمال فتنه در حین انتخابات 92 پیش‌بینی می‌شود و هاشمی تصمیم دارد با بیان انتخابات آزاد فتنه‌گران را تحریک و احیا کند.

روانبخش با تأکید براینکه استراتژی هاشمی شاید انصراف جمعی وی و طرفدارانش در روزهای پیش از انتخابات باشد، گفت: شاید یکی از برنامه‌های هاشمی این است که با حضور در انتخابات و شلوغ کردن اطرافش در روزهای پایانی انتخابات انصراف جمعی دهند و به این وسیله مشروعیت انتخابات را زیر سؤال برند.

وی ادامه داد:‌ برنامه‌های هاشمی بوی دین نمی‌دهند و نگاه، نگاه دیگری است و از همین حیث رسالت انقلابیون در عرصه انتخابات بیش از هر زمان دیگری سنگین و سنگین‌تر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
sharmandeh
UNITED STATES
۱۵:۱۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۲
((در این میان هیچ کس به داد دین مردم نمی‌رسد.))
الحمد الله ماشا الله مثل شما جناب روانبخش در مملکت
زیاد داریم که به داد دین مردم برسند البته آنهم فقط
ظاهر قضییه و این که روسری همه خانم ها سفت ومحکم
باشه به رییس جمهوری نیاز داریم که وضع معیشت
مردم را درست کنه تا خیلی از این فساد هایی که الان هست
نباشه تا جوونها بتونند ازدواج کنند و خیلی مسائل دیگه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
اول بگو فکر خد ایی مکنیط یافکر نجات حزب وگر وه خود تی منافع گر وه خد ا عذ اب د ر غگویان ر از یاد و ر سوای این جهان و اخر ت کند حر که باشد د ر هر لباس
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها