کد خبر: ۱۳۱۶۹۰
زمان انتشار: ۰۲:۳۲     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۳ سال پیش در چنین روزی
اتهام فرخ‌رو پارسا، وزیر آموزش و پرورش دولت امیرعباس هویدا، حیف و میل و غارت بیت‌المال و اشاعه فساد و فحشاء در فرهنگ مملکت با به کار گماردن افراد هرزه در سمت‌های مهم وزارتی و ترتیب دادن اردوگاه‌های اختلاطی بود .

رخدادهای 18 اردیبهشت 1359

چکیده

  • بامداد امروز فرخ‌رو پارسا، وزیر آموزش و پرورش دولت امیرعباس هویدا به حکم دادگاه انقلاب اسلامی به جرم حیف و میل و غارت بیت‌المال و اشاعه فساد و فحشاء در فرهنگ مملکت با به کار گماردن افراد هرزه در سمت‌های مهم وزارتی و ترتیب دادن اردوگاه‌های اختلاطی و زیر پا گذاشتن اخلاق اسلامی اعدام شد .
  • احمد مدنی استاندار سابق خوزستان و فرمانده سابق نیروی دریایی که از حوزه انتخابیه کرمان به مجلس راه یافته است پس از دیدار با امام خمینی اظهار داشت :  فعلا همان نمایندگی مجلس را دارم و شغل خاصی مطرح نیست اما برای ایرانیت و انقلاب در هر سنگری بتوانم خدمتگزار خواهم بود و انجام وظیفه می کنم .
  • بنی صدر در دیدار با وزیر نفت لیبی گفت : برایم مسلم است که پولی که کشورهای غربی از بابت خرید نفت به ما داده اند با احتساب ارزش افزوده حتی تا دو برابر آن به منزله هیچ است .
  • آیت الله بهشتی با اشاره به انتخاب نخست وزیر گفت : ما باید سعی بکنیم همه مان که یک دولت نیرومند مورد اعتماد اکثریت نمایندگان مردم  و نیز رئیس جمهور داشته باشیم دولتی که چون رئیس جمهور رئیس قوه مجریه است بتواند با رئیس جمهور هم همکاری خوبی داشته باشد اما آیا این باید یک دولت ائتلافی باشد یا نه این خیلی متناسب با فرهنگ سیاسی جامعه اسلامی ما نیست .

فرخ رو پارسا اعدام شد

بامداد امروز فرخ‌رو پارسا، وزیر آموزش و پرورش دولت امیرعباس هویدا به حکم دادگاه انقلاب اسلامی اعدام شد . طبق رای نهایی دادگاه انقلاب اسلامی مرکز که دیروز صادر شد فرخ‌رو پارسا به جرم حیف و میل و غارت بیت‌المال و اشاعه فساد و فحشاء در فرهنگ مملکت با به کار گماردن افراد هرزه در سمت‌های مهم وزارتی و ترتیب دادن اردوگاه‌های اختلاطی و زیر پا گذاشتن اخلاق اسلامی، از ائمه کفر و ضلال و از مصادیق روشن مفسدین فی‌الارض تشخیص داده و مطابق نص صریح قرآن محکوم به اعدام و استرداد کلیه اموال منقول و غیرمنقول شد. این حکم ساعت یک و سی دقیقه بامداد امروز به اجرا درآمد.(1)

احمد مدنی در اولین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابی کرمان به پارلمان راه یافت ولی با انتشار اسناد مهمی که روابط وی را با آمریکا روشن می ساخت اعتبار نامه اش در مجلس رد شد و سرانجام با خروج از کشور به صورتی علنی به صف دشمنان انقلاب پیوست .

دیدار مدنی با امام خمینی

احمد مدنی با حضور در اقامتگاه امام خمینی با رهبر انقلاب دیدار و گفت و گو کرد . وی در مصاحبه ای اعلام کرد : هدف از این دیدار زیارت امام و گزارش کلیاتی از مسائل جاری مملکتی بود و تا حدی که درباره انقلاب و وطنم وظیفه دارم با امام گفت و گو کردم . وی در مورد پذیرش مسئولیت هایی در آینده نیز گفت : فعلا همان نمایندگی مجلس را دارم و شغل خاصی مطرح نیست اما برای ایرانیت و انقلاب در هر سنگری بتوانم خدمتگزار خواهم و انجام وظیفه می کنم. (2)

بنی صدر : گرانی قیمت نفت به نفع غرب است

وزیر نفت لیبی که به دعوت معین فر وزیر نفت کشورمان به ایران سفر کرده است با بنی صدر دیدار و گفت و گو کرد . بنی صدر در این دیدار اظهار داشت : برایم مسلم است که پولی که کشورهای غربی از بابت خرید نفت به ما داده اند با احتساب ارزش افزوده حتی تا دو برابر آن به منزله هیچ است .

وی ادامه داد : در حالیکه نفت در اقتصاد کشورهای صنعتی برای هر واحد به اندازه 40 برابر ارزش خود کار جدید به وجود می آورد برای کشورهای تولید کننده نفت علاوه بر این که بسیار کمتر از ارزش واقعی خود کسب درآمد می کند موجب استثمار نیروی انسانی و مغزهایشان هم می شود و آنها از طرق مختلف سود می برند بنابر این برما واجب است که این گونه ارتباط خود را با خریداران دگرگون کنیم . بنی صدر همچنین گفت : هر وقت قیمت نفت خود را گران می کنیم به دارایی بانک های آنها افزوده می شود .(3)

ایران در تلاش ملت عراق برای ساقط کردن صدام کمک می کند

آیت الله بهشتی عضو شورای انقلاب و رئیس دیوان عالی کشور در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت : در رابطه با مسائل ایران و عراق فکر نمی کنم رویه ضد مردمی و خصمانه دولت عراق نقطه مبهمی در زمینه مسائل سیاسی میان ما و این دولت باقی گذاشته باشد همچنان که هیچ نقطه مبهمی میان ما و ملت عراق وجود ندارد ، ملت عراق اعم از شیعه و سنی با هر قومیتی که دارند عرب و غیر عرب اینها برادر ما هستند برادرانی که باید با تلاش خودشان کوشش کنند و مبارزه کنند و ما هم آنها را یاری کنیم تا از شر حکومت تحمیلی خلاص شوند همچنان که ما خلاص شدیم .

آیت الله بهشتی در جواب شایعات منبی بر خروج ارز از کشور گفت: اگر دشمنان آنقدر حمله و هجومشان را فراوان ، بزرگ و پر آسیب کنند که جان ما در خطر بیفتد ما در معرض این خطر می مانیم و این آب و خاک را رها نمی کنیم ، ما که شاه و بختیار نیستیم که از ایران فرار کنیم ما اینجا مانده ایم ، میمانیم و می جنگیم تا پیروز شویم .

دولت ائتلافی با فرهنگ اسلامی سازگار نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب نخست وزیر گفت : ما باید سعی بکنیم همه مان که یک دولت نیرومند مورد اعتماد اکثریت نمایندگان مردم داشته باشیم دولتی که چون رئیس جمهور رئیس قوه مجریه است بتواند با رئیس جمهور هم همکاری خوبی داشته باشد و مورد اعتماد او هم باشد سعی خواهیم کرد که یک چنین اعتماد مشترک را به وجود بیاوریم اما آیا این باید یک دولت ائتلافی باشد یا نه این خیلی متناسب با فرهنگ سیاسی جامعه اسلامی ما نیست .

آیت الله بهشتی گفت : بنده فکر میکنم اگر چهره های مورد اعتماد همه گروه ها یا اکثریت گروه ها بتوانند یک کابینه تشکیل بدهند این میشود آن کابینه مطلوب .

ما که شاه و بختیار نیستیم از کشور فرار کنیم  

آیت الله بهشتی در مورد برخی شایعات گفت : آنها می گویند بهشتی ارز از کشور خارج کرده است تا بعد برود در آنجا با این ارزها زندگی کند و توجه ندارند که ما و یاران ما زندگی و مرگ مان در این آب و خاک خواهد بود و حتی اگر دشمنان آنقدر حمله و هجومشان را فراوان ، بزرگ و پر آسیب کنند که جان ما در خطر بیفتد ما در معرض این خطر می مانیم و این آب و خاک را رها نمی کنیم ، ما که شاه و بختیار نیستیم که از ایران فرار کنیم ما اینجا مانده ایم ، میمانیم و می جنگیم تا پیروز شویم . (4)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 18 اردیبهشت 1359 ، صفحه 1

2- بامداد ، 18 اردیبهشت 1359 ، صفحه 12 ،  دانشجویان مسلمان پیرو خط امام پیش از برگزاری نخستین انتخابات ریاست جمهوری اسنادی درباره وابستگی احمد مدنی نامزد انتخابات ریاست جمهوری منتشر کردند . در بخشی از این سند با اشاره به دیدار مایکل رینکف دیپلمات سفارت آمریکا در روز 13مهر سال 58  با اسد ثابت پور شهردار آبادان و دست نشانده مدنی در این شهر آمده بود :  شهردار آبادان خواستار این ملاقات شده بود تا بداند که پشتیبانی آمریکا از ریاست جمهوری احمد مدنی چقدر است . بر اساس این گزارش ثابت پور در دیدار با مامور سفارت آمریکا مقصر حوادث  خوزستان را شوروی معرفی کرده و گفته است : مدنی خیلی ضد روحانیت و ضد فلسطین است ، او یک ایرانی است که میتواند این را بفهمد که آینده ایران به غرب اتصال دارد . ثابت پور در ادامه به مامور سفارت آمریکا گفته بود  : اگر چه میدانیم آمریکا قصدی برای مداخله در امور ایران ندارد ولی کاش اینگونه نبود چرا که روسها شدیدا در این زمینه فعالیت میکنند .» با انتشار این سند مدنی در انتخابات از رقیب خود ابوالحسن بنی صدر شکست خورد و به فکر انتخابات مجلس افتاد . در اولین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابی کرمان به پارلمان راه یافت ولی با انتشار اسناد مهم دیگری که روابط وی را با آمریکا روشن می ساخت اعتبار نامه اش در مجلس رد شد و سرانجام با خروج از کشور به صورتی علنی به صف دشمنان انقلاب پیوست . بعد ها وی در مصاحبه با بی بی سی فارسی اعتراف کرد از آمریکا برای مبارزه با انقلاب اسلامی پول گرفته است ولی این مبالغ به صورت قرض الحسنه از سوی آمریکا به وی پرداخت شده که بعد از سقوط نظام اسلامی ! بازپرداخت خواهند شد !!!

اسد ثابت پور دست نشانده مدنی نیز در مصاحبه ای به دریافت پول از سوی مدنی اعتراف کرده و گفته بود : مدنی بخشی از این پول را به من داد تا برای هزینه های بیمارستان خود خرج کنم !  سرانجام مدنی بهمن ماه 84 درگذشت بی آن که قرض الحسنه ای ! که از آمریکا دریافت کرده و با آن نتوانسته بود نظام اسلامی را ساقط کند باز پرداخت کند !

3-  بامداد ، 18 اردیبهشت 1359 ، صفحه 12

4- بامداد ، 18 اردیبهشت 1359 ، صفحه 3

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
رشد اقتصادی منفی است؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
میبایست مسولینی که الان فسادهای بزرگتری را به بار اوردن را اعدام میکردند اما حتی از انها به اسم مستعار یا مخفف اسمشون گفته میشود!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
روحش شاد
پاسخ
رضوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۵۳
۲۶۷
به جهنم اینها کین اسمشون رو از گور بلند میکنی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
باز تو نظر دادی ! نگفتم اول فکر کن بعد نظر بده
الم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
میگن بدون برگزاری دادگاه و اجازه دفاع ایشون رواعدام کردند . درسته ؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۴۷
۳۰۲
این دیگه نامردیه که یه زن رو اعدام کنیم اون کسیکه در علم و دانش خدمت میکرده.چن تا از فرزندانمون تحت وزارت اون خانوم درس خوندن؟روحش شاد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
از همین فرزندان تربیت شده انهاست که مملکت را به خرابی کشوندند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
معلمان زحمت کش به بچه ها درس میدادن و انقلاب را همراهی کردن این ربطی به اعدام یک فاحشه ی بهایی نداره
12
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
به خدا قسم شعور و فهم اون کسایی که به قول شما زمان آن فاحشه بهایی تربیت شدند بیشتر از شما است جناب ناشناس ! آموزش و پرورش این دوره چه گلی بر سر این مملکت زده، توی همه لجن کاریها و فاحشه گریها و بی ادبیها و هتک حرمتها از اون دوره با سرعت بی سابقه ای پیشی گرفتیم بیچاره ! فقط امثال شماها چشم ندارید ببینید و مغزتون هم که مثل همیشه توی تعطیلات به سر می بره!
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
حالا یعنی اگه این خانم وزیر نبود فرزند جنابعالی مدرسه نمی رفت؟؟! حرف عقلایی بزن ممد جون. بالاخره این نبود یکی دیگه بود. مدارس که تعطیل نمی شدند!
دم زن
CHINA
۰۳:۲۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
بنظر مردم ایران این اتهاماتی که به یک زن زدن الان در این نظام این فساد ودزدی وحمایت ازدزدواین اتهامات هزاران برابر برای همه مسولان صدق میکنه ومردم باید همه روصدبرابراعدام کنن.
پاسخ
زمان
CHINA
۰۳:۳۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
وقتیکه یه عده افراد بییسوادهویدای اقتصاد دان رومحاکمه میکردن هویدا دردفاع ازخودش میگفت اقای قاضی قیمت این خودکاردستت رو چند ساله ثابت نگه داشتم همه بهش میخندیدن ولی حالا نمیتونن قیمت یه مداد رو نگه دارن چه بدسه به خودکار.خدا رحمتش کنه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
حالا چرا قبرشون رو زیرو رو میکنید؟
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۰:۱۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
فرزندان تربيت يافته همين خانم بودن كه توي جبهه ها با رشادت تمام شهيد شدن .اين خرابيها نتيجه تربيت اون خانم نيست اين جوانها سي ساله هستن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
پایه های دنیا بر زن استوار است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها