کد خبر: ۱۳۲۶۹۱
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
حجت‌‌‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌ جمهوری، اظهار داشت: از کاندیداتوری هاشمی به هیچ وجه تعجب نکردم چون ما در هفته نامه 9 دی از شهریور ماه سال 91 این موضوع را با قطعیت پیش‌ بینی کرده بودیم که هاشمی در انتخابات شرکت خواهد کرد و بازگشت مهدی هاشمی را نیز در همین راستا دانستیم و امروز هم شاهد بودیم که هاشمی در آخرین دقایق کاندیدای انتخابات شد.
 
وی با بیان اینکه هاشمی ثابت کرد که نمی‌تواند از قدرت چشم پوشی کند، تصریح کرد: هاشمی با تحریک سه جریان بیگانه، ضدانقلاب و  فتنه که روی کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی به وحدت رسیده اند، کاندیدا شد.
 
نماینده تهران خاطر نشان کرد: البته هاشمی از دومین دوره دولت سازندگی تا امروز هر بار که خود را در آزمون رأی مردم قرار داده با کاهش اقبال عمومی مواجه شده است و این بار نیز هاشمی اگر تایید صلاحیت شود، شکستش در انتخابات قطعی خواهد بود.
 
رسایی با انتقاد از راه اندازی کارناوال تبلیغاتی هاشمی و مشایی در مقابل وزارت کشور، گفت که این اقدامات خلاف قانون بوده و بوی فتنه میدهد؛ لذا مسئولان نظارتی و قضایی باید فورا این موضوع را بررسی و با متخلفان برخورد کنند.
 
وی افزود: این کارناوال سازی بیشتر برای دوگانه سازی مشایی در برابر هاشمی است در حالی که سبد رأی مشایی و احمدی نژاد یکی است و اینها یک گفتمان و یک سلیقه را نمایندگی می کنند.
 
نماینده مردم تهران با اشاره به کاندیداتوری سعید جلیلی، گفت: به نظرم پدیده انتخابات یازدهم جلیلی است و حماسه سیاسی به معنای واقعی آن با حضور وی رقم خواهد خورد چرا که جلیلی به نمایندگی از گفتمان انقلاب اسلامی در صحنه حضور یافته است.
 
وی افزود: علامه مصباح یزدی در همایش پایداری تصریح کردند که همه باید با تحقیق به کاندیدای اصلح رأی دهند و حتی به نامزد انتخاباتی که در جلسه معرفی وی حاضر شده بودند اعلام کردند که حتی اگر آقای لنکرانی نیز کس دیگری را اصلح از خود بداند باید به نفع وی کنار بکشد.
 
رسایی اظهار داشت: قطعا جریان تکلیف مدار و نامزدهای همچون دکتر لنکرانی، دکتر حدادعادل، دکتر زاکانی و دکتر جلیلی با هم رقابت نخواهند کرد. این مطالبه جریان عدالت طلب و سوم تیرها از کاندیداهایی که با این گفتمان به صحنه آمده اند است.
 
نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی درباره اسفندیار رحیم مشایی، گفت: هرچند بر اساس شرایط قانونی مشایی رجل سیاسی نیست و وی به دلیل اعتقادات خاصش به سرکرده حلقه انحراف مشهور شده است و به همین دلیل باید رد صلاحیت شود.
 
وی افزود: البته اگر مشایی هم مانند هاشمی بنا بر مصالحی رد صلاحیت نشود،‌ رای نخواهد آورد چرا که سبد رای هاشمی و مشایی به دلیل مطرح کردن گفتمان سازش یکسان است و این دو در جامعه اقبالی ندارند.
 
وی با انتقاد از حمایت احمدی نژاد از مشایی گفت: این اقدام آقای احمدی‌نژاد بدعتی خلاف قانون بود و البته هیچ تاثیری در نتیجه انتخابات نخواهد داشت چرا که محبوبیت در کشور ما با انگشت اشاره شخصیت ها، قابل انتقال نیست.
 
رسایی گفت: در انتخابات نهم ریاست جمهوری، خاتمی به همین شکل در حمایت از مصطفی معین وارد صحنه شد اما نتیجه نگرفت و مردم با رای منفی خود به دهان خاتمی زدند پس بهتر است احمدی‌نژاد هم بداند که مردم از این رفتار او احساس تحمیل نظر پیدا می کنند و مردم کشور ما رای تحمیلی را نمی پذیرند و اقدام فردی که هشت سال رئیس‌جمهور بوده و  با این رفتار می خواهد همچنان در قدرت بماند را قدرت طلبی‌ می‌دانند نه خدمت‌رسانی.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸۰
۷۶
اوضاع بهم ریخت شماها همش ائتلاف رو کوبیدید اصلا حواستون به هاشمی نبود حالا خوب شد؟ همه رو تخریب کردید؟ حالا کی میخواد جلو هاشمی بایسته؟ لنکرانی جونتون؟ بی بصیرت ها!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
اخوي گر صبر كني ز قوره حلوا سازس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
مثل اینکه سنت کمه اینطوری حرف میزنی
مردم به هاشمی یک نه بزرگ میگن
نوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۱
بخدا موندم به کی رای بدم.یکی کمکم کنه
پاسخ
جواب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۱
بی بصیرت تویی که از الان به خاطر جوی که یه پیرمرد 80 ساله بهمراه اسفندیار وخاتمی به انتخابات دادن خودتو ... کردی .عزیز ناشاس شب دراز و قلندر بیدار
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۰
شما خودشو ناراحت نکن،فقط در همین حد بهت بگم از سیاست ناب اسلامی چیزی نمی دانی، همین که شما جوش آوردی یعنی اونا کارشونو درست انجام دادن و شور انتخاباتی برای حماسه ای سیاسی برپاشده،قطعا جناب علامه مصباح حفظه الله و آقای لنکرانی در مجموع جبهه اصولگرایان فکر اینجایش را کرده بودند و مطمئن باش آقای جلیلی بیخود ثبت نام نکرده، ضمنا خیلی از هاشمی ترسیدی مگه هاشمی کیه سیاست هاشمی در مقابل سیاست و درایت مردم و سیاست کلی نظام انقدر ناچیز است که پرداختن به آن هدر دادن اوقات است
فقط در همین حد بدون حماسه ای در راه است...
پاسخ
حامی دو لت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۳
اقای رسایی احمد ی نژاد را با خا تمی مقا یسه می کنی! قبو ل کنید که در تخر یب دو لت زیا ده رو ی کردید برا ی پا یدار ی تخر یب احمد ی نژادچه فا یده ای داشت جز اینکه مقدار ی از ارا را خو اهید شکست چیز ی عا ید پا یدار ی نخو اهد شد ادامه دو لت خادم پر کار مردمی عدالت طلب بری مردم و کشو ر زیان دارد !! چرا استقبال مردم در استا ن ها را ند یده می گیرید پا یدار ی چه کار بالا تر ی از این دو لت در زمینه عدالت عمران اقتصاد و سیا ست خا رجی می خو اهد ارائه دهد ؟
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۱
من نمیدونم چطور آقای رسایی، زاکانی رو هم مسلک دکتر جلیلی می دونه!
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۰
بهتره همه روی جلیلی ائتلاف کنند.
صد در صد رای میاره
پاسخ
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳
۰
بسیار بصیرت بخش و صحیح و درست بود

درود بر حزب الله/ لنکرانی ، جلیلی ، زاکانی
که قطعا به نفع جلیلی گزینه اصلح کنار می کشن
یاعلی/ جلیلی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها