کد خبر: ۱۳۲۹۹۷
زمان انتشار: ۲۰:۰۷     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
پایان پروژه «بیام، نیام» هاشمی/
بالاخره همانطور که پیش بینی می شد دیروز هاشمی رفسنجانی در آخرین دقائق ثبت نام ریاست جمهوری، وارد وزارت کشور شده و ثبت نام کرد.

به گزارش 598 به نقل از بولتن نیوز، پروژه "بیام، نیام" هاشمی اگرچه پروژه ای به قدمت ده ساله است و در طول ده سال اخیر، در تمامی انتخابات تکرار شده است، اما برخی کارشناسان بر این باور بودند که در انتخابات پیش رو، هاشمی رفسنجانی به دلیل کهولت سن (نزدیک هشتاد سال) ترجیح می دهد به کار طاقت فرسایی چون ریاست جمهوری نپردازد و وارد میدان انتخاباتی نشود.

بر همین اساس، عفت مرعشي، همسر هاشمی در حاشيه نخستين جلسه رسيدگي به اتهامات فرزندش مهدي هاشمي، در پاسخ به سئوالي درباره حضور همسرش در عرصه انتخابات گفته بود: حاج آقا مطمئنا وارد عرصه انتخابات نمي‌شود. 

پروژه "بیام، نیام" هاشمی البته در طول چند ماه اخیر توسط خاندان وی و همین طور رسانه های زنجیره ای وابسته به این خاندان نیز پیگیری شد. آنان از سویی درصدد القای این موضوع بودند که هاشمی تمایلی به ورود به عرضه انتخابات ندارد و از سویی دیگر، چنین نشان می دادند که همگان مشتاق ورود هاشمی به انتخابات هستند و هاشمی نیز تنها و تنها به دلیل جوابگویی به مردم حاضر است که در انتخابات شرکت کند.

هرچند که دیروز فاطمه هاشمی، دختر هاشمی در مورد ثبت نام پدرش گفت: پدرم ساعت 17:30 برای ورود به انتخابات تصمیم گرفته و به ستاد انتخابات آمده است، اما شواهد امر چنان که مشهود بود، بیانگر پروژه ای چند ماهه برای ورود هاشمی به انتخابات بوده است.

این را می توان از تصمیم فی الفور نامزدهای اصلاح طلب بعد از شنیدن خبر ثبت نام هاشمی در انتخابات نیز ملاحظه کرد. چنانچه در اخبار خبرگزاری ها دیروز آمد، در پی ورود هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات، شنیده شده چند تن از داوطلبان ریاست جمهوری قصد دارند در دیداری با وی انصراف خود را از کاندیداتوری اعلام کنند.

محمد شریعتمداری و محمدرضا عارف از جمله فعالان اصلاح‌طلب هستند که در روزهای اخیر برای نامزدی در انتخابات یازدهم ثبت‌نام کردند. این افراد قبل و بعد از اعلام کاندیداتوری گفته بودند که در صورت ورود هاشمی رفسنجانی به صحنه انتخابات، به نفع وی از نامزدی انصراف می دهند. شنیده شده این افراد توافق کرده‌اند در دیدار قریب‌الوقوع با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن اعلام انصراف از کاندیداتوری حمایت خود از هاشمی را اعلام کنند.

از سویی دیگر، مسئول روابط عمومی ستاد حسن روحانی نیز با اشاره به روند تایید صلاحیت ها از احتمال کناره گیری روحانی به نفع هاشمی خبر داد.

بابک دربیکی اظهار کرد: منطقی این است که تا زمان اعلام تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان صبر کنیم اما با حضور هاشمی با توجه به اینکه یک وزنه به شمار می رود طبیعی است که نه تنها روحانی که اصولگرایان میانه و حتی سنتی و اصلاح طلبان به نفع ایشان کنار بروند.

اما هاشمی در حالی در انتخابات ثبت نام کرده است که در فتنه 88، طرفدار فتنه گران بوده و تلویحا قائل به تقلب در انتخابات شده بود.

بسیاری از ناظران نیز بر این عقیده بودند که اساسا شروع فتنه 88، از نامه بدون سلام هاشمی آغاز شده و او بود که اول بار بر طبل فتنه 88 کوبید.

عفت مرعشی نیز پس از حضور در پاي صندوق راي در انتخابات سال 88 خواهان آن شده بود که مردم در صورت عدم پيروزي ميرحسين موسوي به بهانه تقلب به خيابان ها بريزند.

وي در اين باره گفته بود: «اگر تقلب شود از مردم می‌خواهم با حضور در خیابان‌ها واکنش نشان دهند. اما در صورتی که تقلب انجام نشود مطمئن هستم که میرحسین موسوی رای خواهد آورد».

جالب آن است که عفت مرعشی، چند روز پیش نیز مجددا اساس سلامت انتخابات ایران را زیر سوال برده و گفته بود که در ایران انتخاباتی وجود ندارد!

عفت مرعشی در حاشیه دادگاه پسر متهمش در مورد انتخابات چنین گفته بود: انتخاباتي وجود ندارد، مگر براي اينها کاري دارد که راي‌ها را عوض کنند.

و حالا باید از آقای هاشمی و عفت خانم و آقا مهدی و محسن و یاسر و فاطمه و فائزه خانم و دیگر خاندان هاشمی و دار و دسته وابسته به ایشان پرسید اگر واقعا چنانچه خانم بزرگ خاندان هاشمی گفته اند که انتخاباتی در ایران وجود ندارد، پس چرا آقای هاشمی در انتخابات ثبت نام کرده است؟ اگر به زعم این افراد، انتخابات در ایران با برنامه ریزی قبلی صورت می گیرد، چه اصراری بود که هاشمی برای بار دوازدهم در انتخابات شرکت کنند؟ و بالاخره اینکه آیا این موضوع خود بیانگر شروع فتنه ای جدید توسط این جریان نیست؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها