کد خبر: ۱۳۳۲۳۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
نواز شریف که توانست در انتخابات سراسری پاکستان به پیروزی برسد با اذعان به اشتباهات گذشته‌اش، از تصمیم خود برای افزایش همکاری‌ها با کشورهای منطقه خبر داد.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آّباد، محمد نواز شریف رهبر حزب «مسلم لیگ نواز» پاکستان که توانست در انتخابات سراسری روز شنبه در این کشور به پیروزی برسد، اذعان کرد که در 2 دولت قبلی خود مرتکب اشتباهاتی شده است.

وی که پیش از این 2 بار نخست‌وزیر پاکستان بوده است، با پذیرفتن اشتباهات خود در 2 دولت قبلی‌اش گفت: همه ما انسان هستیم و مرتکب اشتباه می‌شویم اما مهم این است که از اشتباهات گذشته خود درس عبرت بگیریم.

این رهبر پاکستانی که در مبارزات انتخاباتی خود قول داده بود که به حملات پهپادهای آمریکایی در پاکستان پایان داده و در روابط این کشور با آمریکا تجدیدنظر می‌کند، پس از پیروزی در انتخابات گفت که از موضع خود در مبارزه با طالبان و القاعده عقب‌‌نشینی نمی‌کند.

نواز شریف ابراز امیدواری کرد که بتواند بر سر مسائل بحث برانگیزی چون حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا علیه گروه تروریستی القاعده در پاکستان با آمریکا به توافق برسد.

وی خاطر نشان کرد: این حملات بسیار منفور است و یکی از نگرانی های مردم پاکستان به شمار می‌رود.

نواز شریف همچنین در گفت‌وگو با روزنامه «وال استریت ژورنال» در ستاد انتخاباتی‌اش در لاهور گفت: پاکستان خواهان تقویت روابط با آمریکا، افغانستان و هند می باشد.

نواز شریف تصریح کرد که پاکستان خواهان تقویت روابط بدون قید و شرط با افغانستان می باشد.

شریف ضمن تأکید بر تقویت روابط این کشور با هند، گفت که قبل از کودتای سال 1999 ژنرال «پرویز مشرف» علیه دولت نواز، وی سخت به دنبال تنش زدایی با دهلی نو بوده است.

نواز شریف گفت: پاکستان خواهان روابط بهتر با هند و حل و فصل مسائل باقی مانده از جمله کشمیر از طریق راه های مسالمت‌آمیز می باشد .

این رهبر پاکستانی همچنین در گفت‌وگو با هفته نامه «ساندی تلگراف»، با اشاره به اینکه از افزایش همکاری‌ با مقامات آمریکایی استقبال می‌کند، تصریح کرد: آنچه مهم است این است که ما هرگز نباید اجازه دهیم تا کسی با استفاده از خاک ما مشکلی برای سایر کشورهای دنیا به‌وجود آورد.

نواز شریف در سال‌های 1990 و 1997 دوبار به عنوان نخست‌وزیر پاکستان انتخاب شد اما هر بار از کار برکنار شد؛ بار اول به وسیله «غلام اسحاق خان» رئیس‌جمهور وقت و بار دوم از طریق کودتای نظامی «پرویز مشرف» در سال 1999.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها