کد خبر: ۱۳۳۲۳۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
طالبان خبر آزادی چهار تبعه ترکیه را که در سانحه فرود اضطراری یک بالگرد در ولایت لوگر به اسارت آنان درآمده بودند تأیید کرد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این گروه برای حسن نیت و به منظور همدردی اسلامی و انسانی و به خاطر قدردانی از ملت ترکیه، چهار تن از هشت تبعه ترکی را که به اسارت گرفته بودند، آزاد کردند.

همچنین در این بیانیه تصریح شده است که چهار تبعه دیگر ترکیه نیز به زودی آزاد خواهند شد.

بر اساس این بیانیه، امارت اسلامی توقع دارد که ترکیه در قبال این عمل، قدم مثبتی در نزدیکی 2 ملت افغانستان و ترکیه بردارد.

در همین حال «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه نیز آزادی 4 مهندس از 8 مهندس ترک ربوده شده توسط طالبان در افغانستان خبر داد.

اردوغان که در استانبول صحبت می‌کرد، افزود که از 8 مهندس ترک که چندی پیش هنگام فرود اضطراری بالگرد آنان در ولایت «لوگر» ربوده شده بودند، چهار نفر آنان آزاد شده و به ما تحویل داده شدند.

رجب طیب اردوغان ادعا کرد: این چهار تن در نتیجه تلاش‌های اداره اطلاعات ترکیه موسوم به «ام.آی.تی» از اسارت طالبان آزاد شدند.

«عبدالولی وکیل»، رئیس شورای ولایتی «لوگر» نیز با تأیید این خبر گفت: طالبان چهار کارمند ترک را بدون قید و شرط آزاد کردند و سفارت ترکیه در افغانستان این چهار کارمند را تحویل گرفته‌اند.

ترکیه در حال حاضر 1850 سرباز در افغانستان دارد که به طور عمده در بخش بازسازی فعالیت می‌کنند.

در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری طالبان سرنشینان یک بالگرد غیرنظامی را که در لوگر افغانستان ناچار به فرود اضطراری شد به اسارت گرفتند.

این بالگرد حامل هشت مهندس ترک، 2 مهندس ازبکستانی و یک مهندس افغان بود که همه آنان توسط طالبان به اسارت درآمدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها