کد خبر: ۱۳۳۸۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با نامزد پیروز انتخابات پاکستان خواهان دیدار با وی شد.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، باراک اوباما در گفت‌وگوی تلفنی با نواز شریف رهبر حزب «مسلم لیگ نواز» پاکستان پیروزی وی در انتخابات سراسری این کشور را تبریک گفت.

وی همچنین با تأکید بر تقویت مناسبات دوستانه و اقتصادی 2 کشور، ابراز امیدواری کرد که بتواند هرچه زودتر با شریف دیدار کند.

در همین حال، «ریچارد اولسون» سفیر آمریکا در پاکستان نیز عصر روز گذشته در لاهور با نواز شریف دیدار کرد و پیروزی وی در انتخابات را به وی تبریک گفت.

سفیر آمریکا در ملاقات با شریف درباره نحوه گسترش روابط اسلام‌آباد- واشنگتن و مسائل مهم منطقه‌ای با وی به تبادل نظر پرداخت.

سفیر آمریکا با اعلام حمایت همه جانبه این کشور از دولت جدید پاکستان افزود: واشنگتن به انتخاب مردم پاکستان احترام می‌گذارد و امیدوار است روابط 2 کشور روند مثبتی را طی کند.

نواز شریف تصریح کرد: در گذشته حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف روابط خوبی با آمریکا داشت در آینده نیز سعی می‌کنیم اختلافاتی چون احترام به استقلال و تمامیت ارضی پاکستان را از طریق مذاکره حل کنیم.

پیش از این نیز «جان کری» وزیر خارجه پاکستان در تماس تلفنی با نواز شریف، ابراز امیدواری کرده بود که بتواند به‌محض استقرار دولت شریف، سفری به پاکستان داشته باشد.

حزب مسلم لیگ نواز پاکستان به رهبری نواز شریف توانست در انتخابات پارلمانی پاکستان که شنبه این هفته در سراسر این کشور برگزار شد، به پیروزی برسد.

طبق قانون اساسی پاکستان، حزب یا احزاب پیروز در انتخابات پارلمانی مبادرت به تشکیل دولت و کابینه جدید خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها