کد خبر: ۱۳۴۰۴۶
زمان انتشار: ۱۹:۴۸     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
کساني که امربه معروف و نهي از منکر برايشان سخت است، گوش بدهند؛
میکسی زیبا از سخنان امام خامنه ای، حجه الاسلام پناهیان حجه الاسلام قرائتی و بخش هایی از رزم فرهنگی جنبش حیا در 22 بهمن و همان سه سوال کلیدی از راهپیمایان کسانی که امربه معروف و نهی از منکر برایشان سخت است، گوش بدهند. ان شا الله که باعث انگیزه دهی بیشتر برای انجام این واجب باشد.
مرده دو رقم داریم مرده افقی مرده عمودی مرده افقی اینهاست كه قبرستانند مرده عمودی یعنی راه می‌رود نفس هم می‌كشد اما بی خاصیت یعنی فساد می‌بینه «فَهُوَ مَیِّتٌ بَیْنَ الْأَحْیَاءِ» میت بین ااحیاء یعنی مرده عمودی، جامعه مرده جامعه‌ای است كه امر به معروف و نهی از منكر نكند و لذا قرآن می‌گوید «وَ لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاةٌ یا أُولِی الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» بقره/179 اگر كسی را كشت قاتل را باید گرفت كشت اگر قاتل را كشتید معلوم می‌شود شما زنده هستید معلوم می‌شود جامعه مرده جامعه‌ای كه قاتل صاف صاف راه برود و كسی كارش نداشته باشد پس گاهی فرد می‌میرد گاهی جامعه می‌میرد مرگ جامعه به چیست؟ بی تفاوتی. مرگ جامعه به چیست؟ امر به معروف و نهی از منكر در آن نشود مرگ جامعه به چیست؟ كسی غصه كسی را نمی‌خورد اگر دیدید مردم شدند بی خیال می‌شود گفت این جامعه مرد گاهی هم دل دل می‌میرد دل مرده چیه؟ دل مرده این است كه تكان نخورد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶
۱
همین چند روز پیش نهی از منکر کردم، انداختنم بیرون ...!
به خودم گفتم همت ها و بروجردی ها انقلاب کردند، سواری اش را نااهلان می برند ....
پاسخ
سيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵
۱
با سلام و تشکر، همه سخنان عالی بود و مهمتر از همه خودمان هم باید درستکار باشیم تا اگر در موردی امر به معروف یا نهی از منکر کردیم، نگویند اول خودت را امر ونهی کن بعد دیگران. من خیلی به این واجب عمل می کردم ولی اگر خودم یا افراد خانواده ام اشتباهی می کردیم خجالتمان می دادند. خدا کمکمان کند خودمان درست باشیم و دیگران را هم درست کنیم . آمین یا رب العالمین
پاسخ
راستين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷
۰
عالی اجرتون با امام حسین(ع)
پاسخ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۰
خیلی قشنگ بود...تا حالا صحبت های آقای قرائتی رو راجع به امر به معروف نشنیده بودم. واقعا مثال هاشون بی نظیره!
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵
۰
ممنون عالی بود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها