کد خبر: ۱۳۴۴۲۵
زمان انتشار: ۱۸:۲۳     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
تیم ملی کشتی آزاد ایران که قرار بود برای دیداری دوستانه بعد از مسابقه نیویورک به لس‌آنجلس سفر کند، به ایران دیپورت شد.
به گزارش 598 به نقل از جهان،‌ بعد از دعوت فدراسیون کشتی آمریکا از فدراسیون کشتی کشورمان قرار شد تیم منتخب ایران برای برگزاری دیداری دوستانه و نمادین به منظور حفظ کشتی در بازی‌های المپیک راهی نیویورک شود.

بعد از این هم قرار شد به فاصله 4 روز یعنی 29 اردیبهشت دیداری دیگر بین تیم‌های ایران و آمریکا در لس‌آنجلس برگزار شود.

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در نخستین دیدار که در ایستگاه تاریخی قطار واندربیلت در ترمینال بزرگ مرکزی شهر نیویورک در 25 اردیبهشت ماه برگزار شد با نتیجه 6 بر یک مقابل آمریکا به برتری دست یافت.

بعد از این دیدار قرار بود ملی‌پوشان بلافاصله عازم لُس‌آنجلس شوند تا خود را برای دیدار دوم مقابل آمریکا آماده کنند، اما آمریکایی‌ها دستور دادند تا هر چه زودتر به ایران بازگردند.

البته سایت فدراسیون کشتی ایران در خبری اعلام کرده است که فدراسیون کشتی آمریکا پس از کسب پیروزی تیم ایران در خاک این کشور در رقابت‌های روز جهانی کشتی که زیر نظر فدراسیون جهانی کشتی برگزار شد، اعلام کرد که هیچ گونه مسئولیتی در قبال سفر تیم ایران به لس آنجلس برای دیدار دوستانه روز 29 اردیبهشت ماه را نمی‌پذیرد.

بنابراین فدراسیون کشتی ایران بر اساس عرف بین‌المللی که مسئولیت هر تیم در سفرهای خارجی برعهده کشور میزبان است و با توجه به اینکه با کسب یک نتیجه قاطعانه در رقابت های روز جهانی کشتی و حضور نمایندگان کشورمان در مقر سازمان ملل متحد در راستای برنامه‌های فیلا رسالت خود را در این مقطع برای حفظ کشتی در المپیک به پایان رسانده است، تصمیم به بازگشت به کشور گرفت.

به این ترتیب اعضای تیم ملی کشتی آزاد کشورمان ساعت یک بامداد روز شنبه 28 اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد میهن اسلامی می‌شوند.

به گزارش فارس، گفته می‌شود این بازگشت زودهنگام دلایلی دیگری داشته است که مسئولان فدراسیون کشتی آمریکا این دیدار را لغو کرده و دستور بازگشت تیم کشورمان به ایران را صادر کردند.

دلیل بازگشت ملی پوشان از آمریکا از زبان حسن رنگرز

نایب رییس فدراسیون کشتی در واکنش به بازگشت ملی پوشان از آمریکا می گوید:« ضرورتی نداشت که ما پس از شکست دادن شش بر یک آمریکایی ها دوباره با آنها مسابقه بدهیم.ما در این سفر دو هدف را دنبال می کردیم،یکیرسیدن به آمادگی ملی پشوان در یک بازی تدارکاتی قوی و دیگر که همان حفظ ورزش کشتی در المپیک است.خوشبختانه هر دو هدف هم رسیدیم.»

او در پاسخ به این سوال که اما مسائل دیگری هم در بازگشت ملی پوشان از آمریکا دخیل بوده است می گوید:« آنچه که وظیفه ما بود را عرض کردم.ما دین خودمان را ادا کردیم و دیگر نیازی به ماندن در آمریکا نبود.حتی آمریکایی ها علاقمند بودند که اردوی مشترکی را با ما برگزار کنند.البته برای ما قابل پیش بینی بود که یک سری حواشی مخرب در لوس آنجلس کاروان ایران را تهدید کند.من اطلاع دقیقی از این مسائل ندارم اما صلاح دیده شد که کاروان ایران به کشورمان برگردد چون وظیفه اش در آنجا به اتمام رسیده بود.»

حاشیه‌های حضور تیم کشتی ایران در آمریکا

شبکه صدای آمریکا در حاشیه برگزاری مسابقات سه جانبه کشتی در نیویورک آمریکا گفت: هدف اولیه برگزارکنندگان این مسابقات، اختصاص عواید آن به مصارف خیریه بوده است. اما امسال هدف دیگری نیز دنبال می شود؛ تغییر نظر کمیته بین المللی المپیک که حذف رشته کشتی از مسابقات المپیک را مد نظر دارد.

این شبکه در انتها با اشاره به اهداف پشت پرده مقامات آمریکایی چنین گفت: البته می توان هدف برگزارکنندگان مسابقه را این دانست که به دنیا ثابت کنند ورزش می تواند بر اختلافات سیاسی غلبه کند؛ همانگونه که در زمان جنگ سرد مسابقات پینگ پنگ که بعدها به دیپلماسی پینگ پنگ معروف شد به بهبود روابط چین و ایالات متحده انجامید.

ادعای اینکه مقامات آمریکایی همواره درصدد ایجاد رابطه با ملت ایران هستند در حالی است که هم زمان با برگزاری این مسابقات نمایندگان دولت و مجلس سنای آمریکا سعی دارند فشارها را از طریق تحریم علیه دولت و ملت ایران تشدید کنند. اما 30 سال تجربه نشان داده است ملت ایران فریب دستگاه های تبلیغاتی غرب را نخورده، دشمن را مایوس و تحریم ها را بی اثر می کنند.

پرچم جمهوری اسلامی در نیویورک

به گزارش رسا، در حالی که بر اساس تصمیمات کمیته جهانی المپیک، احتمالا قرار شده است که کشتی از گردونه مسابقات المپیک حذف شود، سه قدرت برتر جهانی در این رشته ورزشی اعم از ایران، روسیه و آمریکا به دور از جریانات سیاسی در آمریکا دور هم جمع شدند تا ضمن اعتراض به این تصمیم کمیته جهانی المپیک، نشان دهند که این رشته یکی از پرطرفدار ترین رشته های ورزشی محسوب می شود.

اما به دور از تمام اتفاقات و اهداف اصلی برگزاری این مسابقه برخی از حواشی آن، بسیار جالب به نظر می رسید.

در زمان برگزاری مسابقه ورزشی در قلب نیویورک، طرفداران کشتی تیم ملی کشورمان، پرچم هایی را در دست داشتند که همگی پرچم رسمی کشورمان یعنی همان پرچمی که نشان مبارک الله بر روی آن نقش بسته است و هیچ پرچم مخدوشی نتوانست در قلب جمعیت ایرانی حاضر در سالن کشتی نفوذ کند.

گفتنی است رسانه های وابسته به غرب همیشه در تبلیغاتشان مدعی بوده اند؛ کسانی که پس از تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران، به خارج مهاجرت کرده اند، هیچ تعلق خاطری به جمهوری اسلامی نداشته و از این نظام بریده اند. اما همین حرکت نشان داد که ایرانیان در هرکجا که باشند، حتی در قلب آمریکا به نظام جمهوری اسلامی علاقه مندند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها