کد خبر: ۱۳۴۴۵۸
زمان انتشار: ۲۳:۵۸     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
ايشان هم چنين با اشاره به اينكه شما از طرف آقای مصباح و جبهه‌ پایداری هستید و لذا باید تقوای اجتماعی و سیاسی را صد در صد حفظ كنيد فرمودند: به خود شما اطمینان هست که تقوای شما مانع گناه شود ولی مواظب اطرافیان خود باشید که دقت داشته باشند که شما از طرف آقای مصباح و روحانیت هستید.
مسئول ستاد دكتر لنكراني در استان اصفهان جزئيات ديدار دكتر لنكراني با آيت الله مظاهري، استاد برجسته اخلاق و زعيم حوزه هاي عليمه استان اصفهان را تشريح كرد.

به گزارش 598، سردار مسجديان از رزمندگان شناخته شده دفاع مقدس و از جانبازان هشت سال جنگ تحميلي، كه به تازگي به عنوان رئيس ستاد دكتر لنكراني در استان اصفهان منصوب شده است، در  گفتگو بارجانيوز با اشاره به فضاي صميمي حاكم بر جلسه اين ديدار گفت: آيت الله مظاهري در اين ديدار با اشاره به اينكه ان‌شاءالله یک رئیس‌جمهور که تابع امام زمان (عج) و در مسیر رهبری باشد روي كار بیاید فرمودند:

بعد از انقلاب بیش از 100 براندازی داشتیم و به طور خرق عادت همه آن‌ها خنثی شده است، بلکه خیلی از براندازی‌ها موجب تقویت نظام شد.این انتخابات مشکل است! اما مأیوس هم نیستم، همیشه در مشکلات و بن‌بست‌ها آقا امام زمان(عج) به فریاد رسیده‌اند. برای اینکه این نظام متعلق به خودشان است. و اميدواريم مشكل فعلي را هم آقا امام زمان خودشان كمك كنند.

 ايشان هم چنين با اشاره به اينكه شما از طرف آقای مصباح و جبهه‌ پایداری هستید و لذا باید تقوای اجتماعی و سیاسی را صد در صد حفظ كنيد فرمودند: به خود شما اطمینان هست که تقوای شما مانع گناه شود ولی مواظب اطرافیان خود باشید که دقت داشته باشند که شما از طرف آقای مصباح و روحانیت هستید.

آیت الله مظاهری سپس به بیان این روایت امام صادق(ع) پرداختند كه «الحَسَن لِکُلِ اَحد حسن و منک احسن لمکانک منا و القبیح لکل احد قبیح و منک اقبح لمکانک منا»؛ کار خوب از هر که سر بزند خوب است، از تو خوبتر است چون منسوب به ما هستید و کار بد از هر که سر بزند بد است از تو بدتر است چون منسوب به ما هستید.

 ایشان در ادامه فرمودند: لذا این روایت همیشه مدنظر شما و مخصوصا  اطرافیان شما باشد که خدای ناکرده چیزی خلاف واقع، توهینی به کسی، رقابت هاي سیاسی فردي در کار شما نباشد. این مطلب اول كه برای همه لازم است.براي اينكه شركت كردن در انتخاباتي است كه مقصود جمهوري اسلامي است و جمهوري اسلامي يعني حكومت الهي، يعني حكومت ولايت فقيه.و هركه در اين انتخابات شركت كند، ولو انتخابات جزئي باشد و رياست جمهوري نباشد بايد بداند كه انتخابات در جمهوری اسلامی غیر از انتخابات غربی است.

ايشان در ادامه بيان داشتند: نکته دوم آنكه ما از شما توقع داشته و داریم، این کار، کار عبادی است لذا باید خلوص شما صد در صد محرز شود، بنده به اين آقايان عرض بكنم و اينها هم به ما بقي اطرافیان شما که می‌خواهند برای شما تبلیغ کنند باید هیچ‌چیز در نظرشان غیر از خدا نباشد. استاد بزرگوار ما علامه طباطبائی می‌فرمودند: من اکسیری سراغ دارم که اگر به چیزی بخورد اون چیز ولو بی‌ارزش باشد به دنیا و آنچه در دنیاست ارزش پیدا می‌کند و آن خلوص است و به قول قرآن رنگ خدا. صِبْغَةَ اللّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ صِبْغَةً

هیچ چیز خدا در نظر نداشته باشید و تقویت نظام یعنی تقویت اسلام عزیز و شما می‌دانید اسلام عزیز نزد خداوند متعال بسیار محبوب است بطوری که حاضر است امام حسین(ع) برای آن جان دهد و زینب مظلومه و عیال اسیر بشوند برای تقویت اسلام.

آيت الله مظاهري به اهميت اخلاص در فعاليت هاي تبليغاتي نيز اشاره كرده و افزودند: ما که در جمهوری اسلامی کار می‌کنیم باید توجه داشته باشیم که این یعنی حکومت اسلامی، همان حکومتی که پیغمبر اکرم تشکیل دادند، لذا خلوص است که کار را پربرکت می‌کند به قول علامه طباطبائی ذره را کوه می‌کند و اگر خلوص نباشد ممکن است زرق و برق داشته باشد ولی برکت و فایده ندارد، وقتی فایده هست که برای خدا باشد و خواهش دوم من این است که به اطرافیانتان هم بگوئید خلوص داشته باشند.

ايشان يك توصيه اخلاقي مهم هم به اطرافيان دكتر لنكراني داشتند كه : اطرافیان شما باید تعریفتان را بکنند اما تا اندازه‌ای که دروغ نباشد. مغرور نباشند و نباید که دیگری را زمین بزنند.این گناهش خیلی بزرگ است و این انتخابات اسلامی نیست و مدل انتخابات سیاسی غربی است.

آيت الله مظاهري به خاطره اي از قبل از انقلاب در همين زمينه اشاره كردند كه: من قبل از انقلاب به برخی طلاب می گفتم که ما باید از حضرت امام(ره) تعریف کنیم ولی تخریب مرجع دیگر نباید باشد. این کار یعنی تخریب خود حضرت امام(ره). لذا همه کسانی که می آیند در انتخابات باید از شما تعریف کنند ولی دیگران را تخریب نکنند. یقین داشه باشید اثر وضعی تخریب دیگران، تخریب فرد مورد نظر خودمان است. پس در این رقابت همه  بايد سعی کنند کسی را تخریب نکنند چرا که اثر وضعی دارد.

مسئول ستاد دكتر لنكراني در اصفهان افزود: آيت الله مظاهري سپس با یادآوری مشکل بودن این انتخابات فرمودند: اولش گفتم این انتخابات مشکل است. و حالا انشاءالله  مشکلات سیاسی اش پیش نمی آید. اما حرف در این است آقای لنکرانی  اگر رئیس جمهور شدند با کوه مشکل چه می‌کنند؟!

ايشان فرمودند: این ظاهراً دعا و توسل می‌خواهد که پروردگار راه نشان دهد تا کسی که رئیس‌جمهور شد بتواند مشکلات  را به مرور زمان حل کند و مردم این نکته را بفهمند که او می خواهد این مشکلات را حل کند. لذا یک تقاضا دارم از شما و همکارانتان.که حرف‌هایی که نمی‌شود جامه عمل پوشاند نزنید، یا حرفهایی که بعید است عملی شود نزنید. حرف‌ها باید در حالی باشد که قابلیت اجرا داشته باشد.یک حرفهایی بزنید که در فراخور حال آن کسی باشد که رییس جمهور شده است. اما اینکه چیزهای عجیب و غریب ببافیم و مردم فکر کنند اینکه رییس جمهور شد خیلی کارها می تواند بکند و وقتی رییس جمهور شد نتواند کاری کند غلط است.

ايشان به جايگاه خطير رياست جمهوري هم اشاره كرده و افزودند: این ضربه به شخص نیست، ضربه  به عنوان و نظام است. خدا نکند مردم بدبین به نظام باشند.  اين ذنب لايغفر است. امام در هر فرصتی به ما طلبه ها می‌گفتند مواظب باشید که بواسطه شما اسلام تضعیف نشود. این ذنب لا یغفر است. بمن از زبان حضرت امام همان را به شما و اطرافیانتان می گویم. باید ما مواظب باشید اگر تقویت نظام نمی‌کنیم تضعیف نظام نکنیم. و اگر بخواهیم در تبلیغات حرفهایی را به هم ببافیم، که معمولا هم هست. این ها غم وغص است که چرا باید چنین حرفهایی زده شود؟  با صداقت و صمیمیت و صفا برای خدا جلو برويد. امیدوارم انشاءالله موفق باشید. 

آيت الله مظاهري در پايان اين ديدار نيز به آشنايي ديرينه خود با علامه مصباح يزدي اشاره كرده و فرمودند: من به آقای مصباح ارادت دارم و می دانم آقای مصباح همه آبروی خود را برای اسلام گذاشته است و برای ایشان دعا می کنم.

سردار مسجدیان همچنین گفت: پس از دیدار با آیت الله مظاهری(حفظه الله)، دکتر لنکرانی اذعان نمود که فرمایشات مبسوط ایشان در مورد انتخابات، انقلاب و حکومت اسلامی، بایستی به منشور انتخابات تبدیل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
یک رهبر انهم مقام معظم رهبری کافی است وفرمایش او منشور انتخابات است که از هیچ فردی طرفداری نمی کند ومردم را در رای دادن ازاد گذاشته
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
فرمایشات آیت الله مظاهری همون فرمایشات مقام معظم رهبری هستش.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها