کد خبر: ۱۳۴۶۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
اینکه بعضی ها بیایند و بگویند که مساله ی فلسطین یک بحث عربی است یک جفای بزرگ است و به طور کلی قرار گرفتن در جبهه ایست که آمریکائیها میخواهند.یکی از برجستگیهای دکتر جلیلی که برای افکار عمومی روشن شده در بحث سیاست خارجی به خصوص در موضوع مذاکرات هسته ای است که یکی از بهترین تیم مذاکره کننده ما از ابتدا تا کنون تیم ایشان بوده است که کوچکترین نرمشی در برابر زورگویی و زیاده خواهی غرب نشان ندادند
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، با نزدیک شدن به انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری، در گقتگویی با جناب آقای کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در خصوص مواضع سیاست خارجی برخی از کاندیداها و همچنین نظر ایشان در مورد کاندیداتوری جناب دکتر جلیلی، به بحث پرداختیم که در ادامه می آید.

جناب آقای کریمی قدوسی، مقام معظم رهبری یکی از شاخصه های رئیس جمهور آینده را دارا بودن روحیه مقاوم در برابر دشمن عنوان می نماید، به نظر شما نقل قول هایی که از یرخی کاندیداها مطرح می گردد چون "نفی هولوکاست به منافع نظام ضربه زد" و همچنین اخیرا یکی از کاندیدا مطرح نموده اند که "ما با اسرائیل سر جنگ نداریم و قضیه فلسطین یک مساله عربی است" آیا این مواضع مطرح شده با شاخصه ای که رهبری فرموده اند همخوانی دارد؟

حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی ما در دو نهاد بزرگ عقیدتی تجلی پیدا می کند یکی از این محورهای اعتقادی جمهوری اسلامی اصل ولایت فقیه است و رکن دیگر مقاومت  بر علیه نظام سلطه و کفر جهانی و رژیم صهیونیستی است.

هر جریانی و هرکسی و هر حزبی چه در داخل چه در خارج، این دو رکن را مورد خدشه  و مورد حمله و تهدید قرار دهد و ایجاد شبهه نماید، این افراد قطعا در جبهه باطل قرار می گیرند، زیرا پس از گذشت 35 سال، عنصر مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی امروز پیروان بسیار وسیعی در سطح دنیا و بخصوص در سطح منطقه پیدا کرده است و یکی از پاشنه های آشیل رژیم صهیونیستی که حکم ناموس و جزء ارکان رسمی این رژیم به حساب میاید بحث هولوکاست است که حتی در تمام کتب درسی ابتدایی و راهنمایی و متوسطه در  مدارس اروپا تدریس می شود و به افکار مردم اروپا القا می شود در حالی که هولوکاست یک افسانه ای بیش نیست و لذا به چالش کشیدن این ارکان فکری بخشی از روحیه مقاومت در برابر دشمن است و همانطوری که در رفتار رژیم صهیونیستی سراسیمگی از بحث هولوکاست پیدا شده است خود دلیل بر این است که تیر به نقطه هدف اصابت کرده . چه برسد به اینکه کسی بخواهد مبارزه با رژیم صهیونیستی که یکی از آرمان های انقلاب اسلامی است را زیر سوال ببرد.

حضرت امام (ره) با به وجود آوردن انقلاب اسلامی، مبارزه با رژیم صهیونیستی را به یک آرمان اسلامی تبدیل کرده است و اینکه بعضی ها بیایند و بگویند که مساله ی فلسطین یک بحث عربی است یک جفای بزرگ است  و به طور کلی قرار گرفتن در جبهه سازش همان جبهه ایست که آمریکائیها میخواهند.


به نظر شما جناب آقای دکتر جلیلی تا چه میزان به شاخصه هایی که رهبر معظم انقلاب برای رییس جمهور آینده معرفی نموده اند، نزدیک می باشد؟

یکی از افرادی که ملاک ها و معیارهای مطرح شده توسط مقام معظم رهبری به ایشان نزدیک است و اطلاق میشود شخص دکتر جلیلی است چرا که به لحاظ ساختار کلی فکری ،رفتاری، شخصیتی و سوابق میشود تقریبا اطمینان حاصل کرد که ایشان در تداوم گفتمان مقاومت گام بردارند و در این شرایط انشاءالله ایشان بتوانند روز به روز مورد توجه مردم قرار بگیرد و از اقبال بهتری برخوردار بشوند.


به نظر شما آیا حضور دکتر جلیلی در عرصه انتخابات سبب اتحاد نظر در بین گروههای اصولگرا که گفتمان انقلاب را دنبال می کنند، خواهد شد؟

با وجود ایشان این اتحاد خیلی در دسترس است چون گروههای جریانهای اصولگرا خیلی متفرق نیستند، چون سایرین هم در صحنه حضور ندارند و فکر میکنم در روزهای آینده در مورد ایشان اجماع بیشتری صورت بگیرد.

شما به عنوان یکی از اعضای کمسیون امنیت ملی، روند مذاکرات هسته ای ایران را که به سرپرستی دکتر جلیلی در حال پیگیری می باشد را چگونه ارزیابی می نمایید؟

یکی از نقاط مثبت دکتر جلیلی که برای افکار عمومی روشن شده است در بحث سیاست خارجی به خصوص در موضوع مذاکرات هسته ای می باشد . یکی از بهترین تیم های مذاکره کننده ایران از ابتدا تا کنون تیم ایشان بوده است که کوچکترین نرمشی در برابر زورگویی و زیاده خواهی غرب نشان نداده است، که این همان روح مقاومت در برابر دشمن می باشد ، همان روح حکومت اسلامی است که حقوق ملت نبایستی مورد معامله قرار بگیرد و افراد بایستی از یک روحیه استکبارستیزی در مذاکرات برخوردار باشند و مرعوب طرف مقابل به هیچ وجه قرار نگیرند تا اینجای قضیه ایشان در این مسیر حرکت نموده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
بهتره آقای کریمی در حد و اندازه خودشان صحبت کنند و به فکر تعهداتی که به مردم مشهد دادن باشند تا این گونه اظهار نظرها
پاسخ
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۱
فقط جليلي
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
ما که به چشم خو دمان در مجلس جز و صو لگرایی چیز ی ند یدیم مگر عده ای اندک
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
اقای قد و سی شما به اصطلا ح اصو ل گرایان در مجلس متحد نیستید و هر کدام سا ز خو د تان را می زنید پس چگو نه از اتحا د صحبت می کنید مگر احمد ی نژاد برای خو د ش می خو است کار کند که اینقدر ما نع و سنگ انداز ی در کا ر او ایجاد کر دید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها