کد خبر: ۱۳۴۸۳۵
زمان انتشار: ۲۰:۴۷     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا به نظر شما آقایان هاشمی رفسنجانی و مشایی احراز صلاحیت خواهند شد یا خیر، گفت: من مسئول صلاحیت‌ها نیستم؛ 48 ساعت دیگر صبر کنید تا مشخص شود.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل عضو ائتلاف پیشرفت و از کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (یکشنبه) با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، اظهار داشت: شرط موفقیت هر کشور و حکومتی این است که ملت از حکومت جدا نباشد.

وی تاکید کرد: جدایی ملت از حکومت در هر کشوری که اتفاق افتاده باشد، آن کشور راه به جایی نخواهد برد که متاسفانه این جدایی وضعی بود که ما قبل از انقلاب داشتیم و انقلاب اسلامی با درخشش ملت به موفقیت رسید و ملت نیز همواره در مقاطع حساس مانند جنگ تحمیلی نشان دادند که پشت حکومت هستند. بنابراین اگر ملتی در صحنه باشد هیچ خطری آن کشور را تهدید نمی‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توانیم فشارهای اقتصادی را با همت ملت پشت سر بگذاریم، خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) مبنایی که برای حکومت ایران انتخاب کرد اسلام بود. یعنی مبنایی که مورد قبول عموم بود. بنابراین حکومتی که در ایران بخواهد موفق شود حتما باید به اعتقادات دینی احترام بگذارد که این ائتلاف نباید لفظی و تعارف باشد.

حدادعادل با تاکید بر اینکه هیچ حکومت غیردینی نمی‌تواند بر ایران حکومت کند، گفت: حکومتی که در ایران غیردینی باشد نمی‌تواند اعتماد و پشتیبانی مردم را جلب کند. بنابراین سکولاریسم برای ایران نسخه مناسب نیست.

وی معتقد است که ملت بزرگ ایران به دلیل احساس دینی خود در 8 سال دفاع مقدس مقابل مستکبران ایستادند و به گفته وی احترام، رعایت و پایبندی به عقاید دین و ارزش مردم سبب موفقیت‌های بیشتری خواهد شد.

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه دینی حکومت کردن به معنای سختگیری بی‌جا و فشار غیرمعقول در جامعه نیست، تاکید کرد: اگر ما به همه جهات احکام و فرهنگ اسلامی توجه کنیم، زندگی در یک حکومت دینی بسی آسان‌تر از حکومت‌های غیردینی است.

وی در خصوص رابطه با آمریکا و مسئله تحریم‌ها نیز، گفت: اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند ما از استقلال‌مان دست برداریم و ایران نیز مانند برخی کشورهای منطقه فرمان‌بردار آنان باشد این قابل پذیرش نخواهد بود.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه حتی اگر فعالیت هسته‌ای را متوقف کنیم، آمریکاییان باز هم با ملت ایران خوب نخواهند شد، گفت: آمریکایی‌ها در همان ابتدای انقلاب نیز که ما نه هسته‌‌ای داشتیم و نه حقوق بشر و تروریسمی مطرح بود، پول‌های ما را که چندین میلیارد تومان بود بلوکه و مسدود کردند.

حدادعادل ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌گویند ایران به سمت هسته‌ای شدن به پیش می‌رود و همچنین تاکید دارند که ما به ایران اعتماد نداریم. بنابراین ما پای میز مذاکره نیز هرچه می‌گوییم آنان می‌‌گویند ما اعتماد نداریم. بنابراین تحریم‌ها بهانه است و اگر هر شرطی آمریکایی‌ها بگویند ما عمل کنیم دوباره شروط دیگری می‌گذارند.

وی معتقد است که اگر جمهوری اسلامی فعالیت هسته‌ای خود را نیز متوقف کند، فردا روز آن آمریکایی‌ها بر ساخت موشک‌های جمهوری اسلامی خورده خواهند گرفت و به گفته وی آمریکایی‌های می‌خواهند اگر روزی کشوری امثال صدام به ایران حمله کرد، جمهوری اسلامی حتی یک موشک هم نداشته باشد.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها استقلال و اراده ملت ما را محترم بشمارند، ما هیچ مشکلی با هیچ کشوری غیر از رژیم صهیونیستی نداریم. بنابراین اگر حقوق ما را برابر بدانند مذاکره خوب است.

حدادعادل در پاسخ به این پرسش که برنامه‌تان برای اقتصاد چگونه است، گفت: ما به حکم دین به فکر معیشت مردم هستیم و فقط ظواهر را ملاک نمی‌دانیم. بلکه معیشت و عدالت در جامعه اسلامی را یک اصل قلمداد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی همواره در ایران به چشم می‌خورد، تصریح کرد: دولت‌ها با سیاست‌ها و تعاملات بین‌المللی سعی می‌کردند که این مشکلات اقتصادی را کم یا زیاد اداره کنند. اما چند وقتی است موجی به نام تحریم‌ها علیه ما صورت داده‌اند.

حداد عادل تاکید کرد: دولت‌ها بدانند همه چیز تابع مدیریت و اقتصاد نیست. چرا که امروز دشمنان مبادلات بانکی، بیمه و حتی صادرات ما را تحریم کردند و با تشکیلات جاسوسی خود در بالا پایین کردن نرخ ارز و بازارسازی فعال هستند. اما می‌توان با همت ملت و مدیریت این وضع را بهبود بخشید.

حداد عادل با بیان اینکه دولت آینده باید نظر متخصصان اقتصادی را محترم بشمارد، خاطرنشان کرد: کسانی که امروز در صحنه انتخابات هستند، متخصص اقتصادی نیستند حال شاید آقای رضایی دکتری این رشته را داشته باشد، اما معتقدم بقیه کاندیدا اقتصاددان نیستند، اگر هم مدعی باشند که هستند این می‌شود یک اقتصاددان در حالی که کشور را باید با یک تیم اقتصادی و با روش درست اداره کرد.

وی معتقد است که برای اینکه بتوان تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد، باید به سمت تغییر سبک زندگی حرکت کرد، چرا که به گفته وی با سبک زندگی غربی که رسانه‌های آنان همواره اینگونه سبک زندگی را تبلیغ می‌کنند، طعمه غرب خواهیم بود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سبک زندگی اسلامی را بهترین نوع سبک زندگی برشمرد و گفت: با سبک زندگی اسلامی می‌توان مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشید، بنابراین برای آنکه بتوان گره‌های دشمن را خنثی کرد، باید به سمت این نوع سبک زندگی روی‌ آورد.

حداد عادل در خصوص نقاط قوت و ضعف دولت احمدی‌نژاد گفت:‌ دولت فعلی حال یکسانی نداشته است، ابتدا که آمد دولت پر کار و ساده‌زیستی بود که منطقی‌تر از الان رفتار می‌کرد، اما در پایان دوره 4 ساله اول و در دوره 4 ساله دوم دارای ضعف‌هایی بوده است.

وی پر کاری، ارتباط با مردم و سفرهای استانی را از نقاط قوت دولت احمدی‌نژاد برشمرد و خاطرنشان کرد:‌دولت نهم و دهم در قضیه هسته‌ای نیز پافشاری کرد و در پیشرفت‌های علمی و مسکن نیز دستاوردهای خوبی از خود برجای گذاشت.

عضو ائتلاف پیشرفت، با تاکید بر اینکه دولت احمدی‌نژاد به اندازه کافی تن به قانون نمی‌دهد، یادآور شد: ما در مجلس طرحی را تصویب کردیم برای تغییر شیوه کنکور که به رئیس جمهور نیز ابلاغ کردیم، 4 ماه بعد دولتی‌ها از ما پرسیدند که کنکور را چگونه اجرا کنیم و ما گفتیم که طرحش در مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شده، آنها گفتند که به ما ابلاغ نشده، وقتی پرس‌وجو کردیم فهمیدیم که آقای رئیس جمهور 4 ماه تمام طرح ابلاغ شده را درون کشوی خود گذاشته و درش را قفل کرده است.

حداد عادل ادامه داد: آقای رئیس جمهور در خصوص قانون اساسی اعتقادی دارد مبنی بر اینکه من اگر تشخیص دهم که قانونی که مجلس تصویب کند، خلاف قانون اساسی باشد، آن را اجرا نمی‌کنم در حالی که در قانون اساسی آمده است که مفسر قانون اساسی باید شورای نگهبان باشد که این طرز فکر آقای رئیس جمهور سبب تنش بین مجلس و دولت شده است.

وی در مورد سازوکار اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: انشاءالله پس فردا صلاحیت‌ها اعلام و معلوم می‌شود که چند نفر در صحنه خواهند ماند و ممکن است بعد از احراز صلاحیت‌ها بحث‌های تبلیغاتی خود را انجام دهیم و بعد در یک فاصله مناسبی به عنوان مثال 10 روز قبل از انتخابات آن فرد را معرفی کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا به نظر شما آقایان هاشمی رفسنجانی و مشایی احراز صلاحیت خواهند شد یا خیر، تصریح کرد: من که مسئول صلاحیت‌ها نیستم، 48 ساعت دیگر صبر کنید تا مشخص شود.

دانشجویی در خصوص سناریوی بی‌بی‌سی علیه قالیباف از حداد عادل سؤال پرسید که وی اینگونه پاسخ گفت: به نظر بنده آقای قالیباف در خصوص قضیه کوی دانشگاه تهران خوب عمل کردند و اینکه شما می‌گویید برخی روزنامه‌ها در این خصوص مطالبی نوشته‌اند بیایند خودشان با آقای قالیباف مناظره کنند.

عضو ائتلاف پیشرفت در ادامه سخنان خود در خصوص قومیت‌های مختلف ایران اسلامی نیز گفت: ما با قومیت‌ها هیچ مشکلی نداریم و اسلام مبنای حکومت ماست؛ از نگاه امام و رهبری و مسئولان طراز اول نظام هیچ تفاوتی بین کرد، ترک، عرب، فارس، بلوچ و دیگر اقوام وجود ندارد. ما دلیلی نمی‌بینیم که نسبت به قومی بی‌مهری کنیم. در انقلاب اسلامی نیز همه این قومیت‌ها نقش داشتند.

حداد عادل در پاسخ به پرسشی در خصوص تدریس زبان‌های مادری نیز گفت: شعری را امسال از بنده در کتاب ششم دبستان درج کرده‌اند که شخصی از من پرسید که شما در آن شعر گفته‌اید زبان مردم تبریز فارس است. بنده به دوستان آذری و ترکی خود گفتم زبان فارسی زبان مشترک همه مردم ایران زمین بوده است.

وی تاکید کرد: آموزش زبان فارسی به عنوان زبان رسمی کشور لازم است حال زبان های مادری و محلی نیز راه خود را باز خواهند کرد.

حداد عادل با بیان اینکه ما از گفتمان اصولگرایی دفاع می‌کنیم، تاکید کرد: آقای احمدی نژاد هیچگاه خود را اصولگرا معرفی نکرده است و فقط ما تصور می‌کردیم ایشان اصولگرا است؛ احمدی نژاد 84، 88 و 92 با هم متفاوت هستند و ما امروز بر اساس یک کارنامه 8 ساله داریم و براساس رفتارهای این مدت تصمیم می‌گیریم.

حداد عادل اضافه کرد: ما از آرمان‌های اصولگرایی به خاطر احمدی‌نژاد دست بر نمی‌داریم چرا که کسی نمی‌تواند عمل شخصی را هنگامی که به قدرت رسید پیش‌بینی کند.

وی در مورد آزادی مطبوعات نیز گفت: آزادی مطبوعات امروز وجود دارد اما اگر منظورتان از آزادی مطبوعات توهین به مقدسات و ائمه که روزی در همین دانشگاه امیرکبیر صورت گرفت، است خیر این وجود ندارد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت که ما معتقدیم حکومتی که فاسد نباشد از آزادی مطبوعات نباید هراسی داشته باشد و اگر مطبوعات بخواهند مفاسد اقتصادی را اصلاح‌کنند هیچ دولتی نباید جلوی ان را بگیرد.

حداد عادل در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با آقای جلیلی دیداری داشتید یا خیر، گفت: من با ایشان بعد از ثبت‌نام دیداری نداشتم ولی قصد داشتم آقای جلیلی را زیارت کنم؛ اگر آرای آقای جلیلی آرای بالایی داشته باشد، هیچ فرقی بین ائتلاف و ایشان نیست چرا که ما از اول هم گفته‌ایم اگر اصولگرایی رای بالایی داشته باشد می‌تواند به ما بپیوندد. چرا که بنای اصولگرا این بود که از تکثر اصولگرا جلوگیری کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آقای قالیباف گفته ائتلاف صورت مسئله‌ای پاک شده است، اظهار داشت: من از ایشان پرسیدم که آقای قالیباف گفتند خبرنگاری که این سخن را نقل کرده، ناقص نقل کرده است چراکه بنده گفتم یک مسئله مهمتر از ائتلاف پیدا شده و آن اتحاد اصولگرایان است ولی آن خبرنگار این قسمت را حذف کرده است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ما در یک کشور مسلمان موظفیم که از برادران مسلمان فلسطین، لبنان و سوریه دفاع کنیم، خاطرنشان کرد: سوریه امروز دارد تاوان ایستادن در برابر اسرائیل و آمریکا را می‌پردازد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رضا
FRANCE
۲۰:۵۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
انتخابات بدون هاشمی و مشائی رونقی نخواهد داشت .انتخابات تک حزبی هم مگه داریم؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
غربی ها مارا بازی می دهند از هاشمی می ترسند از او حمایت می کنند که رای نیاورد آنها بهتر از ما شناخت از افکار و هدایت آن دارند و هوشیار باشید بازی نخورید همانها زمینه انحراف فرزندان بیشتر مسولین را فراهم کردند..................
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
اگر به احترام آقا نبود با این تحلیل های آبکی و بی مبنا کسی شما را تحویل نمی گرفت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها