کد خبر: ۱۳۵۰۹۶
زمان انتشار: ۱۹:۵۴     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه معیار انتخاب رئیس جمهور آینده التزام عملی به ولایت فقیه است، تأکید کرد: کسانی که در برابر فتنه سکوت یا به آن کمک کردند، نمی‌توانند سکان‌دار هدایت کشور شوند.
حجت‌الاسلام علی ثمری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در خصوص کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات اظهار داشت: افرادی که در دوران فتنه سکوت یا به آن کمک کردند، نمی‌توانند سکان‌داری هدایت کشور را بر عهده گیرند.

وی با تاکید بر اینکه معیار برای ما ولی فقیه و التزام عملی افراد به ولایت فقیه است، افزود: در خصوص سیاست خارجی کشور، مقام معظم رهبری حرف آخر را می‌زنند.

حجت‌الاسلام ثمری ادامه داد: ایشان چندی پیش تأکید کردند که «من دیپلمات نیستم؛ بلکه یک انقلابی‌ام» و لذا در این عرصه نمی‌توان دوگانگی را پذیرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مردم 8 سال پیش و پس از دوران سازندگی و اصلاحات دست به یک انقلاب زدند، گفت: آنها به گفتمان انقلاب اسلامی رأی دادند و آنچه امروز مردم را ناراحت کرده، اینست که این دولت از آن آرمان‌ها و شعارها فاصله گرفته است.

وی با اشاره به مطرح شدن گفتمان سازش در برابر گفتمان جهاد مقاومت و انقلابی عمل کردن که رهبری نیز بر آن تأکید دارند، افزود: برخی کاندیداها می‌ خواهند با تحت فشار قرار دادن نظام برای سازش با استکبار کلاهی از این نمد برای خود بسازند که این خیال باطل آنها محقق نخواهد شد.

ثمری در ادامه به رجل سیاسی نبودن مشایی اشاره کرد و متذکر شد: روزی که مشایی خواست معاون اول دولت دهم شود، مقام معظم رهبری رئیس‌ جمهور را از این کار نهی کردند و لذا قطعا مشایی در انتخابات ردصلاحیت خواهد شد.

وی در همین زمینه از برگزاری جلساتی در کاخ سعدآباد و اهدای هدایای ویژه در رابطه با انتخابات به حامیان حلقه انحرافی خبر داد و گفت: باید در خصوص افرادی که برخی از آنها در لجن‌زار نفاق رشد کرده‌اند، روشنگری صورت گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها