کد خبر: ۱۳۵۲۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
معاون امور مجلس وحقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش‌ و جوانان گفت: مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال نباید با مصاحبه‌های خود اضطراب را به هواداران این تیم وارد کنند.

به گزارش 598،سید احمد رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد بودجه امسالی که برای ورزش در نظر گرفته شده، اظهار داشت: بودجه امسال در مقایسه با سال قبل کمتر شده و چشم امید جامعه ورزش به مجلس است.

رسولی نژاد خاطرنشان کرد: از یک طرف هم نمایندگان دوره نهم هم تازه تشریف آوردند و درخواست پروژه‌های جدید کرده‌‌اند. چیزی حدود 3000 هزار پروژه جدید درخواست شده است، که اگر ما به طور متوسط اعتبار لازم هر پروژه‌ای را، چه کوچک چه بزرگ، یک میلیارد بگیریم 3000  میلیارد تومان هم برای آنها نیاز داریم.

رسولی نژاد تصریح کرد: به عبارت دیگر، 6500 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های قبلی‌مان نیاز داریم. 3000 میلیارد تومان هم برای پروژه‌های جدید که درخواست شده است این فقط در مورد پروژه‌ها است یعنی 9500 هزار میلیارد تومان مبلغ مورد نیاز پروژه‌ها است؛ اما بیش از 50 فدراسیون و این همه هیئت‌های ورزشی استانی و شهرستانی هم داریم. بیش از 14000 هیئت شهرستانی داریم که مرتبا نمایندگان محترم مکاتبه می‌کنند که به اینها کمک شود. تیم‌های ورزشی داریم که کمک به تیم‌های مختلف، اعزام ورزشکاران به مسابقات داخلی، خارجی، هزینه‌های قابل توجهی در بر دارد. برآوردمان در این قسمت‌ها نیز حداقل مبلغی بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان یعنی کمک به فدراسیون‌ها، هیئت‌های ورزشی است و همچنین برای احکام قطعی که علیه ما صادر شده است، نیز به حدود 2 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

معاون حقوقی وزارت ورزش تاکید کرد: احکام قضایی مربوطه شامل شکایت‌هایی از قبل و بعد از انقلاب و حتی قبل از تشکیل وزارت ورزش و جوانان می‌شود که قطعی شده است، یعنی بیشتر این شکایت‌ها مربوط به زمان ما نیست؛ شکایت‌هایی بود که مالکیت چه حقوقی چه حقیقی از سازمان تربیت بدنی وقت کردند و این شکایت‌ها رفته دادگاه مرحله بدوی، تجدید نظر و حالا رای قطعی شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: شما نگاه کنید مجلس، ماه گذشته مصوبه‌ای داشت در خصوص اجرای احکام قلع و قمع اماکن ورزشی. این مصوبه را شورای نگهبان دو سه مورد اشکال جزیی گرفته که باید برطرف شود. بر اساس این لایحه دولت و مجلس موظف شدند که در قانون بودجه این رقم را ببینند، یعنی رقمی که در واقع در خصوص قلع و قمع احکام ورزشی صادر شده است، الان در برخی از استان‌ها مشکل داریم. حساب‌های مدیرکل‌های استان‌های ما مسدود شده است و احکام قضایی یکی بعد از دیگری صادر می‌شود. ما امیدواریم که بلافاصله بعد از بحث بودجه، مجلس محترم این لایحه را در دستور بیاورد با اصلاحاتی که انجام می‌دهد این لایحه هرچه سریعتر به دولت ابلاغ شود تا ما یک مدت زمان تنفس دوساله داشته باشیم و بتوانیم در قالب لوایح بودجه در طی سال جاری و سال‌های آینده برای پرداخت طلب‌های افراد حقیقی و حقوقی که احکام قضایی در اختیار دارند، اقدام کنیم.

وی افزود: در واقع تا به حال رقم قابل توجهی از درآمد بودجه به این امر اختصاص پیدا نکرده است که امیدواریم در بحث هزینه‌‌ای نمایندگان محترم یک رقم مناسبی را برای کمک به ورزش کشور و همچنین امور جوانان اختصاص بدهند، در غیر این صورت من اعلام می‌کنم وضعیت مالی‌مان نه تنها بدتر از سال گذشته خواهد بود، بلکه وضعیت بدتری هم پیدا می‌کند و در واقع مشکلات موجود مضاعف می‌شود. یعنی ما هم پروژه‌های‌مان نیمه‌تمام می‌ماند یعنی اگر با این روندی که الان در پیش گرفته شده است به ما بودجه اختصاص بدهند مطمئن باشید 20 سال دیگر این پروژه‌ها تکمیل نخواهد شد.

 

 

رسولی نژاد متذکر شد: در واقع ما برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز به عزم ملی داریم. الان نیاز به این است مجلس و دولت اعتبار کافی در اختیار ما بگذارند که بتوانیم این پروژه‌ها را هر چه سریعتر تکمیل کنیم اما با وضعیت موجود این اعتباراتی که سال گذشته و امسال تصویب شده است همین وضعیت‌ ادامه خواهد یافت. در سال گذشته محل اعتبار عمرانی که به ما داده شد حدود 70 میلیارد تومان بود در حالی که شما حساب کنید فقط چند ورزشگاه  نقش جهان اصفهان، میان‌رود شیراز، پنجم مهرآبادان، شهید مجدیان دزفول و صدها پروژه بزرگ و کوچک مشکل داشتند. فقط همین چند پروژه‌ای که اسم آوردم ببینید چقدر برای تکمیلش اعتبار نیاز دارد. یعنی با وجود تامین اعتباراتی که شده حداقل همین الان نقش جهان 20 میلیارد که نیاز دارد میان رود 20 میلیارد اعتبار نیاز دارد. بقیه پروژه‌ها هم همین طور است.

وی با اشاره به گرانی مصالح گفت: با توجه به اینکه قیمت مصالح و هزینه‌های ساخت افزایش پیدا کرده در سال 91 و 92 نسبت به سال های قبل قطعا قیمت تمام شده امکان ورزشی بیش از این خواهد بود.حالا فرصت مناسبی است تا خبرگزاری فارس به عنوان یک خبرگزاری ملی که اخبار را به خوبی منعکس می‌کند در خواست جامع ورزش و درخواست جامع جوانان کشور را به گوش نمایندگان محترم مجلس برساند ما به سهم خودمان هیچ کوتاهی نکردیم اما توقعاتمان این است که مجلس محترم اعتبار مورد نیاز را در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار دهد.

معاون وزارت ورزش در خصوص اینکه از عمر دولت دهم مدت زیادی نمانده است گفت: فرقی نمی‌کند هر دولتی در آینده بیاید این پروژه‌ها باید تکمیل شود و نیاز به اعتبار دارد. الان خود نمایندگان محترم مرتب برای کمک به هیئت‌های ورزشی،  به باشگاه‌ها و تیم های ورزشی، همچنین به ورزشکارانی که به  مسابقات داخلی و خارجی اعزام می شوند درخواست دارند و درخواست‌هایی برای ساخت سالن‌های ورزشی در شهرها و روستاها دارند، ما هم دوست داریم این کمک ها را انجام دهیم .ما هم دوست داریم همه شهرهایمان امکانات ورزشی مناسب داشته باشند و روستاهایمان سالن ورزشی داشته باشند. بانوان و آقایان بتوانند ورزش کنند ولی اعتباراتی که داده می‌شود اعتبارات ناچیزی است.

وی افزود: من فقط یک خطابی را دارم هم به دولت محترم و هم به مجلس محترم که باید این همه هزینه‌های درمان کنیم این همه هزینه‌های مبارزه با اعتیاد کنیم این همه بابت بیماری‌های روانی و جسمانی هزینه کنیم، بهتر است بیاییم تشویق کنیم مردم را به ورزش، ورزش همگانی را توسعه بدهیم ، امکانات ورزشی و فضای ورزشی را فراهم کنیم، وقتی که یک جوان سرگرم ورزش شود هم از لحاظ روحی و هم از نظر جسمانی در سلامت به سر می‌برد، معمولا وقتی که افراد وارد ورزش می‌ شوند از بسیاری آسیب‌های اجتماعی به دور می‌مانند. در واقع اگر ما هر میزان در ورزش سرمایه گذاری کنیم به مقدار بسیار زیاد صرفه‌جویی کردیم در سایر هزینه‌هایمان.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت:در ورزش هزینه کردن زیان نیست،سود است، نفع جامعه است . شما بسیاری از کسانی که دچار امراض و بیماری‌های مختلف می‌شوند وقتی به دکتر مراجعه می‌کنند اولین چیزی که به او می‌گوید ورزش کردن است. حتما داستان گاندی را شنیدید به گاندی گفتند بیا این بیمارستان را افتتاح کند گفت من نمی‌آیم گفت کاری کنید که مردم نیاز نداشته باشند که به بیمارستان بروند.

وی افزود: من اعتقادم این است که توجه به ورزش و جوانان اولویت‌ دولت و مجلس باشد. در عمل این درددلی بود در زمانی که فکر می‌کنم زمان مناسبی انجام شد. پیشنهادات ما در خدمت نمایندگان است این پیشنهادات مورد توجه قرار بگیرد و مطرح شود. 

رسولی نژاد در ادامه این گفت و گو ادامه داد: ریاست محترم مجلس تا به حال عنایت ویژه‌ای به جامع ورزش داشته است ،خود نمایندگان هم حمایت‌های خوبی از ورزش داشته اند. الان بودجه سال 92 اولین آزمون جدی برای نشان دادن حمایت عملی مجلس از ورزش و امور جوانان کشور است. آقایان اگر پول ندهند خیلی از برنامه‌های ما تعطیل می‌شود.

 

 

وی تاکید کرد: جالب است بدانید وقتی مدت ساخت پروژه‌های ورزشی  طولانی می‌شود با مشکلاتی روبرو می شویم. به یک استخری رفتیم سال‌ها طول کشیده بود تا ساخته شود اما به دلیل اینکه سقف سالن زنگ زده بود و بخش‌هایی ریزش می‌کرد ناچار شدند بعد از مدت کوتاه آن سالن را تعطیل کنند، یعنی سالنی که با هزینه‌ زیاد و در یک مدت طولانی ساخته شد وقتی به زمان بهره‌برداری رسید بعد از مدت کوتاهی تعطیل شد. شما نگاه کنید چقدر جوانان مشتاقانه آماده بودند این استخر سرپوشیده افتتاح شود با چه شور و ذوقی آمده بودند در مراسم افتتاحیه شرکت کرده بودند اما بعد از مدت کوتاهی به ناچار استخر تعطیل شده الان این مشکلات را باید این دوستان مجلس و دولت بدانند. فقط این پروژه نیست.

معاون وزیر تصریح کرد:خیلی از پروژه‌ها 20 سال قبل کلنگ خورده است و ربطی به دولت نهم و دهم ندارد. در دولت‌های پیشین کلنگ خورده ولی ما در هر صورت تکلیفی داریم باید این پروژه‌ها را تکمیل کنیم.

رسولی نژاد اضافه کرد: استادیوم هایی هستند که نیمه کاره‌اند. اینها باید تکمیل شوند فرقی نمی‌کند هر دولتی که باشد. اینها سرمایه‌های کشور هستند ولی الان همین طور مانده اند. یعنی بعضی از اینها درحال تبدیل شدن به آثار باستانی هستند. یعنی اینقدر ساخت آنها طولانی شده است اصلا مشخص نیست برخی از این پروژه‌ها بعد از آنکه تکمیل شود قابل بهره‌برداری است یا نه؟ اصلا چه مدتی بعد از تکمیل قابل استفاده است؟ این مربوط به ما نیست که متاسفانه برخی‌ها در مطبوعات و دوستانی که دست به تریبون دارند انتقاد می‌کنند. این مربوط به گذشته است وزارت ورزش هنوز 2 سال هم از زمان تشکیلش نگذشته است ما وارث این مشکلات هستیم.

 

رسولی نژاد تاکرد کرد: بازگو کردن این مسائل الان وقتش است، یعنی مجلس امروز از ما حمایت کند اعتبار مناسب را در اختیار ما قرار بدهد. ما هم این قول را می‌دهیم که با تمام توان هم ورزش همگانی را توسعه دهیم  و همچنین هر چه سریع‌تر پروژه‌های نیمه تمام را کامل کنیم و هم اقدام به ساخت امکانات ورزشی جدید کنیم، ولی با وضعیتی که ما ببینیم ناامید هستم یعنی در واقع همین وضعیت استمرار پیدا می‌کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: من در سال گذشته در مجلس پشت تریبون گفتم با این روند 10 سال طول می‌کشد تا پروژه‌های نیمه تمام را کامل کنیم الان می‌گویم 20 سال طول می‌کشد چون هزینه‌های ساخت پروژه‌ها دوبرابر شده است.

رسولی نژاد در خصوص هزینه‌های باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت: در هر صورت مجلس محترم بندی را تصویب کرد که بر اساس آن این دو تا باشگاه «استقلال و پرسپولیس» باید تا پایان سال به بخش خصوصی  واگذار شوند، ترتیب  واگذاری هم مشخص کردند. 49درصدسهام برای هواداران و پیشکسوتان در نظر گرفته شده است و حالا اینکه هواداران چگونه سهام باشگاه را خریداری کنند باید آئین‌نامه‌ای نوشته شود و یک شرکت تعاونی تشکیل شود.

وی افزود: در توان پیشکسوتان و هواداران قطعا نیست که بتوانند 49 درصد از سهام باشگاه را بنا به قیمتی که برای باشگاه گذاشته می‌شود خریداری کنند. 51 درصد هم که قرار شده به شرکت‌های خصوصی که به تایید ورازت ورزش رسیده است واگذار شود. در واقع این، یک مقدار شرایط را دشوار می‌کند یعنی به این راحتی نمی‌توان سهام این دو باشگاه را واگذار کرد. به هر حال این دو شرکت باید قیمت‌گذاری شوند بعد برای نحوه واگذاری آئین‌نامه نوشته شود.

رسولی نژاد اضافه کرد: بودجه‌ هم که پایان اردیبهشت است تا بخواهد تصویب شود به خرداد ماه می‌کشد و تا ضوابط اجرایی بودجه‌ نوشته شود به تیر ماه خواهد کشید. به نظر من یک زمان کوتاهی را برای واگذاری در این باشگاه در اختیار داریم. حالا ببینیم در ادامه چه خواهد شد. در واقع اینها دو شرکت هستند و با توجه به این که این دو تا شرکت یعنی استقلال و پرسپولیس، زیان ده هستند طبق قانون باید هزینه‌ها را دولت تامین کند. پس این واگذاری با بقیه واگذاری های فرق می‌کند. سایر باشگاه‌ها دولتی هستند اما وابسته به وزارت ورزش نیستند تنها شرکت‌ها و باشگاه‌هایی که مستقیم زیر نظر وزارت ورزش هستند این دو باشگاه یا دو شرکت استقلال و پرسپولیس هستند.

وی ادامه داد: البته باید بگویم حساسیت‌هایی نسبت این دو باشگاه هست و درخواست ما این است این به این دو شرکت و باشگاه که ملی هستند و در سراسر کشور طرفدارانی را دارند، نگاه ملی داشته باشند. نمی‌شود فکر کنند این دو باشگاه متعلق به تهران است چه استقلال و چه پرسپولیس  تا دور افتاده‌ترین نقاط کشور طرفدار دارند، میلیون‌ها طرفدارانشان در یک گستره وسیعی در داخل و خارج کشور هستند و نمی شود هیچ باشگاهی را با این دو باشگاه مقایسه کرد.

 

وی یادآور شد: نظرسنجی‌هایی که صدا و سیما و برنامه‌90 می‌گذارد اختلاف قابل توجه طرفداران این دو باشگاه را با سایر باشگاه ها نشان می‌دهد حتی شما دیدید تیم تراکتورسازی با اختلاف زیادی در رده سوم قرار گرفت و بقیه باشگاه میزان طرفدارانشان در نظرسنجی مشخص شد. این نشان می‌دهد در سراسر کشور چه میزان این دو باشگاه پایگاه دارند.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: نگاه باید یک نگاه ملی باشد و حفظ این دو باشگاه و در واقع دو شرکت دولتی تا زمانی که تحت پوشش دولت هستند لازم است اما به نظر من واگذاری این دو باشگاه باید تدبیر باشد،حتما آئین‌نامه‌ای تدوین شود و برابر آن آئین‌نامه شرایط واگذاری تعیین و واگذار شود.

رسولی‌نژاد در خصوص اظهارات علی فتح‌الله‌زاده مدیر عامل باشگاه استقلال  که گفته بود تا سوم خرداد منتظر بودجه وزارت ورزش می‌ماند گفت: من خبر جدیدی ندارم، به هر صورت باشگاه یک بدهکاری از قبل داشته است، تا زمانی که من در سال گذشته بودم باشگاه حداقل 12 میلیارد تومان بدهی از قبل داشت. گزارش رسمی که برای ما ارسال شد حسابرسی کردند. تا سال گذشته ما 12 میلیارد تومان بدهی داشتیم حتما یک بدهی جدید اضافه شده و من الان رقم دقیقی ندارم ولی با توجه به برآوردی که جناب آقای فتح‌الله برای سال جاری باشگاه داشت رقم 16 میلیارد تا 19 میلیارد بوده است. با توجه به اینکه گفت 10-11 میلیارد درآمد داشته و یک بخش هم از هزینه برای سال آینده بود و ایشان مجوز از هیئت مدیره گرفته بود برای فصل 91-92 هزینه شود،بنابراین به نظر می‌رسد این رقم به چیزی حدود 20 میلیارد برسد، حالا باشگاه پرسپولیس هم قطعا بدهی‌های خودش را دارد.

رسولی نژاد با اشاره به فراهم شدن زمینه واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: مدارک این دو تا باشگاه برای واگذاری تکمیل شده است. در این بین پرسپولیس یک مقدار زودتر مدارکش تکمیل شده بنا هم بر این بود که ابتدا پرسپولیس مقدمات واگذاریش شروع شود و به دنبالش استقلال. حالا سازمان خصوصی سازی وضعیت بدهی‌های این دو تا باشگاه را مشخص کند، یعنی در واقع یک صورت‌های مالی از وضعیت درآمدها و بدهی این دو باشگاهی رو شود بعد آمده واگذاری در بورس خواهند شد.

وی درخصوص واکنش محمد عباسی وزیر ورزش وجوانان به اظهارات علی فتح الله زاده که گفته تا سوم خرداد منتظر بودجه می‌مانم گفت: من در این خصوص صحبتی با آقای وزیر نداشتم.من سعی کردم بعد از استعفا از مسئولیتم در هیئت مدیره باشگاه استقلال، دیگر دخالتی در امور باشگاه نداشته باشم، البته در کنار تیم بودم، گاها به تمرین هم می رفتم، در مسابقاتی هم که تیم داشت در ورزشگاه حضور پیدا می‌کردم اما هیچ دخالتی نکردم شما هم دیدید در طول یکسال گذشته هیچ مصاحبه‌ای نداشتم. خبر جدیدی من الان ندارم ولی الان شرایط حساسی برای باشگاه است . مخصوصا الان باشگاه احتیاج به آرامش دارد بازی برگشت مقابل الشباب پیش رو است درست است که ما بازی رفت را با یک بازی درخشانی که بچه‌ها انجام دادند،پیروز شدیم اما بازی برگشت هم حساس است ما کار را نباید تمام شده بدانیم. باید انشاالله بچه‌ ها در بازی برگشت هم با حمایت 100 هزار تماشاگر که از دقیقه یک تا دقیقه 90 خواهد بود، کادر فنی و بازیکنان مورد تشویق قرار بگیرند. به همین دلیل در این فضا باید تیم آرامش داشته باشد، حتما هیئت مدیره و مدیر عامل محترم هم برای حل مشکلات تدبیر دارند.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به عدم مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس گفت: شما دیدید آقای رویانیان کمتر مصاحبه کرد و از مشکلات مالی گفت، با وجود اینکه تیم پرسپولیس گرفتاریهایش بیشتر بود و توقع اینکه دوستان دست به دست هم بدهند و مشکلات را حل کنند.

 

رسولی نژاد تاکید کرد:مدیر عامل محترم و اعضای هیئت مدیره  باشگاه استقلال نباید این نگرانی و اضطراب را به میان میلیون‌ها هوادار وارد کنند. چون الان استقلال فقط استقلال نیست الان استقلال یعنی ایران. چون تنها نماینده ایران که در این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و امیدواری زیاد وجود دارد که به جمع 8 تیم برتر بپیوند، بنابراین باید تلاش شود هم رسانه‌ها و هم مجموعه ورزش کشور که انشاالله یک فضای آرام بر باشگاه حاکم شود که بتوانیم در دیدار برگشت هم نتیجه بگیریم.

رسولی نژاد در خصوص افتتاح رستوران‌های زنجیره‌ای از سوی باشگاه استقلال و اینکه تاکسیرانی استقلال هم سال ها است فعالیت گسترده ای دارد گفت: این بخش قبلا در هیئت مدیره مطرح شده بود خیلی از فروشگاه‌ها، شرکت های تاکسیرانی که اشاره کردید، رستوران‌ها و شرکت‌های مختلف. در تمام دنیا برند و این امتیاز باشگاه قیمت دارد، ولی متاسفانه به نظر می‌رسد به رایگان در اختیار این عزیزان است و باشگاه ها می توانند منابع درآمد زیادی داشته باشند. در واقع یک بخش از آن را شما اشاره کردید یعنی غیر از بحث تولید لوازم ورزشی با برند استقلال ، ما راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها، حتی خیلی از وسایل دیگر را با نام استقلال را باید داشته باشیم. درآمدهایی دیگر هم از فروش بلیت و تبلیغات دور زمین به باشگاه تعلق می‌گیرد.

رسولی نژاد در خصوص اینکه درآمد تاکسیرانی که به نام استقلال فعالیت می کند به باشگاه استقلال نمی رسد اظهار داشت: به هر صورت شرکت یا همان باشگاه استقلال یک باشگاه دولتی است هر گونه درآمدزایی که از پیرامون این باشگاه حاصل می‌شود باید روشن باشد. هر گونه هزینه ای باید روشن باشد.

 

وی ادامه داد: دو شرکت  استقلال و پرسپولیس مدیران امور مالی شان ذی‌حسابشان هستند و به وزارت امور اقتصاد و دارایی معرفی شدند .در واقع امور مالی یا همان ذی‌حساب سوگند ‌می خورد که دقیقا حساب و کتاب‌های مالی را با دقت کامل رسیدگی کند. اینکه  رویانیان اعلام کرده  هر دو تا باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌توانند 400 میلیارد تومان درآمد زایی کنند نکته بسیار حائز اهمیتی است اما 10 درصد این رقم هم می‌تواند مشکلات را این دو تا باشگاه را به راحتی حل کند.

 

 

وی اضافه کرد: برفرض استقلال 20 میلیارد تومان بدهی قبلی‌اش باشد. 20 میلیارد تومان هم هزینه جاریش باشد این جمع‌اش می‌شود 40 میلیارد تومان ،بنابراین 40 میلیارد به راحتی با این روش‌هایی که من عرض کردم و خود آقای رویانیان بیان کرد قابل تامین است، این کار شدنی است. توجه دشته باشید تبلیغات دور زمین سود بسیار بالایی نصیب فدراسیون فوتبال و سازمان می کند،در واقع این حق مسلم باشگاه‌ها است. باید این درآمد‌ها به این باشگاه‌ها تعلق بگیرد. در کنار آن درآمد ناشی از بخش این بازی‌ها هم هست، من بارها گفتم ببینید صدا و سیما وقتی که می خواهد یک سریال بسازد چقدر هزینه می‌کند و چقدر تبلیغ می‌کند تا این سریال‌ها پربیننده باشند اما یک مسابقه فوتبال ، یک مسابقه‌ای که تیم ملی دارد یک بازی‌ای که پرسپولیس و استقلال دارند چقدر جمعیت را به ورزشگاه می کشاند و چقدر جمعیت را پای تلویزیون می‌نشاند. در واقع یکی از بهترین تفریح‌ها و سرگرمی‌ها مردم همین تماشای این مسابقات ورزشی و به ویژه فوتبال است و به خصوص این دو تیم پرطرفدار استقلال، پرسپولیس که طرفداران زیادی را هم دارند.

رسولی‌نژاد در خصوص خبر جدایی محمد رویانیان از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس گفت: آن ماموریتی که گفتند تمام شده است از سوی نهاد ریاست جمهوری اعلام شد که ماموریتش در خصوص ستاد سوخت بوده است نه دوران حضورش در باشگاه پرسپولیس. من شنیده‌ام ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کردند که ایشان می‌تواند به فعالیت خودش در باشگاه پرسپولیس ادامه دهد.

رسولی‌نژاد در مورد اضافه شدن اعضای جدید به هیئت مدیره پرسپولیس گفت: شما می‌دانید آقای تاج با توجه به سمتی که در سازمان لیگ گرفتند از هیئت مدیره پرسپولیس استعفا دادند و از آن طرف هم آقای افشار‌زاده از هیئت مدیره استقلال استعفا کردند. با توجه به استعفای برخی از اعضای هیئت مدیره به باشگاه استقلال و پرسپولیس، هیئت مدیره این دو باشگاه نیاز به ترمیم دارد و در واقع این ترمیم هم انجام خواهد شد ولی رویانیان مشکلی برای ادامه کارش ندارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص خبر استعفای امیدوار رضایی از هیئت مدیره استقلال گفت: من استعفایی از او نخواندم و ندیدم معمولا استعفای اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باید به رئیس هیئت مدیره داده شود و در مورد استعفای امیدوار رضایی می‌توان از آقای نجف‌نژاد رئیس هیئت مدیره استقلال سوال کرد.

رسولی نژاد در خصوص ناراحتی علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال از شرایط مالی حاکم به این باشگاه و اولتیماتوم وی به وزارت ورزش و تعیین زمان برای واریز بودجه سال آینده گفت: بنده در ابتدای مصاحبه‌ام توضیح مفصلی در خصوص شرایطی مالی‌ای که وزارت ورزش دارد ارائه دادم. ما شرایط خوبی از لحاظ مالی نداشتیم به هر صورت من در مصاحبه قبلی‌ هم گفتم حرف های فتح‌الله زاده در مورد مسائل مالی درست است. استقلال یک شرکت دولتی است و باید دولت به تامین هزینه‌های این شرکت کمک کند. به هر صورت ما باید ببینیم آقای رویانیان چه راه و روشی را برای اداره باشگاه پرسپولیس در نظر گرفته که با وجود مشکلات دیگری که داشتند اما مشکل مالی نداشتند یا مشکلات مالی پیرامون این باشگاه کمتر مطرح بود. بازیکنان ما نباید نگرانی بابت هزینه‌ها و دستمزد‌های خود داشته باشند. به هر حال آنها خرج دارند و باید زندگی‌شان تامین شود. امیدوارم با تدابیر هیئت مدیره محترم و پرتوان باشگاه استقلال و مدیرعامل محترم این باشگاه مشکلات به زودی حل شود.

 

 

رسولی‌نژاد در خصوص اینکه گفته می‌شود به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال دستور داده است لیگ در سال آینده 18 تیمی برگزار شود گفت: ما دستور ندادیم اما خود من با صحبتی که با علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و مهدی تاج  رییس سازمان لیگ برتر داشتم گفتم که بهتر از لیگ در سال آینده با 18 تیم برگزار شود. این صحبتی بود که من با برخی از اعضای وزارت ورزش از جمله آقای سجادی معاون وزیر ورزش داشتم و تمایل سایر دوستان در وزارت ورزش هم بر 18 تیمی بودن لیگ بود و به همین دلیل از سازمان لیگ خواستیم بنا به وسعت کشور لیگ همچنان 18 تیمی بماند اما هیچگاه این درخواست ما دستوری نبود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها