کد خبر: ۱۳۵۶۳۲
زمان انتشار: ۱۸:۰۶     ۰۱ خرداد ۱۳۹۲
صفارهرندی: احمدی‌نژاد چاره‌ای جز پذیرش رد صلاحیت مشایی ندارد /
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اصلاح‌طلبان پای اغیار را به کشور باز کردند گفت: احمدی‌نژاد چاره‌ای جز پذیرش رد صلاحیت مشایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد حسین صفارهرندی در مراسم بزرگداشت سوم خرداد که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد با بیان اینکه باید پیشینه قطب‌های حاضر در انتخابات ریاست جمهوری را مورد بررسی قرار داد اظهار کرد: رقابت میان اصلاح طلبان و اصولگرایان همواره در خانواده انقلاب وجود داشته اما یکی از این جریان‌ها در میانه راه سعی کرد با توسل به عناصر خارجی موقعیت خود را بهتر کند و همین امر اغیار را به خانواده نظام وارد کرد.

وی افزود: جناح چپ تا دهه هفتاد با گروه‌های لیبرال مرزبندی مشخصی داشتند اما از آن پس سفارش‌های امام راحل را زیر پا گذاشته و با این گروه‌ها ارتباط برقرار کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاح طلبان را میراث سیاست‌های جناح چپ دانست و خاطرنشان کرد: آنها در واقع معجونی از خانواده‌های مومن تا کمونیست بودند که در عین حال خود را نسخه اصلی انقلاب می‌دانستند.

وی با اشاره به تغییرات گفتمانی درون جبهه اصلاحات گفت: در جریان فتنه 88 حضور افرادی خارج از گفتمان اسلام در کنار اصلاح طلبان سبب شد برخی از آنها دریابند که دیگری جایی در نظارم ندارند اما بعضی دیگر که معتدل‌تر بودند متوجه شدند بدون همراهی مردم به جایی نخواهند رسید.

صفار هرندی بیان داشت: بازگشت اصلاح طلبان به حاکمیت هزینه زیادی برای آنها داشت؛ در آستانه انتخابات مجلس خواستار عذرخواهی نظام شدند اما پاسخ این بود که شما بدهکار نظام و مردم هستید و باید معذرت‌خواهی کنید بنابراین اصلاح طلبان تصمیم گرفت با توبه و اینکه به افراد جدیدی تبدیل شده‌اند اجازه ورود به نظام و حاکمیت را بگیرند به همین دلیل حدود 700 نفر از آنها در انتخابات مجلس و چند نفر هم در انتخابات ریاست جمهوری امسال ثبت نام کردند اما باید دقت کرد که صلابت نظام به قدری زیاد بود که شعارهای اصلاح طلبان را تغییر داد و آنها خود را تسلیم قانون می‌دانند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گزینه حداکثری اصلاح طلبان هم از سوی مردم به همراهی با فتنه‌گران متهم بود گفت: زمانی که اصلاح طلبان برای معرفی گزینه خود مشغول تفکر بودند دریافتند که احتمال تایید صلاحیت او کم است و حتی در صورت رد شدن از فیلتر شورای نگهبان هم امکان رأی آوردن ندارد بنابراین تصمیم گرفتند با توجه به شرایط موجود در کشور و در عرصه بین‌المللی، گزینه‌ای محبوب را انتخاب کنند و در این میان فردی را برگزیدند که هرچند مطلوبیت کامل برای آنها نداشت اما به عنوان شعبه‌ای از جریان اصلاحات و قطب معنوی این جریان توان این را داشت که نماینده دوران گذار برای تصحیح حضور اصلاح طلبان باشد اما باید بدانیم که حضور هاشمی موجب خوشحالی جریانات ضد انقلاب شد.

وی ادامه داد: نکته اساسی این است که هر کس بخواهد فضا را فتنه‌آلود کرده و در روند انتخابات مشکلی به وجود آورد نتیجه 18 تیر 78 را خواهد دید؛ رهبر معظم انقلاب هم بارها فرموده‌اند که نظام به زورگویان باج نمی‌دهد و هیچ کس نمی‌تواند در انتخابات اخلالی ایجاد کند.

صفار هرندی انحراف را محصول خروج از صراط مستقیم دانست و افزود: انحراف به این معناست که تا دیروز شخصی قسم یاد می‌کرد که پاسدار قانون اساسی باشد و امروز بدعت‌هایی را در جمهوری اسلام بنا می‌گذارد؛ بحث پایان دوره اسلام‌گرایی به معنای انکار ضروری اسلام و اصول جمهوری اسلامی است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: جریان انحرافی دارای باطنی است که شامل دست‌اندازی به بیت‌المال و به وجود آوردن فاجعه‌های اقتصادی است؛ برنامه‌ای که در روز ثبت نام صورت گرفت قرار بود در جشن ورزشگاه آزادی برگزار شود اما به دلیل استقبال کم این کار به روز ثبت نام موکول شد؛ احمدی‌نژاد باید از رای شورای نگهبان تبعیت کند و از رئیس جمهور انتظاری جز این نمی‌رود ضمن اینکه وقتی کسی نتوانسته است بیش از 3 هزار نفر را به زور برای استقبال بیاورد نمی‌تواند مردم را تحریک کند.

وی ادامه داد: جریان انحرافی با عقاید مردم بازی و سعی کرد ادعاهای خود را به امام عصر(عج) ارتباط دهند و در عین حال برای پوشش کامل طرفدارانی که به چنین مسائلی اعتقاد نداشتند بحث مکتب ایرانی را به راه انداخت.

این فعال سیاسی با بیان اینکه جریان انحرافی به ظهور صغری اعتقاد دارد ابراز کرد: آنها لزومی به اطاعت از ولی فقیه برای خود قائل نیستند.

صفار هرندی با بیان اینکه احمدی نژاد چاره‌ای جز تبعیت از ولایت فقیه و قانون در برابر رد صلاحیت مشایی نخواهد داشت گفت: در عین حال اگر کسی قصد اغتشاش داشته باشد جواب خود را از جامعه گرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی توسط دولت آینده بیان داشت: این کشور به کار 24 ساعته نیاز دارد و در چنین شرایطی کسی که دارای سن و سال بالا باشد نمی‌تواند رئیس جمهور شود زیرا ریاست دولت کاری اجرایی است اما همین افراد می‌توانند در سمت‌هایی چون رئیس مجمع تشخیص مصلحت به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه سنت جریان اصول‌گرایی در 11 سال گذشته اجماع، ائتلاف و اتحاد بوده است اظهار کرد: موفقیت کامل در گرو اجماع است ضمن اینکه انشعاب‌طلبی عاقبت خوبی ندارد و راه صحیح همواره وحدت بر مبنای و معیار اصولگرایی بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۲
۰
۲
مشایی باید رد صلاحیت میشد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
پس اصولگراها چی کاری کردند؟از سال 84 تا سال 92 هر چی گرانی اختلاس بگم بگم ها رانت استفاده از اموال عمومی در جهت رسین به اهداف شخصی......
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها