کد خبر: ۱۳۵۶۳۴
زمان انتشار: ۱۸:۱۰     ۰۱ خرداد ۱۳۹۲
دلیلی برای تکدر خاطر مشایی نمی‌بینم/
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه دلیلی برای تکدرخاطر مشایی نمی‌بینم زیرا وی جز درچند سال اخیر که مدیر دفتر پرحاشیه رئیس‌جمهور بود هیچ سابقه مناسب دیگری نداشته، گفت: هاشمی از ابتدا نباید می‌آمد و در پشت صحنه به نظام خدمت می‌کرد.

محمد دهقان در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد با تاکید بر اینکه شورای نگهبان حافظ رکن اسلامیت و جمهوریت نظام است، اظهار کرد: همه باید در برابر قانون و رای شورای نگهبان تمکین کنند.

وی افزود: در تحقق حماسه سیاسی آحاد جامعه نقش موثر داشته و این حماسه با وحدت در تمام اقشار اعم از نامزدها، هواداران آنان و آحاد جامعه خلق می‌شود.

*آنهایی که تائید صلاحیت شدند در ابتدا هواداران خود را مدیریت کنند

دهقان با بیان اینکه تایید صلاحیت شدگان باید در گام نخست هواداران خود را مدیریت کند، خاطرنشان کرد: کاندیدایی که ادعای توانایی اداره کشور را دارد برای اثبات این ادعا باید در این مرحله هواداران خود را مدیریت کند.

وی ادامه داد: نامزدهایی که تائید صلاحیت شدند نقش اساسی در خلق حماسه سیاسی داشته و از این حیث باید به اصل رقابت سالم و همراه با شور و نشاط اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشند.

*نامزدها فضا را سیاه و سفید نکنند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هشت نفر تائید شده باید ضمن تمکین به قانون در تمام ستادهای تبلیغاتی خود، معرفی و ارائه برنامه‌های خود را هدف قرار داده و از تخریب دیگر کاندیداها به شدت پرهیز کنند.

دهقان یادآور شد: نباید هیچ یک از این هشت نفر فضا را به نفع خود سفید سفید و به ضرر دیگر رقبای خود فضای سیاه را برای مردم ترسیم کنند.

وی افزود: مسئله مهمی است که احرازشدگان صلاحیت در مراحل تبلیغات انتخاباتی فضا را سیاه و سفید نکرده و در فضایی عقلانی و البته بانشاط رقابت کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی انتخابات را زمینه ارتقای کارآمدی نظام معرفی کرد و گفت: در انتخابات باید به گونه‌ای عمل و رفتار کنیم که کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران چند درجه بالاتر رود.

*کسانی که رد صلاحیت شدند بدون تکدر خاطر از شورای نگهبان قدردانی کنند

وی یادآور شد: ردصلاحیت شدگان باید همچنان پایبند به نظام و قواعد حاکم بر انتخابات باشند و همچنین باید به این مسئله توجه کنند که همان قانونی که اجازه ثبت‌نام به آنان را داد همان قانون نیز شورای نگهبان را به‌عنوان داور این مسابقه معیار تأیید یا عدم صلاحیت افراد معین کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احرازنشدن صلاحیت کاندیداها به معنای این نیست که آنان در دیگر عرصه‌ها نباید حضور داشته باشند بلکه بیش از پیش باید در صحنه خدمت به نظام اسلامی باید تلاش کنند.

دهقان اظهار کرد: نامزدهای انتخابات هر یک با دلایلی منطقی چون کهولت سن و بیماری، نداشتن کارنامه درخشان و سوابق مدیریتی فاقد صلاحیت شناخته شدند، برخی از آنان دارای کارنامه مدیریتی مناسب بودند ولی به دلیل بیماری یا کهولت سن فاقد صلاحیت برای این جایگاه شناخته شدند، برخی دیگر با وجود سابقه مدیریتی خوب در عرصه‌های دیگر واجد شرایط برای این جایگاه شناخته نشدند، برخی افراد که به نظر من واجد صلاحیت بودند به دلیل نداشتن سابقه اجرایی چشمگیر برای شورای نگهبان به راحتی قابل شناسایی نبودند و شورای نگهبان نتوانست به تشخیص دقیقی نسبت به آنها برسد.

وی خطاب به کسانی که صلاحیت آنان احراز نشد، گفت: باید به مفهوم بلندپایه خدمت توجه کرده و در هر جایگاهی که هستید در صحنه خدمت به نظام حرکت و بدون تکدر از شورای نگهبان قدردانی کنید.

*هاشمی از ابتدا نباید می‌آمد و در پشت صحنه به نظام خدمت می‌کرد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تأیید نشدن صلاحیت افرادی چون هاشمی و مشایی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هاشمی همانطور که قبلا نیز گفته بودم به دلیل کهولت سن صلاحیت امر کشورداری را نداشت و همین امر سبب احراز نشدن صلاحیت وی شد.

وی خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی نیز که کاری اجرایی نبوده افراد بالای 75 سال نمی‌توانند ثبت‌نام کنند و ریاست‌جمهوری که مرکز امور اجرایی است نیازمند تحرک و پویایی بوده و هاشمی این توانایی را نداشت.

به گفته دهقان؛ هاشمی از ابتدا هم نباید می‌آمد و در پشت صحنه و در اتاق فکر نظام به خدمت می‌پرداخت و حال هم باید در جایگاه مجمع تشخیص مصلحت به ادامه خدمت بپردازد.

* دلیلی برای تکدر خاطر مشایی نمی‌بینم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی سطح مشایی را پایین‌ تر از بسیاری از دیگر ثبت‌نام کنندگان دانست و تاکید کرد: دلیلی برای تکدر خاطر مشایی نمی‌بینم چرا که کسانی صلاحیتشان احراز نشد که عمر طولانی در خدمت به نظام داشته و بعضا وزرای موثر و قوی بودند و این در حالی است که مشایی جز در این چند سال اخیر که مدیر دفتر پرحاشیه رئیس‌جمهور بود هیچ سابقه مناسب دیگری نداشت.

دهقان گفت: مشایی اگر بخواهد تکدر خاطر داشته باشد باید به بالاتر از خود نگاه کند و ببیند لایق‌تر و بالاتر از وی نیز تأیید صلاحیت نشدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها