کد خبر: ۱۳۵۹۲
زمان انتشار: ۱۸:۰۰     ۱۳ خرداد ۱۳۹۰
خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: امام(ره) احياگر دين بود و عزت دين را به ما برگرداند و اين همان چيزي بود كه دنيا از آن وحشت دارد و نمي‌تواند بگويد كه انگيزه مسلمانان جهان اسلام از اين مبارزات، اسلام‌خواهي است.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي با مورد توجه قرار دادن سالروز ارتحال حضرت امام خميني(ره) و با بيان اينكه امام(ره) در عصر ما از معجزات قرآن و پيغمبر(ص) است، گفت: همانگونه كه موسي با عصاي خود سحرها را باطل كرد در زمان ما نيز حضرت روح‌الله نقش عصاي موسي را داشت و سحر شرق و غرب را باطل كرد و نشان داد اسلام يك قدرت، جبهه و نور است و مي‌تواند جامعه بشري را هدايت كند.

وي با اشاره به تاكيدات حضرت امام بر بحث ولايت فقيه گفت: نفي ولايت فقيه نفي ربويت حق‌تعالي است، اما اين امام(ره) بود كه گفت ضامن حكومت اسلامي ولايت فقيه است.

خطيب موقت اين هفته نماز جمعه تهران با تاكيد بر اينكه امام(ره) خود عينيت اسلام بود و تنها براي ديگران شعار نمي‌داد، اظهار كرد: امام(ره) از اينكه مسلمانان با داشتن قرآن توسري مي‌خوردند و ذليل شده بودند، ناراحت بود و توانست چنين سحرهايي را باطل كند.

صديقي همچنين خاطرنشان كرد: امام(ره) اسلام را در جاي جاي زندگي مطرح كرد و امروز اين جاذبه، دنيا را تكان داده است چنانچه مي‌بينيد مردم مصر و كشورهاي ديگر به ميدان آمدند و در واقع مسلمانان اين بيداري را از امام راحل آموختند.

وي همچنين با بيان اينكه امام(ره) جزو پرچمداران حكمت و فلسلفه به شمار مي‌رود، تصريح كرد: چنين جامعيتي بود كه باعث شد حضرت امام رهبري انقلاب را به عهده بگيرد و ملت نيز در برابر چنين شخصيتي از روي اعتقاد و علم زانو بزند.

صديقي گفت: هم حيات امام(ره) و هم ممات ايشان، همراه با عظمت و حماسه بوده است.

خطيب موقت نماز‌جمعه تهران درادامه سخنان خود، تاكيد كرد: امام(ره) مجاهدي بود كه از شرق و غرب هيچ باكي نداشت و با اعتقاد شعار نه شرقي، نه غربي را سر داد و رژيم جعلي صهيونيسم و اسرائيل را بي‌حيثيت كرد.

صديقي با بيان اينكه امام(ره) در مسائل شخصي نيز از مدح‌ها پرهيز مي‌كرد، گفت: امام(ره) فرد شجاعي بود و خداوند دو صفت شجاعت و سخاوت را بسيار دوست دارد.

وي ايجاد استقلال و خودباوري در ميان مردم را از ديگر اقدامات حضرت امام خواند و خاطرنشان كرد: امام(ره) احياگر دين بود و عزت دين را به ما برگرداند و اين همان چيزي بود كه دنيا از آن وحشت دارد و نمي‌تواند بگويد كه انگيزه مسلمانان جهان اسلام از اين مبارزات اسلام‌خواهي است.

وي با بيان اينكه حضرت امام احياگر وحدت در جهان اسلام و منادي وحدت در كشور بود، گفت: امام(ره) همواره بر ملت‌ها و مردم تكيه خاصي داشت و معتقد بود كه ملت‌ها مي‌توانند خود را باور كنند و با اقتدار قدرتها را از تخت به زير بكشند.

صديقي همچنين انتخاب مقام معظم رهبري بعد از حضرت امام را انتخاب شايسته‌اي توصيف كرد.

خطيب موقت اين هفته نماز جمعه تهران همچنين با اشاره به حلول ماه رجب گفت: روزه، استغفار و صدقه از جمله مواردي هستند كه توجه به آنها در اين ماه بسيار مورد تاكيد قرار گرفته‌اند.

وي همچنين در خطبه‌هاي اول نماز جمعه تهران بحث تقوا را مدنظر قرار داد و گفت: هر كس با كليد تقوا پشت هر دري قرار بگيرد آن در به روي او باز خواهد شد.

صديقي همچنين اظهار كرد: اگر كسي بخواهد تحت تعليم خداوند منان قرار بگيرد بايد پاك زندگي كند و نزاكت و نظم ديني را بر زندگي‌اش حاكم كند.

وي گفت: اگر ما مي‌خواهيم جلوه خدا شويم هيچ راهي نداريم جز اينكه پاك زندگي كنيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها