کد خبر: ۱۳۶۷۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۱۶ خرداد ۱۳۹۰
عطاءالله بيگدلي در گفت‌وگو با خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو»، آشنايي بيشتر دانشجويان با اسلام را راهكار مناسبي براي مقابله با تاثيرگذاري اساتيد غرب زده بر رشته حقوق دانست و گفت: برخي اساتيد رشته حقوق هنگام تدريس، دروس حقوق اسلامي را بر اساس نظرات غربي خود بصورتي بيان مي كنند كه در عقايد دانشجويان تاثيرات منفي بگذارد، ولي دانشجويان بايد با شناخت بيشتر از مباني غرب و فقه اسلامي با تاثيرات اساتيد غرب زده بر رشته حقوق مقابله كنند.
 
وي ادامه داد: در حال حاضر بسياري از اساتيد در رشته حقوق غرب زده هستند كه برخي از آنها در تدريس به صراحت با احكام اسلام مخالفت مي كنند و سعي در تاثيرگذاري بر عقايد فكري دانشجويان اين رشته دارند.
 
مسئول دفتر حقوق دانشگاه امام صادق (ع) بيان داشت: البته چاره مقابله با تاثيرگذاري اين اساتيد در علم حقوق نيست، بلكه دانشجويان بايد از طريق شناخت مباني غرب و اسلامي با افكار غربي اساتيد مقابله كنند.
 
وي افزود: شناخت تاريخ تمدن، غرب شناسي، يهود شناسي، آشنايي عميق تر با فقه اسلامي و بخصوص علم حديث راهكار بسيار موثري براي مقابله با افكار اساتيد غرب زده است.
 
بيگدلي ورود حوزه به اين مسئله را نيز يكي از بهترين راهكارها دانست و گفت: حوزه مي تواند با معرفي اسلام ناب، دانشجويان را براي شناخت بيشتر از اسلام ياري كند، البته حوزه نيز در حال حاضر نياز به يك جهاد علمي و غرب شناسي دقيق دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
امان از این استادهای غربزده و خود باخته...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها