کد خبر: ۱۳۷۶۲۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
غلامعلی حدادعادل با بیان اینکه "نامزدهای انتخابات نباید به این زودی از مناظره‌ها قهر کنند"، گفت: نامزدها باید اشکالات مناظره را به مسئولان صداوسیما گوشزد کنند و طی جلسات مشترکی این مشکلات برطرف شود.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری امروز خود که با موضوع بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی برگزار شد، در واکنش به مناظره دیروز نامزدهای انتخابات اظهار کرد: این مناظره معایب و محاسنی داشت و اگر در بخش دوم مناظره، پرسش‌ها مطرح می‌شد و گزینه‌های جواب ذکر نمی‌شد، بهتر بود. مناسب بود به جای اینکه جواب بله و خیر مطرح شود، چند دقیقه به نامزدها وقت داده شود تا اظهارنظر کنند.

وی همچنین گفت: مناظره‌ها را می‌توان به شکل بهتری برگزار کرد اما باید متوجه نگرانی‌های صدا و سیما نیز باشیم، زیرا صدا و سیما نمی‌خواهد بداخلاقی‌های چهار سال قبل تکرار شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که "نظر شما درباره اینکه خبرگزاری فرانسه اعلام کرده فقط شما و جلیلی مواضع نظام را منعکس کرده‌اید چیست؟" گفت: بنده مدافع نظام هستم و در هر حال به تعلق خود به نظام افتخار می‌کنم. اگر خبرگزاری فرانسه این حرف را گفته، حرف درستی بیان کرده است اما من فکر نمی‌کنم سایر نامزدها چنین نسبتی به خود را بپذیرند.

حدادعادل در برابر این پرسش که "عملکرد دولت نهم و دهم در مساله حجاب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟" پاسخ داد: روش دولت نهم با دهم متفاوت بوده است. من معتقدم مساله حجاب باید به صورت ریشه‌ای و اعتقادی حل شود. در دولت دهم شاهد بودیم که از طرف رییس‌جمهور اینگونه وانمود شد که دولت به افرادی که به حجاب را رعایت نمی‌کنند کاری ندارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه "چه برنامه‌های برای ارسال آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بوسیله نهادهای فرهنگی دارید؟" گفت: فرهنگ و ابزارهای فرهنگی نظیر سینما و ادبیات سفیران موفق‌تری برای ابلاغ پیام فرهنگی انقلاب هستند. در دولت خودم تلاش می‌کنم تا بوسیله ابزارهای فرهنگی،‌ فرهنگ انقلاب اسلامی برد خارجی بهتری پیدا کند و سعی می‌کنم سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی را در این مسیر تقویت کنم.

در ادامه این نشست، خبرنگاری با بیان اینکه "ریشه فروپاشی ائتلاف پیشرفت یک مساله فرهنگی بوده است"، این پرسش را مطرح کرد که "شما چه برنامه‌ای برای تقویت فرهنگ کار جمعی در مدارس دارید؟" که حدادعادل پاسخ داد: من معتقدم نیستم که ائتلاف فروپاشیده است. تقویت روحیه کار دسته‌جمعی در نسل آینده، ضرورت درستی است. در سند تحول نظام آموزش و پرورش به این نکته توجه کرده‌ایم و کتاب‌های درسی که در حال حاضر در حال تالیف است، با توجه به ضرورت کار جمعی تالیف می‌شود. من امیدوارم معلمان ما بتوانند این روحیه را در نسل آینده و در محیط مدرسه ایجاد کنند تا تصویر خود را در جامعه نشان دهند.

حدادعادل همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌هایش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌کارهای دولت من برپایی نهضت ازدواج آسان برای جوانان است، زیرا بسیاری از مفاسد اجتماعی جامعه در نتیجه دشوار بودن امر ازدواج است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که "با توجه به ارتباط فرهنگ و اقتصاد، برنامه شما برای مبارزه با گرانی و تورم چیست؟" گفت: مهمترین اقدام برای مقابله با تورم و گرانی، تثبیت قیمت ارز است زیرا اقتصاد ما به ارز وابستگی پیدا کرده و نوسانات غیرقابل پیش‌بینی ارز که دست دشمن هم در آن دیده می‌شود، در بازار بی‌ثباتی ایجاد کرده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه "معضل اصلی حوزه سینما و راه حل شما در این زمینه چیست؟" گفت: سینما در میان انواع هنرها شاید پرنفوذترین آنها باشد و قابلیت جهانی شدن آن از بقیه هنرها بیشتر است. سینما عمدا تا قبل از انقلاب غرب‌نگر بوده است و امروزه متاسفانه متناسب با نیاز جامعه، نیروهای مذهبی و معتقد به انقلاب به سراغ سینما نرفتند که باید این کاستی جبران شود.

وی همچنین در برابر این پرسش که "آیا شما به مدیریت دولتی فرهنگ معتقد هستید یا مدیریت خصوصی فرهنگ؟" پاسخ داد: من به تفکیک وظایف حاکمیتی از وظایف مردمی قائلم. برخی امور از وظایف حاکمیتی است اما فرهنگ امری مردمی است. نشاط فرهنگ به مردمی بودن آن است. دولت باید سیاست‌گذاری و فضا را برای فعالیت مردمی باز کند اما چون اقتصاد فرهنگ ضعیف است‌، دولت ناچار است در برخی از فعالیت‌های فرهنگی مثل احداث موزه‌ها یا تالیف دانش‌نامه‌ها و دایره‌المعارف‌ها حضور داشته باشد.

حداد عادل در ادامه اظهار کرد: احتمال اینکه یک هفته قبل از برگزاری انتخابات بر اساس نظرسنجی یک عضو از ائتلاف پیشرفت در صحنه باقی بماند، وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی در صحبتهای ابتدایی خود در این نشست نیز با بیان اینکه "انقلاب اسلامی به برکت فرهنگ اسلامی مستقل آغاز شد و به پیروزی رسید"، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) قبل از آنکه یک رهبر سیاسی باشند یک شخصیت فرهنگی بودند و امروز هم مقام معظم رهبری در درجه اول یک شخصیت فرهنگی هستند.

وی اضافه کرد: در دولت من باید فرهنگ به منزله یک روح در پیکری دولت وجود داشته و فرهنگ چراغ راه قوه مجریه باشد. موضوع اصلی برنامه من، حل مشکلات اقتصادی است اما حل مشکلات اقتصادی بدون توجه به جنبه‌های فرهنگی محقق نمی‌شود.

حدادعادل در پایان اظهار کرد: کارگروه‌های فرهنگی در زمینه آموزش عالی،‌ آموزش و پرورش،‌ جوانان،‌ ورزش،‌ رسانه،‌ کتاب،‌ سازمان‌های مردم‌نهاد و فضای مجازی تشکیل دادم و متخصصان مختلف در حال تهیه برنامه‌هایی برای دولت آینده هستم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها