کد خبر: ۱۳۷۶۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
وزيردادگستري توقعات و درخواستهاي خود از يازدهمين رئيس جمهور ايران را در 23 مورد اعلام كرد و گفت: نداشتن خط قرمز، ارتباط با علما، وحدت ميان قوا و توسعه و پيشرفت كشور و اطاعت از فرامين رهبري بايد دستور كار رئيس جمهور يازدهم باشد.

سيد مرتضي بختياري در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به اینکه شما به عنوان وزیردادگستری و فردی که با هر سه قوه تعامل دارد چه توقع و درخواستی از رئیس جمهور دولت یازدهم دارید گفت: با توجه به شرايط زماني و محيطي و مسائل بين المللي ضرورت دارد تا يازدهمين رئيس جمهور ايران ويژگيهاي خاصي داشته باشد.

وي افزود: نخستين ويژگي عنوان گفتمان ارزشهاي انقلاب است كه بايد در راس برنامه هاي دولت باشد. همچنين روحيه تلاش و تحرك زياد با توجه به انبوه كار براي خدمت به مردم بايد بيشتر از گذشته به چشم بخورد.

وزيردادگستري ارتباط مستقيم با مردم در قالب سفرهاي استاني همراه با نو آوري را از ويژگيهاي رئيس جمهور منتخب مردم عنوان كرد و گفت: حركت برنامه ريزي شده براي اصلاح ساختار اقتصادي، ريسك پذيري و اجراي برنامه هاي كلان، ادامه برنامه هدفمندي يارانه ها و محروميت زدايي و توجه ويژه به مناطق محروم كه مهمترين دغدغه امام و رهبري بوده و هست از خواسته هايي است كه قطعا بايد رئيس جمهور يازدهم بايد به آن توجه ويژه داشته باشد.

بختياري با اشاره به داشتن صلاحيت لازم رئيس جمهور براي مقابله با ترفندهاي غرب و نقش بر آب كردن توطئه هاي دشمنان كشور گفت: البته سياست هاي كلان كشور بر عهده رهبري است و بايد رئيس جمهور بر اساس منويات مقام معظم رهبري گام بردارد.

وزيردادگستري اظهار داشت: دهمين خواسته از رئيس جمهور يازدهم استقامت برنامه ريزي شده در موضوع هسته اي ايران است كه تاكنون در اين خصوص موفق بوده ايم و بايد ادامه يابد. همچنين پيشرفت در زمينه هاي علمي، فن آوري، نانو، هوا فضا و تمامي رشته هاي تخصصي همراه با تلاش مضاعف بر اساس چشم انداز 1404 و قوانين بالا دستي هم بايد در برنامه هاي دولت يازدهم روي ميز باشد.

بختياري حضور فعال در عرصه هاي بين المللي و جهاني براي مقابله و خنثي كردن موج تبليغاتي دشمن و همچنين داشتن روحيه اطاعت پذيري كامل از رهبري را از ويژگيهاي رئيس جمهور يازدهم عنوان كرد و گفت: برخي از فرامين رهبري احكام حكومتي تلقي مي شود و رئيس جمهور نبايد چون و چرا داشته باشد و اين روحيه اطاعت از رهبري خواست مردم است.

صادق بودن با مردم، درك درست از قوانين از ديگر خواسته هاي وزيردادگستري از دولت يازدهم بود كه در اين مورد گفت: عدم تفسير نادرست از قانون چرا كه تفسير نادرست موجب مي شود تا به خطا برويم و اين به نفع انقلاب و مردم نيست.

وزيردادگستري اظهار داشت: داشتن ثبات مديريتي لازمه حكومت داري است و رئيس جمهور بعدي بايد در اين خصوص اهتمام ويژه اي داشته باشد چرا كه ثبات در مديريت كمك مي كند تا تخلف كمتر شود.

وي گفت: رئيس جمهور يازدهم نبايد براي خودش خط قرمز تعريف كند و بداند خط قرمز تنها در حكومت قانون و مقام معظم رهبري است.

بختياري با بيان اينكه اهتمام لازم به مساله وحدت و هماهنگي با ساير قوا هميشه بايد دغدغه روساي جمهور ايران باشد گفت: در دين اسلام آمده است دست خدا با جماعت است و قطعا وحدت لازمه پيروزي و شكيت تمامي سدها است.

جديت در مبارزه با مفاسد اقتصادي، اهتمام بر سياستهاي كلان و اسناد بالادستي و ارتباط با علما و روحانيون و تقويت ريشه هاي فرهنگي در كشور از ديگر خواسته هاي وزيردادگستري از رئيس جمهور يازدهم بود و در اين خصوص گفت: رئيس جمهور و مديران دولتي نبايد اسناد بالادستي و برنامه ها را در كشوي ميزخود نگاه دارند و بايد اجرايي شود.

بختياري اظهار داشت: انتظار مردم از دولت يازدهم اين است كه هر سه قوه در كنار هم باشند. حضرت امام (ره) هم بر اين نكته تاكيد داشتند و حتي در جايي فرمودند سران قوا حتي اگر جلسه هم ندارند كنار هم بنشينند و چاي بخورند.

وزيردادگستري در اين گفتگو تاكيد كرد: هر گونه اختلاف ميان سه قوه موجب مي شود تا مردم خون دل بخورند و رئيس جمهور يازدهم بايد اين نكته را توجه داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها