کد خبر: ۱۳۷۷۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن اعلام مخالفت این جنبش با دخالت‌های خارجی در امور داخلی سوریه تاکید کرد: تا پایان بحران کنونی در امور داخلی این کشور دخالتی نمی‌کنیم.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با شبکه چهار تلویزیون انگلیس دلیل خروج حماس از دمشق را شکست در قانع کردن سوریه برای دوری از شیوه‌های نظامی و خشونت عنوان کرد.

مشعل همچنین بر حق مردم کشورهای منطقه در مشخص کردن سرنوشتشان و برخورداری از آزادی و اصلاحات اشاره کرده و گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه باید برای دستیابی به راهکار سیاسی تلاش کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه دلیل خروج رهبران حماس از سوریه شکست آنها در قانع کردن مقامات سوریه برای اتخاذ شیوه‌ای جز شیوه نظامی بود، استفاده از گزینه نظامی در درگیری‌های سوریه را امری نادرست خوانده و گفت که این مساله درگیری‌های سوریه را پیچیده‌تر می‌کند و به هیچ راهکار مسالمت‌آمیزی منتهی نمی‌شود.

مشعل در ادامه افزود: رهبران سوریه با اعمال فشار بر حماس در پی جلب حمایت ما از نظام سوریه و سیاست‌هایش که بر راهکار نظامی اتکا دارد، بودند که این مساله حضور ما را در سوریه غیرممکن کرد و ما دمشق را ترک کردیم اما اعلام می‌کنیم چه اسد در قدرت باقی بماند و چه برود این مساله به مردم سوریه مربوط می‌شود نه ما.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها