کد خبر: ۱۳۷۸۹۴
زمان انتشار: ۱۹:۰۹     ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
مشاور اقتصادی سعید جلیلی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها در دولت جلیلی سالانه 7/5 درصد از سهم وابستگی‌ها به درآمد نفتی کاسته و طی چهار سال میزان متوسط درآمد 30 درصدی از منابع نفتی نیز قطع می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، محمد عبدالملکی در همایش بزرگ حامیان مقاومت در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر سهم نفت در بودجه کشوری 30 درصد است و دولت جلیلی در صورت انتخاب شدن از سوی ملت، با کاهش 7.5 درصدی این سهم طی هر سال، قطع وابستگی به این منابع درآمدی را دنبال می‌کند.

عبدالملکی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری از سال 72 مبنی بر قطع وابستگی به چاه‌های نفت و حمایت از صادرات غیرنفتی، افزود: دولت جلیلی در پی این است که بودجه عمرانی و جاری دولت را از نفت قطع کند و صنعت نفت و گاز را در کشور بر اساس برنامه زمان‌بندی شده توسعه دهد.

مشاور اقتصادی جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری ارتقای وضعیت معیشتی و حل مشکلات را اصلی‌ترین برنامه اقتصادی دولت جلیلی اعلام کرد و افزود: قطع وابستگی منابع و سبد درآمدی به نفت امری است که با وجود تأکیدات رهبری فرزانه انقلاب اسلامی هیچ دولتی تاکنون موفق به انجام و ثمر‌رسانی کامل آن نشده است.

وی بیان کرد: همچنین دولت جلیلی درصدد است تا با زمان‌بندی مناسب، سهم بودجه عمرانی را از منابع نفتی کاهش داده و قطع کند.

مشاور اقتصادی جلیلی با بیان اینکه نفت کشور در حال حاضر با بشکه‌ای یک صد دلار به فروش می‌رسد، در حالی که در هر یک از بشکه‌های به فروش رفته هشت هزار دلار ارزش افزوده وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های دولت جلیلی بهره‌گیری از توان داخل برای جذب بیش از یک هزار دلار ارزش افزوده از هر بشکه نفتی در داخل کشور است.

عبدالملکی عنوان کرد: سیاست دولت جلیلی این است که اولویت خویش را در مسیر بهره‌گیری هر چه بیشتر از مخازن مشترک گازی و نفتی در شمال و جنوب کشور با کشور‌های دیگر قرار دهد و تا زمان تأمین میادین مشترک، از میادین اختصاصی استفاده نکند.

مشاور اقتصادی جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری محور‌گیری توسعه صنعتی را در صنعت نفت و گاز جزو اولویت‌های دولت احتمالی این نامزد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تواضع این نامزد به اندازه‌ای است که در صورت رأی نیاوردن بیشتر خوشحال می‌شود، بیان کرد: بر اساس برنامه‌های ارائه شده، مبانی برخی از نامزدها در خصوص توسعه اقتصادی، دربرگیری و الگو‌پذیری از مدل غربی است؛ در حالی که جلیلی با بهره‌گیری از یک تیم متشکل‌ از اقتصاددانان برای دسته‌بندی مشکلات، در راستای رفع آنان تلاش می‌کند.

عبدالملکی ادامه داد: افراد تأیید صلاحیت شده که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند، همگی دارای شاخصه‌هایی برای انتخابات ریاست جمهوری و قابل اعتماد هستند.

عبدالملکی شخصیت نامزدها و نحوه ارائه برنامه‌ها را جزو ملاک‌های شناسایی نامزد اصلح دانست و افزود: جلیلی براساس ویژگی‌های مطرح شده به دنبال رفع مشکلات، افزایش توان جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف و در عین حال شخصیتی متواضع و دارای مدیریت راهبردی است.

وی اذعان کرد: مدیریت مقتدر در عرصه‌های گوناگون از ‌ویژگی‌های جلیلی برای دولت یازدهم به شمار می‌رود و وی علاوه بر دارا بودن دانش در حوزه‌های مختلف، در حوزه علوم و معارف اسلامی نیز دارای رتبه و جایگاه والاست.

عبدالملکی حل مشکلات مربوط به مسکن، اشتغال، سرمایه‌گذاری و بخش‌های تولیدی را با برنامه‌های پیش‌بینی شده قابل رفع دانست و تصریح کرد: سعید جلیلی تاکنون وام‌دار کسی نبوده و با روحیه انقلابی خویش در تلاش برای ارزیابی مدیران دولتی خود و مبارزه با بروز فساد است.

مشاور اقتصادی جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سعید جلیلی تاکنون ریالی از فردی برای تبلیغات دریافت نکرده است، یادآور شد: حامیان این نامزد انتخاباتی می‌توانند حمایت‌های مالی و اعتباری خویش را از طریق سایت رسمی اعلام شده به ستاد مرکزی این نامزد انتخاباتی واریز کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها