کد خبر: ۱۳۸۱۳۵
زمان انتشار: ۱۸:۴۵     ۱۳ خرداد ۱۳۹۲

به گزارش پایگاه 598، اسفندیار صفی خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته برای ایام 14 و 15 خرداد اظهار داشت:‌ پلیس راهور استان برای ایام سالگرد رحلت امام خمینی تمهیدات ترافیکی را در نظر گرفته است و طرح ترافیکی و انتظامی تهیه شده است. همچنین نیروهای کمکی از مرکز و نیروهای مقاومت بسیج در این ایام به کمک پلیس راهور استان می‌آیند.

وی اضافه کرد:‌ پیش بینی می‌شود موج سفرها به استان قم از روزهای 13 خرداد تا 17 خرداد باشد و در این روزها نیروهای پلیس راهور در آماده باش هستند و به صورت شبانه روزی به کار گرفته می‌شوند.

صفی خانی با اشاره به آماده سازی پارکینگ‌های سطح استان گفت:‌ پارکینگ‌ها در سطح شهر آماده سازی شده است و محل‌های مناسبی را برای پارک خودرو زائرین مهیا شده است. ناوگان عمومی برون شهری حق ورود به شهر قم را ندارند و برای پارک این گونه خودروها در پارک سوار شمالی تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد:‌ همچنین روبه‌روی پارک سوار شمالی،‌ پارکینگی در حال آماده سازی است تا در صورت تکمیل ظرفیت پارک سوار شمالی،‌ از این پارکینگ برای پارک خودروهای زائرین استفاده می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان قم با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته در صورت تکمیل ظرفیت پارک سوارها اظهار داشت:‌ خیابان خاکفرج را در نظر گرفته‌ایم تا در صورت تکمیل ظرفیت پارک سوارها،‌ ناوگان عمومی برون شهری در آن محدوده پارک کنند. همچنین از خیابان 75 متری عمار یاسر نیز برای پارک‌های اتوبوس‌های برون شهری،‌ در صورت نیاز استفاده خواهیم کرد.

صفی خانی بلوار امام رضا را مسیر ورود مسافرین از استان‌های جنوبی به شهر قم دانست و افزود:‌ این مسافرین می‌توانند از پارک سوار جنوبی استفاده کنند. به این منظور اتوبوس‌های شرکت واحد و ناوگان تاکسیرانی قم به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم هستند تا آنها را به سطح شهر انتقال دهند.

وی اضافه کرد:‌ اتوبوس‌های حامل شرکت کنندگان مراسم رحلت امام خمینی (ع) از شهر قم که با بنرهایی مشخص شده‌اند محدودیتی برای ورود و خروج به شهر قم را ندارند. توصیه می‌شود حتی المقدور این اتوبوس‌ها از بستر رودخانه وارد شهر نشوند و این مسیر را در اختیار زائرین قرار دهند. مسیرهایی همچون کمربندی و عمار یاسر از مسیرهای پیشنهادی برای این اتوبوس‌ها برای ورود به شهر قم است.

رئیس پلیس راهور استان قم در خصوص محدودیت‌های احتمالی در سطح شهر گفت: در صورت پرشدن ظرفیت پارکینگ زائر در سطح رودخانه،‌ محدودیت‌هایی برای مسیرهای منتهی به حرم در نظر گرفته خواهد شد.

صفی خانی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته برای مسجد جمکران اظهار داشت:‌ پیش بینی می‌کنیم که زائرین بسیاری در شب چهارشنبه به مسجد جمکران بیایند. بدین منظور پارکینگ‌های یک،‌ دو،‌ سه و چهار مسجد جمکران سازماندهی شده است.

وی اضافه کرد: احتمال می‌دهیم ظرفیت پارکینگ‌های مسجد جمکران جوابگوی حجم خودروهای زائرین نباشد بنا بر این در صورت تکمیل ظرفیت این پارکینگ‌ها از میدان بقیه الله به سمت میدان انتظار برای ورود خودروها به مسجد جمکران محدودیت ترافیکی در نظر خواهیم گرفت.

رئیس پلیس راهور استان قم پارکینگ یاوران مهدی را از دیگر محل‌های در نظر گرفته شده برای پارک‌های خودروهای زائرین دانست و افزود:‌ زائرین مسجد جمکران با عبور از پل بقیع وارد پارکینگ یاوران مهدی شوند‌. همچنین پارکینگ امامزاده غریب نیز پذیرای مسافرین خواهد بود. در هنگام اتمام برنامه‌های مسجد جمکران‌ نیز از بلوار اباصالح به سوی جاده کاشان محدودیت‌های ترافیکی اعمال می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها