کد خبر: ۱۳۸۱۵۸
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
فاکس نیوز: «جلیلی که پای راست خود را در جنگ ایران و عراق از دست داده است بین مردم شهید زنده محسوب می‌شود و به این خاطر محبوبیت دارد.»

598 به نقل از جام نیوز: فاکس نیوز آمریکا (foxnews) در گزارشی به  بررسی جایگاه دکتر سعید جلیلی در انتخابات ایران پرداخته و اشاره ای هم به نقش ائتلاف سه گانه و جریان اصلاح طلب داشته است.

 

 

 


در ابتدای این گزارش به شایعات اخیر برخی رسانه ها مبنی  بر اینکه "جلیلی گزینه احمدی نژاد است" اشاره شده و آمده است: «سعید جلیلی که به دلیل سمتش به عنوان مذاکره ‌کننده ارشد هسته‌ای ایران برای خارجی‌ها آشناست، سعی کرده خود را از احمدی‌نژاد که علاقه روحانیون نسبت به او کم شده، دور کند.»

 

 

 


فاکس نیوز با بیان اینکه "بسیاری جلیلی را پیشتاز انتخابات ایران می دانند" مدعی می شود: «آقای جلیلی همان استراتژی انتخاباتی هشت سال پیش احمدی‌نژاد را پیش می برد.»

 

 


در ادامه این گزارش آمده است: «جلیلی که پای راست خود را در جنگ ایران و عراق از دست داده است بین مردم شهید زنده محسوب می‌شود و به این خاطر محبوبیت دارد.»

 

 

 


فاکس نیوز می  افزاید: «سعید جلیلی در یک برگه انتخاباتی گفته‌ است: "ما معتقدیم وضعیت ایران در دوران احمدی‌نژاد تقویت شد. به اقشار فقیر و کم‌درآمد توجه نشان داده شد، ارزش‌های انقلابی رشد کرد. اما با این وجود ضعف‌هایی وجود داشته که در مورد آنها مسامحه نمی‌کنیم".»

 


این رسانه آمریکایی، "نداشتن سمت اجرایی و درگیر نبودن با بودجه" را نقطه ضعف آقای جلیلی دانسته است.

 


بر اساس این گزارش «جلیلی پس از ده سال فعالیت در دانشگاه، در سال 2001 مشاور سیاسی ارشد رهبری شد. او سپس معاون امور اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و در سال 2007 به عنوان مذاکره ‌کننده ارشد هسته‌ای انتخاب شد.


او به رغم شیوه ناسازگارش، در سال 2009 در زمان صرف ناهار در یک ویلا در سوئیس با ویلیام برنز معاون وزارت امور خارجه آمریکا دیدار کرد که اولین ملاقات رودررو بین نمایندگان ایران و آمریکا از انقلاب سال 57 محسوب می‌شد.»

 

 

 

 


فاکس نیوز در پایان به ائتلاف سه گانه و جریان اصلاحات اشاره کرده و می نویسد: «چیزی که احتمالا می‌تواند بازی را تغییر دهد ائتلاف سه نفره ولایتی، قالیباف و حداد عادل است. آنها پیمان بسته‌اند که هر کدام انتخاب شد به نفرات دیگر پست‌های کلیدی اعطاء کند.


هاشمی رفسنجانی و خاتمی نیز می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند. آن‌ها می‌توانند از یکی از دو نامزد متمایل به اصلاح‌طلبان، به احتمال خیلی زیاد حسن روحانی، مذاکره‌کننده سابق هسته‌ای، حمایت کنند.»

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها