کد خبر: ۱۳۸۲۵۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
نگاهی به سیاه نویسی های اخیر بلندگوی احمد توکلی:
آنچه در پی می آید گزیده هایی است از برخی یادداشت ها و گزارشهای پایگاه خبری احمد توکلی که در روزهای اخیر درباره انتخابات ریاست جمهوری نوشته شده است. ذکر این توضیح لازم است که در پایگاه خبری الف از یادداشت های خوانندگان هم استفاده می شود و در بالای آن تاکید می شود این یادداشتها الزاما تایید شده نیستند اما آنچه در پی می آید از نوع یادداشتهای خوانندگان نیست بلکه مواضع پایگاه خبری الف است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، آنچه در پی می آید گزیده هایی است از برخی یادداشت ها و گزارشهای پایگاه خبری الف که در روزهای اخیر درباره انتخابات ریاست جمهوری نوشته شده است. از آنجا که نقد این نوشته ها و تاریخچه برخورد آقای دکتر توکلی با دانشگاه امام صادق،حزب الله  و دکتر جلیلی بحث مفصلی را می طلبد که شاید در این روزها موجب ملتهب تر شدن فضا شود در وقتی دیگر  به آن می پردازیم. 

ذکر این توضیح لازم است که در پایگاه خبری الف از یادداشت های خوانندگان هم استفاده می شود و در بالای آن تاکید می شود این یادداشتها الزاما تایید شده نیستند اما آنچه در پی می آید از نوع یادداشتهای خوانندگان نیست بلکه مواضع پایگاه خبری الف است:

جلیلی به دنبال غنیمت!

"داستان معروف شکست مسلمانان در جنگ احد را احتمالاً شنیده اید. یک دلیل ساده داشت، تعدادی تیرانداز که در بالای تپه ای مشرف بر مسیر دورزدن مسلمانان توسط مشرکین قرار گرفته و مسئول حفاظت از آن گردنه استراتژیک بودند، به هوای جمع آوری غنائم، ماموریت خود را رها کرده و به دنبال جمع آوری غنائم رفتند. مشرکین هم از فرصت استفاده کرده و از پشت به مسلمانان حمله نموده و ضربات سنگینی بر پیکر ارتش اسلام وارد آوردند.

حالا داستان ریاست جمهوری در کشور ما هم شده همان جمع آوری غنائم. انگار همه می خواهند کارگردان فیلم باشند. هیچ کس حاضر نیست به دستیاری و فیلمبرداری و بازیگری اکتفا کند. همه به دنبال شماره یک شدن هستند. از بزرگ و کوچک، اما در این میان، چند نفری هستند که حکم همان تیراندازهای جنگ احد را دارند. از این جمله می توان به دبیر شورای امنیت ملی آقای جلیلی اشاره کرد.”

جلیلی ناکارآمدترین گزینه!

"گویا انقلابی‌های نوپا نذر کرده‌اند در هر انتخاب بگردند و ناکارآمدترین گزینه را برگزینند. این حرف گرچه واقعی نیست اما ثمره انتخابهای آنها چیزی شبیه به این بوده است. اما چرا اینگونه است؟ رای جریانی حزب الله (نه رای آحاد آنها) خود به خود به سوی سعید جلیلی خواهد رفت.جلیلی گرچه با فاصله زیادی از احمدی نژاد ۱۳۸۴ در راه قرار دارد، اما بیش از دیگر رقیبان امروزش حامل سمبل های جریان حزب الله است (رجوع کنید به شعار عجیب: حسین حسین شعار ماست جلیلی افتخار ماست)…

 چه ایرادی به رویکرد حزب الله درانتخاب رئیس جمهوری وارد است؟ واقعیت این است که بخش زیادی از اتلاف انرژی ها و فرصت ها طی ۲۵ سال اخیر ناشی از نقش غلطی است که روسای دولت ایفا کرده‌اند و البته ما نیز آنها را در این بازی غلط تشویق کرده‌ایم…. راه‌بری کردن یک گفتمان و جنبش انقلابی ردایی نیست که بر قامت یک رئیس جمهور دوخته باشند. اتفاقاً بیشتر کسانی که می‌توانند برای جنبش محدود و طیف خود سخنگوی خوبی باشند، شرایط یک رئیس جمهور خوب را ندارند. یعنی نمی توانند جمهور را نمایندگی کنند.

حرف، تصمیم، ادا، انتصاب و موضع این افراد فقط برای جماعت خودی‌ها موجه است. نتیجه این امر دو شقه شدن جامعه ایران خواهد بود که پیامدهای بلندمدت و امنیتی آن برای جمهوری اسلامی روشن است.

امام صادق (درود خدا بر او) فرمود تفاوتی نمی‌کند به خائن اطمینان کنی یا به کسی که مسئولیتش را ضایع می‌سازد. یعنی در این نگاه فرد باتقوایی که فاقد توان مدیریت درست است هیچ تفاوتی با مدیر ناپاک و خیانت کار ندارد… حزب الله طی دوره‌های گذشته به دنبال شخصیتی از جنس سخنگو بود و بهای آن انتخاب های ناکارآمد در حل مشکلات کشور.

قهر اصولگرایان دوآتشه با کارآمدی چه زمان پایان می‌پذیرد؟ …راستی غرب از جمهوری اسلامی کارآمد بیشتر می‌هراسد یا از شعارهای افراد مقدس اما ناکارآ؟

جلیلی و سرمایه داری مذهبی!

"این سالهای آخر حلقه جدیدی هم به گرایش های اقتصادی کشور اضافه شده است ویژگی اصلی این حلقه، اعتقاد به اقتصاد سرمایه‌داری از طریق اسلامیزه کردن آن است. حلقه امام صادقی ها را می توان جریان حامی اقتصاد بازار و سرمایه داری دانست که تلاش می کنند از طریق فقه و اجتهاد دینی و تأویل به این مهم برسند.  محمدهادی زاهدی وفا نماینده اقتصادی سعید جلیلی است. زاهدی وفا از اساتید و دانش آموخته دانشگاه امام صادق(ع) است. وی سالها است که ریاست دانشکده معارف و اقتصاد دانشگاه امام صادق را بر عهده دارد امام صادقی ها معتقدند که پیامبر اکرم(ص) فرموده است قیمت ها در آسمان تعیین می شود و از همین روایت و روایاتی از این دست به عدم دخالت دولت در بازار و عدم قیمت گذاری می رسند.
اعتقاد دارند که اسلام دست بشر را برای جولان عقل در اقتصاد باز گذاشته است و باز هم با همین ابزار به سرمایه داری می رسند. البته سرمایه داری مذهبی”

قریب به اتفاق حاضرین پاسخ های جلیلی را مفید ندانستند!

” دوشنبه سعید جلیلی به جمع همکاران و هم دوره ای های خود در دانشگاه امام صادق رفت تا به سوالات آنها جواب دهد. جلسه با حضور اساتید مختلف دانشگاه امام صادق با گرایش ها و رشته های مختلف برگزار شد. در این جلسه هرکدام از اساتید سوالات خود از جلیلی را مطرح کردند و وی نیز به برخی از آنها پاسخ داد.نکته مهم این است که بعد از مراسم قریب به اتفاق حاضرین، جلسه را مفید ندانستند.”

زمان چرخش کلیدی جمهوری اسلامی در سیاست خارجی!

"علت العلل بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز را باید در سیاست خارجی جستجو کرد. اگرچه دولت ناکارآمد و مدیریت ناصحیح، کارها را دشوارتر کرده و بر مشکلات اقتصادی افزوده است اما منشاء و مبدا بسیاری از دعواهای اقتصادی را نباید فراموش کرد… داستان ارز و خودرو در ماههای گذشته و ایام جاری، تازه ترین مصداق موضوع است.”

برای انتخاب یک راهبرد شایسته باید در انتخابات ۱۳۹۲ افکار عمومی را به سمتی سوق داد که گزینه ای توانا برای تعامل با دنیا را انتخاب نمایند… زمان می تواند زمان یک چرخش کلیدی باشد. هم برای جمهوری اسلامی ایران و هم برای مردم”

جلیلی بی برنامه با پوسترهای رنگی آنچنانی !

"سعید جلیلی نشان داده است که برنامه خاصی برای ریاست جمهوری ندارد شاید هم بنا ندارد برنامه خود را اعلام کند. بیان جذابی نیز ندارد. علاقه ای هم به نقد طرفین انتخابات ندارد …البته حضور میدانی نیز باید از جنس همان تعلق خاطر پایگاه رای موثر باشد. نمی شود نامزدی مدام بر سادگی تبلیغاتی تاکید کند ولی پوسترهای رنگی آنچنانی در همایش هایش توزیع شود.”
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
۹۲
۳۲
اين آقاي احمد توكلي همينطور بود سر دولت احمدي نژاد . چيز جديدي نيست .
فقط ناراحتم از اينكه چرا حالا كه به دكتر جليلي رسيده شما( 598) مطلب از احمدتوكلي ميزنيد.درصورتيكه او مخرب بزرگ دولت دهم بود.
پاسخ
akbar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
۷۲
۲۳
توکلی 5/. ضعیف ترین دانشجوی اقتصاد علم اقتصاد ندارد.
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
۱۰۲
۵۰
دلیل وحشت همزمان :دشمن+ضد انقلاب+اصلاح طلب+ انحراف+توکلی+علی مطهری+داود احمدی نژاد و....ازحضور یک جانباز بزرگوار بنام جلیلی= اشتراک درچه چیزی.....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
۱۰
۲۷
خب داداش من حداقل جواب بده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
۳۳
۱۳
ایشون طرفدار آقای حداد هستند ، بدنه رای حداد و جلیلی یکی است . خب می توان گفت اکثر این بدنه رای به سمت آقای جلیلی است(کاملا در جلسات هردونامزد قابل تمایز است) .و کاملا مشخص است چرا سایت ایشون فقط ضد جلیلی حرف می زند
پاسخ
salman
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۳ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
۳۵
۶۴
سلام
ما با دو شبهه روبرو هستیم. اول اینکه جلیلی مرد عمل و مدیر نیست و دوم اینکه اگر مدیر بود حداقل در همه حوزه ها برنامه ی اجمالی داشت. تو را به خدا بقیه برنامه ها را هم بگذارید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۸ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
۵۶
۱۴
ادم هم احمق است که نداند میان این همه ادم چرا یقه جلیلی این همه گیراست , این اقا همان روز ها که احمدی نژاد خطایی نداشت هم با او خرده شیشه داشت همان دولت اول , مشکل این اقا چیست بماند
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۴ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
۶۲
۱۶
کدام پوستر ؟

ایشان که به رشت آمده بود ما در سطح شهر یه پوستر هم ندیدیم اصلا ملت انگار بی خبر بودن و حتی به بچه ها که گله کردم گفتن این یک بنری هم که زده شده ما از جیب گذاشتیم
نا مردی هم حدی داره
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
۱۶
۵۰
جوابی دارید بدید نظرشون را گفتند و نقد کردند دیگه به این که تخریب نمیگند چطور وقتی خودتون از هاشمی هر چی مینوشتید میشد روشنگری اما حالا طرف دوتا نقد کرده شده تخریب!!!!
پاسخ
مهدی از اصفهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۲ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
۶۵
۲۱
مهم نیست.چون قبلا مردود شده.ما با مردود شدگان کار نداریم.پنج شنبه منتظر استقبال ما از جلیلی باشید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۷ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
۷۹
۲۹
به انگلیس بگویید از دست جلیلی عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
پاسخ
hayati
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۶ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
۵۱
۱۷
کسی که ظلم می کند نخواهد ماند
ظلم به دیگران، ظلم به نظام و ...
یک زمانی دکتر توکلی به شدت برایم محبوب بود...
پاسخ
موسوي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۸ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
۶۴
۲۲
از تحصيل كردگان انگليسي بيش از اين انتظاري نيست
پاسخ
حامی جلیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
۵۹
۲۱
سلام
من چندین بار به مسئولین سایت الف تذکر دادم که از تخریب دکتر جلیلی دست بردارند و منطقی باشند ولی گوششون بدهکار نیست که نیست. از تکرار احمدی نژاد سال 84 میترسند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۳ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
۵۶
۱۴
كاش صداوسيما يه بار ديگر سريال كيف انگليسي را پخش ميكرد انوقت .............
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
۴۸
۱۶
سلام من هر روز سایت الف سر میزنم مطلب میزارم . اما یبار هم مطلبامو نذاشتن . چون میدونن وقتی جواب میشنون ، نمیتونن جواب بدن از الف ترسو تر تا حالا ندیدم
پاسخ
اميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۲ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
۶۵
۱۱
خيلي آقاي توكلي را جدي نگيريد
ايشون در اوج دوره نهم رياست جمهوري در حاليكه رئيس جمهور بسيار خوب عمل مي كرد( كه منتج به رأي 25 ميليوني او در سال 88 شد) و در جلسه اي نبود مگر اينكه رهبري از خدمات دولت و شيوه دولت نهم تعريف مي كردند\ جز سياهي در دولت نهم چيزي نمي ديد و فقط انتقاد مي كرد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
۷۸
۱۲
الف که مدتهاست شده بلندگوی ....... مرگ بر انگلیس
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها