کد خبر: ۱۳۹۰۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
مروری بر رفتارهای مرد اول نیمکت پرسپولیس/
سرمربي امروز پرسپوليس نه از آن مربي هميشه معترض نشاني دارد و نه شباهتي به آن «دايي» كه وقتي پارسال پرسپوليس را برد از عزت خدادادي‌اش مي‌گفت. او علي دايي است اما متفاوت از مردي كه پيش‌تر با همين نام مي‌شناختيم. او را امروز نه با حاشيه‌ها سر و كاري هست و نه حوصله‌اي براي دعوا با مدير باشگاه و بازيكن و ليدر و هوادار.
علي دايي را امروز متفاوت از هميشه‌اش مي‌بينيم. انگار نه انگار او همان مربي است كه دو فصل پيش با قهر و دعوا از پرسپوليس رفت. آرام‌تر شده؛ درست مثل روزهاي بعد از قهرماني‌اش با سايپا كه لبخند را بر چهره‌اش مي‌ديديم! سرمربي امروز پرسپوليس نه از آن مربي هميشه معترض نشاني دارد و نه شباهتي به آن «دايي» كه وقتي پارسال پرسپوليس را برد از عزت خدادادي‌اش مي‌گفت. او علي دايي است اما متفاوت از مردي كه پيش‌تر با همين نام مي‌شناختيم. او را امروز نه با حاشيه‌ها سر و كاري هست و نه حوصله‌اي براي دعوا با مدير باشگاه و بازيكن و ليدر و هوادار. دايي امروز ششدانگ نگاهش را دوخته به پرسپوليس و تنها يك چيز مي‌خواهد؛ اينكه با همين چند تغيير هر چند ظاهري، خودش را به پرسپوليس و غير از آن ثابت كند.

زمان؛ اين شايد تنها چيزي است كه از دست دادنش براي پرسپوليس دغدغه شده. در سال‌هاي پيش از اين پرسپوليس نه كه نخواهد، بلكه مديريت زمان را بلد نبود و ريگ‌وار آن را خرج مي‌كرد. امروز اما اين تيم هم مثل سرمربي‌اش تغيير كرده و مي‌داند كه همين زمان، مي‌تواند برگ برنده‌اش باشد در راه دشوار پيش‌رو. از همين روست كه وقتي با آقاي سرمربي رودررو مي‌شويم، بيش از آنكه به فكر پاسخي براي پرسش‌هاي ما باشد، حواسش به حركت عقربه‌هاي ساعتي است كه به مچ‌اش بسته و فقط خيلي كوتاه مي‌گويد: «مهم‌ترين كار ما اين است كه زمان را از دست ندهيم. براي همين با اينكه تيم كامل نبود تمرين‌ها را زودتر شروع كرديم. من با برنامه به پرسپوليس برگشته‌ام. در همين اردو كه شايد خيلي‌ها از آن انتقاد كنند براي همه دقيقه‌هاي‌مان برنامه داريم و هيچ فرصتي را از دست نمي‌دهيم. خوب موقعي كار را استارت زديم و خوب هم پيش رفتيم.» بعد دوباره سر مي‌چرخاند به روي برگه‌هايي كه برنامه‌هاي تمريني پرسپوليس را در آنها ليست كرده.

با از دست رفتن فينال فصل پيش، پرسپوليس هم چيزي نمانده بود كه از دست برود. مي‌گفتند كسي بايد بر نيمكت اين تيم بنشيند كه زورش برسد روح پرسپوليس را زنده كند. خوب يا بد، حالا دايي براي اين كار انتخاب شده و حداقل اينكه در اين يك مورد كاملا موفق عمل كرده است. اين را بازيكنانش مي‌گويند: «علي آقا زياد با ما حرف مي‌زند و معلوم است مي‌خواهد به تيم روحيه بدهد. البته الان تيم خيلي فرق كرده و همه آنقدر انگيزه دارند كه كسي يادش نيست پارسال چه اتفاق‌هايي افتاد!» جالب‌ترين حرف را اما خود دايي مي‌زند: «بله؛ همه انتظار داشتند پرسپوليس قهرمان حذفي شود ولي نشد. فوتبال همين است. شايد اگر من يا هر مربي ديگري هم بوديم همين اتفاق مي‌افتاد. مهم اين است كه شما- بازيكنان- هميشه براي بردن بجنگيد و بدانيد كه تيم بزرگي را به شما سپرده‌اند. ما اينجاييم كه به پرسپوليس كمك كنيم و اين تيم را به اوج برسانيم. پس نياز داريم كه بزرگ فكر كنيم و قدر خودمان را بدانيم.»

بدنسازي همه هدف پرسپوليس از اين نخستين اردوست كه جواد منافي در قامت يكي از همكاران دايي اردبيل را بهترين مكان براي آن مي‌داند: «شرايط آب و هوايي و ارتفاع باعث شد اردبيل را انتخاب كنيم چون همه‌چيز براي يك بدنسازي ايده‌آل مهياست. بدن‌ها تقريبا آماده شده و همه‌چيز طبق انتظار پيش مي‌رود. البته بدنسازي‌مان اينجا تمام نمي‌شود اما كار اصلي را در اردبيل انجام مي‌دهيم و برنامه‌هاي بعدي را مي‌گذاريم براي اردوي بعدي در رامسر.»

«يك چشم‌مان به تيم است و يك چشم‌مان به بازيكنان ملي‌پوش.» اين را علي دايي مي‌گويد و تاكيدش بر اين است كه آمادگي بازيكنان حاضر در اردو با ملي‌پوشان در يك سطح باشد: «بچه‌هاي ملي‌پوش ما چون در شرايط مسابقه هستند تقريبا آماده‌اند. فقط بايد كمي ريكاوري داشته باشند تا بدون خستگي به تيم اضافه شوند. خوبي تيم ما اين است كه بازيكنان زيادي را از دست نداده‌ايم و آنها زودتر با هم هماهنگ مي‌شوند. اميدوارم بقيه بازيكناني هم كه خواسته‌ام باشگاه جذب كند تا ديگر كمبودي نداشته باشيم و بتوانيم فصل خوبي را شروع كنيم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها