کد خبر: ۱۴۰۷۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۲۳ خرداد ۱۳۹۰
مديركل امور شيعيان مجمع جهاني اهل بيت(ع) گفت: امام جواد(ع) در دوران عمر با بركت خود همواره تلاش كردند كه شيعيان را از آلودگي‌هاي فكري نجات دهند.
حجت‌الاسلام حسين نقده‌دوزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبريك سالروز ولادت امام جواد(ع) در سخناني اظهار داشت: سخنان و روايات فراواني درباره اين امام بزرگوار نقل شده و اين سخن علي بن موسي الرضا(ع) كه فرمودند هيچ مولودي با بركت‌تر از امام جواد(ع) براي شيعيان متولد نشده، نشان‌دهنده عظمت حضرت است.
وي خاطرنشان كرد: شيعيان بايد به همه ائمه اطهار(ع) به ويژه امام جواد(ع) توجه داشته باشند و امام رضا(ع) در كلام خود بركت و خير را در وجود پيشواي نهم شيعيان تعريف كردند.
به گفته مديركل امور شيعيان مجمع جهاني اهل بيت(ع) پيشواي نهم شيعيان در يك برهه‌ گذار از دوران فكري و سياسي جهان اسلام به سر مي‌بردند.
وي عنوان داشت: همه ائمه اطهار(ع) ما از يك وجه اشتراك برخوردار هستند و اين وظيفه الهي بوده كه بر عهده آنها گذاشته شده است ولي به اقتضاي زمان خود اين امامان بزرگوار با توجه به نيازهاي هر دوران داراي نوع عملكرد متفاوت هستند.
نقده‌دوزان به شرايط در دوران امام جواد(ع) اشاره كرد و افزود: در اين دوران در برابر مامون جريان اهل حديث به وجود آمد كه به مخالفت با عقل و بيان روايات ساختگي مي‌پرداختند.
وي با بيان اينكه افكار انحرافي در دوران امام جواد(ع) در حال گسترش بود، بيان داشت: سر رشته آن جريان در دوران كنوني به وهابيت رسيده است و جريان متبلور در خط وهابي‌هاي كنوني نيز در آن دوران حاكم بود.
مديركل امور شيعيان مجمع جهاني اهل بيت(ع) خاطرنشان كرد: امام در اين شرايط بايد شيعيان را از آلودگي‌هاي فكري مختلف نجات مي‌دادند و در عمر كوتاه خود به فعاليت‌هاي گسترده پرداختند.
وي ادامه داد: عمر ظاهري اين امام بزرگوار محدود بود ولي ايشان در دوران زندگي خود از فرصت‌هاي موجود نهايت استفاده را براي راهنمايي و ارشاد بردند.
نقده‌دوزان با بيان اينكه كلام ائمه اطهار(ع) نور است، بيان داشت: امر، دستور و فرامين آنها سبب رشد و پيشرفت است و بيداري، آگاهي و تبلور را در جامعه اسلامي به وجود مي‌آورد.
وي تاكيد كرد: لازم است مواظبت ويژه داشته باشيم تا با وجود در جريانات انحرافي منحرف نشويم و در خط ولايت گام برداريم.
مديركل امور شيعيان مجمع جهاني اهل بيت(ع) با بيان اينكه ائمه اطهار(ع) بزرگ‌ترين معارض سياسي براي بني عباس بودند، عنوان داشت: ائمه اطهار(ع) داراي علم لدني بوده ولي پادشاهان آن دوران دست خالي داشتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها